business casual - hjælp til outfits

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

business casual - hjælp til outfits

Indlægaf sansera » 3. jul 2018, 08:20

Jeg har fået nyt job, som jeg skal starte i her efter sommerferien. :banan: :banan:

Det er lidt af et brancheskift, og en af de nye ting er. at der er dresscode. Ikke fordi jeg har været vant til at tulle på arbejde i shorts og top, det har jeg ikke. Men dresscoden på mit nuværende arbejde er bare, at man skal være 'passende påklædt' - og det fortolker folk så ret forskelligt, både i forhold til kjolelængder, gennemsigtighed af tøj osv. Jeg har altid hældt til den konservative side, men når jeg kigger i mit skab kan jeg god se, at jeg har en del fx. kjoler der stopper et stykke over knæet.
Det nye sted hedder dresscoden business casual. :gruble:
har googlet lidt, og tror at jeg er med på stilen, men kan også se, at jeg må ud og købe lidt ind, særligt mit sommertøj er nok ikke helt passende og det er jo der jeg starter.
Så kære modeduller, hvis I skulle ud og købe sommer/ tidligt efterår tøj der er business casual, hvad ville i så købe? Meget gerne eksempler. Jeg vil helst ikke bruge meget mere end 5000,- og får nok brug for i hvert fald 3-4 sæt.

Stil: klassisk, neutrale farver, men også gerne praktisk (jeg cykler fx. på arbejde) og gerne med noget der går med sneakers (jeg har problemfødder, så dem må de æde) Er glad for mærker som kalvin klein, Fillipppa K, &other stories, Ralph Lauren, samsoe & samsoe og tiger of sweden. Og har allerede en del derfra, som kan bruges, fx. skjorter fra Ralph Lauren og pæne bukser fra samsoe og samsoe. Men det meste af det bliver for varmt til de første måneder.

Hjælp!
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: business casual - hjælp til outfits

Indlægaf Grissebassen » 6. jul 2018, 09:29

Dresscoden er også business casual på mit job. Her i de varme dage plejer jeg bare at gå i pæne sorte stumpede bukser, sandaler og en pæn ærmeløs top i stil med den i linket her: https://www.zalando.dk/tom-tailor-denim ... v-k12.html
Og på de varme dage ellers en neutral lang kjole i stil med disse: https://www.zalando.dk/massimo-dutti-ma ... z-a11.html og https://www.zalando.dk/marc-opolo-dress ... r-k11.html.

Mine stumpebukser er de der klassiske jakkesætsligende bukser, man kan få i Vero Moda, men som er elastiske. Så de er både praktiske og behagelige. Hvis de bukser du har nu ikke dur til sommer og efterår, ville jeg nok finde enten sådan et par, eller en en basisnederdel der kan gå til bare ben - alt efter hvad du foretrækker. Og så et par pæne toppe, som man jo altid kan smide en blazer eller pæn trøje over, når det bliver køligere.

I vintermånederne har jeg også gået i lårkorte nederdele med strømpebukser og en skjorte, og det er gået fint an. Så i forhold til kjolelængde tror jeg godt du kan se tiden lidt an og se, hvordan dine kolleger fortolker det.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: business casual - hjælp til outfits

Indlægaf girl_beat » 6. jul 2018, 10:15

Tiger of Sweden laver en del klassiske knælange kjoler, som er meget velsiddende, og jeg mener, at billigere mærker som fx Kaffe har kopieret en del af deres snit. Ellers er jeg med Grissebassen på mørke ankel-lange bukser og lette skjorter/toppe i chiffon, viskose eller silke :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: business casual - hjælp til outfits

Indlægaf sansera » 7. jul 2018, 16:32

Må en tur på udsalg i magasin, tror jeg. Mangler pæne toppe i hvert fald.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7635
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21314

Re: business casual - hjælp til outfits

Indlægaf Nesnay » 7. jul 2018, 19:05

Jeg vil bare lige indskyde, at det ikke er alle steder, ærmeløst er o.k. Det er mit indtryk, at det er mere accepteret herhjemme end i fx USA, men jeg ville lige få lidt føling med normerne på arbejdspladsen, før jeg købte noget uden ærmer. Vi har ellers ret vide rammer på mit arbejde, men der skal være en eller anden form for ærme.

Hvis det var tilladt med ærmeløst, ville jeg i øvrigt klart gøre brug af det her om sommeren :) Synes sagtens, det kan gøres classy.
0

Tilbage til "Mode"