Plussize-tråden

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Misantropen » 23. aug 2019, 19:31

Misantropen skrev:
Planten skrev:
Misantropen skrev:
Planten skrev:

Min er den samme - bare i marine. Og købt på Ellos med 30% rabat :)

Hvordan er den i størrelsen?

Jeg bruger normalt 50/52(L) i overdele ved Zizzi, men ifølge målene på regnjakken på deres hjemmeside er mit brystmål mellem en str S og M :wacko:

Jeg bruger 50/52 (L) og har bestilt den størrelsen større. Har lige hentet den, og jeg tror, jeg bliver glad for at have købt den større, så jeg kan have en tyk trøje under :)

Jeg har bestilt en i str L(jeg tror den er magen til den I har købt, men kan tåle mere vand :gruble:) Jeg skal ikke have en tyk trøje på under så jeg satser på at størrelsen passer :kryds:

Jeg har modtaget min regnjakke og den passer heldigvis, men det var godt jeg ikke gik efter brystmålet for så var det kommet til at knibe :lol:

Den føles heller ikke hverken for varm eller omklamrende. Jeg bestilte den i grøn og farven matcher ikke billedet, hvor den er mere blågrøn, men det er en flot grøn så det gør ikke noget. Den lugter lidt, men det er forhåbentlig bare et spørgsmål om at materialet skal ud i frisk luft.

Eneste minus er at lommerne er meget smalle så det er svært at komme til dem hurtigt. Det løser sig måske. Ellers må de have et snit ved flapperne før jeg får revet dem op :genert:
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Kilix » 25. aug 2019, 20:28

Misantropen skrev:Kan I anbefale noget regntøj der er tyndt og behageligt at have på? Eller nogle modeller.

Jeg hader at have regntøj på! Det strammer, klæber og er varmt. Jeg har ikke ejet et sæt i flere år af samme årsag, men det er svært at undvære.

Det skal være praktisk og holdbart(dvs. det ikke bliver flænset af torne og smågrene) Jeg overvejer om ikke overalls(ikke waders) er mere behagelige end almindelige bukser med elastik i livet :gruble:

Overdelen må gerne være lang, uden at være en busseronne. Den skal kunne åbnes som en jakke.


Jeg er ret glad for min Ilse Jakobsen Rain05 - samme stil men smaa aendringer i detaljerne fra den her some er en Rain07 som jeg kan se var den foerste jakke jeg havde (den mistede jeg desvaerre):
Billede
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Misantropen » 25. aug 2019, 22:24

Kilix skrev:
Misantropen skrev:Kan I anbefale noget regntøj der er tyndt og behageligt at have på? Eller nogle modeller.

Jeg hader at have regntøj på! Det strammer, klæber og er varmt. Jeg har ikke ejet et sæt i flere år af samme årsag, men det er svært at undvære.

Det skal være praktisk og holdbart(dvs. det ikke bliver flænset af torne og smågrene) Jeg overvejer om ikke overalls(ikke waders) er mere behagelige end almindelige bukser med elastik i livet :gruble:

Overdelen må gerne være lang, uden at være en busseronne. Den skal kunne åbnes som en jakke.


Jeg er ret glad for min Ilse Jakobsen Rain05 - samme stil men smaa aendringer i detaljerne fra den her some er en Rain07 som jeg kan se var den foerste jakke jeg havde (den mistede jeg desvaerre):
Billede

Jeg tror desværre ikke hendes jakker går højt nok op i størrelserne og jeg har købt en regnjakke, men tak for svaret :)
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Kilix » 26. aug 2019, 13:03

Jeg har hendes str 44, og jeg er en xl/xxl - 46/48 i normale stoerrelser, og den sidder fint, der er dog ikke vildt meget plads til en tyk troeje indenunder :D

Hvad for en regnjakke endte du med? :)
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Kolibrien » 3. sep 2019, 08:38

Jeg leder efter noget lækkert loungewear, som sidder godt og som jeg kan tillade mig at blive set i offentligt :D Jeg har kig på Comfy Copenhagen, men synes det er lige pricy nok. Hat også kig på Liberté, men er i tvivl om jeg kan passe det. Er en str. 44.

Har nogen erfaring med ovenstående mærker eller et andet sæt tøj. Gerne bare pænt, lunt og plain sort eller mørkegrå. Ikke noget med nuttet print eller andet.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Ally » 3. sep 2019, 17:03

Kolibrien skrev:Jeg leder efter noget lækkert loungewear, som sidder godt og som jeg kan tillade mig at blive set i offentligt :D Jeg har kig på Comfy Copenhagen, men synes det er lige pricy nok. Hat også kig på Liberté, men er i tvivl om jeg kan passe det. Er en str. 44.

Har nogen erfaring med ovenstående mærker eller et andet sæt tøj. Gerne bare pænt, lunt og plain sort eller mørkegrå. Ikke noget med nuttet print eller andet.

Jeg har erfaret, at Liberté ikke kun fås i str. L/XL, men faktisk også XL/XXL. Stoffet er blødt som smør og tøjet er dejligt at have på - og størrelsesmæssigt er jeg også str. 42/44.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Kolibrien » 3. sep 2019, 17:54

^dejligt, det lyder som noget, jeg skal kigge nærmere på. Hvilken størrelse bruger du så? L/XL eller XL/XXL?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Ally » 4. sep 2019, 06:12

Kolibrien skrev:^dejligt, det lyder som noget, jeg skal kigge nærmere på. Hvilken størrelse bruger du så? L/XL eller XL/XXL?

