Colour me beautiful

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Colour me beautiful

Indlægaf mufle » 29. aug 2016, 13:38

Er der nogen, der har prøvet at gøre lidt i "Colour me Beautiful?" En metode fra 80'erne der går ud på at afdække, hvilke farver der gør sig bedst på en person. Den var oprindelig opdelt i 4 årstider, men nu er der helt op til 12 muligheder tror jeg.

Jeg er sikker på, at jeg er en soft summer, men det har taget lang tid at analysere mig frem til. Jeg synes det er ret sjovt, og jeg kan ikke lade være med at lade min garderobe blive påvirket af det. F.eks. har jeg gået utrolig meget i sort men kan godt se at den farve er alt for hård til mig, så nu bruger jeg marine-blå som grundfarve i stedet.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en analyse hos en rigtig farve-konsulent, men jeg synes der er langt imellem dem, og det er skidedyrt! Måske har nogen prøvet én, de kan anbefale? :-)
0
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Julie » 2. sep 2016, 10:25

Min mor har prøvet det engang. Hun har sådan et hæfte med farver, som passer godt til hende! Hun har brugt, og bruger det meget, stadigvæk. Hun har sikkert fået det lavet i 80'erne :D
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Fru Sunshine » 2. sep 2016, 10:45

Sådan en fik jeg i firserne og blev dømt forår. Jeg skal gå i varme, gyldne farver og bruge guldsmykker.

Jeg foretrak sort og sølv, så det gik jeg i - og nu går jeg vist bare i, hvad der passer mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Sophies-mor » 2. sep 2016, 11:15

Ved mig stemte det. Jeg er en blanding af vinter og sommer. Faktisk er det så også de farver, der klæder mig bedst.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Myresluger » 2. sep 2016, 16:04

Jeg fik en test i starten af 90-erne og bedømt til forår. Det passer rigtig godt og det er også de farver der klæder mig.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Novella » 2. sep 2016, 21:16

Et eklatant eksempel er kronprinsesse Mary. Ren vinter. Hun ser fantastisk ud i sort, kølig dybrød, kongeblå og de der vinterfarver. Fuldstændig rædderlig i orange, som nogen nu da vikler hende ind i. Nej. Bare nej.

På samme skal rødhårede ikke gå i kold pink eller sort. De ser til gengæld fantastiske ud i orange.

Jeg har prøvet regne mig selv ud i 25 år, men stadig ikke fattet, om jeg er sommer eller forår :blush:
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Mangoness » 3. sep 2016, 06:23

Novella skrev:Et eklatant eksempel er kronprinsesse Mary. Ren vinter. Hun ser fantastisk ud i sort, kølig dybrød, kongeblå og de der vinterfarver. Fuldstændig rædderlig i orange, som nogen nu da vikler hende ind i. Nej. Bare nej.

På samme skal rødhårede ikke gå i kold pink eller sort. De ser til gengæld fantastiske ud i orange.

Jeg har prøvet regne mig selv ud i 25 år, men stadig ikke fattet, om jeg er sommer eller forår :blush:


Jeg er heller ikke helt klar over, om jeg er sommer eller forår :gruble:

Jeg prøvede på et tidspunkt denne test:
http://www.thechicfashionista.com/seaso ... sis-2.html

Jeg nåede så langt, at jeg enten var en warm, light (forår) eller cool, light (sommer).

Jeg gætter på light spring - men det er nok mest, fordi det er den farvepalette, jeg synes bedst om :lol:

Billede

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Karkluden » 5. sep 2016, 19:19

Jeg er temmelig klokkeklar sommer. Jeg går nu og da i sort op mod ansigtet alligevel, men det er temmelig tydeligt, at grå og mørkeblå klæder mine farver bedre.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Colour me beautiful

Indlægaf Imahawaiigirl » 5. sep 2016, 19:38

Selvom det er en 80'er-ting, så giver det nu fint mening synes jeg. Udfra de billeder jeg har set. Jeg aner ikke hvad jeg er - så blind er jeg på mig selv, men jeg TROR at jeg er sommer. Måske light summer... :gruble:
0

Tilbage til "Mode"