Shoppestop 2020

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Spjaerten » 14. feb 2020, 09:51

Det går mildt sagt herre dårligt

Måtte købe strømpebukser.

Har indtil videre i 2020 købt:
Nederdel
Bikini
Maxi kjole (festlig - er ikke pt inviteret til sommerfest med den anledning :lol: )
Blomstret kjole

Og så har jeg lige bestilt en billig hvid tee / top ting jeg forelskede mig i.

For 1 ting er kommet på must have listen, et par nye Chelsea boots for de gamle er bogstavlig talt slidt i stykker, de er hul til tæerne :lol:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 14. feb 2020, 10:27

Intet købt hele januar-februar. Jeg kan godt mærke, at det nok ændrer sig når jeg er færdig med at være indespærret herhjemme med et gipsben. Jeg er ikke faldet i netshopping selvom jeg er forelsket i fire kjoler, som jeg tænker ville gøre sig godt her i foråret :love:
Når min fodstilling er korrekt igen må vi se hvad der sker for jeg har (desværre) en fornemmelse af, at ingen af de sko jeg har brugt før, duer nu hvor jeg forhåbentlig får begge fødder mere solidt i jorden :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf LaMariposa » 14. feb 2020, 10:47

Jeg vil virkelig anbefale daglige besøg på netbank, når det er svært at overholde shoppestoppet. Det bliver meget virkeligt, når man ser beløbet trukket på kontoen.

Min bank tilbyder derudover forbrugsagenter, hvor man kan sætte et årligt maxbeløb for en eller anden kategori. Jeg har sat et maxbeløb for tøjindkøb i år, og når jeg køber noget, så bliver loadbaren mere fyldt. Det gør det meget visuelt :genert:

Den er dog ikke helt retvisende, for de 350 kroner er egentlig brugt før nytår. De gik bare først ind den anden januar.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Spjaerten » 14. feb 2020, 11:39

No1 skrev:^spiir er også en udmærket app til at få et overblik over forbrug :)

Præcis den har jeg.
Og det er egentlig ikke fordi jeg ikke har styr på hvad der er på min konto eller hvad mit forbrug er. Jeg burde kort og godt bare ikke bruge penge på shopping eller fornøjelser. Og dét er den svære øvelse. Har ikke overtræk men burde overføre de 500kr om måneden til min kassekredit og ikke den lille forsøde livet ting. Men skal også leve ;)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Hunkat » 14. feb 2020, 12:17

Hunkat skrev:Nå, jeg fik gennemgået hele skabet i dag, fra top til bund. Smed to store sække med tøj og sko til genbrug. Det var faktisk en rigtig stor hjælp i forhold til at konkretisere mit shoppestop, at se hvor meget jeg egentlig har af alting.

Jeg kan faktisk ikke retfærdigøre at købe noget fremadrettet med mindre noget specifikt går i stykker. Måske strømper og trusser, efter forbrug. Eneste undtagelse er: Sneakers til foråret, et par gode sorte sandaler til sommer, sorte dresspants hvis jeg kan finde det helt rigtige par.


Jeg har måske fundet det helt rigtige par sneakers , jeg håber det i hvert fald. Hvis de passer som de skal (de havde ikke min størrelse i butikken, kun online) så er de til gengæld af et mærke som er kendt for god kvalitet og langstidsholdbare designs. Og jeg fik et gavekort til min fødselsdag som betalte det halve, så det er jo altid rart.

Så kom vi til gengæld til at købe bøget på udsalg :blush2:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2020, 05:27

Spjaerten skrev:
No1 skrev:^spiir er også en udmærket app til at få et overblik over forbrug :)

Præcis den har jeg.
Og det er egentlig ikke fordi jeg ikke har styr på hvad der er på min konto eller hvad mit forbrug er. Jeg burde kort og godt bare ikke bruge penge på shopping eller fornøjelser. Og dét er den svære øvelse. Har ikke overtræk men burde overføre de 500kr om måneden til min kassekredit og ikke den lille forsøde livet ting. Men skal også leve ;)


Selvfølgelig skal man da leve :) For mig er det mere sådan noget med at jeg tænker, om jeg virkelig gider blive konfronteret med den shoppingpost/forbrugspost, når jeg kigger på mit forbrug i morgen. Og det gør jeg som oftest ikke. Ikke fordi, at jeg ikke bliver fristet, for det gør jeg næsten dagligt med reklamer på f.eks. Facebook (de dumme svin har luret min stil :D ). Men indtil videre virker netbank-tricket.
Senest rettet af LaMariposa 15. feb 2020, 09:29, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf LaMariposa » 4. mar 2020, 07:48

