Stofbind sælges

Vil du sælge dine hjemmelavede produkter, eller gamle sager fra loftet, kan du gøre det her.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Neenah » 27. mar 2017, 18:35

Allmost_Famous skrev:Ej, hvor spøjst! :stoned:

Måske er det fordi sugefladen i trusseindlæggene er en my bredere, og blodet derfor når at fordele sig mere i siden, og ikke kun i længden? :gruble: Det kan også være meget forskelligt alt efter hvor, man bløder. Altså om man er en af dem, der bløder ét sted, eller om det ligesom fordeler sig jævnt i hele længden. Ved ikke om det giver mening?

Fire-fem timer tænker jeg ellers lyder ok, men det er selvfølgelig træls hvis det er oftere end du ellers ville have skiftet engangsbind? Personligt holder stofbind markant længere her end engangsbind og tamponer gjorde, men det er jo en ringe trøst. Hvis du lige husker mig på det når du bestiller (testbind + hvad du ellers snakkede om), så drøner jeg lige et ekstra bind med i kuverten som plaster på såret. Er det ok? :)


Det kan godt være. I princippet kunne jeg gå en hel (eller måske endda flere) dage med det samme bind, hvis det ikke var superklamt :lol: Men stofbindene holder altså væsentligt kortere.

Der behøver nu ikke et plaster, men jeg siger da ikke nej tak :kys: Smider dig lige en pb.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Filipai » 27. mar 2017, 19:56

Jeg håber stadig på du har mod til at springe ud i en g-strengs model, trusseindlæg :D
Har du forøvrigt noget godt fif til at få lukket trykknapperne. Jeg har et hyr med at få dem lukket, og det er lidt fjollet at jeg skal have manden til at klare det for mig :genert:
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 27. mar 2017, 20:00

Filipai skrev:Jeg håber stadig på du har mod til at springe ud i en g-strengs model, trusseindlæg :D
Har du forøvrigt noget godt fif til at få lukket trykknapperne. Jeg har et hyr med at få dem lukket, og det er lidt fjollet at jeg skal have manden til at klare det for mig :genert:

Jeg kan godt prøve at lege med at lave et mønster til g-streng, hvis du gerne vil have det? :)

Jeg har hørt, at hvis man hælder kogende vand over trykknapper, bliver de nemmere at lukke. Jeg har ikke prøvet selv, men jeg oplever så heller knapper, der ikke kan trykkes sammen - selvom de nogle gange skal have et ordentligt tryk. Er det bind, jeg har lavet?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Bøtte » 27. mar 2017, 20:21

Mangler du stadig en tester? :)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 27. mar 2017, 20:32

Bøtte skrev:Mangler du stadig en tester? :)

Ja, til et natbind :)

Jeg har ikke lavet mønsteret endnu, men det bliver noget i stil med dagsbindet.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Filipai » 27. mar 2017, 21:18

Allmost_Famous skrev:
Filipai skrev:Jeg håber stadig på du har mod til at springe ud i en g-strengs model, trusseindlæg :D
Har du forøvrigt noget godt fif til at få lukket trykknapperne. Jeg har et hyr med at få dem lukket, og det er lidt fjollet at jeg skal have manden til at klare det for mig :genert:

Jeg kan godt prøve at lege med at lave et mønster til g-streng, hvis du gerne vil have det? :)

Jeg har hørt, at hvis man hælder kogende vand over trykknapper, bliver de nemmere at lukke. Jeg har ikke prøvet selv, men jeg oplever så heller knapper, der ikke kan trykkes sammen - selvom de nogle gange skal have et ordentligt tryk. Er det bind, jeg har lavet?


Jep. I starten var det ikke et issue, men måske er det gentagne ture i vaskemaskine+tumbler der har gjort dem lidt skæve. Prøver med kogende vand.
Ja gerne. altså de behøver ikke være vildt smalle, bare lidt smallere bagtil end dine nuværende trusseindlæg, så vil jeg meget gerne bestille 6 stk :)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 28. mar 2017, 05:53

Filipai skrev:Jep. I starten var det ikke et issue, men måske er det gentagne ture i vaskemaskine+tumbler der har gjort dem lidt skæve. Prøver med kogende vand.
Ja gerne. altså de behøver ikke være vildt smalle, bare lidt smallere bagtil end dine nuværende trusseindlæg, så vil jeg meget gerne bestille 6 stk :)

Det er nok en idé lige at prøve det med kogende vand på et enkelt bind, i tilfælde af, det ikke virker helt optimalt.

Jeg skal lige have lavet denne omgang testbind med brede vinger, men bagefter skal jeg nok lige lege med et mønster til trusseindlæg til g-streng :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 6. apr 2017, 18:59

I weekenden afsender jeg testbind, og så går jeg i gang med at lege med mønster til g-strengstrusseindlæg :)
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Kanga
Indlæg: 2898
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3616

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Kanga » 16. apr 2017, 18:36

Jeg bliver da lidt hooked på trusseindlæg. Men er de ikke meget tykke? Til dagligt går jeg i Sloggis microstoftrusser... De er meget tynde, og jeg tænker, om trusseindlægget 'fylder' for meget i dem.

