Shoppestop 2020

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 366
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 12025

Re: Shoppestop 2020

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2020, 11:53

Jeg kæmper virkelig synes jeg. Det er som om forbruget bare flytter sig i stedet for at blive mindre.

Pt. har vi dog hverken købt tøj, fastfood eller elektronik i det nye år så...
Og jeg har modstået fristelsen til at købe de smukkeste kjoler i 50'er og 20'er stil selvom det virkelig holdt hårdt.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 114
Likede indlæg: 3396

Indlægaf Lathyrus » 14. jan 2020, 12:21

Hunkat skrev:Jeg kæmper virkelig synes jeg. Det er som om forbruget bare flytter sig i stedet for at blive mindre.

Pt. har vi dog hverken købt tøj, fastfood eller elektronik i det nye år så...
Og jeg har modstået fristelsen til at købe de smukkeste kjoler i 50'er og 20'er stil selvom det virkelig holdt hårdt.

Jeg forsøger virkelig at fokusere på at kunne spare op hvis jeg undlader at flytte forbruget og kun køber det tøj jeg reelt har brug for. På den måde håber jeg at kunne fastholde mig selv i at pengene kan gå til feks en forlænget weekend/miniferie hvis jeg ikke flytter forbruget hen til make up, nips eller elektronik.

Det bliver nok endnu sværere når jeg har fået købt de ting jeg mangler og kassen dermed ska lukkes helt :ninja:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 704
Likede indlæg: 5636

Indlægaf Filipai » 14. jan 2020, 12:46

Intet købt :D jeg har dog en cardigan fra gave der skal byttes, men bliver muligvis bare til et tilgodebevis hvis jeg intet kan finde.

Snart står den på ferie, og der håber jeg også at jeg kan holde mig fra shopping :D er ikke kommet på mere jeg mangler, andet end et par bælter fordi mine gamle er blevet for store, men det er ikke helt i samme kategori :D
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 488
Likede indlæg: 7000

Indlægaf Stitch » 14. jan 2020, 12:55

Jeg vil gerne være med:)
Jeg ved dog, at jeg kommer til at købe basisting som undertøj og fodtøj, men ellers har jeg det meste, jeg har brug for.
1
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 13
Likede indlæg: 237

Indlægaf Kruspersille » 14. jan 2020, 13:26

Jeg har ikke købt noget, men jeg havde da bestemt også regnet med at kunne holde 14 dage. Jeg køber ikke tøj hver måned i forvejen :)
Jeg tænker rigtig meget på klimaet, og i særdeleshed på de forhold tøjet produceres under og på den baggrund er det nemt ikke at blive fristet.
1
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 14. jan 2020, 14:13

Kruspersille skrev:Jeg har ikke købt noget, men jeg havde da bestemt også regnet med at kunne holde 14 dage. Jeg køber ikke tøj hver måned i forvejen :)
Jeg tænker rigtig meget på klimaet, og i særdeleshed på de forhold tøjet produceres under og på den baggrund er det nemt ikke at blive fristet.

Selvom man ikk køber noget hver måned, så kan januarudsalget godt være fristende ;) Sådan plejer jeg i hvertfald at have det og nogengange er der også virkelig noget at spare i forhold til hvis man køber i oktober eller april.
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 14. jan 2020, 14:18

Lathyrus skrev:Hvordan går det med jer?

Jeg har fået mine bikinier hjem og de passede perfekt, og det samme med strandkjolen/kimonoen. Så er det på plads :)

Måtte dog også investere i to par strømpebukser da jeg har ødelagt et par og i forvejen ikke havde så mange at gøre med. Men så skulle de gerne holde testen af tiden indtil det bliver sæson for bare ben.

Og så ligger der en pakke med t-shirts og kortærmede skjorter og venter på mig ved købmanden.

Hvis de også passer, så er jeg klar til forår/sommer og mangler ikke mere det næste halve år i hvertfald.

Nå, ingen skjorter eller t-shirts i denne omgang. Ingen af dem var helt perfekte. Nogle af dem var ok, men en del af mit shoppestop/nedskæring handler om kun at købe det som er lige i øjet. Jeg har været lidt slem til at købe noget som kun var ok og så enten ikke rigtigt bruge det, eller det lynhurtigt er blevet træls og nusset at se på.

Så retur med det det!
0
IrmaPigen
Kort karma: 600
Likede indlæg: 7350

Indlægaf IrmaPigen » 14. jan 2020, 14:24

Lathyrus skrev:Hvordan går det med jer?

