Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 14:34

Jeg har købet en ordentlig røvfuld undertøj i Change i dag. Egentlig skulle jeg bare have en enkelt BH, men en utroligt pushy medarbejder endte med, at få prakket mig 3 hele sæt på, og fik sendt mig lynhurtigt ud af døren, efter endt betaling. Hun fik dog sagt, at hvis jeg fortrød, kunne jeg jo altid komme og bytte det.

Jeg er slet ikke tilfreds med købet, men blev helt paf over hvordan hun lige pludselig stod med 6 dele tøj ved kassen. Så jeg tænkte, at jeg jo bare kan returnere det hele i morgen. Men der står så nederst på kvitteringen, at man ikke kan få pengene retur på nedsatte varer og varer betalt med kreditkort.

Jeg fik 3 sæt for 2´s pris, men ingen af delene er ellers nedsat. Og "varer betalt med kreditkort"? Gælder det mon alle betalingskort? Jeg gider under ingen omstændigheder ende med et tilgodebevis på 1650 kr til Change, for jeg er så irriteret over oplevelsen, at jeg helt overvejer at boycutte dem.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Annione » 2. jan 2018, 14:40

Jeg har ikke prøvet at bytte varer i Change - men jeg havde samme oplevelse sidste gang jeg kom derind.
Ledte efter en bikini og endte med 2 bh’er og 4 par trusser :8: Jeg var dog tilfreds med købet - men planlagt var det ikke.

Jeg vil tro at du godt kan få pengene tilbage. Evt. sat ind på et betalingskort.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Rapfisk » 2. jan 2018, 14:42

VisaDankort er i hvert fald et debet-kort, og hvis man (mod forventning) henviser til, at du har betalt med kreditkort, skal du stille dig på bagbenene.

Om 3 for 2 gælder som nedsat? Ja, det gør det vel teknisk set, men prøv at høre, og du kan henvise til, at du fik vejledning om, at du kunne bytte, hvis du fortrød. At bytte er ganske vist ikke det samme som at ophæve købet, men det var ikke desto mindre den oplevelse, du havde, der gjorde, at du købte.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Daine » 2. jan 2018, 15:07

Det kører jævnligt med “Ta 3 for 2”, jeg tror faktisk de har haft det online de sidste par måneder. Så jeg tvivler på, det hører under “nedsat” kategorien, det gør nok kun reelle udsalgsvarer (nedsat til, spar XX %).
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 15:21

På kvitteringen står der ingen rabat af nogen art. Prisen på det billigste sæt er bare trukket fra, og det er den fulde pris, der er opført, så ingen af delen var egentlig på tilbud.

Jeg håber bare, at de giver pengene retur uden brok, for det er da helt åndssvagt, at man først får besked om at man ikke kan, når man står med bonen i hånden.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 15:25

Annione skrev:Jeg har ikke prøvet at bytte varer i Change - men jeg havde samme oplevelse sidste gang jeg kom derind.
Ledte efter en bikini og endte med 2 bh’er og 4 par trusser :8: Jeg var dog tilfreds med købet - men planlagt var det ikke.

Jeg vil tro at du godt kan få pengene tilbage. Evt. sat ind på et betalingskort.

Var det i den på strøget?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Annione » 2. jan 2018, 16:19

Knirkemis skrev:
Annione skrev:Jeg har ikke prøvet at bytte varer i Change - men jeg havde samme oplevelse sidste gang jeg kom derind.
Ledte efter en bikini og endte med 2 bh’er og 4 par trusser :8: Jeg var dog tilfreds med købet - men planlagt var det ikke.

Jeg vil tro at du godt kan få pengene tilbage. Evt. sat ind på et betalingskort.

Var det i den på strøget?


Nej, lufthavnen.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf IrmaPigen » 2. jan 2018, 16:43

Man har jo ikke ret til at returnere iht købeloven. Man har en to årige reklamationsfrist ved mangler, men det er noget helt andet end at returnere en ubrugt vare mod at få sine penge retur.

Læs på din bon. Der vil det normalt fremgå, hvis du har ret til at returnere.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf HappyHippo » 2. jan 2018, 16:44

Man plejer ikke at kunne få penge tilbage, men kun tilgodebevis.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 17:45

IrmaPigen skrev:Man har jo ikke ret til at returnere iht købeloven. Man har en to årige reklamationsfrist ved mangler, men det er noget helt andet end at returnere en ubrugt vare mod at få sine penge retur.

