Hvordan redder jeg min helt nye top?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
pixienic
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. dec 2020, 15:12
Kort karma: 24
Likede indlæg: 482

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf pixienic » 8. maj 2021, 07:05

Nigleb skrev:
LaMariposa skrev:Hvad er det for et mærke? Måske kan du finde den på nettet?

Den var fra Gina Tricot. På tilbud og med yderligere 20% på, så jeg tror ikke jeg gav mere end 40 kr. for den. :blush2: Det er selvfølgelig heldigt at den ikke kostede mere, men det er jo ligegyldigt når man bare var rigtig glad for sit køb.
Men jeg googlede Gina Tricot og så at Zalando forhandler det nu. Og fandt den sørme på bud til 80 kr. derinde, så nu er den på vej. :banan:


Ej, sikke en rutsjebanetur! Må vi ikke se toppen? :D
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Prosperity74 » 8. maj 2021, 17:24

pinkmoon skrev:
Cosi skrev:Jeg plejer altid at putte klar opvaskemiddel på pletten, i en lukket pose i et døgn, og herefter vask.


This.
Jeg har til gengæld gode erfaringer med det, også selvom tøjet allerede har været vasket. Og gentage hvis det ikke fjerner pletterne helt i første omgang.


Helt klart opvaskemiddel gnubber jeg først på pletten og så sprayer jeg bagefter vanish på. Så lader jeg det ligge og “trække” lidt inden det kommer i vaskemaskinen. Det plejer at kan tage de fleste pletter :)
1
Nigleb
Indlæg: 709
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1802

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Nigleb » 8. maj 2021, 20:11

pixienic skrev:
Nigleb skrev:
LaMariposa skrev:Hvad er det for et mærke? Måske kan du finde den på nettet?

Den var fra Gina Tricot. På tilbud og med yderligere 20% på, så jeg tror ikke jeg gav mere end 40 kr. for den. :blush2: Det er selvfølgelig heldigt at den ikke kostede mere, men det er jo ligegyldigt når man bare var rigtig glad for sit køb.
Men jeg googlede Gina Tricot og så at Zalando forhandler det nu. Og fandt den sørme på bud til 80 kr. derinde, så nu er den på vej. :banan:


Ej, sikke en rutsjebanetur! Må vi ikke se toppen? :D

Det er denne. :D Den ser måske ikke ud af meget, men den sidder brandgodt på og var lige hvad jeg manglede.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Panton » 9. maj 2021, 02:22

:ivrig: :ivrig:
Cosi skrev:Når den er vasket, kan du nok ikke gøre så meget. Jeg plejer altid at putte klar opvaskemiddel på pletten, i en lukket pose i et døgn, og herefter vask. Hvis det er hvidt tøj kan man hænge det ud i solen, så solen afbleger tøjet.

Man bliver ekspert i pletter med små børn :lol:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Aima » 9. maj 2021, 06:59

Nu er situationen jo heldigvis løst, men mit all time-hack når det kommer til pletter af enhver art, er ovnrens. Jeg skal ikke kunne redegøre for, hvordan det reagerer med polyester, men jeg har haft held med at redde et par dyre stykker tøj, hvor alt andet var forsøgt. Den ene var en lys, fintstrikket bluse der var smurt ind i store, grønne pletter fra vådt græs.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Nigleb
Indlæg: 709
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1802

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Nigleb » 9. maj 2021, 07:18

Aima skrev:Nu er situationen jo heldigvis løst, men mit all time-hack når det kommer til pletter af enhver art, er ovnrens. Jeg skal ikke kunne redegøre for, hvordan det reagerer med polyester, men jeg har haft held med at redde et par dyre stykker tøj, hvor alt andet var forsøgt. Den ene var en lys, fintstrikket bluse der var smurt ind i store, grønne pletter fra vådt græs.

Dén har jeg alligevel aldrig hørt om før. :genert: Smører du det bare ind i ovnrens? Hele tøjet, eller kun på pletterne? Mon det dur til et helt hvidt stykke tøj, uden at farve det gråt?
Altså, jeg har jo stadig blusen og tænker at jeg vil forsøge mig med flere forskellige ting på hver af pletterne for at lære hvad der virker på sådan noget mælkehvidt polyester.
Her til morgen er jeg nemlig igen-igen blevet bitter over at mine hvide microfiber-toppe fra PIECES ikke kan få vasket pletterne af. Jeg putter altid en skefuld soda ned til det flydende vaskemiddel til hvidt tøj, og det holder virkelig hvidt tøj hvidt- men pletterne forsvinder ikke i vask som ved almindeligt bomuldstøj, og det er jeg træt af. Jeg kunne så godt tænke mig at finde mirakelmidlet til den type stof, så jeg slipper for at købe nye toppe et par gange om året.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Aima » 9. maj 2021, 07:45

Nigleb skrev:
Aima skrev:Nu er situationen jo heldigvis løst, men mit all time-hack når det kommer til pletter af enhver art, er ovnrens. Jeg skal ikke kunne redegøre for, hvordan det reagerer med polyester, men jeg har haft held med at redde et par dyre stykker tøj, hvor alt andet var forsøgt. Den ene var en lys, fintstrikket bluse der var smurt ind i store, grønne pletter fra vådt græs.

Dén har jeg alligevel aldrig hørt om før. :genert: Smører du det bare ind i ovnrens? Hele tøjet, eller kun på pletterne? Mon det dur til et helt hvidt stykke tøj, uden at farve det gråt?
Altså, jeg har jo stadig blusen og tænker at jeg vil forsøge mig med flere forskellige ting på hver af pletterne for at lære hvad der virker på sådan noget mælkehvidt polyester.
Her til morgen er jeg nemlig igen-igen blevet bitter over at mine hvide microfiber-toppe fra PIECES ikke kan få vasket pletterne af. Jeg putter altid en skefuld soda ned til det flydende vaskemiddel til hvidt tøj, og det holder virkelig hvidt tøj hvidt- men pletterne forsvinder ikke i vask som ved almindeligt bomuldstøj, og det er jeg træt af. Jeg kunne så godt tænke mig at finde mirakelmidlet til den type stof, så jeg slipper for at købe nye toppe et par gange om året.



Nej, jeg opdagede det også kun, fordi jeg efter at have prøvet alt, både pletfjernere, opvaskemiddel mm., alligevel havde opgivet blusen. Inden jeg ville smide den ud, gav jeg det så helt impulsivt et skud med ovnrens, fordi det alligevel stod sammen med alle de andre forskellige ting jeg havde hevet ud af rengøringsskabet. Jeg sprøjtede det på alle pletter og lod blusen ligge natten over. Næste dag vaskede jeg den i maskinen og samtlige græspletter var væk.

Det er sådan noget skum på sprayflaske, jeg bruger. Jeg placerer tøjet i brusekabinen, sprayer mens jeg holder vejret og hænger det på en bøjle et døgns tid inden det får en tur i maskinen.

Igen, jeg har ingen viden ift. den kemiske reaktion og hvordan det virker, men hvis alternativet alligevel er at smide noget ud er det måske forsøget værd :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan redder jeg min helt nye top?

Indlægaf Aima » 9. maj 2021, 07:48

Som bonus kan jeg i øvrigt lige supplere med, at klorrens kan fjerne selvbruner, hvis man f.eks. har haft et mislykket forsøg og vågner op og ser herrens ud samme dag, man skal til fest om aftenen :fløjt:

Det er givetvis ikke skidesundt for huden, men det gør tricket.
3
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Mode"