Shoppestop 2018

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 11:37

Jeg er med. Vi skal flytte 3 gange i løbet af de næste år. Og jeg har simpelthen så meget tøj. Kan slet ikke forsvare at købe mere. Så jeg går faktisk efter et komplet shoppestop i 2018 hvad angår tøj.
Undtagelserne er hvis der kommer et uventet bryllup eller andet meget fint arrangement. Eller hvis jeg får job der kræver en speciel form outfit. Det tror jeg dog ikke.
Så here goes, 11 måneder hvor jeg som udgangspunkt ikke skal købe noget tøj. Det bliver benhårdt. Jeg er mester i lige at falde over noget jeg bare ikke kan leve uden. Så jeg skal igang med at afmelde nyhedsbreve. Og stoppe med at kigge i "hvad har du sidst købt".
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Aquadorable » 21. jan 2018, 11:41

Filipai skrev:Jeg er med. Vi skal flytte 3 gange i løbet af de næste år. Og jeg har simpelthen så meget tøj. Kan slet ikke forsvare at købe mere. Så jeg går faktisk efter et komplet shoppestop i 2018 hvad angår tøj.
Undtagelserne er hvis der kommer et uventet bryllup eller andet meget fint arrangement. Eller hvis jeg får job der kræver en speciel form outfit. Det tror jeg dog ikke.
Så here goes, 11 måneder hvor jeg som udgangspunkt ikke skal købe noget tøj. Det bliver benhårdt. Jeg er mester i lige at falde over noget jeg bare ikke kan leve uden. Så jeg skal igang med at afmelde nyhedsbreve. Og stoppe med at kigge i "hvad har du sidst købt".


OT, men hvad skyldes alle flytningerne? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 12:17

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:Jeg er med. Vi skal flytte 3 gange i løbet af de næste år. Og jeg har simpelthen så meget tøj. Kan slet ikke forsvare at købe mere. Så jeg går faktisk efter et komplet shoppestop i 2018 hvad angår tøj.
Undtagelserne er hvis der kommer et uventet bryllup eller andet meget fint arrangement. Eller hvis jeg får job der kræver en speciel form outfit. Det tror jeg dog ikke.
Så here goes, 11 måneder hvor jeg som udgangspunkt ikke skal købe noget tøj. Det bliver benhårdt. Jeg er mester i lige at falde over noget jeg bare ikke kan leve uden. Så jeg skal igang med at afmelde nyhedsbreve. Og stoppe med at kigge i "hvad har du sidst købt".


OT, men hvad skyldes alle flytningerne? :)


Længere historie, men min bror skal til udlandet i 6 måneder, og han har et rækkehus lige i nærheden af hvor vi skal bygge nyt hus. Så vi flytter derned fra 1.3 til 1.9 hvor han så kommer hjem. Men vores hus er ikke færdigt endnu der, så vi skal flytte hjem i lejligheden igen i ca 4 måneder, hvorefter vi så skal flytte ned i det nybyggede hus :D Så det bliver lidt mokken frem og tilbage. Heldigvis lejer vi lejligheden ud møbleret, så det er kun alle "småtingene" der skal pakkes. Men det er der så virkeligt også meget af :genert:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2018, 15:41

Jeg vil også gerne være med igen, forhåbentligt med større succes end i 2017 :genert:

Kan ikke komme på noget, som jeg mangler overhovedet, og jeg har shoppet en her del udsalg her i januar, så nu er jeg virkelig godt kørende med tøj.

Derudover har vi en del store poster her i løbet af året, så det vil være godt med lidt ekstra på bankbogen her i løbet af året.

Og endelig.. jeg har shoppet meget, fordi jeg har haft økonomisk råderum til det. Men helt ærligt, så synes jeg, at det er en uskik, når jeg vitterligt ikke rigtig mangler noget. Så nu skal jeg have ryddet ud i min garderobe, så jeg kan få brugt de lækre køb, jeg har lavet her i januar.

