Shoppestop 2020

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Spjaerten » 15. apr 2020, 19:24

Jeg har fået 2200kr - det er synd for dig / jeg fik penge tilbage i skat - af min mor.

Dem har jeg den seneste måned shoppet hårtørrer, sneaks, denim nederdel, jeans og bestik for.
Så har vel teknisk set ikke brudt shoppestoppet med ;)
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 15. apr 2020, 19:30

Spjaerten skrev:Jeg har fået 2200kr - det er synd for dig / jeg fik penge tilbage i skat - af min mor.

Dem har jeg den seneste måned shoppet hårtørrer, sneaks, denim nederdel, jeans og bestik for.
Så har vel teknisk set ikke brudt shoppestoppet med ;)

Nej det må da klart høre under selvforkælelse og "god bedring" gaver :kys:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Stitch » 15. apr 2020, 19:39

Spjaerten skrev:Jeg har fået 2200kr - det er synd for dig / jeg fik penge tilbage i skat - af min mor.

Dem har jeg den seneste måned shoppet hårtørrer, sneaks, denim nederdel, jeans og bestik for.
Så har vel teknisk set ikke brudt shoppestoppet med ;)


:lol2: :lol2: :lol2:

Johhh... det har du vel. Men ovenpå alt det du har været igennem, så fortjener du det. Selvforkælelse gør godt!
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Torn » 1. jun 2020, 12:46

Jeg har stadig ikke købt. Mit shoppebehov er forsvundet. Men jeg kommer ikke til at holde året ud. Der er hul i mine eneste sneakers og eneste jeans. Pokkers!
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Stitch » 1. jun 2020, 15:07

Jeg skal ud og shoppe i morgen. Glæder mig! Jeg trænger til bukser, t-shirts og et par sko. Og måske en kjole eller nederdel.
Har ikke haft meget tøj med til CR, fordi jeg efter planen kun skulle være her 3 mdr. Det er så 7-8 i stedet :D

Men udover det, så holder jeg det ret godt. Køber kun nødvendige ting og ikke alt muligt bras :D
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Byggenørden
Indlæg: 86
Tilmeldt: 21. nov 2016, 20:43
Kort karma: 10
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 227

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Byggenørden » 13. jun 2020, 16:29

Byggenørden skrev:Jeg har syndet og købt en ny kjole til en stor familiefødselsdag i morgen :fløjt:

Kunne helt sikkert godt have brugt en af de gamle, men havde fået nogle penge i fødselsdagsgave, som jeg brugte nogle af til kjolen i stedet - kan dog godt mærke at jeg virkelig tænker over ikke at købe nyt, fordi jeg har lovet mig selv (og debatten) ikke at gøre det :D


Hvis vi ser bort fra ovenstående citat fra 14. januar (og aftalen med mig selv om, at jeg gerne måtte købe strømpebukser), så har jeg faktisk overholdt mit shoppestop ind til Kristi Himmelfart ferien, hvor jeg på min sommerhustur endte med at købe 2 kjoler, 1 buksedragt og en ny tæt regnjakke.

"Desværre" viste det sig i Kristi Himmelfart ferien og i dagene herefter, hvor temperaturen steg til over de 20 grader, at mit tidligere sommertøj både var for stort og at jeg hverken ejede kjoler eller toppe med korte ærmer :gruble:
Dette + at jeg gerne giver en hånd med til at hjælpe det danske forbrug i gang efter Corona, resulterede i at jeg denne uge har købt en hel del nyt tøj = 15 stk. kjoler, toppe og buksedragter, men på tilbud, så i gennemsnit 100 kr pr. del :D
Nu er jeg så også dækket ind det næste års tid, med mindre jeg bliver ved at tabe mig, så mit vintertøj også ender med at være for stort, når vi når dertil :fløjt:

Edit: dato for citat
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Torn » 15. jun 2020, 17:52

Nå, længere gik den ikke. Jeg har lige online-købt et par nye jeans og nye sneakers.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 15. jun 2020, 17:53

Jeg skal stramme op de næste måneder. Har fået fyldt op på de ting jeg umiddelbart mangler så nu skal jeg ikke have mere. Der er en kjole jeg er lun på og hvis den findes i min størrelse, er den undtagelsen frem til min fødselsdag i september.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Hunkat » 1. jul 2020, 15:53

2020 er ikke gået voldsomt godt på shoppe-stop fronten. Men NU gider jeg faktisk ikke sprænge budgettet hver måned med alle mulige dumme ting vi ikke har brug for.

