Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf Kalimsofie » 21. feb 2019, 22:47

Jeg er ofte på rov i min mormors klædeskab, når jeg besøger hende. Så jeg har en del dyre mærker fra 50’erne og 60’erne, som er i lækker kvalitet.
Det bedste er næsten en grøn ruskindsjakke min mormor fik i konfirmationsgave i 1947, som siden blev syet om til min mor, da hun blev konfirmeret. Og som jeg så siden fik, da jeg var teenager :lun:

Derudover er jeg bare virkelig ikke god til at skille mig af med ting, så jeg har også meget nyere, som jeg egentlig ikke kan passe eller gider gå med, men som alligevel ligger i skabet, for man ved jo aldrig :rulle: :lol:
1
MissB
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf MissB » 21. feb 2019, 22:56

Et par natbukser fra Elle McPherson købt i sommeren 2005 på et loppemarked på Bornholm.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf Knirkemis » 22. feb 2019, 12:08

En sort, taljeret jakke i velour, som min mor brugte i 60´erne og 70´erne. Den er så fin, om end lidt kort i ærmerne. Jeg brugte den meget i 90´erne, og har tænkt mig at beholde den til min datter også.
0
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1361

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf bibbs » 22. feb 2019, 12:33

Det er vist kun min brudejkjole, hvis jeg er rigtig sej kan jeg tabe mig nok på et år til at have den på til vores kobberbryllup næste år.

Meeen 3 børn og megen magelighed kan nok anes på figuren
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf Stitch » 22. feb 2019, 12:37

Nej ikke rigtig. Det jeg havde, har jeg givet væk.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2019, 17:37

Jeg har masser af tøj der er gammelt som jeg stadig bruger, men som blvier smidt ud når det er slidt op. Men har også 2 kjoler jeg aldrig får på igen, men jeg stadig beholder.

Den ene er min brudekjole, den får jeg sjovt nok ikke brug for igen, men den betyder meget for mig og derudover er markedet med brugte brudekjoler også et helvede, så håber datteren vil have den syet om til konfirmationskjole eller andet, og ellers kan det være jeg en dag giver den til hende der syr brudekjoler om til små kjoler til dødsfødte børn. Men lige nu skal den ingen vegne.

Derudover har jeg kjolen fra min 18 års fødselsdag, det er en Edith og Ella kjole, i str xs, så lille bliver jeg næppe igen, men den betyder igen meget or mig, og håber den bliver moderne når datteren kan passe den, så er den ikke gemt forgæves.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf Honningprut » 22. feb 2019, 18:10

Ja. Jeg har nogle kjoler. Fx har jeg en gammel kjole, som jeg havde på, da min ekskæreste og jeg gik fra hinanden. Den minder mig om hvor tåbelig en idiot, han var.

Til gengæld har jeg også kjoler der betyder noget for mig, som den jeg havde på første gang, jeg var på date med min nuværende kæreste.

Kjoler jeg slet ikke kan passe mere, men som har noget værdi for mig.

Ligeledes har jeg to af min bedstefars gamle cardigans, som jeg elsker at have på. De er nok mellem 20 og 25 år gamle.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf PaleSeptember » 22. feb 2019, 19:27

Jeg har en lys skindfrakke, som jeg købte, da jeg var i starten af 20'erne (jeg bliver 44 i år). Jeg kan ikke passe den lige nu, men den kostede 2000 kr. og er mit dyreste stykke tøj nogensinde, og så er den ret fin. Så den hænger jeg ved. Mit mål er at tabe mig nok til at kunne passe den igen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf getitright » 22. feb 2019, 22:52

Min konfirmationskjole har jeg stadig. Det er en lidt alternativ kjole (i hvert fald som konfirmationskjole) som er hvid/sort ternet og retroinspireret med tylskørt og sløjfe på ryggen. Brugte den sidste skoledag på gymnasiet også, hvor den passede perfekt som udklædning :lol: Den er nok 12-13 år gammel.
Den er SÅ fin, men ikke længere min stil (og så kan jeg ikke passe den længere). Jeg har faktisk prøvet at sælge den, men opgav, fordi der ikke var nogle interesserede - og jeg kan ikke nænne bare at aflevere den i genbrug.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf Pjeps » 23. feb 2019, 00:40

Jeg har min dåbskjole , som er min mors konfirmationskjole der er syet om.

Og så har jeg min sweatshirt fra da jeg blev student “student 91” med alles navne på ryggen.

Jeg bruger dog hverken den ene eller anden :lol:
1
:ninja:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf POCKETKITTEN » 23. feb 2019, 07:03

En laksefarvet bolero fra min bedstemors garderobe. Den passer slet ikke min stil og er slidt, men mine bedsteforældres hus brændte ned til grunden efter hendes død, så det er sparsomt med minder fra hende.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11299
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23357

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf Mani » 23. feb 2019, 08:12

Jeg har to hønsestrik fra min barndom, som vores drenge også har brugt lidt og nu ligger gemt væk. I samme kasse ligger 2 sæt sengelinned i baby størrelse min farmor har broderet på. De har været brugt til min far, mig og vores drenge.
Der ligger også 3 trøjer min mormor har strikket til drengene, som jeg ikke kunne give videre. Resten af det fantastiske hjemmestrik er ellers sendt videre for at blive brugt.

Jeg har derudover korsagen fra min brudekjole, som næppe kommer i brug igen, men den ligger der alligevel.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41802

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf LaMariposa » 24. feb 2019, 07:52

Mine brudesko tror jeg ikke, at jeg kommer til at smide ud. De er tæt på at være de mest perfekte sko, jeg nogensinde har haft (farve, hælhøjde osv.), og så er der så mange gode minder forbundet med dem :D Har ikke tænkt mig at gemme min brudekjole, så skoene bliver mit "tøjminde" fra den dag.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Har du gammelt tøj som ikke skal smides ud?

Indlægaf MyGirl » 26. feb 2019, 09:01

Jeg har et par sorte læderstøvler med slangeskindsdetaljer, der er på alder med mig selv. De er tyvstjålet fra min mor for år tilbage. Hun købte dem i trods engang i 80érne, da min far skulle på forretningsrejse. De trænger til en virkelig kærlig hånd af en skomager, men nænner ikke at smide dem ud.

Og så har jeg stadig den trøje, vi fik trykt, da vi blev studenter. Det er 17 år siden. Bruger den dog ikke, men den ligger i skabet.
0

Tilbage til "Mode"