Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf Joe » 25. jun 2020, 18:59

Vi har ingen dresscode, så vidt jeg ved. Jeg sidder faktisk og tænker, at jeg slet ikke ville kunne overskue at arbejde et sted med dresscode.

Vores ledelse kører med tillid til at folk godt kan klæde sig ordentligt, går jeg ud fra. Jeg har aldrig personligt hørt klager, i hvert fald.

Jeg synes umiddelbart det er vigtigere at folk har været i bad og har rent tøj på, end hvor meget eller lidt hud de viser. Men jeg synes generelt at på en arbejdsplads med voksne mennesker, bør medarbejderne kunne klæde sig på (og gå i bad) selv.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2020, 19:13

Vi har uniform og mændene må strengt taget ikke sy dem op til shorts. Vi gør det alligevel, for kvinderne må gerne gå i nederdel. Og idet vi er et svensk firma måtte de bøje sig for vores argumenter om manglende ligestilling.
Endnu har jeg dog ikke fået lov at have nissehue på i december, trods alle former for religiøs påklædning (bortset fra den der hvor man kun kan se øjnene) er tilladt. Det synes jeg virkelig er latterligt. Så jeg spørger pænt hvert år. Vi har adskillige medarbejdere med hårbøjle osv med julepynt på, så jeg kan ikke se at en nissehue skulle gøre noget.
Ledelsen har også haft en meget streng politik om at blusen skulle ned i bukserne. Adspurgt hvorfor leder 1 og leder 2 ikke behøvede det, var svaret "fordi vi er tykke". Fårk jer, jeg tager ikke den bluse i bukserne før I gør. Diskussion færdig. Jeg holdt de skulende blikke ud et halvt års tid og så måtte de jo besinde sig. Det holder jo ikke. Så nu er der ingen politik om blusen i bukserne hos os længere. Kun officielt.
Senest rettet af kidkomb 25. jun 2020, 19:14, rettet i alt 1 gang.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf bibbs » 25. jun 2020, 19:14

Stitch skrev:
bibbs skrev:Vi har samme dresscode.

Jeg synes det er fint nok, men der er nogen af damerne der er lige friske nok i deres påklædning i sommervarmen, men det kan også være mig der er ved at være gammel.

Vi har en på kontoret og hun går konsekvent i joggingbukser og en "sove" t shirt. Og ingen BH.
Der kommer kunder på kontoret, hun er dog nu rykket ind bagved så man ikke ser hende længere når man kommer som gæst.

Jeg foreslog faktisk i forbindelse med sidste års APV hvor der var nogen der kommenterede påklædningen, at man skulle kræve at alle på kontoret der havde over en B skål skulle have BH på både mænde og kvinder.
Alle syntes det var en god idé, men ingen ville være den der skulle påpege det overfor de pågældende



Hvorfor er det vigtigt om en person vælger at have bh på eller ej? Jeg har læst dit indlæg flere gange og jeg forstår det ikke. Det er vel op til personen selv?

Tækkeligt klædt: ja. Men hvilket undertøj man vælger at have på, skal andre vel ikke blande sig i?

Jeg siger det virkelig ikke for at være provokerende eller andet. Jeg undrer mig bare virkelig meget.


Fordi det ser sjusket ud når man har forholdsvist store bryster og de så sjosker rundt over det hele.

Det er så min holdning, og det var en joke... Ikke noget man kan eller skal håndhæve
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf Nesnay » 25. jun 2020, 19:25

kidkomb skrev:Ledelsen har også haft en meget streng politik om at blusen skulle ned i bukserne. Adspurgt hvorfor leder 1 og leder 2 ikke behøvede det, var svaret "fordi vi er tykke". Fårk jer, jeg tager ikke den bluse i bukserne før I gør. Diskussion færdig. Jeg holdt de skulende blikke ud et halvt års tid og så måtte de jo besinde sig. Det holder jo ikke. Så nu er der ingen politik om blusen i bukserne hos os længere. Kun officielt.
På min gamle arbejdsplads (detail - jeg var på HQ) var politikken for butiksfolk jf. dresscoden, at skjorten skulle ned i bukserne, medmindre man var str. 46+ (kan ikke huske herrestørrelsen). Jeg kender ikke rationalet bag, kan bare huske, jeg bed mærke i, at det var spøjst.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2020, 19:28

Nesnay skrev:
kidkomb skrev:Ledelsen har også haft en meget streng politik om at blusen skulle ned i bukserne. Adspurgt hvorfor leder 1 og leder 2 ikke behøvede det, var svaret "fordi vi er tykke". Fårk jer, jeg tager ikke den bluse i bukserne før I gør. Diskussion færdig. Jeg holdt de skulende blikke ud et halvt års tid og så måtte de jo besinde sig. Det holder jo ikke. Så nu er der ingen politik om blusen i bukserne hos os længere. Kun officielt.
På min gamle arbejdsplads (detail - jeg var på HQ) var politikken for butiksfolk jf. dresscoden, at skjorten skulle ned i bukserne, medmindre man var str. 46+ (kan ikke huske herrestørrelsen). Jeg kender ikke rationalet bag, kan bare huske, jeg bed mærke i, at det var spøjst.

