Kan du også huske den stil?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf Mangoness » 4. jul 2020, 21:55

Sådan nogle vildt farvede jakker.

Jeg havde selv noget lignende, som jeg gik med derhjemme, fordi den var så behagelig at have på :genert:

Billede

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf Mangoness » 4. jul 2020, 21:59

Nå ja, der var også en periode, hvor mange gik med et tørklæde om halsen! :D

(mange i min gymnasieklasse omkring 2008-2011 havde dem på en hel skoledag)

Billede
4
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf Mangoness » 4. jul 2020, 22:01

Buffalo sko

Billede
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf Misantropen » 4. jul 2020, 22:25

zembra1986 skrev:Det er sjovt.....jeg kan slet ikke huske hvad drengene havde på dengang. Husker dem som ret anonyme i forhold til pigerne. Det var stilen hos pigerne der var helt "outrageous" :lol2:

Der var nogle tætsiddende t-shirts i et mærke der hed noget med "Ice".

Sølvkæder om halsen og håndledet.

Fedtet strithår eller grydefrisure :lol:

Baggy pants.

Der var også nogle bestemte solbriller der var smarte. Jeg kan ikke huske hvad de hedder. De har et kraftigt, sort stel og sorte, madelformede glas. Måske var de oprindeligt kendt fra sportsudøvere :gruble:

Generelt var farvede, smalle brilleglas virkelig smart :lol:
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf zembra1986 » 4. jul 2020, 22:25

Daine skrev:Fra midt til slut 90’erne:
- Top med snore der skulle bindes bagpå (den zembra også refererer til. Den var hot! Især hvis der var masser af perler på).
- Stramme mini nederdele udenpå bukser.
- Underkjoler udenover bukser. Gerne satin/blanke underkjoler med blondebesætning.
- Sjaler bundet om hofterne (udenpå bukser). Gerne med en masse perler, der kunne dingle.
- Culottebukser(? Bukser med meget vide ben, gerne i psykedeliske farver)
- Vinterfrakker der lignede omsyede uldtæpper. De var i meget neutrale farver, men alle med firkantet mønster. Hundedyre!
- Helly Hansen jakker. Aner ikke om de også lavede ovenstående frakker, men HH var det alle de seje gik i resten af året.

Sko kan jeg sjovt nok ikke huske ret meget om, udover at langskaftede støvler var meget brugt ... men det må have været i slutningen af 80’erne og start 90’erne. Ellers kan jeg mest huske at folk gik i gummisko, jeans og tshirt/trøjer - nogenlunde som i dag.


Åh ja, sjaler kan jeg også huske nu du nævner dem. Dem havde jeg også nogle stykker af, bundet helt korrekt om hoften :gogo:

Er også kommet i tanke om bælter med et ret prangende bæltespænde. Kan huske Friis & Compagny lavede en del af den slags, med deres logo på og de var vældig populære. Jeg havde nogle stykker.......købt på Trendsales for de var for dyre for mig at købe fra ny.

Og Diesel jeans. Der var også en overgang, hvor man bare måtte eje sådan et par. Jeg havde igen ikke råd til et par fra ny af, men kan huske da jeg købte et par på Trendsales til en overkommelig pris. Jeg var så lykkelig og følte mig som en af de seje piger.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf HappyPaww » 5. jul 2020, 05:50

Flere billeder :D

Her er jeg i bemeldte “Den Onde Cirkel” periode, bemærk benvarmerne og Doc Martens (de støvler savner jeg helt vildt!). Billederne er selvfølgelig taget af min veninde hjemme på værelset - vi var de to eneste på vores lille gymnasium som klædte os sådan, så vi følte os meget særlige :lol:

Jeg er også begyndt at genfinde min gamle musik - og hører Garbage, Bush, Smashing Pumpkins osv. :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jul 2020, 06:06

Husker en periode, hvor de grå Everlast-joggingbukser dominerede. De skulle gerne parres med en D&G-undertrøje eller T-shirt, f.eks. de gennemsigtige med små logoer eller leopardprint.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf LadyFox » 5. jul 2020, 06:15

Min blå mandag var iført fila sko, ufo bukser og noget halvt lukket cardigan. :afro:
1
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf HappyPaww » 5. jul 2020, 06:38

I start 00’erne kørte jeg over på Jenny from the Block stilen, med store baggy bukser, stramme toppe, hoops og selvfølgelig JLo’s parfume som var såååå god :lol:
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf AgentPixie » 5. jul 2020, 06:42

Den ultimative deo var Date.
Pastelfarver.
Mavekæder.
De der billige plastik chokers der havde mønster som en tæppebanker.
Hårmascara.
Lyseblå eller hvid øjenskygge.
Tøj fra ONLY og Sisters Point.
Kort hår med midterskilning, gelé i pandehåret og strithår i nakken.

