Hører shorts til på en arbejdsplads?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf girl_beat » 15. maj 2018, 07:38

PaleSeptember skrev:Jeg har det nok lidt sådan, at alt over knæene er uprofessionelt til mænd i hvert fald. Til kvinder er det lige omkring knæene, hvis det er nederdel og ellers også under knæene. Og så skal det selvfølgelig være pæne bukser, der ser lidt classy ud.

Jeg er med på denne. Knæ-længde kan sagtens se præsentabelt og professionelt ud for begge køn :)

På min arbejdsplads har vi både kontor, kundekontakt og lager-funktion, og det er meget forskelligt hvad folk går i. Enkelte mænd på kontor tager det liiiidt for afslappet med cargo-shorts og forvaskede T-shirts, men det er bare min mening :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. maj 2018, 08:29

Det kommer an på så meget synes jeg.

Da jeg arbejde i et stort it firma var der alt fra dagligt jakkesæt til hættetrøje og hængerøv. Skulle sidstnævnte ud af huset kunne de godt selv tænke så langt at de skulle oppe sig lidt.

Min mand arbejder i 35-40 grader året rundt, no mercy - altid lange bukser.

Sidder man på et kontor hele dagen og uden kundekontakt, så synes jeg at et par pæne knælange shorts kan være ganske fint.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2018, 09:07

Confucius skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.

Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber :gruble:


Hvad med en præst - under en begravelse? Eller en bedemand? En tjener/sommelier på en Michelin-restaurant? Ville du ikke finde det upassende/malplaceret/manglende situationsfornemmelse? Det ville jeg nok.

Mht. advokater, så er der den vigtige forskel, at de ikke kun udfører et arbejde for dig, fx et skøde eller testamente, men at de ofte også repræsenterer dig over for andre i situationer, hvor der står rigtigt meget på spil. Enten i retten, hvor de skal forsvare dig mod en fængselsdom eller i en international virksomhedshandel i asien, hvor de har en helt anden kultur. Der vil jeg personligt foretrække at min advokat er klædt i noget der udstråler succes, professionalisme og seriøsitet, og som ikke tiltrækker sig opmærksomhed, fordi det negativt stikker ud fra normalbilledet.

Jeg synes de udtrykker det ret godt her. https://www.b.dk/mode/jakkesaettet-giver-respekt


Men er jakkesættets respekt ikke fra en tid, hvor det ikke var alle der kunne gå i jakkesæt, simpelthen fordi det krævede penge at gå ind til en skrædder og få fremstillet et jakkesæt? :gruble:

Nu moden er blevet "jævnet ud" så alle kan gå ind og købe et jakkesæt, følger der så respekt med? :gruble: Hvis "ideen" fra gamle dage skulle holde ved, så skulle det nu kun være jakkesæt fra Armani, Dior og andre af de store modehuse, eller fra Savile Row som gav respekt. Men det er bare så besværligt at bede om at kigge folk i nakken, før man ved om de skal respekteres :-D
3
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2018, 09:10

abcd skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.

Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber :gruble:


Han kan også møde i bar mave uden at det har noget med hans professionelle egenskaber at gøre. Ville du have det fint med en advokat i bar mave? Hvis ikke har du jo også en grænse, den går bare et andet sted end ved shorts.

De fleste synes vel det er fint hvis en håndværker går i bar mave og bygger hus på en varm sommerdag, men en bankmand eller advokat i bar mave ville være helt uden for alle anstændighedsnormer.


Det ville jeg bestemt ikke finde passende overhovedet. Jeg er muligvis sippet, men jeg synes bare maver hører til to steder, i ens private have og på stranden. Okay måske også en park, hvor folk slikker solskin. Men jeg ville faktisk blive ret stødt, hvis en håndværker fandt det i orden at flashe sit maveskind mens han arbejde hos mig. Og jeg ville heller ikke synes det var okay på en stor byggeplads. Og jeg er helt overbevist om, at min kæreste, der selv er tømrer, ikke kunne finde på at arbejde i bar mave hos en kunde.

