Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2018, 09:53

Miss_no_More skrev:
Wizzze skrev:
Hov hov, nogen af os prøver altså!
OK, i dag har jeg sumpet en del af dagen i underdrenge og en Star Wars T-shirt, men det var jo varmt :genert:


Hvis det sker en torsdag, vil jeg ikke vide, hvad du ifører dig casual friday :lol:


:slem:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Kilix » 28. jul 2018, 21:49

Vi har en meget casual stil med hensyn til arbejdstoej. Alle - fra VPs og Directors til den sidste Customer Service dude - gaar i alt fra smadrede jeans, band tees, og hoodies til jakkesaet, skjorte og slips. Bare arme eller skuldre er fint, og en nedringing eller kort nederdel/kjole er ogsaa OK, saa laenge det ikke er direkte vulgaert.
Personligt gaar jeg i paene slacks med sorte sneakers og band tee. Faar vi eksterne gaester (og jeg husker det) kan jeg godt liiiiige klemme mig i en blazer.
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf ajnaM » 29. jul 2018, 09:04

Jeg arbejder i en fagforening og kan egentlig have det på, jeg har lyst til. Har mandlige kollegaer i shorts og sokker/sandal-kombi, og jeg har kvindelige kollegaer i høje hæle og kjoler. Der er også skjorter og habitbukser på arbejdspladsen.

Jeg har tøj, jeg ikke ville have på på arbejdspladsen, men udelukkende fordi jeg selv ville synes, det var upassende. Det er mest meget store festkjoler. :genert: Jeg ville heller aldrig have ekstremt nedringet tøj eller meget korte nederdele på - men det ville jeg heller ikke gå med privat.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf paint » 29. jul 2018, 10:53

Jeg er psykolog, men arbejder ikke som klinisk psykolog, mere. Mit arbejdsfelt er mere teoretisk. Jeg ser ud som på billedet, i forskellige variationer (farver)

Billede

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf FruKuk » 19. aug 2018, 18:45

Maanii skrev:Jeg kalder det selv klassisk minimalistisk.
Pænt, afdæmpet og uden iøjefaldende detaljer.

Jeg bryder mig ikke om at “larme” for meget når jeg er på arbejde – det er mit eget valg, vi har ikke dresscode og mere personlighed er helt acceptabelt.

57375C7C-4D5A-4A37-83D1-931EDDF7ADB8.jpeg


Det ligner til forveksling min garderobe. Jeg går altid i sort, og jeg går næsten altid i lange bukser eller nederdele.
Jeg er souschef i en socialpædagogisk organisation og ønsker at fremstå så afdæmpet som muligt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Wizzze » 19. aug 2018, 18:52

paint skrev:Jeg er psykolog, men arbejder ikke som klinisk psykolog, mere. Mit arbejdsfelt er mere teoretisk. Jeg ser ud som på billedet, i forskellige variationer (farver)

Billede

Billede


Hvorfor kopierer du min stil? :evil:
:-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2018, 22:48

Jeg har desværre ikke meget valg.
Dresscoden på mit arbejde er bananer i pyjamas.
Fedt.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Wizzze » 21. aug 2018, 22:56

kidkomb skrev:Jeg har desværre ikke meget valg.
Dresscoden på mit arbejde er bananer i pyjamas.
Fedt.


Er du inden i B1 eller B2?
En karriere i børne-tv må da være interessant, løber du ind i Bamse og Kylling ind i mellem?
:-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2018, 23:13

Wizzze skrev:
kidkomb skrev:Jeg har desværre ikke meget valg.
Dresscoden på mit arbejde er bananer i pyjamas.
Fedt.


