Endnu et tøjmærke går konkurs

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Wizzze » 23. mar 2016, 10:40

Det vælter frem med konkurser i den danske tøj branche, denne gang er det Moss der går konkurs.

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/a ... nkurs.html

Er I helt holdt op med at købe tøj, eller købes der efterhånden kun tøj fra de store udenlandske kæder, eller online?? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Soulme » 23. mar 2016, 10:45

Som jeg har forstået det er det ham det ejer mærket der personligt er gået konkurs pga. Han har haft flere fejlslået forretninger blandet andet noget med et møbelkæde og madhus.
Så der lavet ejerskift og butikken køre videre som nu. Så lidt misvisende da det intet har med manglende salg at gøre.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Wizzze » 23. mar 2016, 10:53

Soulme skrev:Som jeg har forstået det er det ham det ejer mærket der personligt er gået konkurs pga. Han har haft flere fejlslået forretninger blandet andet noget med et møbelkæde og madhus.
Så der lavet ejerskift og butikken køre videre som nu. Så lidt misvisende da det intet har med manglende salg at gøre.


Nu er det jo dem der har penge i klemme der bestemmer ved en konkurs/restrukturering. Lad os nu se hvad der kommer ud i den anden ende, Fona er f.eks. også lige kommet ud i den anden ende, mere end halveret.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Fru Sunshine » 23. mar 2016, 11:00

Jeg gider i hvert fald ikke det der masseproducerede, kedelige tøj, som de fleste står for.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Soulme » 23. mar 2016, 11:02

Iforhold til den pressemeddelse de kommet ud med fortsætter de og ingen vil blive afskediget og de vil finde tilbage til deres kerne.
Men vi må se.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. mar 2016, 11:09

Altså ud fra artiklen at dømme har det jo netop ikke noget med tøjsalget at gøre.

Årsagen er primært, ifølge den nye administrerende direktør Anders Freund, at Moss Copenhagen tidligere har fokuseret for meget på projekter, der intet havde med kerneforretningen at gøre.

- Det har skabt et stort underskud, selv om både de 12 butikker og den nye wholesale-forretning kører glimrende, lyder det.
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf ajnaM » 28. mar 2016, 18:21

Mon ikke det blandt andet skyldes ting som den der 'Moss Eats', der ligger på Nørrebrogade? Har flere gange kørt forbi og tænkt 'wtf'...

Jeg tænker ikke, at Moss har problemer generelt - det burde de i hvert fald ikke have. De har etableret brandet og sat priserne op, og salget fortsætter, samtidig med at de åbner flere butikker. Hvis de går konkurs på kerneforretningen, er de drevet forkert.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Urtekussen » 28. mar 2016, 18:40

Var de ikke meget i medierne pga deres behandling af ansatte for et års tid siden?

Jeg handler der aldrig - er for tyk.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf LadyFox » 28. mar 2016, 18:43

Urtekussen skrev:Var de ikke meget i medierne pga deres behandling af ansatte for et års tid siden?

Jeg handler der aldrig - er for tyk.

Jo. Mener det var Kontant der lavede et program om dem. Deres behandling af ansatte var virkelig ikke pæn.

Så jeg har virkelig svært ved at have ondt af Moss, og handler der aldrig af samme grund.
1
...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf POCKETKITTEN » 28. mar 2016, 18:52

ajnaM skrev:Mon ikke det blandt andet skyldes ting som den der 'Moss Eats', der ligger på Nørrebrogade? Har flere gange kørt forbi og tænkt 'wtf'...

Jeg tænker ikke, at Moss har problemer generelt - det burde de i hvert fald ikke have. De har etableret brandet og sat priserne op, og salget fortsætter, samtidig med at de åbner flere butikker. Hvis de går konkurs på kerneforretningen, er de drevet forkert.


De har kørt deres forretning ret frygteligt. I april sidste år bestilte jeg for 800 kr. tøj og sendte det hele retur, da det ikke passede. Men så fik jeg besked om, at jeg havde returneret det for sent, og de ville have, at jeg skulle overføre porto til dem, så de kunne sende tøjet tilbage til mig.

Det bundede i, at de ikke ville overholde de nye regler i forbrugeraftaleloven, som hedder, at de ikke behøver have returvaren i hånden inden for 14 dage, men at man blot skal gøre klart, at man ønsker at returnere inden for 14 dage. De blev bare ved at henvise til deres første mail om, at de havde modtaget pakken for sent.

Til sidst ignorerede de bare mine mails og Facebookopslag på deres side (og den slags gør jeg virkelig aldrig - jeg var bare desperat). De fik enormt mange lignende klager på både Facebook og Trustpilot på det tidspunkt. Hvis det er sådan, man kører sin forretning, kan jeg godt forstå, hvis det crasher til sidst. Og så med hele den dokumentar om deres medarbejderforhold oven i.

Men så i januar ringede de pludselig til mig og sagde, at de var meget kede af tidligere medarbejderes håndtering af min sag, samt at de selvfølgelig ville overføre pengene med det samme. Jeg havde virkelig opgivet at se dem igen - der var jo gået ni måneder. :stoned:

Det lader imidlertid til, at der er kommet nye, friske kræfter til.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Endnu et tøjmærke går konkurs

Indlægaf Maoam » 29. mar 2016, 09:26

LadyFox skrev:
Urtekussen skrev:Var de ikke meget i medierne pga deres behandling af ansatte for et års tid siden?

Jeg handler der aldrig - er for tyk.

Jo. Mener det var Kontant der lavede et program om dem. Deres behandling af ansatte var virkelig ikke pæn.

Så jeg har virkelig svært ved at have ondt af Moss, og handler der aldrig af samme grund.


Jeg kendte ikke mærket inden programmet og den efterfølgende omtale, men har holdt mig væk siden.
1
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Mode"