Hvis man var den sporty type gik man med Adidasbukser med knapper hele vejen ned ad benene eller everlast gamacher.

Det var the shit i Århus.


Den eneste drengemode jeg kan huske, var et tøjmærke der hed Iceman eller lignende.
3
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf MOGA » 5. jul 2020, 06:48

Misantropen skrev:
zembra1986 skrev:Det er sjovt.....jeg kan slet ikke huske hvad drengene havde på dengang. Husker dem som ret anonyme i forhold til pigerne. Det var stilen hos pigerne der var helt "outrageous" :lol2:

Der var nogle tætsiddende t-shirts i et mærke der hed noget med "Ice".

Sølvkæder om halsen og håndledet.

Fedtet strithår eller grydefrisure :lol:

Baggy pants.

Der var også nogle bestemte solbriller der var smarte. Jeg kan ikke huske hvad de hedder. De har et kraftigt, sort stel og sorte, madelformede glas. Måske var de oprindeligt kendt fra sportsudøvere :gruble:

Generelt var farvede, smalle brilleglas virkelig smart :lol:


Oakley, måske?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf DenBruneMunk » 5. jul 2020, 07:21

De gode 80'rer .
- næsten pastel farver , så man næsten var trådt ud af miami vice.
- Levi's Ball , og Boss sweaters . Måske lidt Matinique ind imellem, så havde man jo lacoste polo'r, og kappa også.
- ikke at glemme puderne, de berømte skuldre pude indlæg, wow! :)
- Fodtøj , det husker jeg ikke
- Vinterjakker var oftest store læderjakker i Michael Jacksom stil :)
- Ikke at glemme masser af skum og håret sat, og mange lyse striber .
- Et rolex, så var man godt gående.

Hvor brugte man bare mange surt optjente penge på tøj og stil/udseende dengang :)
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf Purple Haze » 5. jul 2020, 07:24

HappyPaww skrev:Flere billeder :D

Her er jeg i bemeldte “Den Onde Cirkel” periode, bemærk benvarmerne og Doc Martens (de støvler savner jeg helt vildt!). Billederne er selvfølgelig taget af min veninde hjemme på værelset - vi var de to eneste på vores lille gymnasium som klædte os sådan, så vi følte os meget særlige :lol:

Jeg er også begyndt at genfinde min gamle musik - og hører Garbage, Bush, Smashing Pumpkins osv. :love:


Shit hvor du ligner en af mine gode veninder fra den gang - vi var eller så unikke :klap:
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jul 2020, 08:29

Håret var sat med
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kan du også huske den stil?

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2020, 09:14

Hold op I er unge herinde :D

Nææææ, da jeg var lille, rendte ALLE (både piger og drenge rundt i sådan en grøn anorak med falsk ræv på hætten, læderlap på albuen og sådan en muffedisse dobbeltlomme på maven.

Billede

Inden under så havde man blå overall jeans og en eller anden form for brun højhalset trøje/sweater ting, og så var træsko ikke ualmindeligt :tie:

Da jeg blev teenager så skiftede "uniformen"

Nu var det noget med logo sweater, jeg kan huske at Kappa og Ball var meget udbredt, og så selvfølgelig krokodillen ;)
Jogging eller sweatpants konkurrerede med Levi´s 501 (uden huller!) om benpladsen, på fødderne havde man enten hvide Kawasaki badmintonsko eller Adidas handball special, og på ryggen en Salomon rygsæk.
Billede
Billede
Billede
Billede


PS. Enjoy
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/video- ... il-maerker
https://mitskoen.dk/ikoniske-80er-frisurer/
10
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mode"