Shoppestop 2024 (inkl. 2021, 2022 og 2023)

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Shoppestop 2024 (inkl. 2021, 2022 og 2023)

Indlægaf IrmaPigen » 10. jan 2021, 08:20

Jeg prøver igen i år!!! Det gik nemlig ikke skide godt i 2020, så der er plads til forbedringer.

Og jeg vil faktisk hellere bruge mine penge på aktier og jeg ved jeg skal have købt sofa og en ny seng i løbet af året.

Må kun købe nødvendige ting.Jeg købte ultimo 2020 tyve par sorte sokker, så det kommer jeg ikke til at mangle. For ligesom at retfærdiggøre mig selv allerede nu :lol:, kan jeg lige så godt skrive de ting, jeg allerede nu ved jeg nok kommer til at købe i årets løb.

Jeg kunne godt tænke mig et par gode skalbukser i stedet for regnbukser. Vi går ofte 5-6 km ture og påtænker at få en hund i 2021. De bliver nok i prisklassen op til 2000 kr., da jeg vil have noget i en ordentlig kvalitet.

Mit træningstøj er ret ynkeligt, så der kommer jeg nok også til at købe lidt. Både bukser og bluser, men ikke strømper, måske også en trænings Bh.

Jeg kommer til at skulle anskaffe mig hvide og sorte hverdagstrusser. Og nogle hvide bøjle/t shirt bra's.

Og så evt et par sorte støvletter, hvis ynglings støvlerne, jeg har repareret på to gange nu, går i stykker.

Edit: (andre lovlige køb)
Et sæt skiundertøj i uld
Sort strikbluse i merinould
En rygsæk (til arbejdscomp. til når jeg skal cykle)
Undertrøjer (fra Only)
Puma hipsters (vi vasker undertøj på 60 grader, så det er ikke så ofte vi vasker undertøj, derfor har jeg brug for mange)

Og nåja, så har geg et gavekort til magasin jeg gerne må bruge på 400-og noget kr. Men jeg tror, jeg køber make up, for dem.
Senest rettet af IrmaPigen 13. jan 2024, 16:39, rettet i alt 5 gange.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Daine » 10. jan 2021, 09:07

Jeg vil også gerne være med, jeg forsøgte sidste år men endte med alt for megen hyggeshopping :rulle:

Jeg hugger lige denne fra dig Lathyrys: Mit stop handler om at stoppe med at købe alm tøj, aka kjoler, toppe, t-shirts, bukser osv. Og så i stedet fokusere på at bruge pengene på de ting jeg virkelig mangler.

Jeg har virkelig VIRKELIG meget tøj hængende som jeg ALDRIG bruger. Når jeg er hjemme bruger jeg hyggetøj, det samme efterhånden godt forvaskede tøj, men det kræver pt ingen udskiftning.
På arbejde bruger jeg nederdel, strømpebukser og t-shirts. Altsammen sort og jeg har to ens ‘vinternederdele’ og to ens ‘sommernederdele’ som jeg bruger på skift. Der er heller ingen snarlig udskiftning påkrævet.
Og eftersom vi har været lukket mere eller mindre ned det sidste lille år og også er det fremadrettet, er der ingen sociale arrangementer der kræver nyt tøj. Og hvis jeg tog mig sammen og tabte mig bare 10 kg, så kunne jeg passe alt jeg har hængende (det er det evindelige nytårsfortsæt, men jeg arbejder stille og roligt på det).

Jeg har suppleret lidt op her i januar med lidt vintertræningstøj og et par regnbukser, så jeg kan komme ud uanset vejret. Men ellers mangler jeg intet. Undertøj, strømper mv. er tilladt at supplere op med, men da jeg gjorde det en del i efteråret så forventer jeg der skal gå lang tid før det bliver nødvendigt. Jeg vil rigtig gerne have fat i et par gode softshell bukser, men det er svært at finde i en plussize model. Men falder jeg over et par, er det et godkendt køb.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Torn » 10. jan 2021, 10:47

Jeg vil gerne være med. Jeg er efterhånden virkelig god til stoppestop, men jeg bør fortsat være opmærksom. Det er især klimabelastningen ved tøjproduktionen, der afholder mig.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2021, 12:36

Jeg køber meget lidt tøj generelt, så jeg føler egentlig, jeg allerede er på shoppestop. Har i 2020 købt 2 par jeans og nogle striktrøjer. Det er vist egentlig det.

I 2021 planlægger jeg at købe
- træningstøj (oceans apart, tror jeg)
- nye trusser (overvejer uniqlo)
- sokker
- undertrøjer (sværger normalt til Samsøe Samsøe)
- et par ridebukser (Pikeur Candela, altid og for evigt)
- en pæn vinterfrakke
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Spjaerten » 10. jan 2021, 12:43

Jeg må købe et par Chelsea boots hvis jeg finder nogle til en god pris. Det er besværligt at ha e plade 41.5.

