Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Minionine » 25. jul 2018, 19:28

Jeg arbejder i åbent kontor med mange kollegaer, men uden kundekontakt. Jeg kan godt lide at dresse up, og tager lige præcis det på jeg har lyst til den dag. Dog aldrig mega udfordrende eller gennemsigtigt. Jeg plejer ikke at have stroptoppe på, men her i sommerperioden, hvor vi har været få på arbejde, har jeg haft det på alligevl. Det er jo også kampvarmt!
Jeg har flashet et del af mine outfits i flashtråden :D
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Anne Droid » 25. jul 2018, 20:05

Jeg er folkeskolelærer og har nærmest alt slags tøj på på arbejde. Dog ikke udringet, lårkort eller t-shirt med politiske /religiøse/stødende print. Ellers er det alt fra krøllede hørshorts og udtrådte sandaler til pæne kjoler og lækkert fodtøj.
Jeg skal blive bedre til ikke at have mit pæneste tøj på når jeg har billedkunst.
0
Klimatosse
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf flicka » 25. jul 2018, 20:35

Fjällräven Karla bukser, t-shirt og evt. langærmet trøje. Til tider scrubs.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Sophies-mor » 25. jul 2018, 20:48

flicka skrev:Fjällräven Karla bukser, t-shirt og evt. langærmet trøje. Til tider scrubs.

Hvor kan man være så outdoor-ish/ casual ansat?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf MOGA » 25. jul 2018, 21:07

Guldfuglen skrev:Ja, som overskriften siger. Hvad ser du som arbejdstøj, og hvilken branche er du i?

Jeg er snart psykolog og min kommende arbejdsplads har en rimelig afslappet dresscode, men jeg tænker stadig over at min garderobe skal være mere arbejdsvenlig end den er nu. Og neutral til en vis grad, når jeg har patienter. En del ting vil jeg ikke kunne tage på på arbejde.

Men få ting er jeg i tvivl om: fx t-shirts fra Ganni, der har frugt-motiv e.l.. De er jo populære og ret normale at se i bybilledet. Men måske stadig upassende? Og hvad med de der moderne bukser med vide, der grænser til at ligne nattøj (men som jeg elsker)?

Hvor meget personlighed 'må' man have på arbejdet? Hvor vigtigt er det at se neutral og professionel ud?


Jeg arbejder meget tæt sammen med psykologer i en kommunal forvaltning, og deres påklædning minder om min - ikke noget, der er for kort, nedringet eller bart. Jeg har ikke set t-shirts a la dem, du beskriver, og egentlig vil jeg nok sige, at de falder lidt udenfor dresscoden, ikke fordi det er en t-shirt, men på grund af motiv.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf avdotja » 26. jul 2018, 17:20

Sophies-mor skrev:
flicka skrev:Fjällräven Karla bukser, t-shirt og evt. langærmet trøje. Til tider scrubs.

Hvor kan man være så outdoor-ish/ casual ansat?

Hvis du synes det er causal, så skulle du prøve at besøge en softwarevirksomhed eller et databaseteam i en hvilken som helst større virksomhed :afro:
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2018, 17:27

avdotja skrev:
Sophies-mor skrev:
flicka skrev:Fjällräven Karla bukser, t-shirt og evt. langærmet trøje. Til tider scrubs.

Hvor kan man være så outdoor-ish/ casual ansat?

Hvis du synes det er causal, så skulle du prøve at besøge en softwarevirksomhed eller et databaseteam i en hvilken som helst større virksomhed :afro:


Hov hov, nogen af os prøver altså!
OK, i dag har jeg sumpet en del af dagen i underdrenge og en Star Wars T-shirt, men det var jo varmt :genert:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Joe » 26. jul 2018, 17:42

Altså jeg går bare i mit tøj.
For tiden er det kjole, bare ben, og birkenstock-sandaler. Varierende længde, varierende udskæring.
Der er ingen dresscode på mit arbejde, og der er ikke særligt mange, der dresser op på almindelige dage.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Annione » 26. jul 2018, 18:38

Mit arbejdstøj er sorte jeans og sort t-shirt. Om vinteren er der rullekrave inder t-shirten.
Det skal ligne en uniform og jeg skal se myndig ud. Så er mit arbejde bare nemmere.

Jeg synes en pskykolog kan være iklædt det meste. Vilde pang-farver og mønstre bør nok undgåes.
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Katten » 26. jul 2018, 18:45

Jeg arbejder i et departement, og der er ret frie tøjler, omend de fleste er lidt mere corporate/formelt klædt end da jeg arbejdede i en styrelse. Jeg kan sagtens have noget mere ungt/trendy a la Ganni tees på, men hvis jeg har eksterne møder eller ministerreferater, vælger jeg altid noget mere neutralt for at påklædningen ikke støjer for meget ift det faglige. Jeg ville helt personligt selv foretrække at en psykolog også er ret neutralt klædt og helst ikke alt for iøjnefaldende, men det er jo bare en præference.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf superboa » 26. jul 2018, 21:21

Jeg er socialpædagog, og for mig er arbejdstøj tøj, som jeg kan bevæge mig bekvemt i, ikke er for udfordrende og som jeg ikke vil være ulykkelig over bliver plettet/revet i stykker. Hvis jeg har noget på med lange ærmer, skal ærmerne kunne trækkes op til albuerne (hygiejneregel). I denne varme, er mit arbejdstøj en kjole eller en nederdel, der ikke er kortere end lige over knæet, en kortærmet bluse (ingen stroptoppe), ingen vilde udringninger og flade sandaler, der er til at kunne gå mange skridt i.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf avdotja » 26. jul 2018, 22:28

Så længe man holder sig fra t-shirts med stødende statements, ville jeg ikke forvente noget speciel dresscode fra en psykolog.

