Nuttede hæklerier (og andet)

Vil du sælge dine hjemmelavede produkter, eller gamle sager fra loftet, kan du gøre det her.
Smiling_Goat
Kort karma: 630
Likede indlæg: 9762

Re: Nuttede hæklerier (og andet)

Indlægaf Smiling_Goat » 22. mar 2017, 18:55

Zombie skrev:
Smiling_Goat skrev:
Zombie skrev:Og kan du hækle en sweater til en hund?!

Det kan du tro, jeg kan :D - kludene er heller ikke noget problem.

Eller, det kommer lidt an på.. Jeg har fundet nogle fine strikkeopskrifter. Jeg ved ikke, hvor opsat du er på, at de skal være hæklet.

Den her fx
Billede

Den her er lidt mere besværlig (og så vil jeg dermed nok også godt have lidt mere for arbejdet,) men også meget sød
Billede

Mht. prisen er jeg fristet til at lige lave en klud for at finde ud af, hvor omstændeligt det er - det gør det lidt nemmere at vurdere.

Og så ved jeg ikke helt, hvad du er mest interesseret i, når det kommer til en hundesweater. Der er mange forskellige designs at vælge imellem. Hvis du har lyst, kan du finde nogle forskellige på garnstudio.com og ravelry.com - men ellers skal jeg nok prøve at finde nogle forskellige, når jeg har fået en bedre idé om, hvad du ønsker.

Men dine klude in mente, kunne denne måske være noget?
Billede

Bonusinfo: Jeg har også "selvlysende" garn i gul, grøn og pink neon :slem: (:P)

Jeg hopper på klud version 1. Lav gerne en test, men jeg vil nu gerne betale "hvad det koster" også ift. tid. :)

Ift. hundesweater hopper jeg fra igen. Jeg overvejer nemlig at købe en helt anden hundejakke til hende næste vinter, som er mere varm og så behøves der ingen sweater. Men jeg var inde at kigge på mønstre til sweatre, og hvis du henover sommeren/tidlig efterår stadig er "in business", kan det være at jeg skriver til dig der. Så må du sige nej, hvis du ikke har tiden eller lysten. :P

Jeg tænker 5-7 klude - hvis du gider. Jeg ved ikke, hvor "spændende" et arbejde det er. Du skal i hvert fald ikke føle dig forpligtet til en masse, hvis det er vildt træls.

Okay, det lyder helt fint.

Jeg prøver lige at gå i gang med en klud én af dagene, så jeg kan få en idé om arbejdets omfang, og så melder jeg lige tilbage :)

(Og du er altid velkommen til at sige til, hvis du pludseligt kommer i tanke om, at du godt vil have en sweater alligevel. Jeg hygger mig jo med arbejdet, så det behøver du slet ikke tænke på.)
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5855

Indlægaf Zombie » 22. mar 2017, 21:20

Smiling_Goat skrev:
Zombie skrev:
Smiling_Goat skrev:
Zombie skrev:Og kan du hækle en sweater til en hund?!

Det kan du tro, jeg kan :D - kludene er heller ikke noget problem.

Eller, det kommer lidt an på.. Jeg har fundet nogle fine strikkeopskrifter. Jeg ved ikke, hvor opsat du er på, at de skal være hæklet.

Den her fx
Billede

Den her er lidt mere besværlig (og så vil jeg dermed nok også godt have lidt mere for arbejdet,) men også meget sød
Billede

Mht. prisen er jeg fristet til at lige lave en klud for at finde ud af, hvor omstændeligt det er - det gør det lidt nemmere at vurdere.

Og så ved jeg ikke helt, hvad du er mest interesseret i, når det kommer til en hundesweater. Der er mange forskellige designs at vælge imellem. Hvis du har lyst, kan du finde nogle forskellige på garnstudio.com og ravelry.com - men ellers skal jeg nok prøve at finde nogle forskellige, når jeg har fået en bedre idé om, hvad du ønsker.

Men dine klude in mente, kunne denne måske være noget?
Billede

Bonusinfo: Jeg har også "selvlysende" garn i gul, grøn og pink neon :slem: (:P)

Jeg hopper på klud version 1. Lav gerne en test, men jeg vil nu gerne betale "hvad det koster" også ift. tid. :)

Ift. hundesweater hopper jeg fra igen. Jeg overvejer nemlig at købe en helt anden hundejakke til hende næste vinter, som er mere varm og så behøves der ingen sweater. Men jeg var inde at kigge på mønstre til sweatre, og hvis du henover sommeren/tidlig efterår stadig er "in business", kan det være at jeg skriver til dig der. Så må du sige nej, hvis du ikke har tiden eller lysten. :P

Jeg tænker 5-7 klude - hvis du gider. Jeg ved ikke, hvor "spændende" et arbejde det er. Du skal i hvert fald ikke føle dig forpligtet til en masse, hvis det er vildt træls.

