Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Wizzze » 3. jan 2017, 18:31

Njord skrev:DINK...

Det er da et ret gammelt udtryk, men oprindeligt var den nu mest brugt om bøssepar.... Der ofte netop har to gode indtægter og et privat forbrug af en vis størrelse.. og ingen børn..... I det oprindelige blev det oftest fremhævet som en attraktiv gruppe at satse på som fx ferie turister... da de jo netop blev karakteriseret ved det høje forbrug.. og måske også flere ferier end andre jævnaldrende befolkningsgrupper....


Har lige googlet DINK, og det er klart bedre end modsætningen SITCOM :lol:
SingleIncomeTwoChildrenOppressiveMortgage :-D

Men DINKs andre betydninger er jeg ikke så glad for :genert:

To Dink - Verb
To fool around
Doing something with no purpose
ex: "I dinked around with friends for hours last night".

Local slang in Vermont. A stupid person, a jerk, an a-hole. A general putdown of one's abilities.
ex: "You are such a dink".

Dink, The : Slang for Engelbert Humperdinck

Især den sidste slår hårdt :lol2:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Njord » 3. jan 2017, 18:41

Angelina skrev:
Lismaens skrev:
Njord skrev:DINK...

Det er da et ret gammelt udtryk, men oprindeligt var den nu mest brugt om bøssepar.... Der ofte netop har to gode indtægter og et privat forbrug af en vis størrelse.. og ingen børn..... I det oprindelige blev det oftest fremhævet som en attraktiv gruppe at satse på som fx ferie turister... da de jo netop blev karakteriseret ved det høje forbrug.. og måske også flere ferier end andre jævnaldrende befolkningsgrupper....


Dét var godt nok mange fordomme i et indlæg. :pompom:


Men stadig sandt, et bøssepar tjener i gennemsnit mere end andre par. Netop fordi de oftest ingen børn har og ofte gode jobs. Det er ikke en fordom, men ren statistik. Der findes selvfølgelig bøssepar med dårlige jobs, mange børn og alt muligt andet, men statistisk set tjener de mere end gennemsnittet (bl.a grundet de gode jobs, og manglende barsler, barnets første sygedag osv, fordi de er DINK - dual income, no kids).


NEMLIG, ingen fordomme, ren kedelig statistik....

Skal vi snakke fordomme og bøsser, ja så er det jo nok Gustav der dukker op... Mens DINK parene er helt andre typer....
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2017, 18:49

Angelina skrev:Men stadig sandt, et bøssepar tjener i gennemsnit mere end andre par. Netop fordi de oftest ingen børn har og ofte gode jobs. Det er ikke en fordom, men ren statistik. Der findes selvfølgelig bøssepar med dårlige jobs, mange børn og alt muligt andet, men statistisk set tjener de mere end gennemsnittet (bl.a grundet de gode jobs, og manglende barsler, barnets første sygedag osv, fordi de er DINK - dual income, no kids).

Jeg opfattede det nu også bare som en neutral beskrivelse af en rejsebureaubranchekundesegmentsbeskrivelse :) (får jeg mon "award for Debattens længste ord"?)
Det minder mig om, da min mor lærte mig, hvordan man skulle tyde nekrolog- og dødsannoncekoder. I 1960'erne var der en del, der ikke kunne nævnes med rene ord, fx homoseksualitet, kræft og selvmord.
Jeg tror, det var sådan her:
"... er pludselig blevet taget fra os" = selvmord
"... efter lang tids sygdom" = kræft
"... var inkarneret ungkarl" = bøsse
:)
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Purple Haze » 3. jan 2017, 19:13

Vil tro jeg bruger 1500-2000 kr md på tøj, ting, gaver, ferier og ligende.
Så bruger jeg 2000-3000 på cafebesøg, reasturanten, koncerter, biografer mv.
Og ca 1500k kr på "supermarkedting"

Det passer ca med de ca 6000 kr jeg har til rådighed.