Og så ellers holde mig på dydens smalle sti til bankdepoterne er fyldt godt op igen.
2
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Akehurst2 » 26. jan 2018, 15:57

Jeg vil også gerne være med lidt. Ikke total afholdenhed, men jeg skal virkelig begrænse mig, for jeg mangler ikke noget. Virkelig, virkelig ikke noget.

Jeg må ikke købe for at købe. Gentag tusind gange.
2
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf FrøkenM » 28. jan 2018, 16:05

Jeg tror jeg skal være med her igen, igen :blush:

Mangler vitterlig ingenting (slet ikke kjoler) og derfor tænker jeg at det ville være en god ide med et shoppestop.

Undtaget for shoppestoppet er basictoppe/t-shirt, undertøj og strømper, samt sko. Jeg skal nemlig snart have ryddet ud i det pga slidtage, og derfor tænker jeg også, at der skal være plads til at stocke op igen. Sko er undtaget idet jeg pga. mit fysiske handicap slider ekstremt meget på fodtøj :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Guldfuglen » 30. jan 2018, 14:21

Jeg vil gerne være med. Jeg er både motiveret af at jeg gerne vil spare penge, plus at min garderobe faktisk er så stor at jeg ikke kan overskue det.

I 2016 brugte jeg knap 17.000 på tøj, sko og accessories. Det er voldsomt, synes jeg.
I 2017 var det knap 10.000 kroner.
I 2018 skal det være endnu lavere.

Jeg vil gerne blive bedre til at bruge det jeg har i skabet, og ikke bruge alle mine penge, men sætte til side til når mine sorte jeans eller hvide t-shirt pludselig trænger til at blive udskiftet.

Jeg skal stoppe med at købe back-up af ting jeg elsker, for når det endelig bliver tid til at tage det i brug, er der som regel noget nyt der er spændende, som jeg hellere vil have. Jeg må altså først købe erstatninger, når det gamle ER helt dødt.

Mit mål er at de ting jeg køber skal slides op - hader også at bruge energi på at sælge videre. Ikke desto mindre er det en mission her i den første del af året (altså at sælge videre), da jeg har en del tidligere fejlkøb liggende.

Jeg ved allerede at en del af mine sko skal skiftes ud, da mange synger på sidste vers. Det gælder bl.a. mine Birkenstock og Vans. Og så vil jeg have en ny trenchcoat til sommer, en ny velsiddende bikini og jeg vil lede efter den perfekte sorte wrap-kjole. Derudover mangler jeg en sort skjortekjole, da jeg vaskede min nuværende for varmt, æv. Det er også meget muligt, at jeg bliver nødt til at købe lidt kedeligt arbejdstøj til sommer, da jeg bliver færdiguddannet!
0
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Imahawaiigirl » 31. jan 2018, 20:31

Jeg vil gerne være med!
Min mand er muggen over alt det tøj jeg køber, selvom det langt fra er lige så slemt som det har været. Dette bliver så en del af processen hvor jeg/vi arbejder hen imod et meget mere gennemtænkt forbrug, som ikke er så impulsstyret som det er lige nu. Lige nu køber jeg bare hvis jeg har lyst, uden egentlig at tænke på pengene eller på om det er noget jeg har brug for.

Jeg har nogle bestemte sorte bukser jeg altid går med, og jeg har tykke lår, så der bliver slidt hul i dem. Sådan nogle må jeg genre købe flere af, når der går hul i, og jeg må også gerne købe en kjole til det bryllup vi skal til til sommer. Ud over det, så skal det bare stoppe. :mellow:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Filipai » 31. jan 2018, 21:54

Jeg er stoppet med at følge forskellige sider på facebook, instagram og nyhedsbreve. Det hjælper lidt.