Og med hensyn til shorts på en arbejdsplads, så kan jeg egentlig godt forstå, at man vælger bare at sige, at det ikke er tilladt. Der vil altid være nogen, der ikke kan finde ud af at man ikke kommer anstigende i badeshorts på en seriøs arbejdsplads og så er det bare nemmere at lave en dresscode, der dikterer at man ikke bruger shorts.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2018, 09:15

Confucius skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.

Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber :gruble:


Hvad med en præst - under en begravelse? Eller en bedemand? En tjener/sommelier på en Michelin-restaurant? Ville du ikke finde det upassende/malplaceret/manglende situationsfornemmelse? Det ville jeg nok.

Mht. advokater, så er der den vigtige forskel, at de ikke kun udfører et arbejde for dig, fx et skøde eller testamente, men at de ofte også repræsenterer dig over for andre i situationer, hvor der står rigtigt meget på spil. Enten i retten, hvor de skal forsvare dig mod en fængselsdom eller i en international virksomhedshandel i asien, hvor de har en helt anden kultur. Der vil jeg personligt foretrække at min advokat er klædt i noget der udstråler succes, professionalisme og seriøsitet, og som ikke tiltrækker sig opmærksomhed, fordi det negativt stikker ud fra normalbilledet.

Jeg synes de udtrykker det ret godt her. https://www.b.dk/mode/jakkesaettet-giver-respekt


Præsten kan være nøgen under sin præstekjole og du ville aldrig opdage det...
Jeg ville overhovedet ikke finde det spor upassende, hvis en bedemand mødte op i et par pæne knælange shorts på en varm sommerdag. Og jeg ville heller ikke finde det upassende, hvis præsten gjorde i forbindelse med samtalen om begravelsen.
Men derudover er jeg egentlig ret enig med dig, det handler også om autoritet og udstråling og her er der bare bestemte situationer, hvor shorts ikke duer. Men præsten og bedemanden synes jeg bestemt sagtens kan møde i pæne shorts (IKKE badeshorts som min fætter dukkede op i til min fars begravelse... kirken lå jo lige mellem hans hjem og stranden)
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2018, 09:19

Wizzze skrev:
Confucius skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.

Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber :gruble:


Hvad med en præst - under en begravelse? Eller en bedemand? En tjener/sommelier på en Michelin-restaurant? Ville du ikke finde det upassende/malplaceret/manglende situationsfornemmelse? Det ville jeg nok.

Mht. advokater, så er der den vigtige forskel, at de ikke kun udfører et arbejde for dig, fx et skøde eller testamente, men at de ofte også repræsenterer dig over for andre i situationer, hvor der står rigtigt meget på spil. Enten i retten, hvor de skal forsvare dig mod en fængselsdom eller i en international virksomhedshandel i asien, hvor de har en helt anden kultur. Der vil jeg personligt foretrække at min advokat er klædt i noget der udstråler succes, professionalisme og seriøsitet, og som ikke tiltrækker sig opmærksomhed, fordi det negativt stikker ud fra normalbilledet.

Jeg synes de udtrykker det ret godt her. https://www.b.dk/mode/jakkesaettet-giver-respekt


Men er jakkesættets respekt ikke fra en tid, hvor det ikke var alle der kunne gå i jakkesæt, simpelthen fordi det krævede penge at gå ind til en skrædder og få fremstillet et jakkesæt? :gruble:

Nu moden er blevet "jævnet ud" så alle kan gå ind og købe et jakkesæt, følger der så respekt med? :gruble: Hvis "ideen" fra gamle dage skulle holde ved, så skulle det nu kun være jakkesæt fra Armani, Dior og andre af de store modehuse, eller fra Savile Row som gav respekt. Men det er bare så besværligt at bede om at kigge folk i nakken, før man ved om de skal respekteres :-D