Efit.
Men der blev jo spurgt om tøj, sko og ass.
Der vil jeg tro jeg bruger 2000-3000 om året.
Senest rettet af Purple Haze 4. jan 2017, 09:22, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2017, 19:26

Wizzze skrev:[...]
Især den sidste slår hårdt :lol2:
smileyslaughinganimal_duck_lol_100-100.gif
Forståeligt nok!

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Anilara » 4. jan 2017, 03:39

Njord skrev:Tænker lidt på der åbenbart er mindst et par stykker her, der bruger beløb der er højere end hvad en kasseassistent har tli ALT... Incl bolig transport børn licens net telefoni osv.......
Virkelig et bevis på forskelligheden......

Og jeg er ovenikøbet studerende. Til gengæld med et job som kasseassistenter også kan få (handicaphjælper).
Tror simpelthen det handler om prioritering og hvor man er i livet. Ingen DINK her, da det er min egen økonomi. Hvis jeg havde børn, et hus, en bil mv. så det anderledes ud.
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf lulu-p » 4. jan 2017, 07:47

Nok 1000-1500 pr måned inkl frisør og div skønhedsprodukter. Jeg har jakker, sko, smykker og tasker som vil trække gennemsnittet voldsomt op, men det er ikke noget jeg køber ret meget af længere..og en del er gaver :blush: (og det tæller vel ikke med :blush: ).

Så kommer tøj til børnene oven i. Det har jeg ikke helt styr på, men jeg bruger nok mere på børnene end på mig selv. De vokser jo ud af deres sko..og jakker..
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf girl_beat » 4. jan 2017, 08:17

Akehurst2 skrev:Ja, min mand og jeg har også to (gode) indkomster og hverken børn eller bil (til gengæld bor vi ikke helt billigt), og det giver jo en del til overs.

Jeg ved ikke, præcis hvad jeg bruger. Holdt shoppestop fra februar 2015 til april 2016, så der brugte jeg jo ingenting, bortset fra lidt på strømper, som jeg oftest køber i Netto (og derfor ikke kan se som andet end husholdning i kontooversigten), men efter shoppestoppet købte jeg så en hel del, så 2016 ser voldsomt ud - men sammen med 2015 er det gennemsnitligt mere rimeligt. Men jeg bruger en del, særligt hvis frisør, kosmetolog mv. også regnes ind.


Men hvor meget brugte du så? :devil:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2017, 08:56

Anilara skrev:
Njord skrev:Tænker lidt på der åbenbart er mindst et par stykker her, der bruger beløb der er højere end hvad en kasseassistent har tli ALT... Incl bolig transport børn licens net telefoni osv.......
Virkelig et bevis på forskelligheden......

Og jeg er ovenikøbet studerende. Til gengæld med et job som kasseassistenter også kan få (handicaphjælper).
Tror simpelthen det handler om prioritering og hvor man er i livet. Ingen DINK her, da det er min egen økonomi. Hvis jeg havde børn, et hus, en bil mv. så det anderledes ud.


Det er jo ikke et spørgsmål om prioritering, hvis det konkret handler om, at man shopper for mere end hvad kasseassistenten har udbetalt samlet set.

Man kan bo billigt, lade være med at have bil og børn og dyr og spise billigt, men derfor er det jo ikke alle (langtfra), der kan prioritere sig til at shoppe for 150.000 kr. om året.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Anilara » 4. jan 2017, 08:59

Akehurst2 skrev:
Anilara skrev:
Njord skrev:Tænker lidt på der åbenbart er mindst et par stykker her, der bruger beløb der er højere end hvad en kasseassistent har tli ALT... Incl bolig transport børn licens net telefoni osv.......
Virkelig et bevis på forskelligheden......

Og jeg er ovenikøbet studerende. Til gengæld med et job som kasseassistenter også kan få (handicaphjælper).
Tror simpelthen det handler om prioritering og hvor man er i livet. Ingen DINK her, da det er min egen økonomi. Hvis jeg havde børn, et hus, en bil mv. så det anderledes ud.


