Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Sof » 31. okt 2018, 09:43

Hvis man køber flyverdragter, så de har en hjemme og i institution og en hvis de to andre er våde, så kommer man måske derop af - hold kæft man kan købe noget dyrt udstyr :jule:
(
Ikke at man skal købe nyt eller dyrt, selvfølgelig)


Vi er allerede på sutsko-par nummer 3 siden august og nummer 2 vante-par på 4 uger, var forsvundet da jeg hentede i går :sur:
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf ajnaM » 1. nov 2018, 06:54

For mig er det fuldstændig ligegyldigt, om forældrene har pengene eller ej - jeg synes helt grundlæggende, det er nogle forkerte værdier at give videre til sit barn. Og jeg mener ikke, det er barnets skyld eller ansvar, det er forældrenes.

Børn skal ikke bruge 10.000 kroner om måneden på mærketøj. Vi taler jo ikke en dyr flyverdragt eller vinterstøvler, men Balenciaga, Givenchy og Dior... Det er helt ude af proportioner, og sandsynligheden for, at han kommer til at opretholde den levestandard, når han engang flytter hjemmefra, er utroligt lille. Man vænner ham til et forbrug, der er helt urealistisk.

Derudover støtter man op om hans tanker om, at det er positivt at skille sig ud og markere sig ved at have noget dyrt, andre ikke kan få. Det er sådan en klam statussymbol-tankegang, som er ulækker hos voksne mennesker, og som man gerne skal forsøge at fjerne gennem børnenes opdragelse. Her fremmer man den.

Og så forstår jeg ikke, at forældrene sætter ham i medierne. Det er mig simpelthen en gåde, hvorfor man vil udsætte sit barn for det. Stakkels dreng.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf ajnaM » 1. nov 2018, 07:01

Hewlett skrev:Altså. Hvis man nu vinkler den lidt anderledes og med fokus på, at det er hans hobby, en passion, og ikke prisen og de penge der er brugt, er det så værre end de 9-årige børn der f.eks. dyrker dyrere hobbyer på højt niveau (f.eks. ridning med egen dyr pony fra det rigtige opdræt).

Ja, det er tidligt (og ikke almindeligt) at interessere sig for lige præcis tøj, men ville der stadig blive set skævt til ham hvis han om 10 år er en verdenskendt topdesigner der fortæller, at han i sin barndom gik meget op i sit tøj og sin stil og at hans forældre støttede ham fordi de havde råd?

Det eneste jeg synes er lidt ærgerligt er, at han passer så godt på sit tøj og sine sko at han ekskluderer sig selv fra sociale aktiviteter - løsningen her kunne jo så være at man som forælder bad ham tage nogle andre sko på i skole, eller gav ham et par billigere kondisko med som han kunne skifte til.


For mig er det hans bevæggrunde for at interessere sig for det, der er skæve. Han vil gerne have noget, de andre ikke har. Noget dyrere og mere sjældent end de andres. Det er ikke en hobby, det er et statussymbol. Jeg ser ikke nogen skaberlyst eller kærlighed til design i de artikler, der har været fremme.

Og det der med at man som 9-årig måler sig selv (og andre) ud fra materielle standarder, det synes jeg er helt forkert.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Har din 9årige søn også tøj og sko for 250.000kr. ?

Indlægaf Sof » 1. nov 2018, 08:11

Ved ikke hvor meget man ser det i Dk, men har set nyheder fra UK og USA utallige gange om børn der bliver overfaldet og får stjålet designer sneakers. Sikkert også andre items. Har tænkt et par gange siden Oliver og familie blev interviewet, at når man prissætter sine ting offentligt på den måde (det samme hvis han laver mange YT videoer om det), så åbner man for at endnu flere ved hvad man går med af værdier på gaden. Og han er stadig kun 9 år, et let offer.
1

Tilbage til "Mode"