Kanga
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Purple Haze » 19. apr 2017, 20:17

Kanga skrev:Jeg bliver da lidt hooked på trusseindlæg. Men er de ikke meget tykke? Til dagligt går jeg i Sloggis microstoftrusser... De er meget tynde, og jeg tænker, om trusseindlægget 'fylder' for meget i dem.

Kanga


Jeg oplever at trusseindlæggene 'fylder' meget som du siger.
Det er ikke som engangs som man jo kan få i papirtynde variationer.

Synes de minder om alm. lidt større bind.
Dog er overfladen jo helt anderledes, hvilket gør dem langt mere behagelige,
Bla "klistre" de ikke til huden som "plastic-bind" godt kan gøre.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Tanten » 19. apr 2017, 22:13

Hvor er dine bind da bare megaseje! Det lakker mod enden med mine menstruationer pga. fremskreden overgangsalder, så det giver ikke så meget mening for mig at købe noget, der er lavet til at holde længe, men de er helt vildt søde og gennemtænkte, dine bind.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 19. apr 2017, 23:11

Kanga skrev:Jeg bliver da lidt hooked på trusseindlæg. Men er de ikke meget tykke? Til dagligt går jeg i Sloggis microstoftrusser... De er meget tynde, og jeg tænker, om trusseindlægget 'fylder' for meget i dem.

Kanga

Uanset typen af stofbind, kan man godt lige have følelsen af, at de fylder meget lige de første par gange. Jeg har ikke personligt haft det sådan, men det er vist ret almindeligt.
Selve indlægget er egentlig ret tyndt, men det skal jo knappes om trussen, og dér er det nok svært at undgå lidt tykkelse :gruble:

Egentlig er jeg måske ikke den rigtige til at kloge mig på trusseindlæggene som sådan, for jeg bruger dem slet ikke selv. Dels bløder jeg for meget til, at det giver mening, dels bløder jeg kun fortil, så jeg læner mig meget op ad andres feedback når det kommer til dem til menstruationsbrug.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 19. apr 2017, 23:18

Purple Haze skrev:Jeg oplever at trusseindlæggene 'fylder' meget som du siger.
Det er ikke som engangs som man jo kan få i papirtynde variationer.

Synes de minder om alm. lidt større bind.
Dog er overfladen jo helt anderledes, hvilket gør dem langt mere behagelige,
Bla "klistre" de ikke til huden som "plastic-bind" godt kan gøre.

Ja, det med, at de ikke er klisterklamme som engangsbindene er virkelig en af de bedste ting ved stofbind i det hele taget :gogo:

Umiddelbart tror jeg, det er svært at undgå den fylde, der følger med et stofbind, hvis man er vant til de heeelt tynde trusseindlæg af papir. For en som mig, der kunne skifte tampon og natbind (papir) hver anden time, føles det ikke stort overhovedet, så det er nok meget også individuelt, ligesom med pasform og materialer.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Allmost_Famous » 19. apr 2017, 23:21

Tanten skrev:Hvor er dine bind da bare megaseje! Det lakker mod enden med mine menstruationer pga. fremskreden overgangsalder, så det giver ikke så meget mening for mig at købe noget, der er lavet til at holde længe, men de er helt vildt søde og gennemtænkte, dine bind.

Mange tak! :kys:

Min venindes moster har også sagt, at hun ville ønske, hun ikke var på vej i overgangsalderen, for ellers havde hun også været med på vognen :lol:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Stofbind sælges

Indlægaf Neenah » 16. maj 2017, 18:54

Allmost_Famous skrev:Tester søges:

Jeg er ved at lave mønstre til bind med bredere vinger, og har foreløbig lavet et til dagsbind. Natbindet kommer nok til at have nogenlunde samme proportioner.

Jeg foretrækker en tester, der har prøvet mine normale stofbind, men andre stofbind kan også gå. Jeg vil gerne have feedback på i hvilket omfang, bindet skøjter, i forhold til de andre vinger.

Du kan selv vælge af de farver og prints, jeg allerede har. Du vælger også selv om du vil teste et dags- eller natbind (jeg vil gerne have testet begge dele, så hvis der er i hvert fald to frivillige, vil det være fint :) )
Du betaler kun portoen.


Jeg har testet det nye stofbind nu (dagsbind). Jeg synes overhovedet ikke det skøjter, men det synes jeg heller ikke de andre dagsbind jeg har prøvet, gør. Lige nu bruger jeg dog et af de smallere dagsbind med mindre vinger, og umiddelbart synes jeg bedre om de bredere vinger.

Jeg bløder dog stadig igennem bindene, men ikke trusseindlæggene. Det er meget mærkeligt.
0

Tilbage til "Salg"