Barefoot shoes erfaringer

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8801
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7248

Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Artem » 17. aug 2023, 20:49

Har i længere tid overvejet at få nogle barefoot sko.

Men synes det er en jungle at finde rundt i og så er jeg så gammeldags at jeg normalt foretrækker at købe sko i en fysisk butik hvor jeg kan prøve dem.
Problemet er bare at der er meget få forhandlere at barefoot sko, der er vist nogle få i KBH og det er nærmest det.
Så er lidt tvunget til at købe dem på nettet. Med hvad der så er godt og skidt synes jeg virkelig er svært at finde ud af. :gruble:
Ja og så er der materialer. For det virker som om at de større mere kendte mærker går meget op i genbrug, hvor sko er lavet af genbrugsplast, vegan osv. '
Hvor jeg mere forestiller mig noget med ægte gummisål, og så enten ægte læder eller merinould. Men det er mere eller mindre kun de tvivlsomme mærker der skriver deres sko er lavet af det. :(

Feks synes jeg de her virker interssante med merinould, men så med en sål af plastik... :gruble: Ja og kan ikke rigtig finde nogle erfaringer med dem.
https://www.brubeck.dk/herre-barefoot-s ... eblaa-blaa

Modsat får sko fra Vivobarefoot gode anmeldelser. Synes bare de virker dyre, og så er genbrugt plastik ikke lige det jeg tænder på.
https://www.vivobarefoot.com/dk/primus-lite-knit-mens

Vist også et ok mærke, men igen rene plastik sko.
https://www.xeroshoes.eu/shop/shoes/prio-men/

De sko jeg mest overvejer lige nu er fra Merrell, som er et gammelt kendt mærker og så med Vibram sål som jeg også ved er godt. Prisen er endda også fornuftig. Men var ikke en løbesko jeg var ude efter, men mere en til almindelig brug på job osv.
https://merrell.dk/collections/maend/pr ... 3784737048

Er der nogle af jer der har erfaringer med barfodssko?
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4467
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 676
Likede indlæg: 7428

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Neenah » 17. aug 2023, 20:58

Hvad skal du bruge dem til? Hverdag eller træning?

Start med at tegne din fod på et stykke papir og mål bredde og længde. De fleste mærker har opgivet begge dele, så man kan købe derefter.

Tjek anyasreviews.com - der er en rigtig god guide til hvilke mærker der passer dine fødder.

Jeg selv er glad for groundies, mukishoes, leguano og tikki. Der findes et par grupper på Facebook med køb og salg, og så er gruppen 1000 spørgsmål om barfodssko også et godt sted at begynde.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4467
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 676
Likede indlæg: 7428

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Neenah » 17. aug 2023, 21:01

1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8801
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7248

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Artem » 17. aug 2023, 21:09

Neenah skrev:Hvad skal du bruge dem til? Hverdag eller træning?

Start med at tegne din fod på et stykke papir og mål bredde og længde. De fleste mærker har opgivet begge dele, så man kan købe derefter.

Tjek anyasreviews.com - der er en rigtig god guide til hvilke mærker der passer dine fødder.

Jeg selv er glad for groundies, mukishoes, leguano og tikki. Der findes et par grupper på Facebook med køb og salg, og så er gruppen 1000 spørgsmål om barfodssko også et godt sted at begynde.

Mest hverdag.
Hader at have sko på og går nærmest altid rundt i bare fødder, eller strømpefødder på job.
Synes generelt det er hårdt at skulle have sko på i længere tid hvis jeg feks går rundt i en by, kører bil, i tog, fly osv i flere timer.
Hvor jeg håber at de her barfodssko mere vil føles som at være i strømpefødder.

Så til hverdag som vil mest vil være noget med at have dem på når jeg cykler på job, er på kontoret, er ude at handle osv...
Mens jeg jo stadig skal have sikkerhedssko på når jeg er ude på tilsyn, og tænker også at jeg forsætter med almindelige løbesko når jeg løber.
Men vil da nok også prøve at løbe i dem, men det er ikke målet at det skal være mine nye løbesko. For ved løb synes jeg det fungere ok med almindelige løbesko.

