Hvilken Buff/halsedisse?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Hvilken Buff/halsedisse?

Indlægaf Juki » 9. jan 2018, 11:32

Jeg mangler et eller andet vindtæt til at dække for mund, næse og kinder på kolde dage, når jeg opholder mig udenfor.

Jeg har kigget på forskellige halsedisser ved butikker der forhandler tilbehør til cykelryttere og sådan noget outdoor-udstyr.

Jeg fik en Buff i mikrofiber i julegave, der burde være genial i forhold til dens egenskaber og forskellige anvendelsesmuligheder.

Billede

Der er dog desværre en del ulemper ved den. De største er at jeg ikke kan holde den oppe over næsen. Jeg ved ikke om min næse evt. er for stor eller lille, men den glider i hvert fald ned.. Den sidder ret stramt/tæt, så det skal man lige vænne sig til da det virker ret klaustrofobisk. Jeg kan godt holde den oppe så den dække for munden, men det er ret irriterende i længden da ens ånde/damp sætter sig i stoffet så det bliver fugtigt/klamt :rulle:

Den fungerer rigtig godt som halsvarmer, men det er ikke der det største problem er..

Helt let at finde et alternativ med mine krav skal det jo ikke være.. Men jeg håber I kan hjælpe!

Jeg søger som sagt et eller andet tætsiddende, der kan dække for næse og kinder. Det skal være så tyndt som muligt, da jeg ikke kan fordrage at have tykke halstørklæder på så langt oppe ved ansigtet. Det kommer hurtigt til at genere mit udsyn, synes jeg.

Det skal som sådan ikke varme, som fx uld, da jeg hurtigt får varmen når jeg er aktiv og går ture eller cykler. Så bare noget der er vindtæt og åndbart.

En elefanthue eller lignende ville måske være det mest optimale, men da jeg som skrevet hurtigt får varmen har jeg brug for noget der er relativt let at tage af, som fx en alm. hue, uden at det påvirker at halsen bliver holdt varm osv.

Findes det jeg efterspørger/mangler overhovedet som et enkelt eller samlet produkt? :genert:

Kan I anbefale noget og hvad gør I andre der ikke kan bruge halstørklæde ved udendørsaktiviteter?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hvilken Buff/halsedisse?

Indlægaf Mette » 9. jan 2018, 11:38

Jeg tror ikke du kan finde noget der ikke danner kondens når du har det over næse/mund.
Jeg har mit tørklæde på, som jeg har over hagen og hue ned i panden, og 5 min efter er jeg varm, og trækker tørklædet ned. Synes ikke det er så koldt at jeg fryser i ansigtet.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken Buff/halsedisse?

Indlægaf Juki » 9. jan 2018, 12:03

Mette skrev:Jeg tror ikke du kan finde noget der ikke danner kondens når du har det over næse/mund.
Jeg har mit tørklæde på, som jeg har over hagen og hue ned i panden, og 5 min efter er jeg varm, og trækker tørklædet ned. Synes ikke det er så koldt at jeg fryser i ansigtet.

Nej, jeg har godt tænkt at det kan være svært at finde noget der er vindtæt og samtidig er til at ånde igennem.. Men man har jo lov til at håbe :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Hvilken Buff/halsedisse?

Indlægaf didaa » 9. jan 2018, 13:12

En rigtig gammeldags elefanthue lever faktisk op til det du beskriver. Men vær forberedt på andres reaktioner :D

Der kan være stor forskel på materialet, så der skal du nok lede lidt og prøve noget forskelligt. Hvis du kender en der er god til at sy, så kan du evt. få vedkommende til at sy noget hvor der er et lag der er vindtæt, og så noget fleece så den er behagelig.

Det her er blot for syns skyld https://www.417.dk/shop/elefanthue-med- ... gKZ1_D_BwE
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken Buff/halsedisse?

Indlægaf Juki » 11. jan 2018, 04:07

didaa skrev:En rigtig gammeldags elefanthue lever faktisk op til det du beskriver. Men vær forberedt på andres reaktioner :D

Der kan være stor forskel på materialet, så der skal du nok lede lidt og prøve noget forskelligt. Hvis du kender en der er god til at sy, så kan du evt. få vedkommende til at sy noget hvor der er et lag der er vindtæt, og så noget fleece så den er behagelig.

Det her er blot for syns skyld https://www.417.dk/shop/elefanthue-med- ... gKZ1_D_BwE

Heh ja, men som skrevet i startindlægget vil det ikke komme til at fungere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvilken Buff/halsedisse?

Indlægaf KitKat » 11. jan 2018, 06:21

Hvad med sådan en fx? (Den ser ud til at have en "næse-dut" så måske glider den ikke ned?)

https://www.louis-mc.dk/produkt/mc-hals ... eck-cover/

-og ellers, så prøv at gå i en butik med motorcykeltøj og spørg efter halvmasker :)
1

Tilbage til "Mode"