Styling af moden brud.

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Styling af moden brud.

Indlægaf Aima » 24. sep 2019, 13:51

Og med ‘moden’ mener jeg lidt gammel :D

Min mor skal giftes med sin kæreste d. 22. november, på årsdagen for da de mødtes for 20 år siden :lun:

Indtil videre skal de på rådhuset og efterfølgende spise en dejlig frokost med min kæreste og mig. Mere er ikke planlagt so far, men jeg fornemmer lidt, de måske ender med at invitere nærmeste familie og venner til om aftenen, sådan uden at nogen, udover mig, ved, det er et bryllup.

Hun vil gerne være lidt fin, og har spurgt om min hjælp, fordi hun tror, jeg ved alt om stil og mode. I virkeligheden er hun selv langt mere fashion, end jeg er, men jaja, jeg har jo debatten :P

Hun er 170 cm høj, lettere overvægtig og udpræget æbleform. Hun har en virkelig flot barm og virkelig pæne ben. Hun er meget lys i huden og rødhåret og 60 år.

Kjolen, for dét må det gerne være, skal ikke være brude-agtig og ikke nødvendigvis hvid eller lys. Hendes sædvanlige stil er egentlig nok ret classy og diskret.

Har I nogle gode bud? Måske til online steder at handle?
2
I'll stick with hell no's and headphones...
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf limitededition » 24. sep 2019, 14:46

Jeg synes zalando og ellos har mange flotte kjoler og de sender hurtigt. Jeg bestiller altid en håndfuld og sender dem, der ikke dur retur :)
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf catnip » 24. sep 2019, 15:05

Jeg tænker noget knælangt så hun kan vise sin flotte ben frem :)

Hvilket snit klæder hende i forhold til kropsform? Altså, skåret i taljen, under brystet eller? Ærmer, ærmer-ikke?

Hvilke materialer kan hun godt lide? Blonde er jo super klassisk, men ville lidt bling fx være ok?
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Tricolette » 26. sep 2019, 10:08

Jeg ville nok se efter noget, der er lidt figursyet, evt med et par læg/draperinger i siden/taljen. Og en halsudskæring, som fremhæver barmen, dvs enten V-udskæring, firkantet eller hjerteformet. Knælang længde til at fremhæve benene.

Var til noget Feminadag i Aalborg, hvor Magasin fortalte om deres personal shopper - det er gratis, og ingen købetvang. Måske der kunne give hende lidt inspiration.

https://www.magasin.dk/10-crezia10leaf/ ... 0_061.html
1
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf JoyNips » 26. sep 2019, 11:08

Når du skriver at hun sædvanligvis er classy og diskret, så tænker jeg noget spadseredragt?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Apostrof » 27. sep 2019, 10:04

Beklager, hvis det bliver for specifikt, men forslag til en kjole kunne være denne. Nu hun kun er lettere overvægtig, bliver den her nok for stor, men fåes dog ned til 42-44. Jeg har en stor barm og temmelig æbleformet (og tyk mave!) og snittet foroven fremhæver flot barmen, båndet nedenunder er ret bredt og giver en illusion af talje på trods af tyk mave/æbleform (for mit vedkommende) og så let chiffon, der pga. båndet om maven falder pænt, så maven ikke fremhæves. Den er ret let og classy at se på og så relativt kort, at hun også kan flashe pæne ben ;) Både den mørkeblå eller grønne burde gå flot til rødt hår.

Billedet yder slet ikke kjolen retfærdighed, så den skal klart prøves på.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Aima » 4. okt 2019, 02:12

Lathyrus skrev:Kan det passe at du bor i Struer? Husker jeg rigtigt :gruble:

Så kunne Damernes Magasin i Lemvig måske være en idé (hvis det stadig findes) Der fandt min mor sin brudekjole da hun blev gift som ca 50 årig. De var virkelig søde og hjælpsomme og fandt en rigtig fin kjole til min mor, som ønskede sig en lys ikke-særlig-brude-agtig kjole.


Dér fandt vi faktisk en kjole til hende, da min (kommende) stedfar fyldte 50 for 10 år siden :) Jeg tror, vi tager en tur derned og kigger, så kan jeg også sige hej til mit gamle disko :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Aima » 4. okt 2019, 02:15

catnip skrev:Jeg tænker noget knælangt så hun kan vise sin flotte ben frem :)

Hvilket snit klæder hende i forhold til kropsform? Altså, skåret i taljen, under brystet eller? Ærmer, ærmer-ikke?

Hvilke materialer kan hun godt lide? Blonde er jo super klassisk, men ville lidt bling fx være ok?


