Brexit uden aftale

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.

Kommer I til at handle på britiske webshops hvis der kommer told og moms på.

Ja
6
9%
Nej
61
91%
 
Afgivne stemmer: 67
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf kidkomb » 5. apr 2019, 08:52

Det kommer an på mange ting, men jeg er faktisk villig til at betale en smule ekstra for at støtte dem.
Jeg tror på at England kommer styrket ud af det her og om et par år vil de undre sig over at de lod det gå så vidt og ikke bare skred uden aftale. Det kan sagtens lade sig gøre. Denne forhandlingsprocess har fået EU til at føle sig endnu stærkere og vi har brug for, både os i unionen og dem udenfor, at de begynder at have større respekt for fælleskabet og tager vores udfordringer alvorligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Vixen » 5. apr 2019, 08:58

Nej, jeg er ikke villig til at betale nærmest nogen former for fragt, told eller moms på tøj. Der er for mange alternativer med fri fragt til at jeg synes, det kan betale sig. Desværre.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Bergen » 5. apr 2019, 09:26

Kommer ikke til at ske her. Det er for små ting, som vi køber til, at det giver mening og der er fint med alternativer til moms, told og den boldgade.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Daine » 5. apr 2019, 09:29

Jeg har stemt nej, men eftersom jeg ikke handler på engelske webshops i forvejen er det jo et “billigt” nej.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Misantropen » 5. apr 2019, 09:37

Hvis reglerne bliver de samme som når man køber udenfor EU i dag kommer jeg sikkert til at tage chancen og håbe pakken ikke bliver taget i tolden. Udvalget af tøj jeg kan lide i min størrelse er større udenfor danske webshops, men jeg vil nok også gøre et større arbejde ud af at finde en tilsvarende vare et sted indenfor EU og derudover overveje om købet er en potentiel toldopkrævning værd. Den opkrævning kan jo hurtigt blive dyrere end det man har betalt for varen.

Men man kan jo håbe at Postnord kommer på overarbejde og sænker priserne igen, og udvalget på danske webshops bliver bedre så det ikke kan betale sig at købe fra England i så stort et omfang :jule:

Med de nye pakkebokse Postnord har planer om forestiller jeg mig ikke at mit behov for at handle "stort" udenlands bliver det samme, men det afhænger af flere ting, bl.a beløbet på portoen frem og evt. retur.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Knirkemis » 5. apr 2019, 11:48

Sender Asos overhovedet deres varer fra UK? Jeg har en returseddel liggende foran mig, og på den står der Malmø. Jeg er med på at firmaet er britisk, men måske har de varelager forskellige steder.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Tux » 5. apr 2019, 12:28

kidkomb skrev:Det kommer an på mange ting, men jeg er faktisk villig til at betale en smule ekstra for at støtte dem.
Jeg tror på at England kommer styrket ud af det her og om et par år vil de undre sig over at de lod det gå så vidt og ikke bare skred uden aftale. Det kan sagtens lade sig gøre. Denne forhandlingsprocess har fået EU til at føle sig endnu stærkere og vi har brug for, både os i unionen og dem udenfor, at de begynder at have større respekt for fælleskabet og tager vores udfordringer alvorligt.

Ja en ret tungtvejende grund er hele problematikken omkring Nordirland, med en no-deal kan der opstå ye uroligheder, hvilket de færreste har lyst til at risikere...

De kunne også "bare" sige ja tak til den aftale der er på bordet, det er mest af alt tilhængerne af no-deal som sætter en kæp i hjulet for hele processen.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf kidkomb » 5. apr 2019, 12:29

Tux skrev:
kidkomb skrev:Det kommer an på mange ting, men jeg er faktisk villig til at betale en smule ekstra for at støtte dem.
Jeg tror på at England kommer styrket ud af det her og om et par år vil de undre sig over at de lod det gå så vidt og ikke bare skred uden aftale. Det kan sagtens lade sig gøre. Denne forhandlingsprocess har fået EU til at føle sig endnu stærkere og vi har brug for, både os i unionen og dem udenfor, at de begynder at have større respekt for fælleskabet og tager vores udfordringer alvorligt.

Ja en ret tungtvejende grund er hele problematikken omkring Nordirland, med en no-deal kan der opstå ye uroligheder, hvilket de færreste har lyst til at risikere...

De kunne også "bare" sige ja tak til den aftale der er på bordet, det er mest af alt tilhængerne af no-deal som sætter en kæp i hjulet for hele processen.

Der er altid men'er og det er en kompliceret situation. Men sådan i store træk, ikke? :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Wizzze » 5. apr 2019, 13:00

Knirkemis skrev:Sender Asos overhovedet deres varer fra UK? Jeg har en returseddel liggende foran mig, og på den står der Malmø. Jeg er med på at firmaet er britisk, men måske har de varelager forskellige steder.


De har Lager i UK, US og nu Tyskland, de har opbygget et kæmpe lager udenfor Berlin



Så de er "klar" til Brexit, og I kan fortsat shoppe løs :D

Jeg tror at Malmø er distributionscentral, altså de sender fra UK til Malmø, og herfra deles pakker så ud til de forskellige fragtfirmaer der bringer videre til kunden. :gruble:
1
Do as I say! :whip:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf zembra1986 » 5. apr 2019, 13:53

^^Jeg forstår det ikke lige. Hvis de sender fra UK til Malmø, så ryger der vel stadig told og moms på :gruble:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf zembra1986 » 5. apr 2019, 13:56

Vixen skrev:Nej, jeg er ikke villig til at betale nærmest nogen former for fragt, told eller moms på tøj. Der er for mange alternativer med fri fragt til at jeg synes, det kan betale sig. Desværre.


Ja, jeg gider også knap nok betale porto, når der er flere alternativer i dag, som tilbyder fri fragt og fri retur. Told og moms nægter jeg at betale + det horrible gebyr POST DK putter på :boo: ingen varer er det værd....for mig.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf Kattefjæs » 5. apr 2019, 17:00

Joo, jaaa, jeg har jo nok ikke så meget valg :D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf paint » 5. apr 2019, 17:40

zembra1986 skrev:^^Jeg forstår det ikke lige. Hvis de sender fra UK til Malmø, så ryger der vel stadig told og moms på :gruble:


Hvis man sender noget fra UK, og de ikke er med i toldunionen, så kommer der told mv på varerne. Det er bl.a derfor de stadig forhandler og er uenige i UK. Nogle af dem, vil gerne undgå at UK bliver lukket inde bag toldmure, fordi det vil ramme den britiske økonomi hårdt, og skabe kaos ved grænserne fordi alt skal toldbehandles.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf zembra1986 » 5. apr 2019, 18:43

paint skrev:
zembra1986 skrev:^^Jeg forstår det ikke lige. Hvis de sender fra UK til Malmø, så ryger der vel stadig told og moms på :gruble:


Hvis man sender noget fra UK, og de ikke er med i toldunionen, så kommer der told mv på varerne. Det er bl.a derfor de stadig forhandler og er uenige i UK. Nogle af dem, vil gerne undgå at UK bliver lukket inde bag toldmure, fordi det vil ramme den britiske økonomi hårdt, og skabe kaos ved grænserne fordi alt skal toldbehandles.


Præcis!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brexit uden aftale

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2019, 09:45

De har en aftale!
Jeg glæder mig på den britiske befolknings vegne. Jeg er stadig sikker på at de kommer styrket ud af det her.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Mode"