ups?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

ups?

Indlægaf Wizzze » 26. apr 2019, 20:32

ASOS har lavet en lille ups´er, se billedet

Billede
Der er lige kommet et par klemmer på, får at få kjolen til at sidde pænt.

Det har skabt en lille storm
http://nyheder.tv2.dk/2019-04-26-asos-f ... gt-billede

Hvad mener I, er det OK at ASOS "hjælper tøjet på vej" med klemmer, tape osv. og så lige redigerer billedet, det er bare hvad man må forvente.
Eller er det synd, uærligt osv. ? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: ups?

Indlægaf Sophies-mor » 26. apr 2019, 20:34

Der kan være tale om at modellen er højere end den planlagte model. Det er længe brugt.
Faktisk lige siden man begyndte på teklamefotos.
Fashiontape for at holde boobies på plads/ skabe en kavalergang på en str 34 a skål osv.
De vil gerne præsentere tøjet bedst muligt.
Og kvinder er forskellige. Selv 3 i str 34 kan være uens.
Det kan ikke hidse mig op.

Derfor skal man altid prøve tøj. Derfor er en fysisk forretning at foretrække. Og væsentligt mere co2 neutral også end at sende 800 pakker frem og tilbage.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: ups?

Indlægaf Brutus » 26. apr 2019, 20:39

Derfor skal man altid prøve tøj. Derfor er en fysisk forretning at foretrække. Og væsentligt mere co2 neutral også end at sende 800 pakker frem og tilbage.[/quote]
:dance: :gogo:
1
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: ups?

Indlægaf Purple Haze » 26. apr 2019, 20:42

Det er da helt almindelig viden at div hjælpemidler er brugt når der laves reklamefotos.

At de så har glemt at photoshoppe det / tage billedet i den rigtige vinkel det er jo bare sjusk.

Der er forhåbentlig ikke nogen der tror på reklamephotos.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: ups?

Indlægaf Sophies-mor » 26. apr 2019, 20:43

Purple Haze skrev:Det er da helt almindelig viden at div hjælpemidler er brugt når der laves reklamefotos.

At de så har glemt at photoshoppe det / tage billedet i den rigtige vinkel det er jo bare sjusk.

Der er forhåbentlig ikke nogen der tror på reklamephotos.

Mange.
Bare se på hvor mange der tror at de kan ligne Rachel fra Friends, hvis de får samme frisure.
:rulle:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: ups?

Indlægaf Delfin » 26. apr 2019, 20:52

Herregud det ved alle da forhåbentlig
1
14 11 14
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: ups?

Indlægaf zembra1986 » 26. apr 2019, 23:31

Det er vist ikke kun Asos der gør det. Det er flere år siden jeg læste et sted, at det er et trick mange webshops benytter.

Det kan heller ikke hidse mig op.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: ups?

Indlægaf Misantropen » 27. apr 2019, 04:16

Nu må kvoten for idioti, ift. hvad man kan kalde en artikel, da snart været opbrugt Billede

Jeg er lidt i chok over at man kan være så naiv og uvidende, men mest at nogen gider skrive en artikel om opdagelsen/foragelsen over brugen af klemmer :stoned: Det er ikke ligefrem hverken en ny eller hemmelig viden. De omtalte Twitter-brugere vil nok få sig et chok hvis de så et professionelt photoshoot.

Tænk at nogle oversete klemmer kan få opmærksomhed, men at posere med fucked up urealistiske og usunde/dårlige kropsholdninger er noget af det smarteste. Men det er jo heller ikke snyd at manipulere med sin kropsholdning så det ligner man har en smallere talje og bredere hofter :træt2:
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: ups?

Indlægaf BlueBunny » 27. apr 2019, 06:44

Jeg synes det er kikset på den sjove måde at de kan ses. Som andre skriver ved alle at den slags tricks bruges, så det kan ikke forarge. Typisk anvendes få modeller til en hel collection, og det skulle være underligt hvis alt tøjet sad perfekt på dem. Billederne skal gerne afspejle hvordan tøjet sidder hvis det købes til den rigtige figur. Dvs der bør kun bruges klemmer/tape til korrektion og ikke til at give tøjet andre snit.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: ups?

Indlægaf Daine » 27. apr 2019, 07:03

zembra1986 skrev:Det er vist ikke kun Asos der gør det. Det er flere år siden jeg læste et sted, at det er et trick mange webshops benytter.

Det kan heller ikke hidse mig op.

