Hvad synes du om udklædningsfester?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.

Hvad synes du om tema-/udklædningsfester?

Elsker det!
41
28%
Hader det!
57
39%
Sådan neutral-midtimellem
5
3%
Det afhænger lidt af temaet...
41
28%
Ved ikke
1
1%
 
Afgivne stemmer: 145
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf MOGA » 17. feb 2019, 12:13

Jeg hader det. Virkelig.

Jeg hader at være i centrum, med mindre det er for en faglig præstation eller lignende, jeg hader når folk kigger på mig.

Med mindre festen blev holdt af nogle af mine nære, ville jeg melde afbud.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. feb 2019, 12:32

Ata skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ata skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg elsker det. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen har noget imod det.

Det er faktisk i sådan et tilfælde, at jeg synes "voksen" klinger negativt. Voksne mennesker på over 25 må vel også lave sjove ting.

Men jeg synes ikke, det er sjovt. Ludo og udklædning er to ting, jeg er vokset fra med alderen. Det handler ikke om, at jeg er vokset fra sjove ting. Det handler om, at jeg synes det er besværligt og akavet og småpinligt at klæde mig ud. Som en anden skrev, bryder jeg mig ikke om at blive kigget på. Og det er præcis det, som folk der klæder ud, godt kan lide. Har jeg indtryk af.

Nej. Jeg kan bare godt lide at klæde mig ud. Det er sjovt at lave kostumer, sminke sig og lave ballade med håret. Det behøver ikke være fordi, man vil kigges på.
Og jeg er heller ikke vokset fra Ludo.
Det er sjovt at lege. Det vokser jeg aldrig fra, håber jeg.

Hvorfor er det så svært at anerkende, at der er forskel på hvad folk synes er sjovt? :gruble:

Øh... Det er det da heller ikke. Det ligger vel implicit, at det bare er sådan jeg har det.
Jeg fortæller så også, at det ikke nødvendigvis handler om, at man vil kigges på.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Daine » 17. feb 2019, 12:36

Ata skrev:
Daine skrev:Jeg hader det, jeg kan slet ikke se hvad der er sjovt ved at klæde sig ud. Men jeg brød mig heller ikke om det som barn, så det har sikkert bare hængt ved.

Jeg er heldigvis kun én gang blevet inviteret til temafest, hvor jeg endte med at melde afbud. Alle gik så voldsomt op i udklædningen, at jeg synes det gik ud over hyggen ved at vi skulle ses. Ellers har udklædning aldrig været brugt, hverken i familie-, venne- eller arbejdslag.

Een gang?

Jeg må være uheldig. Kan seriøst komme i tanke om mindst 20 forskellige udklædningsfester. Og nu er de fandme også begyndt på det til forældrefester i børnenes klasser! :whine:

Jep, det har som nævnt aldrig være ‘en ting’ i de kredse jeg færdes i :D


Og det er ikke fordi jeg ikke kan lide at lege. Jeg elsker at spille spil og kommer jeg et sted hvor børnene/fædrene har LEGO fremme, så hygger jeg mig helt vildt med det :D Og selvom der på ingen måde er gået en skuespiller tabt i mig, så kan jeg huske fra dramatimerne i skolen, at jeg godt kunne lide at klæde mig ud til en rolle i et skuespil.
Men til en fest? Nej tak.
Jeg er så heller ikke en festtype. Drikker sjældent - og aldrig ret meget - og er nok ikke så glad for at slippe kontrollen. Så hvis jeg kan sidde med venner og spille (bræt)spil i stedet for at feste er jeg glad. Så kan jeg da godt tage en burger-hat på hovedet hvis det er :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Bergen » 17. feb 2019, 12:53

Som ung fandt jeg det fantastisk. Efter de 30 år er det et nej tak.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2019, 13:07

Jeg forstår ikke argumentet med at det handler om at man kan lide at blive kigget på. Altså, præmissen til sådan en fest er vel at alle er klædt ud, så hvis man selv er klædt ud så er man jo en del af mængden af politibetjente og forbrydere (eller hvad temaet nu er) og skiller sig jo netop ikke mere ud end hvis det var en almindelig fest med festtøj, slips og hæle.

På trods af at jeg godt kan lide temafester ville jeg synes at det var ubehageligt at være klædt ud som den eneste, ligesom jeg heller ikke bryder mig om at være overdressed til en helt almindelig fest.
6
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Planten » 17. feb 2019, 13:14

LadyFox skrev:Jeg forstår ikke argumentet med at det handler om at man kan lide at blive kigget på. Altså, præmissen til sådan en fest er vel at alle er klædt ud, så hvis man selv er klædt ud så er man jo en del af mængden af politibetjente og forbrydere (eller hvad temaet nu er) og skiller sig jo netop ikke mere ud end hvis det var en almindelig fest med festtøj, slips og hæle.

På trods af at jeg godt kan lide temafester ville jeg synes at det var ubehageligt at være klædt ud som den eneste, ligesom jeg heller ikke bryder mig om at være overdressed til en helt almindelig fest.

