Shoppestop 2020

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Shoppestop 2020

Indlægaf Kruspersille » 5. jan 2020, 17:06

Jeg tænkte, det kunne være meget sjovt at prøve at have et år, hvor jeg slet ikke køber noget nyt tøj. Jeg synes ikke rigtig, jeg mangler noget. Andre, der vil være med?
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Hunkat » 5. jan 2020, 18:12

Jeg prøver at være med igen i år. Det gik ikke videre godt sidste år desværre.

Primært skal jeg stoppe med at trøste-shoppe. Det er både lækker mad og alt muligt andet når jeg har det skidt. Det er virkelig en dårlig vane.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Spjaerten » 5. jan 2020, 18:18

Er så meget med.
Kan kun komme i tanke om 1 ting jeg må supplere op på og det er strmpebukser.
Skal virkelig af med min lille gæld på kassekreditten og ha sparret op til ferie.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Ally » 5. jan 2020, 18:19

Jeg vil gerne være med. Dog ikke for hele året, nok mere månedsvis :)

Jeg har rigeligt med tøj, og faktisk har jeg eksempelvis så mange kjoler, at jeg ikke har plads til flere i skabet :blush: I slutningen af februar skal jeg til en større fest, og det er min hensigt ikke at købe nyt tøj dertil, men bruge noget af det, jeg allerede har.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Filipai » 5. jan 2020, 18:26

Jeg vil til en hvis grad gerne være med. Jeg skal tilbage på på det mantra der hedder at jeg kun må købe hvis jeg har nedskrevet at jeg mangler det og derefter summet over det i en måned. Hvis jeg stadig føler jeg mangler item i garderoben, så må det købes.

Lige nu er der en ting på den liste som jeg må købe hvis det bliver spottet, og det er en højttaljet pencilskirt i sort med drapering på maven.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf LaMariposa » 5. jan 2020, 18:40

Jeg er også med! Har shoppet alt for meget i 2019, og jeg mangler virkelig ikke noget. Skal en tur til USA sent på foråret, og planen er, at jeg ikke må købe andet end basisting indtil da.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 5. jan 2020, 20:03

Jeg er med. 2019 var et rigtig godt år på shoppingfronten og min bøjlestang og kommoder bugner :blush:
Jeg har en del tøj som pt. ikke sidder som det skal men det håber jeg på at det kommer til i løbet af året. Når det sker har jeg virkelig meget fint, som bare trænger til at blive brugt.

Jeg tager det også lidt månedsvis. Januar må jeg slet ikke købe noget og februar/marts er det afhængig af om jeg mangler bedre/andre sko efter min operation. Eneste undtagelse er hvis undertøj/leggings/strømpe(bukser) bliver slidt op.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf IrmaPigen » 7. jan 2020, 20:11

Jeg vil gerne være med.

Jeg ved dog, at jeg bliver nødt til at købe basisting som strømper, trusser, et par hvide basis BH'ere og undertrøjer.

Og så ville jeg gerne have et par Vagabond Frances loafers til i sort, men jeg vil gerne fange dem på udsalg i min størrelse.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Daine » 10. jan 2020, 08:48

Jeg vil også gerne være med, jeg er virkelig god til at impuls(net)shoppe, specielt når jeg har kigget i “Hvad har du sidst købt”tråden. Så den forsøger jeg at holde mig fra :lol:

Men jeg har RIGTIG meget tøj, og da jeg bruger de samme to nederdele på job og derudover har arbejdstøj, så er det minimalt hvad jeg bruger herhjemme, hvor det mest er det ældgamle hyggetøj jeg hopper i i fritiden. Jeg har udsalgsshoppet lidt her i januar, men nu skal det være slut. Jeg har ingen større arrangementer eller andet der kræver nyt tøj i dette år, og de småting der er kan jeg sikkert godt grave noget frem i skabene. Hos mig er det meget mentalt: når jeg skal et eller andet kræver det nyt tøj, det er indpodet helt fra jeg var barn, hvor det ofte var den eneste måde jeg fik nyt tøj på (jeg var barn i fattigfirserne). Sådan er det jo ikke længere, men følelsen sidder stadig i kroppen.


Eneste undtagelser er undertøj (pt mangler jeg ikke, men kommer nok til det i løbet af året) og strømper/strømpebukser/leggins, som bliver hurtigt slidt når jeg bruger det hver dag. Det må jeg købe løbende og efter behov.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf FrøkenM » 14. jan 2020, 11:17

Ingen køb udover et par nylonstømper til en julefrokost jeg var til i weekenden. Så det går efter planen kan man sige :D
Jeg kan dog godt mærke, at jeg har en trang til at købe noget lækkert som jeg enten kan bruge her når jeg skal opereres igen eller en flot kjole, som jeg kan se frem til at bruge når jeg får gipsen af igen.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2020, 11:53

Jeg kæmper virkelig synes jeg. Det er som om forbruget bare flytter sig i stedet for at blive mindre.

Pt. har vi dog hverken købt tøj, fastfood eller elektronik i det nye år så...
Og jeg har modstået fristelsen til at købe de smukkeste kjoler i 50'er og 20'er stil selvom det virkelig holdt hårdt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Filipai » 14. jan 2020, 12:46

Intet købt :D jeg har dog en cardigan fra gave der skal byttes, men bliver muligvis bare til et tilgodebevis hvis jeg intet kan finde.

Snart står den på ferie, og der håber jeg også at jeg kan holde mig fra shopping :D er ikke kommet på mere jeg mangler, andet end et par bælter fordi mine gamle er blevet for store, men det er ikke helt i samme kategori :D
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Stitch » 14. jan 2020, 12:55

Jeg vil gerne være med:)
Jeg ved dog, at jeg kommer til at købe basisting som undertøj og fodtøj, men ellers har jeg det meste, jeg har brug for.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Kruspersille » 14. jan 2020, 13:26

Jeg har ikke købt noget, men jeg havde da bestemt også regnet med at kunne holde 14 dage. Jeg køber ikke tøj hver måned i forvejen :)
Jeg tænker rigtig meget på klimaet, og i særdeleshed på de forhold tøjet produceres under og på den baggrund er det nemt ikke at blive fristet.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf IrmaPigen » 14. jan 2020, 14:24

Lathyrus skrev:Hvordan går det med jer?

Jeg har fået mine bikinier hjem og de passede perfekt, og det samme med strandkjolen/kimonoen. Så er det på plads :)

Måtte dog også investere i to par strømpebukser da jeg har ødelagt et par og i forvejen ikke havde så mange at gøre med. Men så skulle de gerne holde testen af tiden indtil det bliver sæson for bare ben.

Og så ligger der en pakke med t-shirts og kortærmede skjorter og venter på mig ved købmanden.

Hvis de også passer, så er jeg klar til forår/sommer og mangler ikke mere det næste halve år i hvertfald.


Går rigtig fint her.

Har indtil videre intet købt.

Mine loafers er udsolgt i min størrelse :sur:
0

Tilbage til "Mode"