Nå ja og så har jeg brede fødder.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4467
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 676
Likede indlæg: 7428

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Neenah » 17. aug 2023, 21:14

Artem skrev:
Neenah skrev:Hvad skal du bruge dem til? Hverdag eller træning?

Start med at tegne din fod på et stykke papir og mål bredde og længde. De fleste mærker har opgivet begge dele, så man kan købe derefter.

Tjek anyasreviews.com - der er en rigtig god guide til hvilke mærker der passer dine fødder.

Jeg selv er glad for groundies, mukishoes, leguano og tikki. Der findes et par grupper på Facebook med køb og salg, og så er gruppen 1000 spørgsmål om barfodssko også et godt sted at begynde.

Mest hverdag.
Hader at have sko på og går nærmest altid rundt i bare fødder, eller strømpefødder på job.
Synes generelt det er hårdt at skulle have sko på i længere tid hvis jeg feks går rundt i en by, kører bil, i tog, fly osv i flere timer.
Hvor jeg håber at de her barfodssko mere vil føles som at være i strømpefødder.

Så til hverdag som vil mest vil være noget med at have dem på når jeg cykler på job, er på kontoret, er ude at handle osv...
Mens jeg jo stadig skal have sikkerhedssko på når jeg er ude på tilsyn, og tænker også at jeg forsætter med almindelige løbesko når jeg løber.
Men vil da nok også prøve at løbe i dem, men det er ikke målet at det skal være mine nye løbesko. For ved løb synes jeg det fungere ok med almindelige løbesko.

Dem jeg har der minder mest om strømper er leguano. De har en butik i Flensburg.

Du skal nok have et par forskellige vil jeg foreslå, og så en god lang overgangsperiode hvor du langsomt skifter over til barfodssko.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2379

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Elverpigen » 2. sep 2023, 20:38

Jeg har prøvet nogen af Leguanos damemodeller: Selv om sålen er rar, så er de ikke helt brede nok i forfoden til at være helt perfekte for mine fødder.

Nogen af Vivo barefoot er også for syntetiske for min smag. Jeg er glad for deres Primus Knit Womens, som jeg primært bruger indendørs. God åndbarhed. https://www.maerkbare.dk/products/vivob ... nit-womens

Jeg har kig på et par Aylla Inca i læder - canvas-versionen var ikke helt så rar, når jeg stod på tæer, så trykker folden mere ned i foden - venter på, at de kommer hjem i min størrelse. Aylla har også nogle lækkert forede vintersko (ankelhøje), som jeg ikke rigtigt kunne forsvare at købe med min nuværende beholdning af sko, men det glemmer jeg måske næste gang, jeg står i biksen :genert:

Nogle nye Fivefingers er også på ønskelisten, men det er svært at finde en biks, hvor man kan prøve dem. De andre er der et par IRL butikker i Kbh.
1
TomKah
Indlæg: 4224
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 314
Likede indlæg: 4366

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf TomKah » 3. sep 2023, 04:20

Min mand har Merrell Vapor Glove. Hans er nubuk og han bruger dem på arbejde. Jeg synes de er ret neutrale. Ved ikke om man stadig kan få.dem nogen steder. Kan kun se kvindemodellen i nubuk nu.
1
vestjyden
Indlæg: 133
Tilmeldt: 30. aug 2021, 14:39
Kort karma: 6
Likede indlæg: 126

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf vestjyden » 3. sep 2023, 07:12

Skinners er en sok, Mærkbare i Kbh fører dem. Måske de kan bruges?

Groundies bruger jeg. Tysk mærke.
0
Silver
Indlæg: 116
Tilmeldt: 31. maj 2019, 20:13
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Re: Barefoot shoes erfaringer

Indlægaf Silver » 4. sep 2023, 18:47

Be Lenka er vist brede. Og de laver mange fine modeller :)

Selv bruger jeg Vivo Barefoot, Tikki, Zaqq, Koel og Xero Shoes :wave:
0

Tilbage til "Mode"