Er der andre med ultra-sarte fødder?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Delfin » 1. aug 2018, 18:50

Jeg går i håndsyede sko normalt, og til nød nogle få modeller af kondisko, men der er ingen ortopædskomagere, som tør kaste sig ud i sandaler. Som næstbedste løsning bruger jeg trekkingsandaler fra green comfort, men sørg for at du ikke får dem med en pyntekant på remmene, da den skarver


ps det håndsyede er selvfølgelig af andre årsager end sart hud
Senest rettet af Delfin 1. aug 2018, 18:52, rettet i alt 1 gang.
0
14 11 14
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Sangius » 1. aug 2018, 18:51

Har du overvejet barfodssko? Nok ikke den største fashion statement, men de skulle være gode for foden.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Myresluger » 1. aug 2018, 19:19

Jeg får også vabler i rå mængder. Tror sketchers med memoru foam er det eneste jeg aldrig har fået vabler af. Mine fødder er også forholdsvis glade for clarks - dem får jeg sjældent vabler af. Jeg har sko jeg har haft på mange gange og så pludselig er mine fødder nærmest en stor vabel af at have dem på. Jeg har et par pæne sko fra Barbro shoes - dem har jeg heller ikke haft problemer med - og jeg kan have dem på en hel aften/nat uden at få ondt i fødder og ryg.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Sangius » 1. aug 2018, 19:21

Trappestige skrev:
Sangius skrev:Har du overvejet barfodssko? Nok ikke den største fashion statement, men de skulle være gode for foden.

Det kommer ikke til at ske. :blush:


De behøver ikke være sådan nogle five fingers nogen, åbenbart

https://www.vivobarefoot.com/dk/womens

Aner så ikke hvordan de er med vabler.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Juki » 1. aug 2018, 21:38

Måske en fodterapeut kan hjælpe? Eller en fodanalyse.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Delfin » 1. aug 2018, 22:26

Jeg har hørt meget godt om de her såler og overvejer selv at forsøge mig med dem. https://alignfootwear.dk/produkt/indlaegssaaler-damer/
0
14 11 14
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Kattefjæs » 1. aug 2018, 22:44

Meget sarte fødder her!

Jeg får kun sjældent vabler - i stedet får jeg nærmest fra det ene øjeblik til det andet store, blødende og ret dybe sår som er længe om at hele og gør så utrolig ondt i mellemtiden. Ja, det er super lækkert, jeg ved det :rulle: Og jeg får det af helt almindelige sko som hverken trykker eller gnaver specielt. Det er vist en tilstand som har et eller andet fancy navn, men jeg kan ikke lige huske hvad det er...

Anyway. Jeg har kun held med Skechers med memory foam og Ecco-sko, men kun dem som ikke er stive i det, dvs. de fleste af deres vandtætte sko er udelukket.

I år har jeg for første gang et par sandaler - jeg har fundet et par fra Crocs (altså ikke de almindelige clogs, men et par sandaler som tilfældigvis er lavet af firmaet bag de klassiske tudegrimme Crocs), og indtil videre har jeg kunnet gå med dem hver dag.

Hovedreglen for mig har ellers længe været at selv når jeg har fundet sko jeg kan gå i, så SKAL jeg skifte mellem dem så jeg ikke har det samme par på to dage i træk. Det kræver altså at man ejer ret mange par, hvilket er svært i længden når man har meget lidt at vælge mellem.

Tror i alt at jeg ejer syv par sko. :/

Sandalerne fra Crocs har vist sig at være den eneste undtagelse. Men spørgsmålet er om materialet vil være noget du kan gå med. Har du prøvet et par almindelige Crocs nogensinde, og ved du om din hud kan klare det? For så var det måske et sted at begynde at kigge... Ikke efter de almindelige clogs, men andre modeller som måske kunne bruges?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf sigge » 3. aug 2018, 18:27

Efter at have drømt om ballerinasko i mange år og forgæves at have prøvet massevis af modeller, læste jeg for et par år siden en anbefaling af Aerosoles her på debatten. Jeg købte et par og bingo! Endelig kan jeg få lidt luft til fødderne om sommeren. Jeg har nærmest ikke haft andre sko på de sidste 2-3 måneder. Ellers kan jeg næsten kun gå i Skechers med memoryfoam.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Studsgaard » 3. aug 2018, 22:19

Sangius skrev:
Trappestige skrev:
Sangius skrev:Har du overvejet barfodssko? Nok ikke den største fashion statement, men de skulle være gode for foden.

Det kommer ikke til at ske. :blush:


De behøver ikke være sådan nogle five fingers nogen, åbenbart

https://www.vivobarefoot.com/dk/womens

Aner så ikke hvordan de er med vabler.

Jeg har også nogle ret sarte fødder. Og får let vabler og har enormt svært ved at finde noget der sidder godt og er rart at have på.

Jeg har et par vivofit løbesko. Jeg elsker dem. Jeg går så også rigtig meget i bare fødder, og jeg kan mærke mine fødder elsker det.

Mine vivofit har jeg bare fødder i og de er virkelig rare at have på og har aldrig skavet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. aug 2018, 22:51

Jeg ved ikke, om jeg har decideret ultrasarte fødder, men jeg er lidt taktilt udfordret og kan stort set ikke holde ud at kunne "mærke" tøj og sko. Jeg går af samme grund ikke i bukser.
Om sommeren bor jeg nærmest i mine trekkingsandaler fra Ecco. De er ikke videre kønne, men de er faktisk ret diskrete i designet, synes jeg, og hvor jeg ikke kan holde ud at have lædersandaler på, fungerer de her fint. Og så elsker jeg, at mine sandaler nemt kan justeres tre steder, for det er også med til at lette evt. irritation.

Jeg får ret let problemer med friktioner på fodsålerne og ude i siderne, men her hjælper denne forebyggende stift fra Compeed ekstremt godt. Den klistrer ikke, men giver de udsatte steder en glat overflade, så friktionen ligesom glider i stedet for at irritere huden.
https://helshop.dk/products/compeed-sti ... gLgTfD_BwE

Jeg har også været glad for sådan nogle indlæg her, som aflaster trædepuden og kan køles ned inden brug.
https://nelly.com/dk/t%C3%B8j-til-kvind ... o_s=gpladk

Linksne er bare eksempler. Matas burde have begge dele, og jeg har også set sålerne væsentlig billigere hos Normal.
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Er der andre med ultra-sarte fødder?

Indlægaf Daphne » 4. aug 2018, 08:21

Skechers med Memory-foam og ultraflex. Bruger stort set ikke andet. Har et par Rieker-støvler som har fået en Scholl gel active sål i, så jeg kan holde ud at havde dem på.
0

Tilbage til "Mode"