Primært L/XL, men lige i Liberté sidder XL/XXL pænere.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Plussize-tråden

Indlægaf sigge » 24. sep 2019, 09:14

Kender I til nogle mærker/webshops, som har skibukser i "rigtige" plussizes? Jeg er en str. 48-50 i bukser. Jeg synes, at Zizzi havde nogen for et par år siden, men de har dem ikke i webshoppen lige nu - det kan selvfølgelig være, at det kommer, når det bliver koldere. Zalando har nogen fra almindelige sporttøjsmærker, som går op til str. 48, men ud fra de size guides, jeg kan google mig til, så er de ikke helt store nok.

Jeg kan finde både amerikanske og australske webbutikker, som har kæmpe udvalg i plussize skitøj, men de sender desværre ikke til DK. :(


Edit: Ha, og så gik lige ind på Zizzi og så, at de faktisk HAR et enkelt par at vælge imellem. Men hvis I har andre ideer, vil jeg stadig gerne høre det. :)
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Planten » 24. sep 2019, 09:18

sigge skrev:Kender I til nogle mærker/webshops, som har skibukser i "rigtige" plussizes? Jeg er en str. 48-50 i bukser. Jeg synes, at Zizzi havde nogen for et par år siden, men de har dem ikke i webshoppen lige nu - det kan selvfølgelig være, at det kommer, når det bliver koldere. Zalando har nogen fra almindelige sporttøjsmærker, som går op til str. 48, men ud fra de size guides, jeg kan google mig til, så er de ikke helt store nok.

Jeg kan finde både amerikanske og australske webbutikker, som har kæmpe udvalg i plussize skitøj, men de sender desværre ikke til DK. :(


Edit: Ha, og så gik lige ind på Zizzi og så, at de faktisk HAR et enkelt par at vælge imellem. Men hvis I har andre ideer, vil jeg stadig gerne høre det. :)

Jeg bruger ellos. De har mest ordentligt skitøj i store størrelser, synes jeg.
2
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Fræksak » 24. sep 2019, 19:15

sigge skrev:Kender I til nogle mærker/webshops, som har skibukser i "rigtige" plussizes? Jeg er en str. 48-50 i bukser. Jeg synes, at Zizzi havde nogen for et par år siden, men de har dem ikke i webshoppen lige nu - det kan selvfølgelig være, at det kommer, når det bliver koldere. Zalando har nogen fra almindelige sporttøjsmærker, som går op til str. 48, men ud fra de size guides, jeg kan google mig til, så er de ikke helt store nok.

Jeg kan finde både amerikanske og australske webbutikker, som har kæmpe udvalg i plussize skitøj, men de sender desværre ikke til DK. :(


Edit: Ha, og så gik lige ind på Zizzi og så, at de faktisk HAR et enkelt par at vælge imellem. Men hvis I har andre ideer, vil jeg stadig gerne høre det. :)


Jeg fandt en side forrige år, da vi skulle på ski. Leder lige nogle ting igennem og ser om jeg kan finde det. De havde et KÆMPE udvalg!
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Fræksak » 24. sep 2019, 19:18

Yes, det var her: https://www.skisport.dk/skishop/skitoej-damer/

De har op til 7XL (som vist svarer til str. 54), og hvis det ikke er nok, kan man købe herremodeller i stedet.
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Kolibrien » 7. okt 2019, 08:34

Jeg mangler ikke par pæne sorte jeans, hvor skal kigge? Jeg har ikke fået i jeans i årevis, kun jeggins, men det fungerer ikke efter jeg har fået børn. De falder simelthen ned, så nu vil jeg prøve jeans i stedet. Har I nogle anbefalinger?

Der udover så skal jeg også have en vinterjakke. Jeg drømmer om en helt klassisk sort uldfrakke til knæene, som har en smule vidde i sig og gerne en høj krave, men uden bælte. Findes det mon?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30209

Re: Plussize-tråden

Indlægaf TinaW » 7. okt 2019, 09:33

Kolibrien skrev:Jeg mangler ikke par pæne sorte jeans, hvor skal kigge? Jeg har ikke fået i jeans i årevis, kun jeggins, men det fungerer ikke efter jeg har fået børn. De falder simelthen ned, så nu vil jeg prøve jeans i stedet. Har I nogle anbefalinger?

Der udover så skal jeg også have en vinterjakke. Jeg drømmer om en helt klassisk sort uldfrakke til knæene, som har en smule vidde i sig og gerne en høj krave, men uden bælte. Findes det mon?


Jeg er rimelig glad for mine jeans/bukser fra zizzi:

https://www.zizzi.dk/jeans

Jeg kan passe en str. smal, men hvor jeg normalt har problemer med at andre mærker ikke passer i lårene i str. 42, så sidder dem fra zizzi godt.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Plussize-tråden

Indlægaf Spjaerten » 7. okt 2019, 10:43

Kolibrien skrev:Jeg mangler ikke par pæne sorte jeans, hvor skal kigge? Jeg har ikke fået i jeans i årevis, kun jeggins, men det fungerer ikke efter jeg har fået børn. De falder simelthen ned, så nu vil jeg prøve jeans i stedet. Har I nogle anbefalinger?

Der udover så skal jeg også have en vinterjakke. Jeg drømmer om en helt klassisk sort uldfrakke til knæene, som har en smule vidde i sig og gerne en høj krave, men uden bælte. Findes det mon?


Hvad str ?
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Mode"