Mærkelig lugt i denim jakke

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2202

Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. aug 2021, 07:58

Jeg har købt en jakke, som har den mærkeligste lugt. Den minder om gamle menneskers dårlige ånde. Jeg har vasket den to gange og hængt den til luftning uden ændring i lugten. Jeg har før registreret samme lugt I h og m's jeans afdeling.
Jakken var dyr, så er ret træt af det.
Hvad gør jeg for at få lugten ud?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4734

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Panton » 14. aug 2021, 08:04

Har du prøvet at vaske den i rodalon? Det tager alt lugt i sportstøj og sko.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Kanga » 14. aug 2021, 08:13

Send den retur? Send den til rens.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20607
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44176

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf paint » 14. aug 2021, 09:02

Det er en kendt sag, at denimtøj kan lugte:

"The formaldehyde gives off a strong and weird odor on your new jeans making it not so suitable for wearing the first time. Formaldehyde is classified as a chemical irritant, making those that are sensitive to harsh chemicals at risk for a reaction from exposure to formaldehyde through clothing"

Løsningen skulle iflg samme kilde være:

"White Vinegar (hvid eddike)
Mix white vinegar with cold water and soak your jeans for 30-60 minutes, then rinse thoroughly with cold water. Once the jeans are fully dry, the chemical and vinegar odor will evaporate. This treatment has the added benefit of sealing in the fabric dyes."
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2202

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. aug 2021, 13:01

Panton skrev:Har du prøvet at vaske den i rodalon? Det tager alt lugt i sportstøj og sko.

Nej, det har jeg ikke. Det er et forsøg værd!
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2202

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. aug 2021, 13:05

Kanga skrev:Send den retur? Send den til rens.

Jeg frygter de ikke kan lugte det i butikken. Jeg har en sporhunds lugtesans og kan ofte lugte ting i en større grad end andre. Så det er vel egentlig det med at skulle brokke sig over noget andre muligvis ikke kan lugte, der holder mig tilbage. Og vil ikke bruge ekstra penge på rens.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2202

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. aug 2021, 13:05

paint skrev:Det er en kendt sag, at denimtøj kan lugte:

"The formaldehyde gives off a strong and weird odor on your new jeans making it not so suitable for wearing the first time. Formaldehyde is classified as a chemical irritant, making those that are sensitive to harsh chemicals at risk for a reaction from exposure to formaldehyde through clothing"

Løsningen skulle iflg samme kilde være:

"White Vinegar (hvid eddike)
Mix white vinegar with cold water and soak your jeans for 30-60 minutes, then rinse thoroughly with cold water. Once the jeans are fully dry, the chemical and vinegar odor will evaporate. This treatment has the added benefit of sealing in the fabric dyes."

Tak for tippet!
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Mærkelig lugt i denim jakke

Indlægaf Kattefjæs » 14. aug 2021, 16:38

Jeg ville give den en tur i maskinen med rodalon.

Rodalon er en af de ting jeg savner allermest ved Danmark. Herovre er vi nødt til at tage til takke med hvid eddike. Det er bestemt ikke et dårligt produkt, men det er altså ikke så godt som rodalon. Ikke engang tæt på!
0

Tilbage til "Mode"