Hvad synes du om udklædningsfester?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.

Hvad synes du om tema-/udklædningsfester?

Elsker det!
41
28%
Hader det!
57
39%
Sådan neutral-midtimellem
5
3%
Det afhænger lidt af temaet...
41
28%
Ved ikke
1
1%
 
Afgivne stemmer: 145
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf didas » 17. feb 2019, 15:17

Lathyrus skrev:Jeg synes det kommer an på sammenhængen og temaet. Det kan være sjovt og hyggeligt, men også en pinsel.

Selskabs-lege skal dog bare blive væk fra mig!! Så hvis udklædning også betyder et hav af “sjove” lege, så Tak, men nej tak.


Helt enig! Selskabslege skal dø!

Hos os, klæder vi os bare ud og drikker en masse :lol:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8189

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Anilara » 17. feb 2019, 15:32

Jeg synes sgu det er sjovt. Men synes der skal være mulighed for at man selv kan bestemme hvor meget/lidt man vil gøre ud af det.
Synes temaet "kom som en sang" eksempelvis er genialt. Det har jeg været til to gange, som "Simply the best" og "Killer queen". Der var min moster engang Purple rain ved bare at have en lilla paraply med lilla regndråber - bare for at sige hvor simpelt det kan være.
Synes det er den bedste isbryder til fremmede, og festerne bliver endnu mere utilregnelige end normalt - hvilket jeg synes er fedt.

Er faktisk lige blevet inviteret til udklædningsfest hvor temaet er udklædning. Det er måske lige for frit, men har tid til at overveje hvad jeg vil gøre.

Overvejer om jeg skal have tema til min 30 års fødselsdag, og det eneste der taler imod er at jeg ville blive ked af det, hvis nogen meldte afbud kun pga det.
4
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ata » 17. feb 2019, 16:15

Anilara skrev:Jeg synes sgu det er sjovt. Men synes der skal være mulighed for at man selv kan bestemme hvor meget/lidt man vil gøre ud af det.
Synes temaet "kom som en sang" eksempelvis er genialt. Det har jeg været til to gange, som "Simply the best" og "Killer queen". Der var min moster engang Purple rain ved bare at have en lilla paraply med lilla regndråber - bare for at sige hvor simpelt det kan være.
Synes det er den bedste isbryder til fremmede, og festerne bliver endnu mere utilregnelige end normalt - hvilket jeg synes er fedt.

Er faktisk lige blevet inviteret til udklædningsfest hvor temaet er udklædning. Det er måske lige for frit, men har tid til at overveje hvad jeg vil gøre.

Overvejer om jeg skal have tema til min 30 års fødselsdag, og det eneste der taler imod er at jeg ville blive ked af det, hvis nogen meldte afbud kun pga det.

Jeg ville ikke melde afbud. Men min reaktion ville nok være “åh nej” fremfor “Jubii....” når jeg fik invitationen. Men det kan jo godt blive hyggeligt alligevel. :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2019, 16:37

didas skrev:
Lathyrus skrev:Jeg synes det kommer an på sammenhængen og temaet. Det kan være sjovt og hyggeligt, men også en pinsel.

Selskabs-lege skal dog bare blive væk fra mig!! Så hvis udklædning også betyder et hav af “sjove” lege, så Tak, men nej tak.


Helt enig! Selskabslege skal dø!

Hos os, klæder vi os bare ud og drikker en masse :lol:

Jeg er heller ikke fan af selskabslege.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf DenSkarpeLaks » 17. feb 2019, 19:26

Jeg elsker udklædningsfester og synes der er alt for få af dem. Min kæreste og jeg holdt en 70'er Love-in for et par år siden, og den afro-paryk jeg havde på der, har siden været med på utallige byture - for mig er alting åbenbart bare lidt sjovere med afro :afro:
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf ajnaM » 17. feb 2019, 19:41

Jeg elsker udklædningsfester! Desværre er det overhovedet ikke noget, min vennekreds har gjort det i de sidste maaaaange år. Sidste gang, jeg var til en, var det mit eget bofællesskab, der inviterede - og det er nok 10 år siden. :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf ajnaM » 17. feb 2019, 19:44

Nu jeg tænker over det, har jeg gennem tiden selv holdt ret mange udklædningsfester.

Prinsessefest, eksempelvis, hvor hele lejligheden var svøbt i lyserødt og guld, tyl og glimmer. Eller polterabend-fest, der endte med at blive den vildeste bytur nogensinde med 10-12 veninder, alle udklædt i små kostumer, og så én single-veninde, der var klædt ud som brud, og som finansierede vores pubcrawl ved at sælge kys til en 20'er. :lol:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf hotlips » 18. feb 2019, 00:29

Det er ikke noget nogen jeg kender har gjort det i så jeg har aldrig været inviteret til en som voksen, men jeg ville gerne og det er også lidt en aftale at vi skal holde en når min dreng nu er ved at være så stor at han godt kan håndtere at der bliver holdt rigtig fest, for det skal det efter min mening være hvis man beder folk klæde sig ud, så er det middag og så sofaerne ud i siderne så man kan danse til det g morgen.
Det gider jeg helt sikkert godt uanset om jeg selv er vært og også gerne sammen med min dreng og hans venners forældre som jeg kender ret godt efterhånden.

Men jeg trækker grænsen ved at te mig tosset med alle de andre forældre og ikke andre, med eller uden udklædning, det gider jeg sq ikke.
Jeg har ellers er godt indtryk af praktisk talt alle, men det er jo ikke mine venner, det er folk jeg omgås fordi de har et barn i samme klasse og jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gide feste med dem uden børn.

