Tøj til møde på Christiansborg.

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf Sophies-mor » 4. feb 2018, 17:34

Jeg skal til et arrangement på Christiansborg senere på måneden.
MEN:
Faktisk er jeg rigtig meget i tvivl om, hvad jeg skal tage på.

Jeg har en skjorte, som kan styles på 3 måder.
Skjorten er et mix af grøn, brun, beige og grå - sådan lidt ternet. Det lyder camouflage-grimt, men den er faktisk ganske enkel og diskret mønstret :lol:

Overvejer:

Stil 1:
Sort, stram nederdel til lige over knæene.
Strømper i kabelstrik og sorte ruskindsstøvler til knæet.
(Vi kan kalde den formel, men feminin og et lille nip afslappet, pga. støvlerne)

Stil 2:
Sorte bukser, lidt pæne i snittet. Normallængde.
Sorte ankelstøvler med hæl.
(Formel, men måske mindre feminin pga. buksen?)

Stil 3:
Blå mørke jeans, gråmelerede nubuckstøvler i casual, men ikke "hverdagsafslappet" look.
(Mere afslappet, og mindre formel stil)

Overvejer en grå uld-jakke, meget enkel i snittet, men skal alligevel nok have min Fjällräven på på rejsen, da det er den eneste vinterjakke, jeg har.

Hvad tænker I?
Dét, der gør mig lidt "stresset" er, at der kommer nogle top-folk, der dog ikke selv altid går i jakkesæt, men omvendt så kan man jo som tommelfingerregel sige: Rød blok er klædt i jeans og t-shirts, og blå blok, mere formelt - hvis man ser tv fra Folketinget i hvert fald :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf Rapfisk » 4. feb 2018, 17:48

Dress-code er meget forskellig om det er møder / konferencer i Landstingssalen eller foretræden for et udvalg.

Altså, nu tilhører jeg jo det borgerlige segment, men stram nederdel og lange støvler ville være totalt no-ho, hvis jeg skulle på Borgen - i nogen anledning. Jeg ville vælge 1 med sko eller korte støvler, 2 eller 3 med pæne sko.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf Sophies-mor » 4. feb 2018, 17:58

Rapfisk skrev:Dress-code er meget forskellig om det er møder / konferencer i Landstingssalen eller foretræden for et udvalg.

Altså, nu tilhører jeg jo det borgerlige segment, men stram nederdel og lange støvler ville være totalt no-ho, hvis jeg skulle på Borgen - i nogen anledning. Jeg ville vælge 1 med sko eller korte støvler, 2 eller 3 med pæne sko.

Jeg har ikke mulighed for at medbringe skiftesko. Derfor de nævnte muligheder.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf didaa » 6. feb 2018, 19:00

Det kommer meget an på hvad det mere præcist er du skal - og igen, hvad er din rolle i det du skal til. Er det som deltager til en konference eller et arrangement i Landstingssalen, så er der ingen dresscode - altså indenfor almindelig påklædning ikk. Skal du til et mere formelt møde, foretræde for nogen osv. så ville jeg vælge en relativt neutral påklædning. Her er kombien af lange støvler og stram nederdel ikke god, og ses sjældent.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf Purple Haze » 6. feb 2018, 19:22

Ville vælge nr 2 af de to muligheder.

De andre to valgmuligheder lyder for uformelle og hverdagsagtige.
Uanset hvad arrangementet går ud på, så er det jo ikke bare et møde i den lokale beboerforening.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf Sophies-mor » 6. feb 2018, 19:59

Hm... undrer mig lidt over, at støvler med hæl anses for uformel?
:gruble:
Jeg har desværre ikke andre nederdele, jeg kan tage på, der passer til fx. støvletter - generelt synes jeg, at støvletter ikke er godt til en nederdel - og vil nødig til Kbh i korte, åbne sko i februar måned. Ville helst nederdel. Men kabelstrikkede uldstrømpebukser i tynd uld, synes jeg så heller ikke passer til almindelig sko. Og er ikke umiddelbart til lyse strømper.
:gruble:

Det ender så nok med de lange bukser. Pokkers.

Det, der nok forvirrer mig lidt, er at mange politikere selv render rundt i jeans, og det synes jeg jo selv, er endnu mere uformelt end knælange ruskindsstøvler i klassisk stil. Selv kunne jeg ikke drømme om fx. Dr. Martens sko til en sådan lejlighed, og det har jeg set en (rød) politiker i, men ok, til lidt mere formel påklædning end jeans.
:gruble:

Tak for hjælpen :lun:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf avdotja » 6. feb 2018, 20:50

Jeg synes altså ikke at stram nederdel og lange støvler automatisk gør sæt 1 upassende. For det første er nederdelen ikke specielt kort, for det andet skjuler de tykke strømper reelt alt andet end benenes form og for det tredje er knælange støvler jo efterhånden mere eller mindre ganske almindeligt hverdagstøj.

Medmindre du møder op i burka, forudser jeg at ingen at de andre mødedeltagere vil hæfte sig specielt meget ved dit tøj :)
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf Sophies-mor » 6. feb 2018, 21:08

avdotja skrev:Jeg synes altså ikke at stram nederdel og lange støvler automatisk gør sæt 1 upassende. For det første er nederdelen ikke specielt kort, for det andet skjuler de tykke strømper reelt alt andet end benenes form og for det tredje er knælange støvler jo efterhånden mere eller mindre ganske almindeligt hverdagstøj.

Medmindre du møder op i burka, forudser jeg at ingen at de andre mødedeltagere vil hæfte sig specielt meget ved dit tøj :)

Sådan én ejer jeg ikke, så den er ikke på listen ;)
:lol: :lol: :lol:
Tak for dit indlæg.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Tøj til møde på Christiansborg.

Indlægaf ajnaM » 6. feb 2018, 22:43

Der er ikke nogen dresscode på Borgen - bare tag helt almindeligt tøj på. :)
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Mode"