Hvordan styler man sneakers?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Æble » 27. jun 2018, 19:45

Jeg har altid klædt mig meget feminint, kjoler, nederdele, pumps og ballerinaer. Har aldrig rigtig rocket sneakers, for føler altid jeg bliver alt for sporty/casual at se på. Og med en kjole synes jeg at jeg ligner en idiot.

Nå men nu har jeg desværre fået problemer med mine fødder som betyder meget begrænset brug af hæle :whine:

Så hvordan forener jeg min feminine (og voksne) stil med sneakers uden at ligne et barn, en der skal i haven eller en der har stilforvirring?

Har vedhæftet billeder af de sneakers jeg har og som jeg synes er fede.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf HappyPaww » 27. jun 2018, 20:08

Jeg synes det er grimt uanset - og ville vælge andre flade sko/sandaler til kjoler :genert:
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Æble » 27. jun 2018, 20:12

HappyPaww skrev:Jeg synes det er grimt uanset - og ville vælge andre flade sko/sandaler til kjoler :genert:


Du hjælper ikke :lol:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf HappyPaww » 27. jun 2018, 20:18

Æble skrev:
HappyPaww skrev:Jeg synes det er grimt uanset - og ville vælge andre flade sko/sandaler til kjoler :genert:


Du hjælper ikke :lol:

Sorry - men det kan til nød gå hvis man er max 21 år. Forbinder det med noget meget ungt :blush:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf FrøkenM » 27. jun 2018, 20:20

Jeg har problemfødder og kan - med meget få undtagelser kun gå i sneakers.

Jeg har gjort det til en grundregel altid at have et par ensfarvede sorte, et par hvide og et par grå. Og så nogle lidt mere "festlige" til neutralt tøj.

Jeg styler mine både med kjoler, nederdele og jeans. Og er meget enig i, at det ikke altid er super optimalt, men efter 25 år med problemfødder har jeg lært at leve med det :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf ina » 27. jun 2018, 20:20

Jeg synes det ser fint ud med kjole og sneakers. Hverdagsagtig. Hvordan man styler det, ved jeg ikke. Jeg tager bare en kjole og et par sneakers på :lol:

Jeg har fx de nederste du viser i lyseblå, som jeg har på til fx sorte eller grå kjoler med bare ben eller strømpebukser.
6
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf DenBruneMunk » 27. jun 2018, 20:30

De er da seje :) Så skal de bare være røde eller gule, så er det rigtig fedt.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Hewlett » 27. jun 2018, 20:41

Sneakers, nederdel og en basic t-shirt eller top til. Måske håret sat op i en hestehale eller knold, eller bare hængende løst med masser af fald og volumen i. Smykker kan gøre hele looket mere feminint - øreringe og/eller fingerringe i enkelt, diskret design.

Lad være med at holde dig tilbage fordi nogen synes at sneakers er til kvinder på 21år. Jeg synes dem du har linket til er rigtig fine, OGSÅ selvom man er 25, 30, 45 eller 60 år. Go for it og eksperimenter :)

Edit: en hurtig søgning på google gav rigtig mange fine stylingtips. Jeg søgte blot "sneakers styling" og så billeder :)
7
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Æble » 28. jun 2018, 04:37

Tusind tak for brugbare svar :gogo:.

Ja jeg tror nok også mit “problem” er at jeg synes det er ungt. Men flere af mine veninder rocker det de har bare en mere sporty stil end jeg.

Haha Ina ja måske skulle jeg bare gøre det

Har prøvet at google men igen det er meget ungt og kun få hits der er feminine eller brugbart på arbejde. Og ungt. Hvis jeg googler “over 40” så er det min mors veninder inkl mormorstil der kommer frem.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf ina » 28. jun 2018, 05:33

Der er mange bloggere der gør det for tiden, synes jeg. Fx Mette Marie Lei Lange har lige vist et fint outfit på instagram med sneakers og kjole.
2
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21227

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Nesnay » 28. jun 2018, 05:56

Æble skrev:Tusind tak for brugbare svar :gogo:.

Ja jeg tror nok også mit “problem” er at jeg synes det er ungt. Men flere af mine veninder rocker det de har bare en mere sporty stil end jeg.

Haha Ina ja måske skulle jeg bare gøre det

Har prøvet at google men igen det er meget ungt og kun få hits der er feminine eller brugbart på arbejde. Og ungt. Hvis jeg googler “over 40” så er det min mors veninder inkl mormorstil der kommer frem.

Prøv med "office", "corporate" o.l. som søgeord, så kommer der en del, synes jeg :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jun 2018, 06:02

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg går jo nærmest kun i kjole, og jeg synes også, at sneakers ser underligt ud til mig, mens det bare er flot til andre. Jeg tror, det er en tilvænning. Jeg har så småt vænnet mig til at bruge high tops til mine kjoler, men ikke helt almindelige sneakers.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf LaScrooge » 28. jun 2018, 06:26

Mit problem med sneakers er at de ofte ser meget klodsede og tunge ud. Hvis der så bare var nogen der kunne finde ud af at designe sneakers med et elegant look, så ville jeg være med på den :lol: Nogle, med en slank form der slænger sig om foden og ikke har de der runde snuder som afkorter benene og giver det uskyldige look. Jeg overvejer selv at starte en produktion, men kan ikke lige overskue hvad det kræver :-D

Det tætteste jeg er kommet på sneakers der ikke er sporty, er Atheist Shoes og de er meget dyre og sælges kun i Berlin (og på nettet).

Mit råd til dig er nok at blive ved med at lede efter genrefusionerende producenter, som ikke dyrker 90'er looket, som netop bliver meget sporty. Der skal nok dukke noget godt op, omend det måske er fra en nicheproducent, eller en ægte modedesigner.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf Santa » 28. jun 2018, 06:29

Jeg går næsten kun i sneakers (efter hælspore på begge fødder, samtidig! Så lærer man at skide på om det er pænt, bare man kan gå uden smerter!) og elsker det!
Mit trick er at have mange par, både nogen lidt farveneutrale som en anden har nævnt, men også en hel del vildt mønstrede eller multifarvede. Så føler jeg mig fin og smart, og jeg får faktisk mange komplimenter for mine sko og min stil.
Min stil hælder mere mod sporty og grafisk end mod feminint (i hvert fald hvis man tænker blonder, lyserødt og blomster), men når jeg hopper i noget med blonde el lign, så ser jeg sneakers som en nødvendig modpol til det søde.
Så måske kan det hjælpe dig at tænke på, at en modpol ofte fremhæver dens modsætning = det feminine står frem.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan styler man sneakers?

Indlægaf IrmaPigen » 28. jun 2018, 06:38

Hvis jeg har sneakers på på job, så har jeg ofte en hvid skjorte på til. Der kunne en nederdel også gå til.
0

Tilbage til "Mode"