Jeg har afmeldt mig ALLE nyhedsbreve så jeg ikke ved at der er det-og-det udsalg. Og fjernet alle bogmærker og genveje til shoppingsider. Hver gang jeg går forbi en butik siger jeg til mig selv at jeg ikke har brug for noget. Der skal simpelthen en kold tyrker til i vores budget! Vi mangler ingenting, det er ren forkælelse og dovenskab der trækker penge ud.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Ally » 1. jul 2020, 17:55

Jeg har shoppet alt for meget de sidste måneders tid, så juli skal være shoppefri - og lige som FrøkenM, der vil undgå shopping indtil sin fødselsdag, vil jeg gerne prøve det samme. Det vil betyde 4 måneder uden shopping. Jeg prøver! :-D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Kruspersille » 28. jul 2020, 11:18

Nå, det skred fuldstændig for mig under Corona, men NU skal det være! Har et par ønsker for fremtiden, så det må gerne ryge lidt mere på opsparingen, så ikke mere shopping til mig resten af året.
Jeg overvejer dog lidt at melde mig ind i det kollektive klædeskab, fordi jeg godt kan lide konceptet. Selvom det naturligvis ville være bedst, hvis man selv sled sit tøj op, og kun købte det man virkelig manglede i rigtige butikker, produceret under ordentlige forhold og man derfor gav en ordentlig pris for det. Når man giver væk, er der jo altid et element af, at man ‘med god samvittighed’ kan shoppe nyt.. Og så synes jeg måske 169 kr. om måneden er lidt dyrt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf IrmaPigen » 18. sep 2020, 17:09

Jeg har intet købt hen over sommeren...egentlig faktisk ikke rigtig siden corona lukkede landet (kun nogle få basisting).

Men denne måned :tie: Det er gået helt galt.

Jeg har købt:
- karry farvede gummisko (Nuvel til 400 kr. er de ikke det dyreste)
- et par bukser (fra H&M, så også rimelig pris, 249 kr. )
- tre tanktoppe i Only i Ringsted Outlet (lovligt køb til Ca 160 kr, jeg bruger dem som undertrøjer og er ved at proviantere til vinteren. Min kæreste har bemærket dem jeg hidtil har brugt fra H&M efterhånden er i en sølle forfatning)
-En pakke med tre Puma hipsters (også lovligt køb, jeg sover i dem). Den koster vist 140 kr.

Så burde jeg jo have stoppet her, men neeeeej da, hvorfor begrænse sig :rulle: Derfor fik jeg også købt flg. i Ringsted Outlet:
- En sort kjole fra Moss Copenhagen (225 kr)
- en bluse (200 Kr.)
- en taske fra Samsonite (ubetinget det dummeste køb, men jeg retfærdiggjorde det over for mig selv, fordi vejledende pris var 2699 kr. og outlet prisen på oprindelige kr 1899 var nedsat til 809 kr.) :rulle:

Ejmen man bliver så træt af sig selv en gang imellem....

Nu behøver jeg så ikke shoppe resten af året (undtagen tanktoppe og hipsters og evt en rygsæk, jeg decideret nok får brug for)

Jeg skulle egentlig også have haft en par nye sorte støvletter her til vinteren, men som straf :naughty: må jeg nu tage de to-tre år gamle BilliBil til skomageren og få syet dem der, hvor de er gået op i limningen.

Edit:
Det er faktisk løgn jeg ikke købte noget under corona-nedlukningen, for jeg shoppede en enkelt gang på H&Ms hjemmeside - total kort hukommelse der. Anyway, kjolen jeg købte, vil jeg bruge til kærestens søns konfirmation næste forår, så det var nyttigt nok. Men total kort hukommelse dér :tie:

2. Edit:
Jeg købte også lidt under udsalg på H&Ms hjemmeside :whip:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Ally » 21. sep 2020, 18:07

Jeg er så dårlig til at holde et shoppestop :lol: Jeg mangler slet ikke sko eller tøj - og det kommenterer nogle af mine elever også på. "Ally, har du nu igen fået nye sko/ny kjole?" :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf IrmaPigen » 26. okt 2020, 05:52

Her går det stadig dårligt :lol:

Havde alle ambitioner om at få lavet mine Vagabond støvletter i stedet for at købe et par nye. Så jeg tog i WAVES fordi skomageren ser har haft syet den anden sko i parret samme sted.

Han spørger om jeg har andre ærinder i centret, for så kan jeg hente dem en time senere. Det takker jeg ja til, da det er rart ikke at skulle hente dem ugen efter.

Jeg går en tur i centret, men får jo så lige shoppet to par sorte bukser, en mønstre bluse og en striktrøje på den der time :rulle:

Tror bare jeg siger pyt, og prøver igen næste år med shoppefrit år. Self vil der være ting jeg bliver nødt til at købe, feks trænger jeg efterhånden til noget nyt træningstøj og hvide trusser.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Ally » 22. nov 2020, 08:45

Så vidt jeg husker ( :stoned: ) har november været shoppefri, men det skal december være. Julegaverne skal naturligvis købes, men jeg skal ikke shoppe til mig selv. Min ældste datter skal konfirmeres til april 2021, og det er min plan, at jeg ikke skal shoppe tøj, sko, dullegrej og diverse accessories indtil da. Det kan og vil jeg overholde!
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Mode"