Og så må jeg, hvis jeg formår at tabe mig så meget, at jeg ikke kan passe mine jeans, købe nye.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Ally » 10. jan 2021, 17:37

Hvis eller når det bliver nødvendigt at købe strømper, strømpebukser, trusser eller BH'er, må jeg det, men ellers vil jeg holde shoppestop indtil april. I slutningen af april er det planen, at min ældste datter skal konfirmeres, og til dén tid må - men ikke skal - jeg købe nyt tøj + evt. sko.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Filipai » 10. jan 2021, 19:07

Jeg sætter gang i tøj-shoppe-stop, og det skal jeg forsætte med indtil at jeg igen må gå på arbejde hver dag. Jeg mangler simpelthen ikke tøj når jeg er at finde en i jogging bukser det meste af tiden.
Eneste jeg mangler er undertøj og strømper, et par pæne og behagelige sko til job, og så jager jeg stadig den perfekte pencil skirt der skjuler maven og er lille nok i taljen og stor nok i hofterne :D
Sidste år gik ikke ideelt, men dog bedre. Især siden sommer har jeg været god til at returnere en masse tøj, efter mantraet “hvis jeg er i tvivl, så er jeg ikke i tvivl “. Så hvis jeg nu bare kunne helt lade være med at shoppe det.

Jeg har afmeldt alle mine nyhedsbreve for at undgå at blive lokket.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Daine » 10. jan 2021, 19:52

^ Jeg har også brugt en halv times tid tidligere på at afmelde nyhedsbreve fra de fleste og det fortsætter jeg med efterhånden som der dukker nogen op. Nu sidder jeg med en åndssvag følelse af at være ‘ensom’ fordi jeg altid har hygget mig med at kigge/læse reklamer og nyhedsbreve. Og nu kommer der nærmest ingen :stoned: :lol:
Men det bliver helt sikkert godt for min økonomi!
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf FrøkenM » 10. jan 2021, 20:17

Jeg er med. Jeg mangler intet og jeg begynder at kunne mærke, at jeg har tabt mig, så meget af det tøj der har været for småt, begynder at passe. Det betyder at jeg i år kun må købe det jeg reelt kommer til at mangle, fordi det bliver for stort/går i stykker. Sko undtaget shoppestop, da det er én af de ting der altid skal fungere for mig uanset prisen. Strømper/strømpebukser udskiftes også når det går i stykker.

Har i januar fået stocket op på det træningstøj jeg ikke har, så jeg tænker at jeg kan gå indtil sommer før jeg reelt behøver købe noget. Det håber jeg holder :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Anne Droid » 10. jan 2021, 20:59

Jeg brugte alt for mange penge i 2020. I 2021 har kæresten og jeg planer om at flytte sammen og det kræver lidt ændring i hans bolig og nogle nye møbler. Min søn skal også flytte hjemmefra og det er han blevet lovet hjælp til. Min opsparing er i bund efter et ikke planlagt bilskifte (totalskade efter påkørsel af dådyr) og jeg valgte at bruge flere penge end det forsikringen gav for den gamle.

Jeg har mere tøj end jeg kan nå at bruge. I følge spiir, brugte jeg i 2020 knap 20.000 på beklædning (tøj, sko og smykker). Det lyder måske ikke så slemt, men jeg brugte også 17.000 på garn og tilbehør - jeg strikkede mange sweatre under nedlukningen :genert: Og en stor del outdoorudstyr som telt, sovepose, liggeunderlag og og og...

Jeg skal til et par fester og der har jeg vist tøj til. I sommer købte jeg en kjole som jeg skulle have på til konfirmation, men så fik jeg taget blodprøve nogle dage før og lignede en stiknarkoman. Der gik seriøst 3 uger inden de blå mærker forsvandt. Den kjole kan bruges til sommerens fester.


Så jeg må kun købe:
- Blundstone-støvler hvis de kommer på tilbud
- gaiter/gamacher
- ting der bliver slidt
- et par ordentlige outdoorbukser hvis jeg kan finde nogen jeg kan passe
- garn må kun købes til projekter jeg kan nå at strikke
- gummistøvler

No go:
- tøj jeg ikke står og mangler
- sko
- garn til lageret
- nice to have outdoorgrej
0
Klimatosse
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Filipai » 10. jan 2021, 21:10

Daine skrev:^ Jeg har også brugt en halv times tid tidligere på at afmelde nyhedsbreve fra de fleste og det fortsætter jeg med efterhånden som der dukker nogen op. Nu sidder jeg med en åndssvag følelse af at være ‘ensom’ fordi jeg altid har hygget mig med at kigge/læse reklamer og nyhedsbreve. Og nu kommer der nærmest ingen :stoned: :lol:
Men det bliver helt sikkert godt for min økonomi!