Okay, det lyder helt fint.

Jeg prøver lige at gå i gang med en klud én af dagene, så jeg kan få en idé om arbejdets omfang, og så melder jeg lige tilbage :)

(Og du er altid velkommen til at sige til, hvis du pludseligt kommer i tanke om, at du godt vil have en sweater alligevel. Jeg hygger mig jo med arbejdet, så det behøver du slet ikke tænke på.)

Det lyder vildt godt!

Jeg skal nok sige til, sidder stadig og kigger lidt. :P
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5855

Indlægaf Zombie » 23. apr 2017, 21:24

Jeg vil blot anbefale Smilende Ged - hendes håndværk er i orden, alle aftaler overholdes og kommunikationen er god. 10/10 Will order again!
5
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 24. apr 2017, 15:58

Zombie skrev:Jeg vil blot anbefale Smilende Ged - hendes håndværk er i orden, alle aftaler overholdes og kommunikationen er god. 10/10 Will order again!

Wow tak, det er jeg glad for, du siger :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 256
Likede indlæg: 5240

Indlægaf sigge » 15. jun 2017, 09:39

Kan du evt. lave sådan et bogmærke som en isbjørn (alternativt koala, men helst isbjørn)?

Og hvad med nogle "potteplanter" lidt á la dem Skralde har lavet i kreativ-tråden http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=37&t=62&start=345 (sidste side, jeg kan ikke finde ud af det med at linke til enkeltindlæg)? De behøver ikke at være præcis magen til, du må gerne freestyle, men bare i samme tema. Potteskjulere skal jeg nok selv skaffe, det er kun "planterne", du skal lave.

Og hvad skal bogmærke hhv. planter koste? Jeg har slet ikke noget imod at betale mere end materialeprisen, for du skal da også have lidt for den tid, du lægger i det, selvom du synes, det er sjovt.

Edit: Kan se andetsteds, at du er midt i en flytning, så jeg vil bare sige, at det ikke haster. Det er bare noget hygge til mig selv, så hvis der går et par måneder, før du får tid, er det også helt i orden.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 1. jul 2017, 21:48

sigge skrev:Kan du evt. lave sådan et bogmærke som en isbjørn (alternativt koala, men helst isbjørn)?

Og hvad med nogle "potteplanter" lidt á la dem Skralde har lavet i kreativ-tråden http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=37&t=62&start=345 (sidste side, jeg kan ikke finde ud af det med at linke til enkeltindlæg)? De behøver ikke at være præcis magen til, du må gerne freestyle, men bare i samme tema. Potteskjulere skal jeg nok selv skaffe, det er kun "planterne", du skal lave.

Og hvad skal bogmærke hhv. planter koste? Jeg har slet ikke noget imod at betale mere end materialeprisen, for du skal da også have lidt for den tid, du lægger i det, selvom du synes, det er sjovt.

Edit: Kan se andetsteds, at du er midt i en flytning, så jeg vil bare sige, at det ikke haster. Det er bare noget hygge til mig selv, så hvis der går et par måneder, før du får tid, er det også helt i orden.

Hov, beklager, jeg havde da helt overset dit indlæg (jeg har nemlig ligget i flytning ja, hehe)

Jeg kaster mig gerne ud i at lave et bogmærke med en isbjørn, og så har jeg fundet disse kaktusser på ravelry - så kan du se lidt forskellige ideer :)
http://www.ravelry.com/patterns/search# ... ility=free

Prisen afhænger lidt af planternes størrelse, garnet osv. så jeg vil lige høre, hvad du selv tænker kunne være godt at få, før jeg har en idé om en evt. pris :)
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 2. jul 2017, 11:37

Smiling_Goat skrev:
sigge skrev:Kan du evt. lave sådan et bogmærke som en isbjørn (alternativt koala, men helst isbjørn)?

