Shoppestop 2020

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1365
Likede indlæg: 16601

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf LaMariposa » 19. jan 2020, 08:36

Jeg har nu fået lavet mig en lovlig-liste for året:

- Et nyt sæt træningstøj (tights og top)
- En trenchcoat (sommerjakke)
- Et par hvide Havaianas
- Et par gode sandaler til at gå i

Og det skal kun være, hvis jeg finder det helt rigtige. Derudover må jeg godt hyggeshoppe lidt på de to ferier, jeg skal på. Håber jeg kan overholde det :genert:
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1735

Indlægaf Torn » 19. jan 2020, 09:10

Jeg er med. Jeg må ikke købe én eneste beklædningsgenstand i 2020. Eller jo, hårelastikker er undtaget.
2
Byggenørden
Kort karma: 8
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 40

Indlægaf Byggenørden » 24. jan 2020, 18:57

Jeg har syndet og købt en ny kjole til en stor familiefødselsdag i morgen :fløjt:

Kunne helt sikkert godt have brugt en af de gamle, men havde fået nogle penge i fødselsdagsgave, som jeg brugte nogle af til kjolen i stedet - kan dog godt mærke at jeg virkelig tænker over ikke at købe nyt, fordi jeg har lovet mig selv (og debatten) ikke at gøre det :D
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 159
Likede indlæg: 4189

Indlægaf Lathyrus » 24. jan 2020, 20:29

Jeg har besluttet mig for at skrive ned i noter hver gang jeg køber tøj.
På den måde vil jeg skabe overblik over hvad det er jeg køber, om jeg får det brugt og tydeliggøre om der virkelig er et behov eller ej.

Foreløbigt har jeg i år købt:
2 bikinier og en strandkimono
2 par strømpebukser
1 løbepandebånd

Bikinier og kimono kommer jeg ikke til at bruge før til sommer, men da vi har bestilt 14 dage sydpå ved jeg at det bliver brugt i hvertfald der.

Strømpebukser og pandebånd bliver flittigt brugt.

Samtidig har jeg ryddet op og ryddet ud i mit skab. Der røg 2 bluser og to kjoler, som jeg ikke brugte, nogle slidte strømper, et sønderslidt hyggesæt og nogle 3/4 længde leggins som jeg heller ikke bruger mere.
Og så fik jeg omorganiseret lidt, så jeg forhåbentlig får brugt nogle flere dele af garderoben og mixet på en ny måde :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3318
Likede indlæg: 23590

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2020, 16:34

Har I brug for lidt inspiration og moralsk afstivning?

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/stine- ... -goere-det

Jeg har tilbudt frk W at købe en brugt symaskine til hende, men det blev ikke vel modtaget :devil: :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2460
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 28624

Indlægaf Daine » 28. jan 2020, 17:05

Wizzze skrev:Har I brug for lidt inspiration og moralsk afstivning?

Jeg har tilbudt frk W at købe en brugt symaskine til hende, men det blev ikke vel modtaget :devil: :-D

Jeg nåede lige at tænke, at Gud hvor hendes bluse lignede et gammelt dynebetræk. Så læste jeg at den vitterligt VAR det :lol:
Jeg synes ikke det er kønt, men hatten af for at hun gør noget. Jeg gad godt at kunne sy (og have en kreativ åre), ikke så meget for at kunne sy nyt tøj helt fra bunden, men for at kunne ændre i det jeg kunne finde i genbrugsbutikker. Dét kunne være sjovt.

Men jeg ville nok ikke sy tøj af dynebetræk :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3318
Likede indlæg: 23590

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2020, 17:19

Daine skrev:

Jeg nåede lige at tænke, at Gud hvor hendes bluse lignede et gammelt dynebetræk. Så læste jeg at den vitterligt VAR det :lol:
Jeg synes ikke det er kønt, men hatten af for at hun gør noget. Jeg gad godt at kunne sy (og have en kreativ åre), ikke så meget for at kunne sy nyt tøj helt fra bunden, men for at kunne ændre i det jeg kunne finde i genbrugsbutikker. Dét kunne være sjovt.