Jeg er også gået igang med at kigge mine abbonementer til ting igennem, og har lige afmeldt mit Mofibo for at prøve bookbeat og derfor spare 50 kr om måneden. Jeg har lidt blod på tanden efter at bruge mine penge virkeligt godt og ordentlig i år :D
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Daine » 10. jan 2021, 21:15

Filipai skrev:
Daine skrev:^ Jeg har også brugt en halv times tid tidligere på at afmelde nyhedsbreve fra de fleste og det fortsætter jeg med efterhånden som der dukker nogen op. Nu sidder jeg med en åndssvag følelse af at være ‘ensom’ fordi jeg altid har hygget mig med at kigge/læse reklamer og nyhedsbreve. Og nu kommer der nærmest ingen :stoned: :lol:
Men det bliver helt sikkert godt for min økonomi!


Jeg er også gået igang med at kigge mine abbonementer til ting igennem, og har lige afmeldt mit Mofibo for at prøve bookbeat og derfor spare 50 kr om måneden. Jeg har lidt blod på tanden efter at bruge mine penge virkeligt godt og ordentlig i år :D

Dén tur var jeg igennem for et par år siden da jeg var på dagpenge. Men jeg afmeldte mig antenneforeningen, så her fra 5. Januar har jeg ikke nogen tv-kanaler. Så må jeg tilkøbe TV2 Play efter behov. Mofibo kommer jeg nok aldrig til at undvære :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Ally » 11. jan 2021, 07:49

Daine skrev:Dén tur var jeg igennem for et par år siden da jeg var på dagpenge. Men jeg afmeldte mig antenneforeningen, så her fra 5. Januar har jeg ikke nogen tv-kanaler. Så må jeg tilkøbe TV2 Play efter behov. Mofibo kommer jeg nok aldrig til at undvære :D

Jeg har fået brev om, at der kommer en prisstigning pr. 1. februar, og jeg overvejer en afmelding. Jeg har i forvejen HBO, Netflix og TV2 Play via mobilselskabet.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Daine » 11. jan 2021, 08:21

Ally skrev:
Daine skrev:Dén tur var jeg igennem for et par år siden da jeg var på dagpenge. Men jeg afmeldte mig antenneforeningen, så her fra 5. Januar har jeg ikke nogen tv-kanaler. Så må jeg tilkøbe TV2 Play efter behov. Mofibo kommer jeg nok aldrig til at undvære :D

Jeg har fået brev om, at der kommer en prisstigning pr. 1. februar, og jeg overvejer en afmelding. Jeg har i forvejen HBO, Netflix og TV2 Play via mobilselskabet.

Der var også varslet prisstigninger hos os (pr. 1/1), det var faktisk det der fik mig til at sige stop. Jeg ser ikke ret meget flowtv i forvejen, og har jeg brug for TV2/TV3 så kan jeg købe de respektive adgange i en måned eller to og så få set en masse.
Jeg kommer til at spare omkring 2500 om året ved ikke at have grundpakken, så bliver der selvfølgelig udgifter til streaming, men dem havde jeg i også perioder før oveni grundpakken, fordi jeg er glad for at se Comedy. Og der har TV2 Play et godt udvalg, jeg ikke havde adgang til via grundpakken.

Jeg savner ikke flowtv. Jeg kan streame, også live, fra DRs app hvis det er og jeg har årsabonnement på Disney+.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2021

Indlægaf Ally » 11. jan 2021, 08:27

Daine skrev:Der var også varslet prisstigninger hos os (pr. 1/1), det var faktisk det der fik mig til at sige stop. Jeg ser ikke ret meget flowtv i forvejen, og har jeg brug for TV2/TV3 så kan jeg købe de respektive adgange i en måned eller to og så få set en masse.
Jeg kommer til at spare omkring 2500 om året ved ikke at have grundpakken, så bliver der selvfølgelig udgifter til streaming, men dem havde jeg i også perioder før oveni grundpakken, fordi jeg er glad for at se Comedy. Og der har TV2 Play et godt udvalg, jeg ikke havde adgang til via grundpakken.

Jeg savner ikke flowtv. Jeg kan streame, også live, fra DRs app hvis det er og jeg har årsabonnement på Disney+.

Jeg ser enkelte programmer i TV, men det er ikke noget, der ikke kan ses på online eller streames. Til gengæld har jeg en Chromecast, jeg købte for 2-3 måneder siden, og den er jeg rigtig glad for. Antenneforeningen har Viaplay i alle deres TV-pakker, men jeg kan vist - mod en prisændring i mobilabonnementet - få det hos mobil/internetudbyderen.
Jeg skal dog betale 50 kr. om måneden til vedligeholdelse af antennestik, hvis jeg afmelder helt. Det er OK, for pt. vil mellempakken, jeg har, stige til 479 kr. om måneden pr. 1/2, og selv med en prisændring ved mobil/internetudbyderen, vil der være penge at spare.

EDIT: Jeg har til formiddag talt med min mobil/internetudbyder; jeg får Viaplay tilføjet hos dem, og jeg har netop fået mail fra boligselskabet. TV-abonnementet er opsagt pr. 1/2.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Mode"