Royalt kjole politi?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Akehurst2 » 14. sep 2022, 07:46

Dansemesteren skrev:Selv Angela Merkel har jo også haft barmen fremme, men det fik hun vist også godt med hug for dengang.


Ja, og faktisk også kritik for at hun 'overskyggede de kongelige': https://www.dw.com/en/angela-merkel-rai ... /a-3269347

Hvad sker der for det? Jeg kunne til nøds forstå kritik for at overskygge bruden til et bryllup, men hvorfor må hun ikke overskygge de kongelige? Det var jo et arrangement for at fejre Oslos nye operahus, så så længe hun ikke oveskyggede huset, så er alt vel godt.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf avdotja » 14. sep 2022, 08:17

Jeg er ikke specielt meget inde i etikken ved kongelige fejringer. Umiddelbart ville jeg dog have troet at dresscoden var en tak mere konservativ.

Når folk påpeger at de synes kjolen er upassende, er det ikke (nødvendigvis) et spørgsmål om slutshaming. De fleste ville ligeledes finde det upassende hvis LLR mødte op i pink til sådan en begivenhed. Den slags gemmer man til feks Oscaruddelingen, hvor man i højere grad kommer for at promovere sig selv.
8
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Akehurst2 » 14. sep 2022, 08:45

avdotja skrev:Jeg er ikke specielt meget inde i etikken ved kongelige fejringer. Umiddelbart ville jeg dog have troet at dresscoden var en tak mere konservativ.

Når folk påpeger at de synes kjolen er upassende, er det ikke (nødvendigvis) et spørgsmål om slutshaming. De fleste ville ligeledes finde det upassende hvis LLR mødte op i pink til sådan en begivenhed. Den slags gemmer man til feks Oscaruddelingen, hvor man i højere grad kommer for at promovere sig selv.


Men altså, er det så galt? Ja, det er en dyb nedskæring, men hun viser ret lidt hud.

Her er der fx en kongelig, der viser markant mere til en officiel begivenhed:

Billede
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf avdotja » 14. sep 2022, 09:24

Umiddelbart ser det ud til at være en svensk begivenhed du henviser til.

Men hvis det er indenfor normerne af hvad der normalt betragtes som acceptabel påklædning (i Danmark) ved den slags fester, har jeg ikke et problem med det. Jeg troede som nævnt bare at dresscoden var en tak mere konservativ, når dronningen var vært.

Men sådan overordnet, er jeg lidt træt af at en kommentar til en enkelt kvindes påklædning til et offentligt event nærmest automatisk sidestilles med et angreb på hele kvindekønnet.

Der er masser af situationer, hvor jeg synes der er alt for meget fokus på hvad kvinder må og ikke må, når det kommer til påklædning (helt aktuelt, feks omkring hovedbeklædning) og hvor jeg mener det er et reelt ligestillingsproblem.

Men det betyder ikke at kvinder er (eller bør være) hævet over alle former for kritik, spørgsmål eller kommentarer der går på deres offentlige optræden. Feks når de vælger et iøjefaldende outfit, til en begivenhed med dresscode, hvor mænd heller ikke ville få lov til at møde op i hvad som helst.
4
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf avdotja » 14. sep 2022, 09:34

Og nu vi snakker om solen: Er jeg i øvrigt den eneste der synes at botox ofte får (ældre) mennesker til at se ældre, ikke yngre, ud? De får sådan et slags hærget/udstrakt ansigt, som jeg forbinder med gamle mennesker?
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Purple Haze » 14. sep 2022, 09:42

Vaniljestang skrev:
Purple Haze skrev:Jeg er på holdet der synes udskæringen er for meget.
Synes heller ikke hun har brysterne til den.
Og synes også det er synd hun har fået lavet så meget at hun ikke ligner Helle Thorning længere.

Men altså det er en super flot kjole og hun er en flot dame.


Du synes, det er synd, hun har fået foretaget kosmetisk indgreb, men kritiserer samtidigt hendes brysters udseende. Hmm....


Jeg synes ikke det er synd hun har fået foretaget kosmetiske indgreb.