Hov, beklager, jeg havde da helt overset dit indlæg (jeg har nemlig ligget i flytning ja, hehe)

Jeg kaster mig gerne ud i at lave et bogmærke med en isbjørn, og så har jeg fundet disse kaktusser på ravelry - så kan du se lidt forskellige ideer :)

Prisen afhænger lidt af planternes størrelse, garnet osv. så jeg vil lige høre, hvad du selv tænker kunne være godt at få, før jeg har en idé om en evt. pris :)

Fedt! Jeg ville elske at have en isbjørn som bogmærke.

Mht. planter kan jeg godt lide den her: http://www.ravelry.com/patterns/library/agave-free
og den her: http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-desert-cactus

Den sidste må dog godt være lidt større, så den passer til sådan en almindelig urtepottestørrelse og ikke en mini. Jeg tænker, at kaktussen totalt godt må være 25-30 cm høj.

Garnkvaliteter har jeg ingen præferencer indenfor. Om det er akryl eller hvad, er helt op til dig, og hvad du foretrækker at hækle i.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 4. jul 2017, 18:40

sigge skrev:
Smiling_Goat skrev:

Fedt! Jeg ville elske at have en isbjørn som bogmærke.

Mht. planter kan jeg godt lide den her: http://www.ravelry.com/patterns/library/agave-free
og den her: http://www.ravelry.com/patterns/library/mini-desert-cactus

Den sidste må dog godt være lidt større, så den passer til sådan en almindelig urtepottestørrelse og ikke en mini. Jeg tænker, at kaktussen totalt godt må være 25-30 cm høj.

Garnkvaliteter har jeg ingen præferencer indenfor. Om det er akryl eller hvad, er helt op til dig, og hvad du foretrækker at hækle i.

Jeg synes altid det er svært med priser, men jeg tænker lige og vender tilbage i pb, når jeg har fået kigget lidt rundt på garn osv. :)
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 4. jul 2017, 19:48

Smiling_Goat skrev:
Jeg synes altid det er svært med priser, men jeg tænker lige og vender tilbage i pb, når jeg har fået kigget lidt rundt på garn osv. :)

Det lyder godt. Du må også godt komme med et slag på tasken først og så justere prisen, når du ved, hvor svært det bliver. Og du skal ikke underbyde dig selv for min skyld, jeg betaler som sagt gerne for indsatsen. :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 4. jul 2017, 19:50

sigge skrev:
Smiling_Goat skrev:

Det lyder godt. Du må også godt komme med et slag på tasken først og så justere prisen, når du ved, hvor svært det bliver. Og du skal ikke underbyde dig selv for min skyld, jeg betaler som sagt gerne for indsatsen. :)

Det er virkelig pænt af dig. Jeg sætter virkelig pris på din omtanke :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 15. aug 2017, 12:39

sigge skrev:
Smiling_Goat skrev:

Så fik jeg hæklet det sidste og har taget billeder. Af en eller anden grund, kan jeg ikke få lov til at vedhæfte flere fotos ad gangen i privatbesked, så jeg lægger dem lige her - det håber jeg er okay.

Ca. 28 cm høj
Kaktus.jpg

Ca. 12 cm høj
Kaktus no. 2.jpg

Kaktus no. 3.jpg

Isbjørn.jpg

Isbjørn in action.jpg

Jeg håber, du kan lide dem, ellers tilretter jeg dem gerne - du siger bare til. Jeg har lavet kaktusserne efter de mål du oplyste, og jeg håber, jeg har ramt rigtigt. De er jo lavet i et materiale, der giver sig, så det er jo ikke helt til at ramme 100% plet, men målebåndet siger, at det er ret tæt på :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 15. aug 2017, 13:07

Smiling_Goat skrev:
sigge skrev:
Smiling_Goat skrev:

Så fik jeg hæklet det sidste og har taget billeder. Af en eller anden grund, kan jeg ikke få lov til at vedhæfte flere fotos ad gangen i privatbesked, så jeg lægger dem lige her - det håber jeg er okay.

Ca. 28 cm høj
Kaktus.jpg

Ca. 12 cm høj
Kaktus no. 2.jpg

Kaktus no. 3.jpg

Isbjørn.jpg

Isbjørn in action.jpg

Jeg håber, du kan lide dem, ellers tilretter jeg dem gerne - du siger bare til. Jeg har lavet kaktusserne efter de mål du oplyste, og jeg håber, jeg har ramt rigtigt. De er jo lavet i et materiale, der giver sig, så det er jo ikke helt til at ramme 100% plet, men målebåndet siger, at det er ret tæt på :)

De er bare SÅ fine. Jeg er vild med isbjørnen, og kaktusserne er spot on. Jeg sender dig lige en PB, så vi kan finde ud af betaling mm.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 25. aug 2017, 17:08

Jeg fik en idé.. Og nu har jeg en krammegiraf :genert:

Jeg har stadig ingen børn, men jeg er sikker på Gigi Raffi (ja, det hedder hun nu) ville elske at komme hen at bo sammen med nogen. Hun er skabt med masser af kærlighed og lige nu er hun den eneste af sin slags (hun var som sagt en idé jeg fik i forgårs,) så hun er en unik følgesvend.