Jeg ser det heller ikke som, at man godt kan lide at blive kigget på, jeg bryder mig bare ikke om at være "en anden". Jeg har fx heller ikke tøj, der er decideret festtøj og er meget lidt fan af fester, hvor der er krav til tøjet - fx galla, for det føler jeg mig heller ikke tilpas i :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2019, 13:22

Planten skrev:
LadyFox skrev:Jeg forstår ikke argumentet med at det handler om at man kan lide at blive kigget på. Altså, præmissen til sådan en fest er vel at alle er klædt ud, så hvis man selv er klædt ud så er man jo en del af mængden af politibetjente og forbrydere (eller hvad temaet nu er) og skiller sig jo netop ikke mere ud end hvis det var en almindelig fest med festtøj, slips og hæle.

På trods af at jeg godt kan lide temafester ville jeg synes at det var ubehageligt at være klædt ud som den eneste, ligesom jeg heller ikke bryder mig om at være overdressed til en helt almindelig fest.

Jeg ser det heller ikke som, at man godt kan lide at blive kigget på, jeg bryder mig bare ikke om at være "en anden". Jeg har fx heller ikke tøj, der er decideret festtøj og er meget lidt fan af fester, hvor der er krav til tøjet - fx galla, for det føler jeg mig heller ikke tilpas i :)


Mit festtøj er nok heller ikke vildt festtøjs-agtigt. Men altså, til hverdag går jeg langt de fleste dage i joggingbukser eller et par jeans og en hættetrøje.
Så hvad jeg bruger til festlige-lejligheder er klart mere festligt end de fleste hverdage.

Jeg forstår sagtens argumentet med ikke at føle sig godt tilpas klædt ud.
1
...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Stitch » 17. feb 2019, 13:27

Jeg elsker det! Er meget sjældent til en, men synes det er vildt hyggeligt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Stitch » 17. feb 2019, 13:28

Men - man er da ikke centrum for festen, hvis alle er klædt ud?
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Selma156 » 17. feb 2019, 13:32

Jeg har lige været til et bryllup med Disney/Marvel/Star Wars tema og brudeparret var klædt ud som Jedis med lyssværd og lysende ringe :D
Selv var jeg Mulan, som er en af mine yndlings disneykarakterer.

Jeg elsker udklædningsfester, men kun hvis alle går all in. Jeg synes det er sjovt at være kreativ og finde ting til kostumet (når man har god tid), og det bliver lidt til et projekt for mig.
2
MissB
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf MissB » 17. feb 2019, 13:50

Jeg synes at det kan være hyggeligt, når det er ok at det er forskelligt hvor meget man hver især gør ud af det. Jeg har heldigvis en vennekreds hvor det er ok. Jeg vil helst bare købe/låne lidt tilbehør som passer til temaet. Jeg hverke kan - eller vil - opbevare en masse forskelligt (udklædnings)tøj som sjældent bliver brugt.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Purple Haze » 17. feb 2019, 13:58

Ata skrev:
Purple Haze skrev:Synes egentlig ofte helt almindelige fester også tangere udklædningsfester.

Når man sidder og spiser og hygger sig med folk man plejer at spise og hygge sig med. Og eneste forskel er at folk (måske) drikker mere alkohol og er “klædt ud” i pænt fest tøj, flot hår og make up.

Men der kan man bedre selv vælge noget man er tilpas i. Når temaet er Superhelte er det straks sværere. Plus at det er dyrt og besværligt.


Jamen det bliver vi nok bare ikke enige om.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Ata » 17. feb 2019, 14:12

LadyFox skrev:Jeg forstår ikke argumentet med at det handler om at man kan lide at blive kigget på. Altså, præmissen til sådan en fest er vel at alle er klædt ud, så hvis man selv er klædt ud så er man jo en del af mængden af politibetjente og forbrydere (eller hvad temaet nu er) og skiller sig jo netop ikke mere ud end hvis det var en almindelig fest med festtøj, slips og hæle.

På trods af at jeg godt kan lide temafester ville jeg synes at det var ubehageligt at være klædt ud som den eneste, ligesom jeg heller ikke bryder mig om at være overdressed til en helt almindelig fest.

Jeg synes at udseendet bliver meget genstand for opmærksomhed og snak ved klæd ud. Men altså - hvad det præcis handler om for jer, der kan lide det, skal jeg heller ikke kloge mig på. Jeg aner det jo i bund og grund ikke. Et af livets mystrier... ;)
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Jedi » 17. feb 2019, 14:24

Jeg har ikke været til mange, men dem, jeg har været til, har været sjove. Det har været f.eks. maritim-fest, og så er folk dukket op som pirater, matroser, havfruer osv. Det er en rigtig god icebreaker ved folk, man ikke kender "hvordan har du fået sat det træben på?" etc. og folk er generelt mere udadvendte.
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 779
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1182

Re: Hvad synes du om udklædningsfester?

Indlægaf Brutus » 17. feb 2019, 14:27

Tak for indbydelsen, men jeg kan desværre ikke den dag.
2
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)

Tilbage til "Mode"