Jeg har mega meget lyst til at shoppe for tiden. Ved ikke rigtigt hvorfor, men det kribler i mig for at købe tøj i dejlige forårsfaver. Mangler det bare ikke, så jeg holder stædigt fast, selvom det er fristende. Og kigger troligt på netbank hver dag :genert:

Hvordan går det hos jer andre?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 4. mar 2020, 08:17

Jeg har også lyst til at købe nogle skønne forårsting. Er faldet helt for en denimkjole :love: men har endnu ikke trykket "køb" på webshoppen. Jeg tror min vedholdenhed skyldes at jeg pt. venter på at finde ud af om jeg bliver bevilget et genoptræningsophold i Spanien og hvis det er tilfældet er der nogle ting jeg skal købe + en flybillet. Og så vil det være dumt at have brugt alt for mange "bare fordi" penge.

Dog skal jeg have købt en bog som jeg har gavekort på - så jeg tænker det måske kan tage lidt af købetrangen :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Ally » 4. mar 2020, 11:52

Jeg har også lyst til at shoppe, men har holdt mig i skindet bortset fra to par sko. Jeg har ryddet op og ud i både tøj og sko, og der er røget rimelig meget til genbrug. Derudover forsøger jeg at tabe mig; det går langsomt, men jeg tænker, at frem for at købe nyt tøj, er det bedre at bruge dét, jeg har - mine kjoler kan jo sagtens bruges trods vægttab.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf IrmaPigen » 4. mar 2020, 12:25

LaMariposa skrev:Jeg har mega meget lyst til at shoppe for tiden. Ved ikke rigtigt hvorfor, men det kribler i mig for at købe tøj i dejlige forårsfaver. Mangler det bare ikke, så jeg holder stædigt fast, selvom det er fristende. Og kigger troligt på netbank hver dag :genert:

Hvordan går det hos jer andre?


Det går ret ok her.

Har købt en kjole som impulskøb. Var på tilbud til 100 kr. Og så har jeg købt en sportsBH, fordi jeg kun har to nogle gange er til vask begge to, når jeg vil træne.

Så alt i alt må jeg have brugt 349 kr på tøj i første kvartal. Det er godkendt IMO.

De strømper og undertrøjer jeg plejer at bruge, har jeg ikke haft held med at finde. Derfor har jeg ikke købt det, omend det var planlagte/tilladte køb.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Torn » 5. mar 2020, 21:11

Ind til videre går det godt. Jeg har intet købt og heller ikke følt et behov for det endnu.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 5. mar 2020, 22:18

Jeg er faldet i. En sommerkjole til 200 der bare skreg mit navn og som bare sad perfekt. Ups, men jeg tænker det går.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf IrmaPigen » 8. mar 2020, 12:26

Jeg har været på jagt efter alternativ til mine normale undertrøjer fra HM Divided. Min vante model fra H&M må være udgået, for jeg har ikke kunne få dem i et halvt års tid nu.

Jeg fandt nogle hos Only i Ringsted Outlet. Derudover købte jeg nogle hipsters fra Puma, som jeg ynder at sove i. Begge dele er planlagte køb.

Derudover købte jeg en bluse til 60 kr og et par Puma sneakers. Ingen af delene er planlagte køb, omend jeg har manglet et par gummisko, fordi de gamle var plettet af træbeskyttelse og smadret pga jeg har brugt dem i mit håndværker projekt/lejlighed.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Kruspersille » 13. mar 2020, 08:06

Det går overhovedet ikke godt her! Og jeg er så skidesur på mig selv, over at jeg ikke engang kunne holde tre måneder :rulle: Jeg skulle til jobsamtale og så synes jeg pludselig, at alle mine cardigans var lidt smånussede.
Nå, men jeg skal nok få mine to (!) nye cardigans brugt, jeg er ikke sådan en, der køber noget, bruger det seks gange og så giver det til genbrug med ‘god samvittighed’, men derfor irriterer det mig alligevel. Håber jeg kan holde shoppestoppet resten af året!
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Hunkat » 13. mar 2020, 08:21

Jeg har heller ikke haft heldet/viljen med mig. Foreløbig er det blevet til en taske, et par bukser (begge genbrug og under 100 kr dog), et par sko, tre kjoler og sikker lidt mere jeg ikke lige kan komme i tanker om.

Jeg tænker dog at de næste 14-28 dage bliver lidt lettere siden alt er lukket ned...
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Mode"