Shopping i New York

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Shopping i New York

Indlægaf StripesAddict » 2. aug 2016, 08:14

Turen går til New York lige om snart, men hvad skal man shoppe derovre? - gode besparelser og evt. mærker, som man ikke kan få herhjemme?

Jeg tænker jeg skal have tanket op på noget Calvin Klein undertøj - er der nogen der ved hvor meget der er at spare på den slags? Og hvad med parfumer og makeup fra f.eks. Chanel? Både jeg og gemalen ville også gerne have et par sneakers med hjem - er det til at spare noget på f.eks. Nike og Adidas?

Selv er jeg nok mest til dansk design, og er lidt i tvivl om hvor jeg skal kigge henne for at finde noget, da amerikansk mode som udgangspunkt ikke tiltaler mig, lige udover Banana Republic som jeg fik øjenene op for, da vi var i London sidste år. Manden er glad for Burberry - er der nogen gode outlets med det, f.eks.?

Alle tips er velkomne og modtages med kyshånd!
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Shopping i New York

Indlægaf Akehurst2 » 2. aug 2016, 08:21

Woodbury Common er et super fint outlet med virkelig gode besparelser. Man skal sætte en hel dag af til det, men det er det værd: http://www.premiumoutlets.com/outlet/woodbury-common Der går bus fra Port Authority, så det er dejlig nemt.

Ellers er amerikanske mærker generelt billigere end herhjemme.

Skal jeg til USA benytter jeg mig også gerne af at bestille fra webshops, der kun sender til USA eller hvor der kommer told på i Danmark og får sendt til hotellet. Det er dejligt at blive modtaget af pakker - også selvom man har sendt dem til sig selv.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Shopping i New York

Indlægaf StripesAddict » 2. aug 2016, 09:10

Akehurst2 skrev:Woodbury Common er et super fint outlet med virkelig gode besparelser. Man skal sætte en hel dag af til det, men det er det værd: http://www.premiumoutlets.com/outlet/woodbury-common Der går bus fra Port Authority, så det er dejlig nemt.

Ellers er amerikanske mærker generelt billigere end herhjemme.

Skal jeg til USA benytter jeg mig også gerne af at bestille fra webshops, der kun sender til USA eller hvor der kommer told på i Danmark og får sendt til hotellet. Det er dejligt at blive modtaget af pakker - også selvom man har sendt dem til sig selv.


Tak for inputs - vi har snakket om outlet, men er lidt i tvivl om hvorvidt vi vil bruge en hel dag på det.

Havde også tænkt på det med webshopping, men vi skal bo via Airbnb, så det bliver nok lidt for omstændigt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Shopping i New York

Indlægaf Annione » 2. aug 2016, 09:14

21. Century er et outlet midt på Manhattan. Der bruger jeg altid latterligt mange penge :-D Jeg synes det er synd og skam at bruge en hel dag væk fra Manhattan - men jeg er der heller ikke kun for shopping, det er bare en bonus for mig.

21. har forøvrigt billige Calvin Klein kjoler.

Der er dog ikke så meget, der er billigt i USA da dollaren er steget meget, men der er stadig lidt at spare på det meste.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Shopping i New York

Indlægaf Wizzze » 2. aug 2016, 09:53

Woodbury er som sagt et kæmpe outlet med både Nike, Adidas, Calvin Klein, Burberry, osv. bl.a. også udsalg fra de "fine" stormagasiner som Saks og Neiman Marcus, hvor man kan være heldig at finde mærkevare tøj, sko og parfumer nedsat mellem 60-80% (typisk forrige sæsons varer)

Af Amerikanske Brands som kæresten synes er gode kan jeg huske J.Crew, Ann Taylor, Vince, Tory Burch, White House/Black Market og så selvfølgelig Victorias Secret :D

På 6th Ave (også kendt som Avenue of the Americas) mellem 18th og 19th street, ligger der en stor TJ Maxx og Marchalls, de sælger restpartier fra kendte mærker, ud over deres egne produkter, og der kan man ofte finde gode deals. Lige rundt om hjørnet på 19th street ligger der iøvrigt en Burger & Lobster restaurant, der er et godt sted til en frokost eller noget at styrke sig på efter et besøg i tøjbiksen :D Fortsætter man ad 19th street ned til 5th Ave, kommer man lige til området med de "normale" priser (modsat længere oppe ad 5th avenue, hvor man finder de afsindigt dyre butikker :tie: ) men her omkring 5th og 18th, 19th og 20th ligger Nike, Zara, H&M, Gap, Banana Republic, Victorias Secret og mange flere.

Endelig så ligger der Century 21 på Courtland og Church street, næsten lige ved siden af det nye World Trade Center og the 9/11 Memorial. De kalder det et stormagasin, men det er mere et minioutlet midt i byen, hvor de andre stormagasiner afhænder deres restlagre. Så igen billige priser på mærkevarer, og så gør de meget i amerikanske parfume og skønhedsmærker som MAC og Mark Jacobs til lave priser.
0
Do as I say! :whip:
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Shopping i New York

Indlægaf Chichu » 2. aug 2016, 10:53

Jeg syntes helt klart, at Woodbury var turen værd. Jeg var også ret skeptisk, men min rejsepartner havde været der før og insisterede - heldigvis :-) Jeg købte blandt andet Calvin Kleinundertøj, Nike og Ralph Lauren, men der var virkelig mange andre fede ting også (bl.a. designertasker).

Ellers var jeg overrasket over hvor dyrt det var at shoppe i NY, så der fokuserede jeg på små butikker og ting/mærker, som man ikke kan få herhjemme.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Shopping i New York

Indlægaf StripesAddict » 2. aug 2016, 16:43

Tak for jeres input - vi må lige se om det bliver til en tur til Woodbury, eller om vi nøjes med 21. C. - også lækkert med tips til butikker generelt og amerikanske brands.

Hvor stor en besparelse kan man forvente på amerikanske brands (i al almindelighed, ikke i outlet)?
0

Tilbage til "Mode"