Bordelmutter fra provinsen?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17067
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf Misantropen » 2. maj 2019, 00:02

Falstria skrev:Betyder det ikke bare at en bordelmutter fra provinsen åbenbart ofte er en lækker snack?

Jeg kender ikke til det miljø.

:-D
0
ajnaM
Indlæg: 10106
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27662

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf ajnaM » 2. maj 2019, 08:14

FletpArkett skrev:
ajnaM skrev:Helena Christensen ser sådan her ud. Om hun er 50 eller 20 sidder tøjet bedre på hende, end det nogensinde har gjort på mig. Tror nærmest, jeg har flere rynker end hende, selvom jeg er 15 år yngre. Når jeg går i præcis det, jeg har lyst til, så kan hun da om nogen også.

HelenaC.JPG


Lige helt OT, jeg kan huske et meget gammelt indlæg fra din hånd fra jubii-debatten hvor du argumenterede for, man ikke kunne/skulle have langt hår når man var over 30, for det var man for gammel til. Det grinede jeg lidt af kan jeg huske... :D :genert: Dejligt dit syn på alder er blevet lidt mere nuanceret :banan:

I forhold til Helenas outfitt så vil jeg sige, at det er frygteligt grimt. Ved ikke om det der menes er, at en helt ung pige på 18-20 år ville kunne bære det, fordi de helt unge tit er så funkye i deres smag og mixer underlige ting, og rent faktisk kan bære de der besynderlige sammensætninger på måder voksne ikke kan. Altså for det synes jeg de helt unge kan. Helena holder sig så fint og som udgangspunkt er jeg i mod, at man begrænser sig fra at gå i noget, hvis det klæder én, uanset alder.


:lol: Jeg tvivler på, det har været mig. Jeg er godt over 30 og har hår til taljen.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf hotlips » 2. maj 2019, 09:01

Jeg tænker mest det er dårlig opførsel og at det er uværdigt og upassende for en redaktør på vouge at komme med sådan en udtalelse uanset om hvem og hvad, men der er vel også en grund til at hun er tidligere og ikke nuværende redaktør.

Så kan man prøve at finde de korrekte politiske kasser at putte det i, men jeg synes nok bare man skal holde sig fra at omtale specifikke personer på den måde uanset hvad emnet er,hvis man absolut skal komme med kritik for noget der ret beset ikke angår en så kan man i det mindste prøve at holde sig til et civiliseret sprog.
3
ajnaM
Indlæg: 10106
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27662

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf ajnaM » 2. maj 2019, 13:41

Jeg håber ikke, det var mig. :genert:

Men altså, internettet remembers! :lol: Og jeg kan sikkert godt i mine HELT tidlige debatår tilbage omkring 2004 have sagt noget tilsvarende åndet. :P Det var også i den periode, jeg kan huske, jeg som bartender stod og så på min chefs veninder, der var i begyndelsen af 30'erne, og seriøst tænkte, at de så SÅÅÅÅÅ gamle ud - sådan nogen der kun gik i byen én gang om året og rigtig havde planlagt det, og at jeg mest bare syntes, de lignede nogen, der burde gå hjem og passe deres børn i stedet for. :D :genert:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17067
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf Misantropen » 2. maj 2019, 13:49

Maanii skrev:Jeg kan godt huske tråden, og fik den gravet frem på google. Så hvis I vil læse 14 sider kan det nemt opklares. :D

https://www.dindebat.dk/topic/532525-mi ... -h%C3%A5r/

Sjovt som mange af de utænkelige og forbudte rædsler der nævnes sidenhen blev moderne.

Opfattelsen af mode er nu spøjs. Det er ikke mange år siden at 90'ernes tøj og musik var noget af det værste, men det må man sige har ændret sig. Sådan er det vel ofte når man bliver ældre og bliver mere nostalgisk end flov over sin ungdom osv. Kraftige øjenbryn, store numser og brede hofter var heller ikke noget at stræbe efter.

Man skal passe på med hvad man siger. Det kan jo være man selv ender med en kort auberginefarvet damefrisure om nogle år :lol:
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7945

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2019, 14:38

Maanii skrev:
FletpArkett skrev:
ajnaM skrev:
FletpArkett skrev:
ajnaM skrev:Helena Christensen ser sådan her ud. Om hun er 50 eller 20 sidder tøjet bedre på hende, end det nogensinde har gjort på mig. Tror nærmest, jeg har flere rynker end hende, selvom jeg er 15 år yngre. Når jeg går i præcis det, jeg har lyst til, så kan hun da om nogen også.

HelenaC.JPG


Lige helt OT, jeg kan huske et meget gammelt indlæg fra din hånd fra jubii-debatten hvor du argumenterede for, man ikke kunne/skulle have langt hår når man var over 30, for det var man for gammel til. Det grinede jeg lidt af kan jeg huske... :D :genert: Dejligt dit syn på alder er blevet lidt mere nuanceret :banan:

I forhold til Helenas outfitt så vil jeg sige, at det er frygteligt grimt. Ved ikke om det der menes er, at en helt ung pige på 18-20 år ville kunne bære det, fordi de helt unge tit er så funkye i deres smag og mixer underlige ting, og rent faktisk kan bære de der besynderlige sammensætninger på måder voksne ikke kan. Altså for det synes jeg de helt unge kan. Helena holder sig så fint og som udgangspunkt er jeg i mod, at man begrænser sig fra at gå i noget, hvis det klæder én, uanset alder.