Jeg synes ikke kjolen gør noget godt for hendes barm.
Og synes det er synd hun ikke ligner sig selv længere.

Finder ikke de to ting selvmodsigende.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Purple Haze » 14. sep 2022, 09:51

avdotja skrev:Og nu vi snakker om solen: Er jeg i øvrigt den eneste der synes at botox ofte får (ældre) mennesker til at se ældre, ikke yngre, ud? De får sådan et slags hærget/udstrakt ansigt, som jeg forbinder med gamle mennesker?


Personligt er jeg begyndt at putte folk i en kategori for sig, når brugen af indgreb overstiger et vist niveau.
Det ser jo netop ikke naturligt ud længere, når de når dertil.
Derfor synes jeg heller ikke de ser hverken yngre eller ældre ud, de ser bare opereret ud. Lidt som om de har fået en maske på, der så kan være mere eller mindre vellykket/pæn - men den skjuler den reelle alder på personen.

Førhen synes jeg det var direkte grimt, nu er jeg sådan lidt “Meh!” omkring det - på samme måde som med alt andet mode man ikke lige synes om først, men vænnet dig til.

Og altså hvis det er sådan folk gerne vil se ud skal de da bare slå sig løs.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf AFK » 14. sep 2022, 09:54

avdotja skrev:Og nu vi snakker om solen: Er jeg i øvrigt den eneste der synes at botox ofte får (ældre) mennesker til at se ældre, ikke yngre, ud? De får sådan et slags hærget/udstrakt ansigt, som jeg forbinder med gamle mennesker?


Jeg synes tit det ligner et blåt øje eller en hævelse, som er forsøgt camoufleret med make-up.

Men jeg synes også det er lidt sølle at bruge botox, og der farver nok mit syn negativt.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf paint » 14. sep 2022, 10:06

En dansk kvindelig plastikkirurg, sagde på et tidspunkt i en TV-udsendelse, at ældre mennesker skulle passe på med for meget operation, botox osv. De kan, som hun udtrykte det, meget nemt komme til at ligne en gammel hankat.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Purple Haze » 14. sep 2022, 10:10

paint skrev:En dansk kvindelig plastikkirurg, sagde på et tidspunkt i en TV-udsendelse, at ældre mennesker skulle passe på med for meget operation, botox osv. De kan, som hun udtrykte det, meget nemt komme til at ligne en gammel hankat.


Huden mister jo noget af sin elasticitet med alderen og det bliver sværere at hele og ikke få ar, så udefra det giver det mening at passe på med at overgøre det.
Men tænker ikke det er nødvendigt at kalde folk navne af den grund.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Akehurst2 » 14. sep 2022, 10:19

avdotja skrev:Umiddelbart ser det ud til at være en svensk begivenhed du henviser til.

Men hvis det er indenfor normerne af hvad der normalt betragtes som acceptabel påklædning (i Danmark) ved den slags fester, har jeg ikke et problem med det. Jeg troede som nævnt bare at dresscoden var en tak mere konservativ, når dronningen var vært.

Men sådan overordnet, er jeg lidt træt af at en kommentar til en enkelt kvindes påklædning til et offentligt event nærmest automatisk sidestilles med et angreb på hele kvindekønnet.

Der er masser af situationer, hvor jeg synes der er alt for meget fokus på hvad kvinder må og ikke må, når det kommer til påklædning (helt aktuelt, feks omkring hovedbeklædning) og hvor jeg mener det er et reelt ligestillingsproblem.

Men det betyder ikke at kvinder er (eller bør være) hævet over alle former for kritik, spørgsmål eller kommentarer der går på deres offentlige optræden. Feks når de vælger et iøjefaldende outfit, til en begivenhed med dresscode, hvor mænd heller ikke ville få lov til at møde op i hvad som helst.


Nu var det lidt tilfældigt, at det var dig jeg citerede og det var ikke ment som sådan et angreb, jeg lidt læser det som om, det er opfattet som.