Så kunne de holde noget der både for børn og forældre, så skulle jeg nok komme og også klædt ud i en artig udgave, men det ville ikke være hvad jeg betragter som rigtig fest..
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41313

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf LaMariposa » 18. feb 2019, 04:45

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker det. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen har noget imod det.

Det er faktisk i sådan et tilfælde, at jeg synes "voksen" klinger negativt. Voksne mennesker på over 25 må vel også lave sjove ting.


Selvfølgelig må vokse lave sjove ting.

Jeg synes bare slet ikke, at udklædningsfester er et sjovt koncept.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41313

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf LaMariposa » 18. feb 2019, 04:59

Men det allerværste er fester, hvor man bliver påduttet at skulle spille en eller anden rolle. Har en gang været til en fest, hvor jeg skulle spille en halvgammel, kvindelig buschauffør, som elskede at køre råddent, så børnene blev kastet rundt og troede, at de ville blive kørt ned.

Det var så gennemført åndssvagt, og det var en meeeeeeeeget lang aften.
1
:lun: Be brave
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Jammerdalen » 18. feb 2019, 08:03

Jeg bliver snart 40 og har endnu til gode at blive inviteret til en udklædningsfest :genert:

Jeg er ikke vildt begejstret for konceptet, men det er pga. forberedelserne til det. Hvis man ankom til festen og der var udklædningskostume til rådighed, så ville jeg nok leve mig fint ind i min rolle og endda nyde den.
Men som en kvinde, der har vanskeligheder med de eksekutive funktioner og tre børn, hvoraf mindst et barn har en diagnose, så bliver jeg sku lidt misundelig på dem, der har et liv, hvor den slags fester overhovedet er mulige :genert: for jeg tror, at nogle menneskers aversion mod udklædningsfester bunder i, at det simpelthen kræver mere end hvad der er fysisk og psykisk muligt. I hvert fald er jeg vant til at økonomisere gevaldigt med min energi og her ville en udklædningsfest sandsynligvis blive valgt fra :blush2:
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf dykkersild » 18. feb 2019, 08:45

Jeg knus-elsker udklædningsfester og der er slet ikke nok af dem efter min mening. Til mit kobberbryllup bliver det så meget tema-fest. Og Ata - hvor at det ikke skal være løgn har jeg indtil videre leget med bla. team superhelte. Og det kan jo være alt fra Einstein til supermand - jeg elsker det allerede og glæder mig til at planlægge.
Jeg har også overvejet film-karakterer - men frygter lidt at der så blot kommer folk som "statister" og "pæne piger" og det gider jeg simpelthen ikke.

Jeg er lidt vild med det der 70ér grisefest - det tænker jeg lidt over - og modtager i øvrigt gerne gode ideer. Jeg er ikke til kom-pænt-klædt-ud - jeg er til hold-nu-kaje-du-ser-sjov-ud!

Roller og selskabslege - nej tak - det gider jeg til gengæld ikke.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ata » 18. feb 2019, 09:05

Jammerdalen skrev:Jeg bliver snart 40 og har endnu til gode at blive inviteret til en udklædningsfest :genert:

Jeg er ikke vildt begejstret for konceptet, men det er pga. forberedelserne til det. Hvis man ankom til festen og der var udklædningskostume til rådighed, så ville jeg nok leve mig fint ind i min rolle og endda nyde den.
Men som en kvinde, der har vanskeligheder med de eksekutive funktioner og tre børn, hvoraf mindst et barn har en diagnose, så bliver jeg sku lidt misundelig på dem, der har et liv, hvor den slags fester overhovedet er mulige :genert: for jeg tror, at nogle menneskers aversion mod udklædningsfester bunder i, at det simpelthen kræver mere end hvad der er fysisk og psykisk muligt. I hvert fald er jeg vant til at økonomisere gevaldigt med min energi og her ville en udklædningsfest sandsynligvis blive valgt fra :blush2:

Enig! Det er helt klart også et element for mig. I stedet for bare at komme til festen, skal jeg nu planlægge og indkøbe kostume. Det er drænende for mig - jeg har 117 praktiske ting at holde styr på i min hverdag og rigeligt arbejde i at skulle indkøbe gummistøvler og underbukser, der passer mine børn! En fest skal være sjov og afslappende. Ikke mere planlægning, besvær og logistik!
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ata » 18. feb 2019, 09:07

dykkersild skrev:Jeg knus-elsker udklædningsfester og der er slet ikke nok af dem efter min mening. Til mit kobberbryllup bliver det så meget tema-fest. Og Ata - hvor at det ikke skal være løgn har jeg indtil videre leget med bla. team superhelte. Og det kan jo være alt fra Einstein til supermand - jeg elsker det allerede og glæder mig til at planlægge.
Jeg har også overvejet film-karakterer - men frygter lidt at der så blot kommer folk som "statister" og "pæne piger" og det gider jeg simpelthen ikke.

Jeg er lidt vild med det der 70ér grisefest - det tænker jeg lidt over - og modtager i øvrigt gerne gode ideer. Jeg er ikke til kom-pænt-klædt-ud - jeg er til hold-nu-kaje-du-ser-sjov-ud!

Roller og selskabslege - nej tak - det gider jeg til gengæld ikke.

Jeg vil ti gange hellere have selskabslege end besværligt klæd ud. :-D
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf kidkomb » 18. feb 2019, 09:24

Jeg har været til en 30 års fødselsdag hos en hvor temaet var "klæd dig ud som noget der starter med S".
Det synes jeg var en super fed idé.
Man kan finde mange ting med S, også ting der ikke er besværlige eller irriterende og i den anden ende kan man finde meget avancerede ting, hvis man er til at skulle gøre meget ud af det. Min kæreste og jeg havde en fest med at finde på ting man kunne klæde sig ud som.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Mode"