:lol: Jeg tvivler på, det har været mig. Jeg er godt over 30 og har hår til taljen.


Vi taler 10-12 år tilbage på jubii debatten :D Er ret sikker på det er dig. Kan nemlig huske jeg gik i gang med at svare indlægget,ret passioneret sådan, men kom fra det igen. Det var vidst i en af skønhedstrådene eller noget... :)


Jeg kan godt huske tråden, og fik den gravet frem på google. Så hvis I vil læse 14 sider kan det nemt opklares. :D

https://www.dindebat.dk/topic/532525-mi ... -h%C3%A5r/

Lidt sjovt at læse dén tråd.
Da jeg var under uddannelse til SSA, der havde ALLE de ansatte på nær ... 2 på plejehjemmet og 4 på sygehuset den samme frisure. To forskellige frisurer.
Den ene var en klassisk page - men det var primært sygeplejerskerne, der havde den og så en "Frisk klipning" til SSA'erne og hjælperne. Som nævnt var der kun 6 i alt, der havde noget andet, og det var primært "konehår" :tie:

Og så har jeg opdaget, at jeg har glemt at svare:
Jeg synes Helenas outfit er monstergrimt, men hun kan bære det. Så, hvorfor ikke.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Indlæg: 10106
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27662

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf ajnaM » 2. maj 2019, 18:14

FletpArkett skrev:
Maanii skrev:
FletpArkett skrev:
ajnaM skrev:
FletpArkett skrev:
ajnaM skrev:Helena Christensen ser sådan her ud. Om hun er 50 eller 20 sidder tøjet bedre på hende, end det nogensinde har gjort på mig. Tror nærmest, jeg har flere rynker end hende, selvom jeg er 15 år yngre. Når jeg går i præcis det, jeg har lyst til, så kan hun da om nogen også.

HelenaC.JPG


Lige helt OT, jeg kan huske et meget gammelt indlæg fra din hånd fra jubii-debatten hvor du argumenterede for, man ikke kunne/skulle have langt hår når man var over 30, for det var man for gammel til. Det grinede jeg lidt af kan jeg huske... :D :genert: Dejligt dit syn på alder er blevet lidt mere nuanceret :banan:

I forhold til Helenas outfitt så vil jeg sige, at det er frygteligt grimt. Ved ikke om det der menes er, at en helt ung pige på 18-20 år ville kunne bære det, fordi de helt unge tit er så funkye i deres smag og mixer underlige ting, og rent faktisk kan bære de der besynderlige sammensætninger på måder voksne ikke kan. Altså for det synes jeg de helt unge kan. Helena holder sig så fint og som udgangspunkt er jeg i mod, at man begrænser sig fra at gå i noget, hvis det klæder én, uanset alder.


:lol: Jeg tvivler på, det har været mig. Jeg er godt over 30 og har hår til taljen.


Vi taler 10-12 år tilbage på jubii debatten :D Er ret sikker på det er dig. Kan nemlig huske jeg gik i gang med at svare indlægget,ret passioneret sådan, men kom fra det igen. Det var vidst i en af skønhedstrådene eller noget... :)


Jeg kan godt huske tråden, og fik den gravet frem på google. Så hvis I vil læse 14 sider kan det nemt opklares. :D

https://www.dindebat.dk/topic/532525-mi ... -h%C3%A5r/


Troede jeg skulle hygge mig med at svælge lidt i gamle dage, men kan ikke huske mit gamle login fra debatten og uden login kan jeg ikke få lov at se tråden. Øv HMFFFFF :nerve: Hvis andre læser den, vi I så ikke fortælle om det var Manja der skrev sådan? Vil nødig beskylde hende for noget, hvis det var en helt anden debattør :lol:


Jeg må krybe til korset og afsløre, at jeg fik Keller til at slette alle spor af mig på den gamle debat, inden jeg smuttede. Så selv hvis jeg havde skrevet noget dumt, var der ingen beviser tilbage. :P
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17067
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf Misantropen » 4. maj 2019, 11:22

Smiling_Goat skrev:Jeg forstår ikke diskussionen om, hvor udfordrende kvinder må gå klædt, når de kommer op i alderen. Hvorfor må de ikke gå udfordrende klædt? Fordi man mener, ingen vil have sex med dem? Jeg forstår det ikke..

50-årige kvinder har vel sex med 50-årige mænd, og man må vel gå ud fra, at de mænd godt vil se dem udfordrende klædt. 20-årige kvinder har vel ikke patent på seksualitet.

Så længe vi ikke er ude i direkte blufærdighedskrænkelse, kan jeg ikke se problemet. Helena Christensen ser i min optik ikke vulgær ud, og jeg kan da godt forstå, hvis hun har set sig i spejlet og tænkt, hun var ret lækker. Det er hun. Hun er ikke 20, men hun er da mega lækker.