Det mener jeg afgjort at der gør. Eller måske snarere udstråling som følge af klæder skaber folk. Jeg har et par gange mødt min bror i "arbejdstøj" som er skjorte og pæne bukser og hans udstråling er fuldkommen anderledes end i hans almindelige hverdags tøj. Han udstråler autoritet og professionalisme og en "jeg ved hvad jeg snakker om"-attitude som han bare ikke ville have, hvis han var iført shorts uanset hvor pæne de så var.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Sophies-mor » 15. maj 2018, 09:32

fisken80 skrev:
Confucius skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan simpelthen ikke komme på en eneste proffesion/arbejdsplads, hvor jeg ville synes ensfarvede afdæmpede shorts var upassende....selv ikke et advokatkontor.

Jeg fatter ikke at en persons professionalisme skulle kunne gøres op i om vedkommende på en varm sommerdag viser sine lægge eller ej.....Jeg undre mig virkelig over at man ville undre sig over en advokat i shorts....hvorfor? Hans påklædning, som stadig kan være anstændig og klassisk i shorts....har da intet at gøre med hans professionelle egenskaber :gruble:


Hvad med en præst - under en begravelse? Eller en bedemand? En tjener/sommelier på en Michelin-restaurant? Ville du ikke finde det upassende/malplaceret/manglende situationsfornemmelse? Det ville jeg nok.

Mht. advokater, så er der den vigtige forskel, at de ikke kun udfører et arbejde for dig, fx et skøde eller testamente, men at de ofte også repræsenterer dig over for andre i situationer, hvor der står rigtigt meget på spil. Enten i retten, hvor de skal forsvare dig mod en fængselsdom eller i en international virksomhedshandel i asien, hvor de har en helt anden kultur. Der vil jeg personligt foretrække at min advokat er klædt i noget der udstråler succes, professionalisme og seriøsitet, og som ikke tiltrækker sig opmærksomhed, fordi det negativt stikker ud fra normalbilledet.

Jeg synes de udtrykker det ret godt her. https://www.b.dk/mode/jakkesaettet-giver-respekt


Præsten kan være nøgen under sin præstekjole og du ville aldrig opdage det...
Jeg ville overhovedet ikke finde det spor upassende, hvis en bedemand mødte op i et par pæne knælange shorts på en varm sommerdag. Og jeg ville heller ikke finde det upassende, hvis præsten gjorde i forbindelse med samtalen om begravelsen.
Men derudover er jeg egentlig ret enig med dig, det handler også om autoritet og udstråling og her er der bare bestemte situationer, hvor shorts ikke duer. Men præsten og bedemanden synes jeg bestemt sagtens kan møde i pæne shorts (IKKE badeshorts som min fætter dukkede op i til min fars begravelse... kirken lå jo lige mellem hans hjem og stranden)

Sådan off topic og alligevel ikke.
Jeg havde interessetimer hos en bedemand og var med til nogle begravelser. Jeg må indrømme, at jeg fandt det uprofessionelt, at præsten i det ene tilfælde havde cowboybukser på med flosset kant forneden, inden under præstekjolen.
Længden på præstekjolen gjorde, at det var endog meget tydeligt, at det var slidte, grimme jeans. Og det stak voldsomt ud.
For mig, der trak det ned. Jeg ved i sagens natur ikke, om det blev opdaget af de pårørende.
Men et par bare mandeben inden under? Nej tak.
På samme måde som de dér moderne nørd-stumpebukser uden sokker i skoene, heller ikke udstråler professionalisme.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Sophies-mor » 15. maj 2018, 09:32

Det blev åbenbart dobbeltpostet, så retter :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2018, 10:08

Confucius skrev:
Hvad med en præst - under en begravelse? Eller en bedemand? En tjener/sommelier på en Michelin-restaurant? Ville du ikke finde det upassende/malplaceret/manglende situationsfornemmelse? Det ville jeg nok.

