Uldtøj

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Uldtøj

Indlægaf Lykke » 1. dec 2018, 21:14

Hvor køber du lækkert Uldtøj/uldundertøj?

Jeg har netop bestilt noget fra Dilling, men synes altså det kradser. Og jeg har to uldundertrøje i forvejen, som jeg ikke kan huske hvor er fra, men de er så lækre at have på.

Er det måske bare mig som er sart, eller kan det godt være for dårlig kvalitet? Synes ellers prisen er i den høje ende, og anmeldelserne er virkelig gode. Men de får så også ret mange bloggertyper til at reklamere for dem.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Uldtøj

Indlægaf Grissebassen » 1. dec 2018, 21:32

Jeg har købt nogle lækre uldundertrøjer i kvickly til 150 kr, som er merinould med lidt silke i. Det er super lækre og bløde.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Uldtøj

Indlægaf JoyNips » 2. dec 2018, 07:57

Jeg er ret glad for min Dilling undertrøje. Jeg synes ikke den kradser. Det er denne model: https://www.dilling-underwear.dk/Dame/M ... -graa.html
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Uldtøj

Indlægaf Kattefjæs » 2. dec 2018, 09:42

Dilling er ren merinould og burde være noget af det blødeste man kan få. Hvis du synes at det kradser, så kan det godt være at det er fordi du er allergisk overfor ulden - for så er det jo ligemeget hvor blød den er, så vil du klø uanset hvad.

Går du med uld ellers? Hvilken slags uld har du gået med tæt på huden førhen? Synes du generelt at uld kradser?

Man kan være allergisk overfor alle slags uld på samme tid, men det er ikke så usædvanligt at være allergisk overfor får, men ikke have nogen problemer med fx alpaka eller lama.

Det kan være at du er nødt til at eksperimentere lidt.
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Uldtøj

Indlægaf Wunder8 » 2. dec 2018, 11:52

Envii har en serie med merinould. Har selv et par bukser og en langærmet trøje derfra, og jeg synes det er ret fint til prisen.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Uldtøj

Indlægaf Undtagelsen » 2. dec 2018, 11:53

Jeg købte noget nattøj og undertøj fra Dilling til min datter og endte faktisk med at returnere det meste, fordi hun syntes det kradsede.
Beholdt et sæt nattøj og efter er par ganges brug, er det simpelthen blevet så blødt og lækkert.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Uldtøj

Indlægaf differentdaydifferentperson » 2. dec 2018, 13:04

Det er virkelig forskelligt hvor sarte folk er med uld og om det kradser. Den samme trøje kan kradse helt umådeligt på en person, og på en anden er det ikke noget problem. Min erfaring er også at man kan vænne sig til det, ret hurtigt. Har ikke nogen erfaring med Dilling, desværre.

Undskyld for lidt off topic, men nogen der kan svare mig på hvordan man vasker uldblandinger?
Fx har jeg et par sokker med (kun) 12% uld i, resten er akryl osv, skal de så stadig vaskes i kolde grader og med uldvaskemiddel eller kan de godt gå i alm 60 graders vask? Det samme med en trøje jeg har, der kun er 4% uld i, skal den vaskes på skåneprogram/i hånden?
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Uldtøj

Indlægaf Hewlett » 2. dec 2018, 15:45

differentdaydifferentperson skrev:Det er virkelig forskelligt hvor sarte folk er med uld og om det kradser. Den samme trøje kan kradse helt umådeligt på en person, og på en anden er det ikke noget problem. Min erfaring er også at man kan vænne sig til det, ret hurtigt. Har ikke nogen erfaring med Dilling, desværre.

Undskyld for lidt off topic, men nogen der kan svare mig på hvordan man vasker uldblandinger?
Fx har jeg et par sokker med (kun) 12% uld i, resten er akryl osv, skal de så stadig vaskes i kolde grader og med uldvaskemiddel eller kan de godt gå i alm 60 graders vask? Det samme med en trøje jeg har, der kun er 4% uld i, skal den vaskes på skåneprogram/i hånden?


Må være ærlig og indrømme at alt hvad der hedder under 30% uld ryger i vaskemaskinen på 40° og alm. vaskemiddel. Men strengt taget burde du vaske med uldsæbe, ellers ødelægger du ulden og dermed dens isolerende egenskaber.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Uldtøj

Indlægaf differentdaydifferentperson » 2. dec 2018, 17:26

Hewlett skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Det er virkelig forskelligt hvor sarte folk er med uld og om det kradser. Den samme trøje kan kradse helt umådeligt på en person, og på en anden er det ikke noget problem. Min erfaring er også at man kan vænne sig til det, ret hurtigt. Har ikke nogen erfaring med Dilling, desværre.

Undskyld for lidt off topic, men nogen der kan svare mig på hvordan man vasker uldblandinger?
Fx har jeg et par sokker med (kun) 12% uld i, resten er akryl osv, skal de så stadig vaskes i kolde grader og med uldvaskemiddel eller kan de godt gå i alm 60 graders vask? Det samme med en trøje jeg har, der kun er 4% uld i, skal den vaskes på skåneprogram/i hånden?


Må være ærlig og indrømme at alt hvad der hedder under 30% uld ryger i vaskemaskinen på 40° og alm. vaskemiddel. Men strengt taget burde du vaske med uldsæbe, ellers ødelægger du ulden og dermed dens isolerende egenskaber.



Okay, tusind tusind tak for svar! <3
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Uldtøj

Indlægaf IrmaPigen » 5. dec 2018, 16:59

Grissebassen skrev:Jeg har købt nogle lækre uldundertrøjer i kvickly til 150 kr, som er merinould med lidt silke i. Det er super lækre og bløde.


Dem kiggede jeg ret indgående på sidste år. Det virkede til at være lækker kvalitet.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Uldtøj

Indlægaf Lykke » 5. dec 2018, 20:13

Maanii skrev:
Lykke skrev:Hvor køber du lækkert Uldtøj/uldundertøj?

Jeg har netop bestilt noget fra Dilling, men synes altså det kradser. Og jeg har to uldundertrøje i forvejen, som jeg ikke kan huske hvor er fra, men de er så lækre at have på.

Er det måske bare mig som er sart, eller kan det godt være for dårlig kvalitet? Synes ellers prisen er i den høje ende, og anmeldelserne er virkelig gode. Men de får så også ret mange bloggertyper til at reklamere for dem.


Jeg har lige købt fra Dilling og jeg synes ikke det kradser.


Okay. Jeg returnerede de leggings jeg havde købt. Tror bare ikke på at det var blevet godt.

Og prøver at beholde den langærmede bluse.

Tror jeg må finde noget med silke i når det gælder leggings/strømpebukser.
0
trøflen
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18. jan 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Uldtøj

Indlægaf trøflen » 6. dec 2018, 07:33

Joha laver også noget ret lækkert uld(undertøj) til voksne; både som ren (merino)uld og uld/silkeblandinger. Måske også uld/bambus, men det er jeg ikke 100% sikker på :gruble:
Ellers vil jeg også gerne stemme for kvicklys serie :gogo:
1

Tilbage til "Mode"