Det er jo ikke et spørgsmål om prioritering, hvis det konkret handler om, at man shopper for mere end hvad kasseassistenten har udbetalt samlet set.

Man kan bo billigt, lade være med at have bil og børn og dyr og spise billigt, men derfor er det jo ikke alle (langtfra), der kan prioritere sig til at shoppe for 150.000 kr. om året.

Nåh, jeg tænkte jeg selv var indbefattet. Hvis det drejer sig om den ene som bruger 150.000, så er det klart, så er det ikke prioritering. Hvis jeg var indbefattet med mine 23000, så tænker jeg det er. Det stod ikke klart for mig.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Akehurst2 » 4. jan 2017, 09:05

girl_beat skrev:
Akehurst2 skrev:Ja, min mand og jeg har også to (gode) indkomster og hverken børn eller bil (til gengæld bor vi ikke helt billigt), og det giver jo en del til overs.

Jeg ved ikke, præcis hvad jeg bruger. Holdt shoppestop fra februar 2015 til april 2016, så der brugte jeg jo ingenting, bortset fra lidt på strømper, som jeg oftest køber i Netto (og derfor ikke kan se som andet end husholdning i kontooversigten), men efter shoppestoppet købte jeg så en hel del, så 2016 ser voldsomt ud - men sammen med 2015 er det gennemsnitligt mere rimeligt. Men jeg bruger en del, særligt hvis frisør, kosmetolog mv. også regnes ind.


Men hvor meget brugte du så? :devil:


Jeg skal lige have det regnet sammen :-D

Tager alligevel noget tid at sidde og sortere i posterne. Selvom det er noteret under kategorier er der jo fx også en del gaver, der skal fratrækkes.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf mariannaa » 4. jan 2017, 11:18

Jeg bruger nok sådan ca. 200 i snit om mdr., men jeg får masser af "smart og nyt" tøj jeg køber det bare i genbrugsen.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Torn » 4. jan 2017, 12:01

Sjovt at se jeres forbrug - der er godt nok store forskelle!

Jeg har selv brugt knap 7000kr i 2016. Det er lavt, men jeg troede, at det ville være langt lavere. Jeg har haft et kortvarigt shoppestop, og jeg har ikke haft store poster; ingen vinterjakke, vinterstøvler osv.

Måske er det fordi, jeg køber discounttøj. Det bliver hurtigere slidt, tænker jeg. Og så er mine tøjkøb ikke så gennemtænkte. Jeg har aldrig fået skabt mig en god basissammensætning. Det må jeg arbejde på.

2017 bliver dyrere, fordi jeg fx mangler vintertøj.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf godtnavn » 4. jan 2017, 14:54

Jeg har brugt cirka 2500 kr hele sidste år. I år bliver det beløb dog en del højere, jeg har allerede brugt 270 kr og jeg ved jeg kommer til at mangle meget tøj efter jeg har født, blandt andet bh'er som aldrig er helt billige, men også ammevenligt tøj og så tror jeg generelt meget af mit tøj ikke vil sidde pænt efter en fødsel. Derudover døde stort set alle mine flade sandaler sidste sommer, så skal have nogle nye der er gode at gå i til de lange barnevognsture. Så tænker jeg nok ryger op i i hvert fald 1000 kr/mnd i snit her i 2017.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2017, 15:50

Betyder det ikke også en del hvad folk laver, for hvad de bruger på sko.tøj, hår osv ? :gruble:

Der er vel mange kundevendte brancher, hvor det forventes at man er pæn i tøjet og nogenlunde med på moden? Mens andre bruger uniform af en eller anden slags, som derfor ikke behøver bruge så meget på tøj? Og så er der de konservative steder som banker, forsikring osv. hvor man helst skal se pæn ud, og hvor en krøllet skjorte, hullede jeans osv. bare ikke går. Tænker den slags job også medfører at ens budget til tøj, sko og "se ud" er højere end andres? :gruble:
4
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mode"