Et spørgsmål om levering

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Et spørgsmål om levering

Indlægaf MissIce » 22. mar 2019, 18:53

Hvis dette spørgsmål hører til et andet sted, må tråden meget gerne flyttes...

Here goes:

Jeg har købt noget tøj i en dansk webbutik den 11.03.19. Butikken bruger DAO til levering. Butikken har printet pakkelabel og indleveret pakken til DAO den 11.03. hvor jeg også fik mail fra DAO med track'n'trace nummer. I mailen fra DAO står der, at de leverer til pakkeshop inden for 2-4 dage.

På track'n'trace der pakken hentet af vognmand d. 12.03..... herefter er der ikke sket en skid.

Den 19.03 ringede jeg til DAO og oplyste, at min pakke ikke var kommet. De kunne godt se, at den havde været længe "i transit" og ville efterlyse den. Nu er status "sagen undersøges". Jeg forventer ikke at der sker noget i weekenden.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvad jeg gør på mandag? Kontakter jeg DAO igen, eller kontakter jeg sælger? Hvor lang tid er det fair at give DAO til at finde pakken? Og er DAO forpligtet til at kontakte sælger?

Bonus-info: Betalingen gik igennem den 13.03.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Et spørgsmål om levering

Indlægaf Sof » 22. mar 2019, 19:11

Jeg ville kontakte webshoppen og bede dem efterlyse pakken hos DAO.
Jeg ved kun hvordan det foregår hos GLS, Bring og Post DK, men vi har jævnligt (ikke tit set i forhold til antal af ordrer, selvfølgelig) fat i et af de 3 for at efterlyse på mit arbejde.

Det vi typisk gør er at efterlyse pakken, firmaerne giver sig selv 10 dage til en efterlysning, hvorefter pakken bedes sendt retur, hvis de finder den og bliver erstattet hvis de ikke gør. Så sender vi i mellemtiden en ny vare til kunden, hvis vi har mulighed for det eller finder en anden løsning sammen med kunden.

Men jeg vil tro at størrelsen på webshoppen og typen af varer har noget at skulle have sagt, for niveauet af service. Har prøvet en H&M pakke der forsvandt og de var sgu ikke til særlig meget hjælp.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Et spørgsmål om levering

Indlægaf Sof » 22. mar 2019, 19:16

Er det i øvrigt en pakke der skal afhentes i en pakkeshop? Vil sige at 9 ud af 10 af de efterlysninger vi laver ligger der hvor de skal afleveres, hvor de bare ikke er scannet ind i butikken. Skide irriterende.

Plejer at sige til kunder at de kan prøve at gå ned og spørge efter den, nogle har held med det og andre lykkes efter at fragtmand har været forbi næste gang og leder efter den og scanner. De får også penge for at aflevere, så de er som regel også interesserede i at få pakkerne afleveret.
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Et spørgsmål om levering

Indlægaf MissB » 24. mar 2019, 07:22

Det der oplevede jeg flere gange med DAO i efteråret. Pakkerne røg frem og tilbage mellem under levering og deres sorteringscenter. Et par gange blev pakkerne decideret væk under transit. De blev dog fundet igen, én var væk i næsten to måneder.

Derfor vil jeg aldrig bruge DAO igen. Deres kundeservice er så ringe.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Et spørgsmål om levering

Indlægaf Panton » 25. mar 2019, 10:24

Dao er lort synes jeg. jeg har mistet flere pakker fordi de ikke kan levere til den korrekte dør, som de ellers gør en dyd ud af at understrege.

jeg vælger hvis jeg kan, gls eller bring. PN hvis der ikke er andre muligheder.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Mode"