Mht. advokater, så er der den vigtige forskel, at de ikke kun udfører et arbejde for dig, fx et skøde eller testamente, men at de ofte også repræsenterer dig over for andre i situationer, hvor der står rigtigt meget på spil. Enten i retten, hvor de skal forsvare dig mod en fængselsdom eller i en international virksomhedshandel i asien, hvor de har en helt anden kultur. Der vil jeg personligt foretrække at min advokat er klædt i noget der udstråler succes, professionalisme og seriøsitet, og som ikke tiltrækker sig opmærksomhed, fordi det negativt stikker ud fra normalbilledet.

Jeg synes de udtrykker det ret godt her. https://www.b.dk/mode/jakkesaettet-giver-respekt


Men hvorfor ikke stole på, at folk kan klæde sig efter situationen? Præsten har jo heller ikke præstekjole og fjollet krave på hele tiden... Ligesom advokaten jo i øvrigt heller ikke har kappe på til hverdag, men kun i lands- og højesteret.

Personligt er jeg jurist og idag har jeg sorte jeans på og en pæn top. I forrige uge sad jeg i Bruxelles til møde i EU-regi og der var jeg naturligvis klædt passende til lejligheden. Sværere er det jo ikke.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf IrmaPigen » 15. maj 2018, 11:11

Generelt generer det mig ikke.

Der er dog konkrete situationer, hvor det ikke hører sig til. Feks ved eksterne møder. Og lige så ville jeg ikke finde det passende hvis højerestående ledere i større virksomheder og koncerner kom dalrende på job i shorts.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2018, 11:18

Confucius skrev:
JoyNips skrev:
Confucius skrev:
Hvad med en præst - under en begravelse? Eller en bedemand? En tjener/sommelier på en Michelin-restaurant? Ville du ikke finde det upassende/malplaceret/manglende situationsfornemmelse? Det ville jeg nok.

Mht. advokater, så er der den vigtige forskel, at de ikke kun udfører et arbejde for dig, fx et skøde eller testamente, men at de ofte også repræsenterer dig over for andre i situationer, hvor der står rigtigt meget på spil. Enten i retten, hvor de skal forsvare dig mod en fængselsdom eller i en international virksomhedshandel i asien, hvor de har en helt anden kultur. Der vil jeg personligt foretrække at min advokat er klædt i noget der udstråler succes, professionalisme og seriøsitet, og som ikke tiltrækker sig opmærksomhed, fordi det negativt stikker ud fra normalbilledet.

Jeg synes de udtrykker det ret godt her. https://www.b.dk/mode/jakkesaettet-giver-respekt


Men hvorfor ikke stole på, at folk kan klæde sig efter situationen? Præsten har jo heller ikke præstekjole og fjollet krave på hele tiden... Ligesom advokaten jo i øvrigt heller ikke har kappe på til hverdag, men kun i lands- og højesteret.

Personligt er jeg jurist og idag har jeg sorte jeans på og en pæn top. I forrige uge sad jeg i Bruxelles til møde i EU-regi og der var jeg naturligvis klædt passende til lejligheden. Sværere er det jo ikke.


Jeg stoler da også på at en præst, bedemand eller tjener ikke ville troppe op i shorts. Men jeg talte om hvorvidt jeg ville finde det passende, hvis vi nu bevægede os forbi "ville de gøre det?" til "nu har de gjort det - hvad synes du". Man kan allerede nu se i tråden, at der er en del debattører, der ikke synes det er professionelt for en advokat at møde op i shorts. Så er der nok også en del dommere/lægdommere, som har den mening.

Advokaten bliver nok ikke et gram mindre dygtig rent fagligt, når han trækker i shorts (eller i et klovnekostume, for den sags skyld). Men han sender jo ikke signaler, der udstråler professionalisme og seriøsitet. Det sender en masse unødig støj, som jeg personligt ikke ville bryde mig om at 3. mand skulle lade sig distrahere af, når han skal vurdere en sag, hvor jeg risikerer fængsel eller når en virksomhed skal overdrages i et land, hvor kulturen har stærke holdninger til den slags.