Er du inden i B1 eller B2?
En karriere i børne-tv må da være interessant, løber du ind i Bamse og Kylling ind i mellem?
:-D

Jeg ved det faktisk ikke, det kan være at det skifter?
Men altså. Til dem der ikke har gættet det: Ikea.
Kun svenskere kan lave SÅ grimme uniformer tænker jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Aima » 22. aug 2018, 00:19

Jeg er journalist, og kæmper faktisk aktuelt lidt med, hvordan jeg skal præsentere mig selv, både på redaktionsmøderne og når jeg er ude at interviewe. Jeg har i forvejen et relativt ungdommeligt udtryk, er min fornemmelse hvert fald, ikke fordi jeg aktivt stræber efter det, men fordi det åbenbart bare føles mest rigtigt for mig at gå i converse, hvide sneakers, ballerinaer, (ripped) jeans, basic t-shirts (med print) og den slags.

Jeg er ikke særlig høj, har langt lyst hår (som oftest er i en hestehale) og tilpas med fregner og medfødt fedt i æwlekinderne til at folk nærmest går i granatchok, når de hører min alder, og jeg frygter lidt det risikerer at påvirke min troværdighed. Omvendt har jeg ikke lyst til at gå i skjortebluse og blazer eller whatever der nu kunne give mig et mere voksent look, udelukkende for at undgå at blive undervurderet.

Jeg freelancer også lidt konsulent-halløj, og i de tilfælde har jeg til møderne forsøgt at klæde mig så neutralt som muligt med sorte jeans, en neutral top og en cardi, og det er også fint nok, men idéen om, at jeg skal bruge synderligt energi på at overveje min påklædning sådan på mere fast basis små-irriterer mig. Jeg er ny i jobbet, så jeg må jo bare lige stikke en finger i jorden, måske er ‘problemet’ mest bare i mit hoved. Min chef virker ikke til at have taget notits af andet end mig faglighed, så som udgangspunkt tager jeg, med enkelte undtagelser, nok bare det på, jeg ville gøre, hvis jeg havde en fridag. Mickey Mouse-sweateren, Batman-nederdelen og ‘The future is female’-blusen gemmer jeg dog nok til andre anledninger.

På mit tjenerjob har vi nogle behagelige firmalogo-trøjer fra Samsøe Samsøe. Sko og underdel er valgfrit.

Jeg kan derudover sagtens se logikken i, når folk argumenterer for, hvorfor en psykolog skal være ‘ikke-støjende’ påklædt, og det giver fin mening. Alligevel er jeg nok lidt ambivalent, for omvendt ville jeg egentligt nok også føle det lidt befriende, hvis en psykolog mødte mig i fx. den der banan-tee fra Ganni. Måske ville det give mig følelsen af at vi var i øjenhøjde? Umiddelbart ville det være fjong, men det afhang sikkert også af, hvorfor jeg var der.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Stitch » 22. aug 2018, 05:57

Jeg arbejder i et åbent kontorlandskab, hvor vi har både (voksne) elever, iværksætter, kunder udefra etc. Har som regel business casual på, men er nok en af dem, der er pænere klædt i firmaet :lol2:. Det er også blevet kommenteret.
Havde høje hæle på i starten, men vi har et gulv, der larmer sindssygt meget, så nu er jeg gået over til sneakers :8:

Her sommeren over pga varmen har jeg dog haft både playsuit og shorts på, så holder ikke helt på min egne normer altid.


EDIT: jeg kan ikke rigtig lide farver og går mest i sort tøj uanset hvad.
Senest rettet af Stitch 22. aug 2018, 09:03, rettet i alt 1 gang.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6587

Re: Arbejdstøj - hvad er det for dig?

Indlægaf Sophaya » 22. aug 2018, 06:26

Pænt hverdagstøj. Det er ikke nedringet eller udfordrende, men jeg gemmer mig heller ikke væk i fuldstændig neutralt tøj. Jeg har gerne mønster eller farve på, men ikke så det larmer helt vildt. Jeg arbejder som psykolog blandt en masse mennesker der har en helt specifik dress code, og jeg er glad for at jeg ikke er dækket af den.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Mode"