Mere som en kommentar til alle dem, der er meget fokuserede på, at det må man ikke 'foran dronningen'. For der er bestemt kongelige, der har vist en hel del hud, og det kan vel tyde på, at så er det heller ikke værre med lidt udringning.

Men vi er vist også bare uenige i, om kjolen er så afslørende endda.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf zembra1986 » 14. sep 2022, 10:56

Purple Haze skrev:
Vaniljestang skrev:
Purple Haze skrev:Jeg er på holdet der synes udskæringen er for meget.
Synes heller ikke hun har brysterne til den.
Og synes også det er synd hun har fået lavet så meget at hun ikke ligner Helle Thorning længere.

Men altså det er en super flot kjole og hun er en flot dame.


Du synes, det er synd, hun har fået foretaget kosmetisk indgreb, men kritiserer samtidigt hendes brysters udseende. Hmm....


Jeg synes ikke det er synd hun har fået foretaget kosmetiske indgreb.

Jeg synes ikke kjolen gør noget godt for hendes barm.
Og synes det er synd hun ikke ligner sig selv længere.

Finder ikke de to ting selvmodsigende.


Det er så vist individuelt, hvordan man ser hende. Jeg synes hun ligner sig selv og jeg kan sagtens genkende hende.
1
Brugeravatar
PAX II
Indlæg: 898
Tilmeldt: 2. mar 2022, 11:34
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2580

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf PAX II » 14. sep 2022, 11:48

Nu er det sådan at jeg kan slå påklædningen op i vores systemer.

Da denne begivenhed foreskriver Galla, er det sådan at alt uniformeret personel bærer deres Gallauniform og ellers kjole og hvidt. Da kvindernes påklædning er afstemt med den mandlige påklædning, så skal kvinden bære lang kjole.

Er det til selskab, bærer vi vores selskabsuniform eller smoking. Kvinder skal bære en aftenkjole eller en selskabskjole, med mindre vide end til Galla og så må den ikke gå over knæene.

For alle kjoler forskrives det at de er tækkelige. Der findes ingen nærmere forklaring på hvad det er.

Personlig syntes jeg kjolen er smuk og hun bærer den flot. Jeg mener ikke hun overskygger noget.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Joe » 14. sep 2022, 12:15

Jeg synes hun er smuk og kjolen er smuk.

Jeg har personligt ingen erfaring omkring at være vært til et 50 år som regent jubilæum, så hvad ved jeg. Men jeg tror simpelthen ikke at Margrethe går og føler sig overskygget af Helle. Jeg tænker ikke man skal være nervøs for at folk glemmer at det er Margrethes jubilæum og ved en fejl tror det er Helles.
Og helt generelt, når jeg selv klæder mig på til fest, tænker jeg altså ikke ind, at jeg ikke må overskygge værterne i mit tøjvalg. Hvis alle nu klæder sig i det, de finder sig smukkest i, så klarer vi alle det nok. Og Helle Thorning-Schmidt så bragende godt ud, men altså, hun var jo ikke dronningen.
12
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royalt kjole politi?

Indlægaf Akehurst2 » 14. sep 2022, 12:22

Joe skrev:Jeg synes hun er smuk og kjolen er smuk.

Jeg har personligt ingen erfaring omkring at være vært til et 50 år som regent jubilæum, så hvad ved jeg. Men jeg tror simpelthen ikke at Margrethe går og føler sig overskygget af Helle. Jeg tænker ikke man skal være nervøs for at folk glemmer at det er Margrethes jubilæum og ved en fejl tror det er Helles.
Og helt generelt, når jeg selv klæder mig på til fest, tænker jeg altså ikke ind, at jeg ikke må overskygge værterne i mit tøjvalg. Hvis alle nu klæder sig i det, de finder sig smukkest i, så klarer vi alle det nok. Og Helle Thorning-Schmidt så bragende godt ud, men altså, hun var jo ikke dronningen.


Nej, det er virkelig svært at overskygge en, der også er i gallakjole, behængt med kronjuveler og ordner, som hele arrangementet drejer sig omkring og som hyldes med taler og sang. Der skal mere til end lidt kavalergang :-D
11

Tilbage til "Mode"