Jeg har fået mine bikinier hjem og de passede perfekt, og det samme med strandkjolen/kimonoen. Så er det på plads :)

Måtte dog også investere i to par strømpebukser da jeg har ødelagt et par og i forvejen ikke havde så mange at gøre med. Men så skulle de gerne holde testen af tiden indtil det bliver sæson for bare ben.

Og så ligger der en pakke med t-shirts og kortærmede skjorter og venter på mig ved købmanden.

Hvis de også passer, så er jeg klar til forår/sommer og mangler ikke mere det næste halve år i hvertfald.

Går rigtig fint her.

Har indtil videre intet købt.

Mine loafers er udsolgt i min størrelse :sur:
0
Byggenørden
Kort karma: 7
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 31

Indlægaf Byggenørden » 14. jan 2020, 17:59

Jeg vil også gerne være med - i sær nu hvor min økonomi det næste halve år bliver stramt :mellow:

Jeg plejer at bruge en hel del penge på tøj hver måned, men da jeg efterhånden ikke rigtig mangler noget og fik købt en ordentligt omgang nyt undertøj til black friday burde det godt kunne lade sig gøre.
Har på nuværende tidspunkt også en del tøj liggende der enten skal syes lidt om eller farves, så dem burde jeg nok koncentrere mig om i stedet for at købe nyt :D

Forbehrolder mig dog retten til at købe nye strømpebukser, når jeg løber tør, da jeg primært kun går i kjoler og nederdele og tvivler på vejret ligger op til bare ben lige foreløbig
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2344
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 26569

Indlægaf Daine » 14. jan 2020, 19:52

Jeg ved ikke lige helt om jeg kan sige det går godt :D Jeg har købt strømpebukser og leggins til de næste par måneder (tilladt køb jf mit shoppestop), men jeg har så også lige klikket et par nye sko hjem for 5 min siden :genert:

MEN det glemte jeg egenligt i mit første indlæg - sko til arbejdsbrug er tilladt at købe. Jeg har dårlige fødder og dét kombineret med et job hvor jeg står/går på flisegulv hele dagen (Fuck det er hårdt for fødderne! :tie: ) kræver gode sko med nogle virkelig gode såler! Nu har jeg så prøvet at bestille et par Skechers hjem fra deres udsalg, så må jeg lige teste om de er gode nok. Til sommer skal jeg have et par sandaler, så :kryds: for at Skechers dur!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 15. jan 2020, 14:11

Nå, jeg faldt i i dag. Min mand skulle ha’ nye sko (helt berettiget, der er store huller i hans). Og så kunne jeg jo liiiige kigge mig omkring.

Og faldt over et par smukke, super komfortable Ecco mellem hæle. Sat ned med 600kr.

Jeg tænker jeg må opveje ved at gå skabet igennem og sælge ud af det jeg ikke bruger så jeg kan retfærdiggøre det.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 584
Likede indlæg: 4998

Indlægaf Ally » 17. jan 2020, 09:37

Jeg har opdateret undertøjsskuffen med trusser - og så har jeg også købt et par nye sneakers fra NB, men begge dele manglede jeg.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 18. jan 2020, 13:23

Nå, jeg fik gennemgået hele skabet i dag, fra top til bund. Smed to store sække med tøj og sko til genbrug. Det var faktisk en rigtig stor hjælp i forhold til at konkretisere mit shoppestop, at se hvor meget jeg egentlig har af alting.

Jeg kan faktisk ikke retfærdigøre at købe noget fremadrettet med mindre noget specifikt går i stykker. Måske strømper og trusser, efter forbrug. Eneste undtagelse er: Sneakers til foråret, et par gode sorte sandaler til sommer, sorte dresspants hvis jeg kan finde det helt rigtige par.
1
IrmaPigen
Kort karma: 600
Likede indlæg: 7350

Indlægaf IrmaPigen » 18. jan 2020, 18:39

Lille impulskøb. En kjole til 200 Kr. Så absolut ikke en del af lovlige køb under shopperstoppet.

Nå jeg må op på hesten igen.

Det hjælper lidt, at jeg hverken kan finde de Divided (HM) strop bluser, jeg bruger som undertrøjer, de loafers jeg gerne vil have i min størrelse eller de strømper, jeg plejer at købe...
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1510
Likede indlæg: 6105

Indlægaf Spjaerten » 18. jan 2020, 18:42

Har shoppet 2 par jeans til 240kr ialt - sparet 560kr. De er nødvendige.
Støvler røg retur de klemte for meget på tæerne.
Beholdte for 290kr af udsalgsshopping ordre; bikini, nederdel og denimshorts.

Så burde virkelig kunne holde mig fra andet end strømpebukser de næste mange mange mange måneder. Skabet bugner af tøj jeg kan passe nu og når jeg forhåbentlig får tabt mig i årets løb.
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Mode"