Jeg synes det er meget spøjst. Det holder ikke rigtig i min bog. Så kan man lige så godt også sige at bryster over en C-skål skal i bh. A- B- og C-skåle må godt være fri. Uholdbart.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf MrMister » 25. jun 2020, 20:15

Kommer an på, hvor stor bonussen skal være...

Jeg er ligeglad. De skal klæde sig passende og præsentabelt. Hvad de end definerer dét som. Vælger at påpege det, hvis det er upassende. Der skal meget til.

Har haft en leder engang, som var upassende fræk i sin påklædning til tider. Ja, fræk. Det var upassende ift kunder, når en leder ligner en, der er for upassende til crazy daisy. Det blev vist påtalt oppefra (“undgå at seksualiter arbejdspladsen”).

I sommervarmen er jeg mere ligeglad. Pæne shorts og skjorte er mere præsentabelt end gennemsvedte bukser og blazer. Jeg tager gerne et kundemøde sådan. For alternativet er bukser, skjorte og mørk blazer til at skjule, hvor svedig skjorten bliver...
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf FruKuk » 25. jun 2020, 20:27

Vi har ingen officielt dresscode, men det bliver påtalt, hvis man bruger sin påklædning som argument for ikke at kunne passe sine opgaver (Fx passe dyrene, lege gemmeleg, slå græs, cykle, etc)
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf paint » 25. jun 2020, 21:27

På min arbejdsplads, er der mig bekendt ikke noget eksplicit påklædningsdirektiv. Der er vist dog, ét eller andet sted, en lidt elastisk formulering om 'passende påklædning'. Jeg har mit eget kontor, og for tiden synes jeg f.eks, at det er yderst 'passende' at sidde med bare fødder (under skrivebordet) - hvilket jeg kan gøre i fred og ro, uden at udsætte andre for det traumatiserende syn af mine bare fødder. Jeg har dog mine sko stående i nærheden af fødderne, hvis det skulle være påkrævet at optræde lidt mere formelt. :fløjt:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf Pjeps » 25. jun 2020, 22:02

Uniform, altid korte ærmer, ingen smykker/ure på hænder/arme, korte negle, ingen neglelak og hår af en vis længde bør ikke hænge løst.
0
:ninja:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf Delfin » 25. jun 2020, 22:38

Pædagog.
Jeg er aldrig blevet præcenteret for en, og jeg ved faktisk ikke, om den eksisterer. Man regner nok med, at vi selv er i stand til at finde en balance. Det er fuldt acceptabelt for begge køn at bære afslappet sommertøj og sandaler. Det er sund fornuft/en uskreven regel, at man ikke er meget udfordrende klædt. Også fordi vi her arbejder med unge mennesker, hvor det sker, at en af dem får et godt øje til personale og skal hjælpes til at trække stregen.


P.S.
Ikke alle er selv i stand til at tænke. Jeg er en enkelt gang i løbet af min efterhånden lange karriere stødt på en vikar som troede, at børnehavens legeplads var beregnet til at sole sig på. Hun iførte sig en mavekort top (bar mave) og et hulkort miniskørt/bikiniunderdel med skørt og satte sig i en stol, som hun drejede i stilling til solbad. Da hun fik besked om, at det absolut ikke var acceptabelt, sagde hun nej til flere vikartimer :lol:
2
14 11 14
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf superboa » 25. jun 2020, 23:16

Arbejder som socialpædagog og i vores personalehåndbog står der, at hverken mænd eller kvinder må have bare maver eller shorts (eller nederdele), der er kortere end til midt på låret. Kvinder må desuden ikke være så nedringede, at der er kig til brysterne, når de bukker sig. Desuden skal fodtøjet (som gerne må være sandaler) være skridsikkert, så vi ikke risikerer en arbejdsskade, når vi f.eks. hjælper beboerne i bad.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf lillebjoern » 26. jun 2020, 07:57

Stitch skrev:Anyway: Vi har ingen restriktioner på min arbejdsplads. Min chef foretrækker dog, man ikke har larmende sko på, da vi har trægulv og det giver genlyd i mødelokalerne, når man går tværs over gangen eller lignende.


