Rettigheder i forbindelse med køb - dårlig vejledning?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Rettigheder i forbindelse med køb - dårlig vejledning?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. apr 2019, 11:13

Håber at der er nogle derude der kan rådgive mig i forhold til hvad mine rettigheder er i denne sag, for jeg er virkelig lidt på bar bund :genert:

I Marts 2018 købte jeg en Point Two airbag vest på messen i Herning i forbindelse med hingstekåring. Jeg fik hjælp af sælger til at finde den rette størrelse vest, hvilket endte med en Children M. Sælger var meget behjælpelig med at få den sendt til England - god og nem at kommunikere med.

Da jeg første gang faldt af, gik vesten i stykker langs syningen og man kunne se en stor del af airbag’en inde under stoffet. Sælger var behjælpelig med at få den sendt til producenten. Producenten fik vesten mid Oktober.
Producenten kontaktede mig derefter direkte for at bekræfte bryst og taljemål, da de mente at den måtte være for lille i forhold til at jeg er voksen. Jeg sendte mål indtil dem og hørte ikke mere. Da jeg tjekkede deres size chart lå jeg mellem Children S og Children M.

Jeg hørte ikke mere fra hverken sælger eller producent, så i Januar emailede jeg producenten. Fik intet svar.
Skrev til dem på Facebook i midten af Februar om jeg kunne få en opdatering på hvornår jeg ville få min vest tilbage.
På dette tidspunkt blev jeg informeret om at de slet ikke var startet med at lave den og at de var bange for at den var gået i stykker fordi den var for lille og sikkerheden derfor også blev kompromitteret.

Jeg henviste til de mål de selv havde efterspurgt og at jeg fik hjælp af deres autoriserede sælger til at finde den rette størrelse. De virkede til at blive noget fornærmede og informerede mig om at vesten ville blive sendt dagen efter og hvordan den skulle passe længdemæssigt.

Da jeg fik vesten tilbage tjekkede jeg størrelsen som det første. Jeg kan have to knyttede næver ved siden af hinanden mellem hud og vest inden den rører mig på ryggen. Dette burde være nok til at den kan puste op uden at springe syningerne. Dog er den omkring 5 cm fra at være lang nok og dækker hverken sacrum eller haleben som den burde. Dette var mid Marts.
Jeg skrev til både producent og sælger for at høre om jeg skal have fat i en anden størrelse jf. Længden ikke passer som den skal. Jeg har skrevet til forhandleren to gange og producenten en. Ingen af dem svarer selvom jeg kan se at de har læst den.

I mellemtiden er jeg faldt af og har (ironisk nok) skadet mit sacrum, hvilket vesten burde beskytte. Så jeg vil rigtig gerne have styr på den vest inden jeg er klar til at ride igen, for det er da dumt at risikere skader når man har punget ud for at få beskyttelse.

Hvordan står jeg i forhold til at få den byttet hos forhandleren?
Har jeg overhovedet nogle rettigheder så lang tid efter at have købt den?
Producenten har haft vesten i næsten 6 mdr ud af det år jeg har haft vesten og den har været passet godt på ellers. Den har kun været “sprunget” én gang og der gik den i stykker. Jeg har udelukkende købt den størrelse fordi at det var hvad forhandleren anbefalede mig til at starte med..
0

Tilbage til "Mode"