I butikkerne hos H&M har jeg tit set at de benytter klammer til at fitte tøjet på deres mannequindukker bedre - også de dukker der står i selve butikken, hvor man uden problemer kan se dem fra ryggen.

I butikkerne har jeg ikke den store bøf med det for der kan jeg med det samme prøve tøjet, uden at skulle købe det først, men jeg kan godt blive lidt ærgerligt over det i webshops når de med hjælp fra klammerne ændrer på tøjets silhuet. Jeg har prøvet at købe tøj hjem, der på billederne så meget taljeret ud og når det så kom, var det i bedste faldt ‘let taljeret’. Det er irriterende - men ikke noget jeg hidser mig op over.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: ups?

Indlægaf zembra1986 » 27. apr 2019, 09:21

Daine skrev:
zembra1986 skrev:Det er vist ikke kun Asos der gør det. Det er flere år siden jeg læste et sted, at det er et trick mange webshops benytter.

Det kan heller ikke hidse mig op.

I butikkerne hos H&M har jeg tit set at de benytter klammer til at fitte tøjet på deres mannequindukker bedre - også de dukker der står i selve butikken, hvor man uden problemer kan se dem fra ryggen.

I butikkerne har jeg ikke den store bøf med det for der kan jeg med det samme prøve tøjet, uden at skulle købe det først, men jeg kan godt blive lidt ærgerligt over det i webshops når de med hjælp fra klammerne ændrer på tøjets silhuet. Jeg har prøvet at købe tøj hjem, der på billederne så meget taljeret ud og når det så kom, var det i bedste faldt ‘let taljeret’. Det er irriterende - men ikke noget jeg hidser mig op over.



Kan godt følge dig i at det er irriterende. har også prøvet det med at få tøj hjem der havde en noget anden facon end på billedet, men det var bare ikke noget jeg gad rette henvendelse til virksomheden omkring. Så ryger det bare retur, og jeg handler kun ved butikker der har gratis retur.
Senest rettet af zembra1986 27. apr 2019, 09:22, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: ups?

Indlægaf Daine » 27. apr 2019, 09:22

zembra1986 skrev:
Daine skrev:
zembra1986 skrev:Det er vist ikke kun Asos der gør det. Det er flere år siden jeg læste et sted, at det er et trick mange webshops benytter.

Det kan heller ikke hidse mig op.

I butikkerne hos H&M har jeg tit set at de benytter klammer til at fitte tøjet på deres mannequindukker bedre - også de dukker der står i selve butikken, hvor man uden problemer kan se dem fra ryggen.

I butikkerne har jeg ikke den store bøf med det for der kan jeg med det samme prøve tøjet, uden at skulle købe det først, men jeg kan godt blive lidt ærgerligt over det i webshops når de med hjælp fra klammerne ændrer på tøjets silhuet. Jeg har prøvet at købe tøj hjem, der på billederne så meget taljeret ud og når det så kom, var det i bedste faldt ‘let taljeret’. Det er irriterende - men ikke noget jeg hidser mig op over.



Kan godt følge dig i at det er irriterende. har også prøvet det med at få tøj hjem der havde en noget anden facon end på billedet, men det var bare ikke noget jeg gad rette henvendelse til virksomheden omkring.

Helt enig, jeg sender det bare retur og så er den skid slået. Ikke om jeg gad lave en scene ud af det :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: ups?

Indlægaf ajnaM » 28. apr 2019, 17:40

Det er sjovt, det lige er Asos, der bliver ramt af det - de er så afgjort det sted, jeg oplever, man har bedst mulighed for at se tøjet ordentligt. Primært fordi de har videoer, hvor man af gode grunde ikke kan skjule lige så meget. Jeg har ofte skiftet mening, når jeg har set videoerne, og jeg har lavet meget få fejlkøb på Asos. :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: ups?

Indlægaf zembra1986 » 29. apr 2019, 17:54

ajnaM skrev:Det er sjovt, det lige er Asos, der bliver ramt af det - de er så afgjort det sted, jeg oplever, man har bedst mulighed for at se tøjet ordentligt. Primært fordi de har videoer, hvor man af gode grunde ikke kan skjule lige så meget. Jeg har ofte skiftet mening, når jeg har set videoerne, og jeg har lavet meget få fejlkøb på Asos. :gogo:


Jeg elsker også deres koncept med videoer, hvor man kan se tøjet ordentligt :) Det burde flere webshops praktisere.
0

Tilbage til "Mode"