Hører shorts til på en arbejdsplads?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf DenBruneMunk » 14. maj 2018, 21:55

Her er en af de frække og grunden til man ikke altid bør bære shorts på jobbet.

Kollegaen sidder 4 meter væk, overfor modsatte side af bordet, når han vil snakke, så bevæger han sig ud til hjørnet af bordet , siddende, og gæt, de shorts der er på, viser bare manden ikke har andet indenunder og der svinger den så bare rundt derinde mens han rykker frem og til siderne på sit sæde, og ved han det selv? Han er ikke bøsse, han har en fin kone og børn. Når man ser det, så ville man ønske shorts er forbudt , når de kan finde på dette, det ødelægger altså dagen, eller bare resten af den.
Det kan også være det er frækt nok når kvinder har små kjoler på og intet indenunder men på kontoret, der skulle det altså være forbudt når de sidder på deres kontor stol og spreder benene lidt for meget når de kører rundt på stolen mellem kollega'r andre borde osv.

Gode sider og dårlige sider, shorts har altså en dårlig side på kontoret, som man gerne vil undvære at se, mener jeg.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Raenil » 14. maj 2018, 22:08

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at synes at shorts har noget med professionalisme at gøre. Jeg kan se det ved kundehenvendte funktioner, men på et kontor uden kunder? Det giver ingen mening for mig.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf paint » 14. maj 2018, 22:58

Det kan hurtigt blive lidt for meget 'barhed' med shorts :nerve:

Billede

Det er heller ikke alle, der lige har figuren til det

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2018, 03:58

LadyFox skrev:Jeg synes ikke det gør noget at folk har det rart i deres tøj. Og jeg vil personligt hellere have en dygtig advokat et par anstændige shorts, end en dygtig advokat der sveder i sit jakkesæt.


Det er en falsk modsætning. Jeg tror ikke der er ret mange steder der kræver jakkesæt i 25 grader, for det ville ganske rigtigt være lidt en pine. Men det er primært jakken der gør det varmt. Et par lette og luftige habitbukser er ikke varme, de er væsentligt mere behagelige end f.eks. et par jeans. Hvor meget varme slipper man af med ved at have sine lægge fri i forhold til at have et par tynde, lange bukser på? Det kan ikke være ret meget.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Pjeps » 15. maj 2018, 04:12

Jeg synes det er noget fis, der findes ganske pæne knælange shorts.

Nu skal den kropsforskrækkethed fucke af.

Jeg må heller ikke have shorts på , på sygehuset, men det står mig frit for at vælge en kjole eller et par capri bukser som uniform.
2
:ninja:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2018, 04:17

zembra1986 skrev:Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.

Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber :gruble:


Han kan også møde i bar mave uden at det har noget med hans professionelle egenskaber at gøre. Ville du have det fint med en advokat i bar mave? Hvis ikke har du jo også en grænse, den går bare et andet sted end ved shorts.

De fleste synes vel det er fint hvis en håndværker går i bar mave og bygger hus på en varm sommerdag, men en bankmand eller advokat i bar mave ville være helt uden for alle anstændighedsnormer.
4
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Hunkat » 15. maj 2018, 04:36

Jeg vil mange gange hellere sidde til møde i min bank med min bankrådgiver i shorts og en luftig skjorte end at være spærret inde på hans kontor hvor han har svedt i lange sorte bukser og skjorte + slips de sidste otte timer.

Jeg synes godt nok sådan en omgang er betydelig mere frastødende end mandeben (behårede eller ej)
Billede
9
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Delfin » 15. maj 2018, 04:54

Jeg priser mig hver sommer lykkelig for at have et job, hvor man gerne må bære sommertøj. Det gør jeg hele året rundt, men især om sommeren. Vi har vist ingen dress code men går selvfølgelig ikke halvnøgne rundt, når vi er på arbejde. Det kan både mine kolleger og jeg finde ud uden hjælp af chefen.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2018, 05:02

Jeg synes iøvrigt det rigtig meget handler om at kigge i spejlet. På min arbejdsplads har vi en ung pige, der lever lidt efter devisen “if you’ve got it, flaunt it”. Hun har både til gården og gaden og det bliver nemt vulgært at se på. Jeg ville formentlig kunne have det samme tøj på og hverken fremstå vulgær eller uprofessionel.

Jeg har mange mandlige kolleger - jurister - der sagtens kan finde på at klæde sig i pæne shorts. Og iøvrigt kan klæde sig efter dagsplanen. Har man et stort møde med eksterne klæder man sig lige lidt anderledes end hvis man bare skal sidde på kontoret og kun have kontakt med folk pr mail.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Santa » 15. maj 2018, 05:16

Så længe det er acceptabelt, at kvinder må have korte ærmer på bluser/skjorter, og må vise ben i nederdele, så burde det samme gælde for mænd.
Ellers er det altså hyklerisk diskrimination.
At foreslå mændene nederdel er latterliggørelse og ydmygende.
Og det kan sagtens gøres pænt, så alle de der skrækeksempler er jo ikke nødvendige.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2018, 05:25

Andre i journalistfaget lever ikke med de samme begrænsningen ;-)

Billede
https://www.independent.co.uk/news/weir ... 33505.html

Billede
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Annione » 15. maj 2018, 06:22

Det kommer an på så meget.

Når jeg er “i marken” har jeg sorte, lange bukser på. Og arbejds t-shirt. Jeg synes simpelthen ikke en kontrollant kan komme i nederdel eller shorts. Jeg gør det i hvert fald ikke.
På kontoret er det noget helt andet. Der duller jeg gerne rundt med korte skørter.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7614

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. maj 2018, 06:51

Hos os er der regler for længden på shorts og nederdele. Det går de meget op i :D
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Pax Romana » 15. maj 2018, 07:03

Når jeg er i tjeneste går jeg i uniform, og korte bukser indgår ikke i uniformeringen i Danmark.
Har jeg tjenestefri, men stadig skal være på mit tjenestested kan jeg (næsten) gå i hvad der passer mig.
Jeg mener godt at man kan være velklædt i korte bukser og skjorte, også hvis man har kundekontakt.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf PaleSeptember » 15. maj 2018, 07:08

Jeg har det nok lidt sådan, at alt over knæene er uprofessionelt til mænd i hvert fald. Til kvinder er det lige omkring knæene, hvis det er nederdel og ellers også under knæene. Og så skal det selvfølgelig være pæne bukser, der ser lidt classy ud.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Mode"