Læs på din bon. Der vil det normalt fremgå, hvis du har ret til at returnere.

Det er temmelig tvetydigt, hvad der står på bonen. Der står, at man kan bytte eller returnere mod forevisning af bon. Og nedenunder står så det med nedsatte varer og kreditkort. Det fremgår ingen steder, om en returnering kun kan være i form af tilgodebevis.
Selvom man måske ikke har ret til, at få pengene tilbage, er det da dårlig service og temmelig gammeldags, hvis man ikke kan.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 17:46

HappyHippo skrev:Man plejer ikke at kunne få penge tilbage, men kun tilgodebevis.

Øv, hvis det er rigtigt :mellow:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf zembra1986 » 2. jan 2018, 17:49

Knirkemis skrev:
HappyHippo skrev:Man plejer ikke at kunne få penge tilbage, men kun tilgodebevis.

Øv, hvis det er rigtigt :mellow:


Jeg aner intet om returnering i Change, men hvis du kun kan få et tilgodebevis, så kan du evt. sælge det, du mister nok nogle hundrede kroner på det, men det er vel bedre end at ligge inde med et tilgodebevis som man ikke kan bruge/ikke får brugt :)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 18:09

zembra1986 skrev:
Knirkemis skrev:
HappyHippo skrev:Man plejer ikke at kunne få penge tilbage, men kun tilgodebevis.

Øv, hvis det er rigtigt :mellow:


Jeg aner intet om returnering i Change, men hvis du kun kan få et tilgodebevis, så kan du evt. sælge det, du mister nok nogle hundrede kroner på det, men det er vel bedre end at ligge inde med et tilgodebevis som man ikke kan bruge/ikke får brugt :)

Ja, det kommer jeg nok til. Jeg er bare bange for, at det er svært at komme af med bh'er i 65g. Det er en lidt skæv størrelse.
Nu må vi se i morgen, hvad de siger. Jeg synes simpelthen ikke, det kan være rigtigt, at hun siger at jeg bare kan returnere det, hvis det ikke betyder pengene retur. Men kunne se på trustpilot, at andre har haft præcis samme oplevelse. Der var et indlæg, som kunne være skrevet af mig. Præcis samme metode til mersalg og svært at få et ord indført, før sælgeren havde samlet den bunke, hun mente jeg skulle have med hjem. Hun viste mig ikke engang de forskellige trusser, hun valgte bare dem det hørte til de respektive bh'er med ordene "det er jo ikke trusserne der koster".
Normalt er jeg ikke en push-over i butikker, men det her blev gjort på en så raffineret måde, at jeg tænkte "jeg returnerer det bare", da jeg trykkede godkend på dankortautomaten.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf Knirkemis » 2. jan 2018, 18:10

zembra1986 skrev:
Knirkemis skrev:
HappyHippo skrev:Man plejer ikke at kunne få penge tilbage, men kun tilgodebevis.

Øv, hvis det er rigtigt :mellow:


Jeg aner intet om returnering i Change, men hvis du kun kan få et tilgodebevis, så kan du evt. sælge det, du mister nok nogle hundrede kroner på det, men det er vel bedre end at ligge inde med et tilgodebevis som man ikke kan bruge/ikke får brugt :)

Nååå, du mener jeg kan sælge tilgodebeviset. Ja, det var måske en ide.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan er jeg mon stillet ved returnering hos Change?

Indlægaf zembra1986 » 2. jan 2018, 18:19

Knirkemis skrev:
zembra1986 skrev:
Knirkemis skrev:
HappyHippo skrev:Man plejer ikke at kunne få penge tilbage, men kun tilgodebevis.

Øv, hvis det er rigtigt :mellow:


Jeg aner intet om returnering i Change, men hvis du kun kan få et tilgodebevis, så kan du evt. sælge det, du mister nok nogle hundrede kroner på det, men det er vel bedre end at ligge inde med et tilgodebevis som man ikke kan bruge/ikke får brugt :)

Nååå, du mener jeg kan sælge tilgodebeviset. Ja, det var måske en ide.


Ja, præcis :D Har set flere annoncer på tilgodebevis på Trendsales og det ser ud til at et tilgodebevis som regel godt kan sælges.
1

Tilbage til "Mode"