Men jeg er jo ikke uenig i, at klæder skaber folk. Jeg siger bare, at jeg synes det har formodningen for sig, at de fleste folk godt kan finde ud af at klæde sig situationsbestemt. Har advokaten en ren dag på kontoret uden møder med eksterne er der jo netop ingen tredjemand der distraheres af blege ben. Derfor synes jeg det er unødvendigt at en arbejdsplads dikterer at mænd SKAL have lange bukser på at all times. Skulle der så være en enkelt, der ikke helt har situationsfornemmelse kan man jo altid tage en snak med ham eller hende og guide i den rigtige retning, fremfor at lave reglerne ud fra laveste fællesnævner.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2018, 11:25

JoyNips skrev:Men jeg er jo ikke uenig i, at klæder skaber folk. Jeg siger bare, at jeg synes det har formodningen for sig, at de fleste folk godt kan finde ud af at klæde sig situationsbestemt. Har advokaten en ren dag på kontoret uden møder med eksterne er der jo netop ingen tredjemand der distraheres af blege ben. Derfor synes jeg det er unødvendigt at en arbejdsplads dikterer at mænd SKAL have lange bukser på at all times. Skulle der så være en enkelt, der ikke helt har situationsfornemmelse kan man jo altid tage en snak med ham eller hende og guide i den rigtige retning, fremfor at lave reglerne ud fra laveste fællesnævner.


Det er jo et trade-off. Det er lettere bare at lave simple regler som gælder alle end at skulle bruge tid på samtaler med dem der ikke kan finde ud af det. Det kan så være at nogle er utilfredse med reglerne, og det må man veje op imod besværet ved lempelige regler.

I IT som jeg arbejder med, er der en del folk som lever op til de fordomme der er hæftet til os. Mange møder op hos kunden i Iron Maiden t-shirt, shorts og klip-klapper hvis de ikke får besked på andet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2018, 11:34

abcd skrev:
JoyNips skrev:Men jeg er jo ikke uenig i, at klæder skaber folk. Jeg siger bare, at jeg synes det har formodningen for sig, at de fleste folk godt kan finde ud af at klæde sig situationsbestemt. Har advokaten en ren dag på kontoret uden møder med eksterne er der jo netop ingen tredjemand der distraheres af blege ben. Derfor synes jeg det er unødvendigt at en arbejdsplads dikterer at mænd SKAL have lange bukser på at all times. Skulle der så være en enkelt, der ikke helt har situationsfornemmelse kan man jo altid tage en snak med ham eller hende og guide i den rigtige retning, fremfor at lave reglerne ud fra laveste fællesnævner.


Det er jo et trade-off. Det er lettere bare at lave simple regler som gælder alle end at skulle bruge tid på samtaler med dem der ikke kan finde ud af det. Det kan så være at nogle er utilfredse med reglerne, og det må man veje op imod besværet ved lempelige regler.

I IT som jeg arbejder med, er der en del folk som lever op til de fordomme der er hæftet til os. Mange møder op hos kunden i Iron Maiden t-shirt, shorts og klip-klapper hvis de ikke får besked på andet.


Og nogen af os har både et suit hængende bag på kontordøren, og et i bilen, til når man pludselig skal stille på Esplanaden og Kaptajnen på broen ikke slipper en ind, uden slips og pressefolder :tie:
1
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2018, 11:58

Confucius skrev:
Selv hvis der ikke direkte kommer en fællesmail, så har de andre jo set det, og at det ikke har gentaget sig siden, så snakken kommer jo nok hurtigt til at gå, rundt om vandkøleren.


Så er det næppe heller værre.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hører shorts til på en arbejdsplads?

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2018, 12:19

Wizzze skrev:Og nogen af os har både et suit hængende bag på kontordøren, og et i bilen, til når man pludselig skal stille på Esplanaden og Kaptajnen på broen ikke slipper en ind, uden slips og pressefolder :tie:


Haha, jeg sidder jævnligt og griner når jeg kigger ud af vinduet og ser en flok kloner i lyseblå skjorter derovre. De er så nuttede i deres koordinerede tøj. :lol:
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Mode"