Hm. Jeg ved faktisk ikke så meget, men hun er rigtig god til at klæde sig pænt og feminint, synes jeg. Jeg tror, det klæder hende bedst at kjolen er skåret under brystet for hun har vist ikke så meget talje. Jeg tror gerne, hun vil have ærmer, men de må gerne være korte og lidt bling er sikkert okay sålænge det stadig er relativt low-key.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Aima » 4. okt 2019, 02:18

JoyNips skrev:Når du skriver at hun sædvanligvis er classy og diskret, så tænker jeg noget spadseredragt?


Hun blev faktisk gift i en råhvid silke-spadseredragt første gang, altså med min far og da jeg var barn og teenager gik hun ofte i spadseredragter så det falder i hvert fald i hendes smag.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Aima » 4. okt 2019, 02:21

Tricolette skrev:Jeg ville nok se efter noget, der er lidt figursyet, evt med et par læg/draperinger i siden/taljen. Og en halsudskæring, som fremhæver barmen, dvs enten V-udskæring, firkantet eller hjerteformet. Knælang længde til at fremhæve benene.

Var til noget Feminadag i Aalborg, hvor Magasin fortalte om deres personal shopper - det er gratis, og ingen købetvang. Måske der kunne give hende lidt inspiration.

https://www.magasin.dk/10-crezia10leaf/ ... 0_061.html


Meget fin kjole! Jeg tror, hun vil synes der er lidt for meget hud, men jeg viser hende den uanset, måske kan den styles knap så ‘flashy’. Tak!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Tricolette » 4. okt 2019, 06:43

Aima skrev:
Tricolette skrev:Jeg ville nok se efter noget, der er lidt figursyet, evt med et par læg/draperinger i siden/taljen. Og en halsudskæring, som fremhæver barmen, dvs enten V-udskæring, firkantet eller hjerteformet. Knælang længde til at fremhæve benene.

Var til noget Feminadag i Aalborg, hvor Magasin fortalte om deres personal shopper - det er gratis, og ingen købetvang. Måske der kunne give hende lidt inspiration.

https://www.magasin.dk/10-crezia10leaf/ ... 0_061.html


Meget fin kjole! Jeg tror, hun vil synes der er lidt for meget hud, men jeg viser hende den uanset, måske kan den styles knap så ‘flashy’. Tak!


Jeg er selv helt skudt i den kjole :love:

Overvejer en tur i Magasin i weekenden. Sker det, så skal jeg nok sende et billede til dig, så kan I bedre vurdere, hvor meget hud den viser ;)
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf catnip » 4. okt 2019, 14:07

Aima skrev:
catnip skrev:Jeg tænker noget knælangt så hun kan vise sin flotte ben frem :)

Hvilket snit klæder hende i forhold til kropsform? Altså, skåret i taljen, under brystet eller? Ærmer, ærmer-ikke?

Hvilke materialer kan hun godt lide? Blonde er jo super klassisk, men ville lidt bling fx være ok?


Hm. Jeg ved faktisk ikke så meget, men hun er rigtig god til at klæde sig pænt og feminint, synes jeg. Jeg tror, det klæder hende bedst at kjolen er skåret under brystet for hun har vist ikke så meget talje. Jeg tror gerne, hun vil have ærmer, men de må gerne være korte og lidt bling er sikkert okay sålænge det stadig er relativt low-key.


Her er et par bud fra Zalando :)

Den her fåes i 2 farver: https://www.zalando.se/anna-field-cocktailklaenning-light-blue-an621c1c4-k11.html
BilledeBillede

Den her findes i mange farver: https://www.zalando.se/swing-cocktailklaenning-black-sg721c0ah-q11.html
BilledeBillede
2
- Nevertheless she persisted -
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Aquadorable » 4. okt 2019, 20:41

Nu har jeg jo mødt både dig og din mor - og jeg tænkte også GRØNT med det samme :love:

Det ville være flot til hendes hår.
0
K - 12.06.18 :love:
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 1. nov 2019, 21:17

Hvad med et kort pencilskirt, pumps, en fin tætsiddende skjorte, med lidt udsyn til kavalergangen og en flot blazer?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Styling af moden brud.

Indlægaf Aima » 22. nov 2019, 15:38

Tak for alle jeres fine forslag! Min mor er blevet gift i dag, og dagen har været ligeså smuk, som jeg synes, hun er.

Kjolen gik til lige over knæet, og var helt tætsiddende. Den havde sådan en løs overdel med noget paillet-værk og passede simpelthen så godt til hende. Min stedfar syntes, det var den flotteste kjole, han nogensinde havde set hende i. Godt klaret, efter 22 år.

Hun stylede den med en mørkeblå trenchcoat og mellemhøje, sorte pumps.

De søde brudepar er stukket af til Silkeborg, hvor de skal overnatte på et eller andet hotel og spise en dejlig middag i aften. I starten af januar tager de på en tre-ugers bryllupsrejse til Vietnam. Sikken skøn dag!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
33
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Mode"