Altså hvis man arbejder med psykotiske (hedder det det :gruble: ) patienter behøver man måske ikke tage 7 forskellige pangfarver på eller hvis ens største patientgruppe er unge piger med lavt selvværd, kan det evt diskuteres om det er hensigtsmæssigt at sidde og flashe lækre, veltrænede lår i kort, stram nederdel og sorte stilletter til 7.000 kr, men ellers synes jeg nu godt en psykolog må give udtryk for sin personlighed via påklædningen.

Som psykolog handler det vel netop om at vinde klientens tillid samt skabe et fortroligt rum - og derudover forestiller jeg mig at det ikke er unormalt at man kan være nød til at prøve mere end en, før man finder en man matcher med? På samme måde som der måske er nogen der ikke kan fungere med en banan-tshirt klædt psykolog, skal der nok også være dem der ville stå helt af på en psykolog som er for pænt og/eller dyrt klædt på :)
1
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Guldfuglen » 26. jul 2018, 23:04

Chachacha skrev:
Guldfuglen skrev:Ja, som overskriften siger. Hvad ser du som arbejdstøj, og hvilken branche er du i?

Jeg er snart psykolog og min kommende arbejdsplads har en rimelig afslappet dresscode, men jeg tænker stadig over at min garderobe skal være mere arbejdsvenlig end den er nu. Og neutral til en vis grad, når jeg har patienter. En del ting vil jeg ikke kunne tage på på arbejde.

Men få ting er jeg i tvivl om: fx t-shirts fra Ganni, der har frugt-motiv e.l.. De er jo populære og ret normale at se i bybilledet. Men måske stadig upassende? Og hvad med de der moderne bukser med vide, der grænser til at ligne nattøj (men som jeg elsker)?

Hvor meget personlighed 'må' man have på arbejdet? Hvor vigtigt er det at se neutral og professionel ud?

I nogle brancher er det jo nærmest et must at være trendy klædt.

Men jeg ville klart finde det distraherende med en psykolog, der var i meget hippe Ganni prints eller generelt farvestrålende tøj. Det ville for mig pludselig være, at skulle forholde mig til psykologen som person, og når jeg betaler 1100 kroner i timen for at det kun skal handle om mig, så ville jeg foretrække en ret konservativ påklædning. Ligesom jeg ville finde det meget distraherende hvis jeg var til læge/gynækolog/andet sundhedsrelateret, og vedkommende sad i mønstret fugleskjorte eller Ganni t-shirts med "Snack Attack" skrevet henover. Der fungerer personlighed ikke, synes jeg. Der må være ren fokus på det faglige.


Det er det her jeg selv har tænkt. At det ligesom er at være på den sikre side, at styre udenom de mere iøjenfaldende ting. Netop fordi patienter bruger en masse tid og penge på min faglighed, og ikke mig som person, omend kemi spiller en rolle.

-

Sikke en masse fine overvejelser.

Det er rart at vide at andre psykologer derude ikke går meget formelt klædt, men det var nu også mit indtryk.

Jeg skal ikke arbejde med psykotiske patienter e.l., så det er ikke på dén måde at tøjet er en bekymring. Mere rent udtryksmæssigt.

Tror jeg lægger mine Ganni t-shirts, Stan Smith velcro sko og 'natbukser' bagerst i skabet. I hvert fald her til en start.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf JoyNips » 27. jul 2018, 08:09

Jeg er jurist i en styrelse og går efter at det skal være pænt og rimelig neutralt men gerne med lidt personlighed. Ikke for corporate, og det skal også være komfortabelt.

I de her dage hvor der nærmest ikke er nogen på arbejde bliver det meget komfortabelt med shorts og birkenstocks, det ville jeg ellers normalt ikke tage på, men når det er så varmt og der ingen mennesker er, vinder komforten.

Min kvindelige chef kommer iøvrigt i alt fra spadseredragter til pailletbesatte kjoler og tårnhøje hæle og jeans + hoodie. Så jeg tænker at anything goes... :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Miss_no_More » 27. jul 2018, 09:41

Wizzze skrev:
Hov hov, nogen af os prøver altså!
OK, i dag har jeg sumpet en del af dagen i underdrenge og en Star Wars T-shirt, men det var jo varmt :genert:


Hvis det sker en torsdag, vil jeg ikke vide, hvad du ifører dig casual friday :lol:
5

Tilbage til "Mode"