Tøj og amazon

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Tøj og amazon

Indlægaf godtnavn » 30. jan 2024, 14:10

Nogen der ved om den tyske amazon skal (og gør det) overholde de europæiske regler for tøj osv.? Eller kan det være fyldt med skadelige stoffer ligesom de billige kinasider?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14956
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25184

Re: Tøj og amazon

Indlægaf sigge » 30. jan 2024, 14:49

Jeg tror, det kommer helt an på forhandleren. Amazon producerer jo ikke varerne selv, men formidler dem bare. Så du skal nok se på, hvor den enkelte sælger kommer fra. Jeg er blevet snydt af, at noget kom fra Kina, selvom jeg troede, jeg handlede med en europæer.

Jeg har købt tøj fra Amazon et par gange, og nogle af gangene har der ligget en lille seddel ved, hvor der stod, at "eddikelugten" ved tøjet skyldtes noget med produktionen, men at det bare skulle vaskes en gang, og så var den væk. Jeg har ikke oplevet noget, der lugtede af kemi - men jeg ved også godt, at det ikke altid kan lugtes.
0
You can't spell awesome without me.
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Tøj og amazon

Indlægaf godtnavn » 30. jan 2024, 14:54

sigge skrev:Jeg tror, det kommer helt an på forhandleren. Amazon producerer jo ikke varerne selv, men formidler dem bare. Så du skal nok se på, hvor den enkelte sælger kommer fra. Jeg er blevet snydt af, at noget kom fra Kina, selvom jeg troede, jeg handlede med en europæer.

Jeg har købt tøj fra Amazon et par gange, og nogle af gangene har der ligget en lille seddel ved, hvor der stod, at "eddikelugten" ved tøjet skyldtes noget med produktionen, men at det bare skulle vaskes en gang, og så var den væk. Jeg har ikke oplevet noget, der lugtede af kemi - men jeg ved også godt, at det ikke altid kan lugtes.


Øv havde håbet de skulle overholde lovgivningen i det mindste på det de selv afsender, også selvom det er sælgere fra andre lande. Det er til børn så er nok lidt ekstra sart med hvad der kan være i det, var det til mig selv ville jeg nok bare vaske det grundigt og bruge det. Må på jagt efter noget lignende fra en dansk butik, det er bare svært at finde.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20581
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44134

Re: Tøj og amazon

Indlægaf paint » 30. jan 2024, 15:59

Jeg har købt på Amazon.de, flere gange, og ikke oplevet problemer. Med jeg handler kun med sælgere med mange positive tilbagemeldinger, Ofte har jeg googlet firmaet, og har kunnet se deres adresse mv. i f.eks Tyskland ( i ét tilfælde i Frankrig)

De gode 'karakterer' fra andre brugere, indikerer, at der ikke er store problemer.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Tøj og amazon

Indlægaf godtnavn » 30. jan 2024, 17:52

Må finde et andet sted, kan se sælger er fra Kina, så det er nok lige så skidt som på ebay. Pis. Ville ønske jeg kunne finde noget lige så fint et andet sted fra.
0

Tilbage til "Mode"