Angående det uventede bryllup. Så bliver det sgu nok aktuelt alligevel, for min far ringede op og bad mig om hjælp med en ring, og nu har han været på knæ for min stedmor (som jeg altså kalder hende efter de 8,5 år de har været sammen) men har allerede perfekt outfit i skabet, så ingen undskyldning herfra :D
Lige nu er jeg jo alligevel også arbejdsløs, så det jeg føler jeg mangler mest, er hyggebukser :genert:
2
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Xnaiv » 1. feb 2018, 07:26

Jeg vil også gerne være med :)

Jeg har dog ikke fuldstændigt shoppestop, da jeg må købe 12 beklædningsgenstande henover året - og det er så uanset om det er need to have eller nice to have. Så selvom det ikke er helt shoppestop, (det ville jeg heller ikke kunne holde et helt år) så skal jeg alligevel tænke mig om inden jeg svinger dankortet :)

Beklædningsgenstande er inkl tasker, smykker, sko, tøj, overtøj mv. Men ikke strømper og undertøj hvis der mangles noget. Træningstøj overvejer jeg lige om skal tælle med - jeg træner en del og har købt to ting her i januar udover det jeg fik i julegave, så tror godt jeg kan undgå køb i hele 2018.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Ally » 1. feb 2018, 09:14

Jeg vil også gerne være med; tager dog en måned af gangen. Jeg vil gerne tabe mig og har egentlig også tøj nok; det gælder nok om, at jeg sætter det sammen på kryds og tværs.

Dog mangler jeg sneakers og trøjer/toppe til træning, så det må jeg gerne købe, men derudover skal jeg ikke købe tøj.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Hunkat » 1. feb 2018, 09:31

Jeg vil gerne være med og være lidt bedre til at gøre noget ved det i år.
Jeg har brugt spiir hele sidste år så jeg har et meget godt årsoverblik over mit forbrug.

Tøj brugte jeg ca. 5000 og det er... det er okay, noget af det har også været til min mand. Jeg skal i hvert fald have ryddet ud i skabet og jeg tænker at jeg godt må købe lidt i de kategorier som det kommer til at gå hårdt ud over. F.eks. tror jeg ikke jeg har en eneste BH der passer helt, det kan hurtigt blive en større udgift at udskifte 5-8 bh'er.

Boligartikler brugte jeg til gengæld næsten 30.000 på i forbindelse med flytning, den skal ned. Langt ned. Jeg mangler seriøst ikke noget i min lejlighed, den er fyldt op.

Frisør og personlig pleje ska også lidt ned, den var på 9000 sidste år. Nu synes jeg at det at føle sig lækker er ret skønt så det vil jeg gerne ofre lidt penge på. Men hvis den kunne komme ned på... 6-7000 ville jeg være glad.

Jeg har desuden et generelt loft på forbrug (altså, sjove ting) på 2500 om måneden. Jeg tror seriøst ikke det lykkedes mig at overholde det en eneste måned hele sidste år. Det skal klart gøres bedre.

Edit: nu sad jeg lige og lagde lidt sammen, jeg har brugt ca. 1/3-del af min indkomst sidste år på sjov og ballade (ferie, shopping, fastfood osv.). Det er ret uholdbart når der går 1/3 til bolig og 1/3 til faste udgifter og man gerne vil spare op. Det skal gøres bedre i 2018, det er jo helt skørt.
Senest rettet af Hunkat 3. feb 2018, 09:57, rettet i alt 1 gang.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Imahawaiigirl » 1. feb 2018, 18:45

No1 skrev:Jeg skal også til et bryllup senere på året - og vil også gerne købe en kjole til formålet. Tror måske det bliver en chi chi london kjole, når jeg har tabt mig lidt mere til den tid. :D

Min første store test kommer snart, hvor jeg skal være i nærheden af en Primark. Begræsninger!


Fy for saaaatan! Primark - det ville jeg umuligt kunne modstå! :nerve: Så. Meget. Dejligt. Disney-crap. :dåne:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf LaMariposa » 2. feb 2018, 05:11

No1 skrev:^Spiir (eller lignende apps) er virkelig god. Det gik op for mig, hvor meget jeg havde brugt mere end forventet. Mit 2017 var lidt for meget overforbrug. :tie:


Nykredits netbank har også sådan en lagkage, hvor den deler ind i kategorier. Det giver et godt (og til tider lidt skræmmende) overblik.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2018

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2018, 09:43

Nå, jeg skal ned og returnere årets første køb :blush: Det tæller ikke rigtig som shopping når man leverer det hele tilbage, vel? :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Mode"