Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf Chachacha » 21. dec 2017, 21:46

Da jeg var yngre beholdt jeg nærmest alt, hvad jeg købte medmindre jeg decideret ikke kunne passe det. Jeg tænkte simpelthen ikke på, at jeg kunne returnere hverken online eller i butik :gruble: Men jeg er blevet meget mere kræsen nu og returnerer hver gang, jeg ikke er glad for købet. Ender nok med at returnere 20% af mine køb.

Derudover er jeg også begyndt at reklamere, hvis min vare går i stykker meget hurtigt. Førhen levede jeg mere med det, men nu gider jeg ikke, at mine ting er i stykker efter få måneder. Jeg er nok liiidt mindre tilbøjelig til at reklamere over ældre varer, altså dem over et år, selvom man jo har 2 års reklamationsret.

Her på det sidste har jeg faktisk haft en del ting, der er gået i stykker meget hurtigt, og der har jeg altså været stædig nok til at bede om en ny.

Får I returneret? Og reklamerer I over varer, der går i stykker? Sker det ofte?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf JoyNips » 21. dec 2017, 21:51

Returnerer ikke nok. Jeg er ofte for doven til at gide og så synes jeg det er dyrt i porto (men det er jo ikke spild af penge at købe tøj man bruger få gange :rulle: )

Jeg reklamerer til gengæld. Arbejdsskade... :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf Sophies-mor » 21. dec 2017, 21:54

Nej. Prøver tøjet og hvad det måtte være, før køb.
Reklamation. .. ja.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf Shmartiesh » 21. dec 2017, 22:03

Jeg køber oftest på zalando hvor der er fri retur og bestiller ofte flere str. Af samme stykke tøj, netop med henblik på at sende den tilbage jeg ikke kan passe. Dog også fordi man kan købe på regning så man ikke har penge ude at ‘svømme’. Jeg er meget kritisk og beholder kun det jeg ved jeg får brugt. Og ofte køber jeg til en bestemt anledning. Medmindre der er tale om leggings eller strømper osv. Jeg shopper stort set ikke i butikker mere, kun babytøj :D

Reklamation har jeg haft brug for nogle gange, men har så smidt bonen væk og kunne så ikke gøre noget.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf HappyHippo » 21. dec 2017, 22:14

Jeg køber kun hvor der er gratis retur. Returnerer meget og diverse firmaer er sikkert trætte af mig. Returnerer Ca 75%
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf Pyjamas » 21. dec 2017, 22:36

Jeg køber også altid med fri fragt og retur, og jeg laver samme trick med at købe flere af den samme model i flere størrelser :D Jeg returnerer størstedelen. Jeg er over 30 og har endnu ikke lært, at der er en grund til, at en vare er sat ned med 75 % - ingen gider have det :lol:
Jeg reklamerer gerne. Sidst jeg reklamerede, var det over noget, der vil være bagatel i andres øjne, men jeg fik da 1/3 af prisen tilbage. Det sker, at jeg får smidt bonen væk, og så gider jeg ikke lede efter den bare for at reklamere.

Jeg shopper sjældent i fysiske butikker, og her returnerer jeg sjældent, da jeg oftest har prøvet det i butikken, men jeg reklamerer gerne.
0
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf klaus » 22. dec 2017, 06:53

Handler nærmest kun online og steder med fri retur. Så er jeg bare det mindste i tvivl ryger det retur. Så ca 80% ryger tilbage.
Jeg reklamerer så næsten aldrig. Det burde jeg nok blive lidt bedre til.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf billiebean » 22. dec 2017, 07:20

Returnerer altid hvis det ikke er perfekt. Reklamerer sjældent. Kun hvis noget er decideret i stykker. Jeg tror ofte jeg glemmer hvornår jeg har købt ting.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf girl_beat » 22. dec 2017, 08:26

Jeg reklamerer sjældent, medmindre der er en helt åbenlys fejl/defekt på tøjet.

Returnerer som regel et stykke tøj, hvis jeg er i tvivl, om jeg kommer til at få det brugt. Hader at bruge tid/penge/plads på fejlkøb, så jeg returnerer ud fra devisen "hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl" :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf Summer » 22. dec 2017, 21:32

Før i tiden returnerede jeg aldrig mine købe, af den grund at jeg simpelthen ikke rigtig tænkte over det/var for doven.
Det er først i løbet af det sidste halve år at jeg er begyndt på det. Og det har været virkelig dumt af mig ikke at gøre det førhen, da jeg stort set returnerer over halvdelen af mine køb.

Jeg køber også kun i onlinebutikker som har fri fragt og retur, for ville ikke gide og returnere mine indkøb hvis jeg skulle betale porto.


Jeg reklamerer kun hvis noget går meget hurtigt i stykker, for så er det jo igen bare penge ud af vinduet.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf zembra1986 » 22. dec 2017, 22:48

Ja, jeg får altid returneret det jeg ikke kan passe eller af den ene eller anden grund ikke gider have alligevel. Kunne aldrig drømme om at glemme det og da slet ikke, ikke gide det, det har jeg simpelthen ikke råd til :)

Jeg reklamere også uden tøven hvis der er noget i vejen med varen.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf IrmaPigen » 23. dec 2017, 08:28

Jeg returnerer kun sjældent fordi mine køb er velovervejede. De sko jeg lige har købt hos Zalando er f.eks prøvet tog gange i Magasin med to forskellige slags strømper i str. 38 og 39 inden jeg besluttede mig for størrelsen.

Men jeg reklamerer ofte, dvs næsten altid, hvis noget går uforvarende i stykker.
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf Mette » 25. dec 2017, 18:07

IrmaPigen skrev:Jeg returnerer kun sjældent fordi mine køb er velovervejede. De sko jeg lige har købt hos Zalando er f.eks prøvet tog gange i Magasin med to forskellige slags strømper i str. 38 og 39 inden jeg besluttede mig for størrelsen.

Men jeg reklamerer ofte, dvs næsten altid, hvis noget går uforvarende i stykker.

Hvorfor køber du så ikke bare skoene i Magasin?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Returnerer og reklamerer du når du shopper?

Indlægaf IrmaPigen » 25. dec 2017, 18:30

Mette skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg returnerer kun sjældent fordi mine køb er velovervejede. De sko jeg lige har købt hos Zalando er f.eks prøvet tog gange i Magasin med to forskellige slags strømper i str. 38 og 39 inden jeg besluttede mig for størrelsen.

Men jeg reklamerer ofte, dvs næsten altid, hvis noget går uforvarende i stykker.

Hvorfor køber du så ikke bare skoene i Magasin?


Efter at have set dem først i Magasin og prøvet dem, opdagede jeg, at de var 40 % nedsat hos Zalando.
0

Tilbage til "Mode"