Gardiner, måske? :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2460
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 28624

Indlægaf Daine » 28. jan 2020, 18:09

Wizzze skrev:
Daine skrev:

Gardiner, måske? :D

KUN hvis der synges undervejs - i bedste von Trapp stil :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 16
Likede indlæg: 350

Indlægaf Kruspersille » 28. jan 2020, 18:27

Sejt! Det ville da være dejligt, hvis flere gik den vej.
1
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 28. jan 2020, 19:51

Jeg er faldet i :ninja:
Den nederdel jeg så i byen har spøgt i mit hoved lige siden og nu har jeg altså købt den. Jeg kommer uden tvivl til at elske den hele sommeren og med strømper og en strikbluse kan den også bruges nu. Men den var egentlig ikke nødvendig, så shame on me.

Og så har jeg måttet købe en ny sort cardigan af den helt klassiske type. Der var kommet et grimt hul i den jeg havde og det var ikke noget der kunne syes på en pæn måde. Så der måtte en ny til, for sådan en kan jeg ikke undvære på jobbet.
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 14. feb 2020, 08:48

Jeg har endelig (efter at have prøvet mange forskellige) fundet de bluser med korte ærmer og t-shirts som stod på min mangelliste. Jeg har tænkt meget over at vælge farver og snit som passer til flere dele af min eksisterende garderobe, så der kan mixes og matches.

Til gengæld har jeg lagt tanken om de perfekte sorte bukser på hylden. De dukker vist ikk op og behovet for dem er sjældent og da slet ikk i forårs/sommer månederne.

Så det betyder at min liste med må-godt-købe er tom for forårs/sommer sæsonen. Så må der kun suppleres op med nyt hvis noget bliver slidt op/går i stykker.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1624
Likede indlæg: 6837

Indlægaf Spjaerten » 14. feb 2020, 09:51

Det går mildt sagt herre dårligt

Måtte købe strømpebukser.

Har indtil videre i 2020 købt:
Nederdel
Bikini
Maxi kjole (festlig - er ikke pt inviteret til sommerfest med den anledning :lol: )
Blomstret kjole

Og så har jeg lige bestilt en billig hvid tee / top ting jeg forelskede mig i.

For 1 ting er kommet på must have listen, et par nye Chelsea boots for de gamle er bogstavlig talt slidt i stykker, de er hul til tæerne :lol:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 757
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 5685

Indlægaf FrøkenM » 14. feb 2020, 10:27

Intet købt hele januar-februar. Jeg kan godt mærke, at det nok ændrer sig når jeg er færdig med at være indespærret herhjemme med et gipsben. Jeg er ikke faldet i netshopping selvom jeg er forelsket i fire kjoler, som jeg tænker ville gøre sig godt her i foråret :love:
Når min fodstilling er korrekt igen må vi se hvad der sker for jeg har (desværre) en fornemmelse af, at ingen af de sko jeg har brugt før, duer nu hvor jeg forhåbentlig får begge fødder mere solidt i jorden :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1365
Likede indlæg: 16601

Indlægaf LaMariposa » 14. feb 2020, 10:47

Jeg vil virkelig anbefale daglige besøg på netbank, når det er svært at overholde shoppestoppet. Det bliver meget virkeligt, når man ser beløbet trukket på kontoen.

Min bank tilbyder derudover forbrugsagenter, hvor man kan sætte et årligt maxbeløb for en eller anden kategori. Jeg har sat et maxbeløb for tøjindkøb i år, og når jeg køber noget, så bliver loadbaren mere fyldt. Det gør det meget visuelt :genert:

Den er dog ikke helt retvisende, for de 350 kroner er egentlig brugt før nytår. De gik bare først ind den anden januar.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
No1
Kort karma: 244
Likede indlæg: 4298

Indlægaf No1 » 14. feb 2020, 10:57

^spiir er også en udmærket app til at få et overblik over forbrug :)
1
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.

Tilbage til "Mode"