(I swear to God, hvis nogen beder om en disclaimer for at 50-årige kvinder dyrker sex med 50-årige mænd....)

For mit vedkommende handler det ikke om andres sexliv. Det er jeg virkelig ligeglad med.

Jeg tror det er fordi det kan se upassende og uklædeligt ud, og at visse påklædninger ikke forbindes med visse aldre, generationer, arrangementer og kropstyper. Nogle gange handler det også om respekt og forståelse for andre mennesker, steder, kulturelle forskelle, traditioner, sin krop og hvordan man bærer sin krop og skønhed.

Overordnet set synes jeg ikke det er alderen der er problemet, for unge kan bestemt også være dårligt, upassende eller kedeligt klædt. Har man pæne ben som 60-årig synes jeg da bare man skal vise dem frem i stedet for at føle sig underlagt uskrevne regler om at det kan man ikke når man er 60 år.

Men de fleste har vel årsager til deres grænser for hvad de synes er klædeligt. For nogen er dødningehoveder som udsmykning uhørt, for andre er det undertøj som top når man er 50 år, og fred være med det.

Det er vel ikke mere tolerant at mene andre slet ikke må have en holdning til påklædning? Måske i den ideelle verden.


Edit: Det er ikke ment så hårdt/nedladende som det måske lyder :genert:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4416
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 490
Likede indlæg: 10843

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf BlueBunny » 4. maj 2019, 12:51

For mig hører den top i undertøjskategorien, endda i den lidt mere frække ende. Jeg mener ikke at nogen bør rende rundt og flashe frækt undertøj til et aftenarrangement, uanset alder.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17067
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Bordelmutter fra provinsen?

Indlægaf Misantropen » 4. maj 2019, 13:27

Smiling_Goat skrev:
Misantropen skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg forstår ikke diskussionen om, hvor udfordrende kvinder må gå klædt, når de kommer op i alderen. Hvorfor må de ikke gå udfordrende klædt? Fordi man mener, ingen vil have sex med dem? Jeg forstår det ikke..

50-årige kvinder har vel sex med 50-årige mænd, og man må vel gå ud fra, at de mænd godt vil se dem udfordrende klædt. 20-årige kvinder har vel ikke patent på seksualitet.

Så længe vi ikke er ude i direkte blufærdighedskrænkelse, kan jeg ikke se problemet. Helena Christensen ser i min optik ikke vulgær ud, og jeg kan da godt forstå, hvis hun har set sig i spejlet og tænkt, hun var ret lækker. Det er hun. Hun er ikke 20, men hun er da mega lækker.

(I swear to God, hvis nogen beder om en disclaimer for at 50-årige kvinder dyrker sex med 50-årige mænd....)

For mit vedkommende handler det ikke om andres sexliv. Det er jeg virkelig ligeglad med.

Jeg tror det er fordi det kan se upassende og uklædeligt ud, og at visse påklædninger ikke forbindes med visse aldre, generationer, arrangementer og kropstyper. Nogle gange handler det også om respekt og forståelse for andre mennesker, steder, kulturelle forskelle, traditioner, sin krop og hvordan man bærer sin krop og skønhed.

Overordnet set synes jeg ikke det er alderen der er problemet, for unge kan bestemt også være dårligt, upassende eller kedeligt klædt. Har man pæne ben som 60-årig synes jeg da bare man skal vise dem frem i stedet for at føle sig underlagt uskrevne regler om at det kan man ikke når man er 60 år.

Men de fleste har vel årsager til deres grænser for hvad de synes er klædeligt. For nogen er dødningehoveder som udsmykning uhørt, for andre er det undertøj som top når man er 50 år, og fred være med det.

Det er vel ikke mere tolerant at mene andre slet ikke må have en holdning til påklædning? Måske i den ideelle verden.


Edit: Det er ikke ment så hårdt/nedladende som det måske lyder :genert:


Nå, men jeg kan så selvfølgelig lave en anden disclaimer end hvorvidt 50-årige mænd og kvinder dyrker sex.

Folk må mene lige præcis hvad de vil, om hvad de vil - også hinandens påklædning. Hvis det ikke fremgik tydeligt, beskrev jeg min holdning til emnet.

Det står andre frit at blive stødt af Helene Christensens påklædning.

Det er pænt af dig at tilføje et edit om, at det ikke var ment så nedladende/hårdt, som det er skrevet, men det ændrer ikke på, at det er lidt nedladende skrevet, så du får altså min reaktion alligevel :)

Jeg svarede på dit indlæg fordi det du har skrevet henvender sig til min holdning om emnet, og det reagerer/svarer jeg på for ligesom du ikke forstår problemet forstår jeg ikke din konklusion.

Mere er der såmænd ikke i det fra min side, men jeg kan se det kan opfattes hårdt/nedladende, hvilket ikke var min hensigt hvorfor jeg også pointerde det for at undgå misforståelser.
0

Tilbage til "Mode"