"Larmende sko" :lol: Jeg ved godt der sikkert menes hæle og stiletter, men jeg forestiller mig sko der siger en lyd, hver gang man træder ned...
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jun 2020, 08:13

lillebjoern skrev:
Stitch skrev:Anyway: Vi har ingen restriktioner på min arbejdsplads. Min chef foretrækker dog, man ikke har larmende sko på, da vi har trægulv og det giver genlyd i mødelokalerne, når man går tværs over gangen eller lignende.


"Larmende sko" :lol: Jeg ved godt der sikkert menes hæle og stiletter, men jeg forestiller mig sko der siger en lyd, hver gang man træder ned...


Jeg var engang på museum, hvor der var et barn, der havde gummisko, der pev (ligesom sådan et stykke hundelegetøj), hver gang det satte foden. Dem må man for min skyld gerne forbyde alle steder :-D
4
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 26. jun 2020, 08:57

Vi har vist ikke en officiel politik, men bruger vores sunde fornuft. Ok, der er et par af hk’erne hvor jeg tænker at de måske er liiige letpåklædte nok. Korte shorts, stroptoppe og klipklapper ville jeg mere bruge til havearbejde, men de har ikke direkte kontakt med eksterne og lige nu er kontoret jo nærmest tomt alligevel.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvor meget bar hud er ok på din arbejdsplads?

Indlægaf ajnaM » 26. jun 2020, 09:09

Mads skrev:
Stitch skrev:
Mads skrev:For at stille det på kanten, så kan det af og til ligne to vaskebjørne, der slås i en sæk. Det er ikke alle brancher og professioner, hvor det er normen, endsige velset.



Men det er da diskrimination at sige, at man gerne må gå uden bh, hvis det efter visse personers normer er æstetisk pænt at se på. Ellers skal man altså gå noget fysisk unødvendigt tøj, men som andre synes er nødvendigt?

Skal vi så også til at bestemme hvilke mænd, der må gå i bukser (ikke nødvendigvis stramme), hvor man kan se, hvor pikken ligger. Eller at de skal have skridtbeskytter på, så vi andre bliver beskyttet for det åsyn? Og undertrøje under tshirt og andet, så vi slipper for at se på mænds brystervorter også?



Ja? Diskrimination er ikke i sig selv ulovligt. Der findes lovlig og ulovlig diskrimination. Som udgangspunkt er det arbejdsgiverens klare ret at fastsætte en dresscode. Om det så skyldes hans egen æstetik, kundernes æstetik, kotyme i branchen eller sikkerhed, er ikke afgørende.

Reglerne skal bare gælde ens for de ansatte, der arbejdern under lige vilkår, fx i samme afdeling. Må kvinderne have miniskørt på, så må mændene tilsvarende have shorts på. Men hvis kvinderne må have lang nederdel på, så må mændene ikke have shorts på.

Det kunne være, at der var tale om en lærer i udskolingen. Er det smart at hun render rundt med store bryster i en løstsiddende trøje, uden at have bh på? Enhver kan jo sige sig selv, at hormonramte drenge i puberteten ikke vil kunne abstrahere fra den slags. Hvad er vigtigst - at læreren kan klæde sig som hun har lyst på arbejdet, eller at eleven følger med i undervisningen og lærer noget? Og nej, en mandlig lærer skal heller ikke gå i så korte shorts, at hans pikhoved leger titte-bø med kanten af hans shorts ned ad venstre lår.

Det kan også være en ansat i et cater-firma, der hele dagen går og læner sig ind over varme kogeplader, gryder og pander. Der er det sgu også bedst, sikkerhedsmæssigt, at man bærer en bh, i stedet for at lade dem dingle frit i løstsiddende tøj.


Man må gerne diskriminere mellem mænd og kvinder i dresscoden, så længe man 'argumenterer sagligt'. Hvad det så betyder, kan jeg oprigtigt ikke forestille mig. Jeg har meget svært ved at se en saglig argumentation for dét.

Og dit eksempel med læreren er bare... ej, men altså. Jeg tvivler på, at den typiske teenagedreng tænker noget som helst frækt om sine folkeskolelæreres bryster - men selv hvis de gør, er det da ikke læreren, der skal rette sin påklædning efter det? Det minder, uden yderligere sammenligning, om voldtægtsdiskussionen, hvor man tillægger kvinden et eller andet ansvar, hvis hun har været letpåklædt. :stoned:

Og der er altså forskel på at vise sine kønsorganer til børn - som er ulovligt på mange niveauer - og at have store bryster i en løstsiddende trøje.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Mode"