Hun består både af konventionelt og økologisk bomuld og kan vaskes ved 60 grader. Samtidig har hun fået lidt tyngde, så hun føles livagtigt tung, når man holder hende.

Gigi1.jpg

Gigi3.jpg

Gigi2.jpg

Gigi in a Tree.jpg

Er der nogen, der kunne være interesseret i en ny ven? :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Frk.langstrømpe
Kort karma: 0

Indlægaf Frk.langstrømpe » 18. okt 2017, 20:48

[quote="Smiling_Goat"]Så der var en del drama om at få rummet oprettet, og nu er der ikke nogen, der vil bruge det? :-p

Så skal jeg begynde.

Jeg hækler og strikker, og synes især, det er sjovt at lave ting til børn. Det tricky er bare, at jeg ikke har børn selv, så.. Jeg har efterhånden en del børneting i hjemmet, og folk er begyndt at stille spørgsmål :genert:

Jeg vil derfor godt sælge ud af det - til en fair pris.

20160705_161555.jpg

20160316_102308.jpg

20160703_140117.jpg

20160703_114718.jpg

20160630_190508.jpg

Kaninen er solgt

Det hele er selvfølgelig hjemmelavet, hvilket betyder, at du naturligvis ikke finder dem i butikkerne. Samtidig er hæklede ting blevet ret populære, så det er også oplagte gaveideer, hvis du står og mangler sådan én (eller to, eller tre, eller ti.)

Materialerne er yderst slidstærke og tåler maskinvask - hvilket er en fordel ved ting, børn sutter på. Jeg har også et princip om, at jeg ikke sælger eller giver ting væk, som jeg ikke selv har lyst til at købe eller få. Jeg står altså 100% inde for kvaliteten, og tjekker den også løbende under fremstillingen, så jeg ved, at legetøjet holder til lidt ryk og vrid.

Jeg har desuden mobilepay, hvis det gør det nemmere OG sender gerne med andre end Post Danmark.

Endelig vil jeg sige, at jeg også altid er frisk på nye udfordringer, så du skal være velkomme til at rette henvendelse, hvis du har en idé, du gerne vil have ført ud i livet eller lignende (også selvom det hverken er legetøj eller til børn.) Fx er der et væld af (gratis) opskrifter ved ravelry.com og garnstudio.com, hvor du kan kigge forskellige muligheder igennem - så laver jeg dem gerne. Jeg kan både følge danske og engelske/amerikanske opskrifter, så der er en del muligheder :)

Jeg har også mulighed for at lave opskrifter fra supergurumi.com (jeg har fået tilladelse af bloggeren bag, så dér kan du også kigge ved interesse.) Han er utroligt dygtig og har mange rigtig gode ideer. Det er bl.a. ham, der står bag den meget populære udsplattede bogmærke-rotte.

Jeg kan ikke umiddelbart få lov til at vedhæfte flere billeder, men jeg laver løbende flere ting, så kig evt. tråden igennem, hvis du er interesseret. Jeg lægger billeder af tingene op, efterhånden som de bliver færdige.

Jeg har siden trådens oprettelse også lavet:
- Cupcakes (altså hæklede, ikk' :P)
- En uro med flyvende grise (der mangler bare ringen de skal hænge i, men den ville du jo så selv have medbestemmelse over udseendet af.)
- Brødkurve
- Bogmærker (udsplattet rotte)

Ideer og på tapetet:
- En uro med "superheltelam" (små flyvende lam iført kapper)
- Bogmærke med udsplattet gecko.
- Selvlysende huer, hundetøj/-dækkener el.lign. (jeg tænker, det kunne være rart til de mørke vintermorgener.)

Jeg vil løbende opdatere siden her, så kom endelig forbi fra tid til anden :)[/

Hvad koster enhjørningen? :love2:
0
Frk.langstrømpe
Kort karma: 0

Indlægaf Frk.langstrømpe » 18. okt 2017, 20:51

Smiling_Goat skrev:Jeg er gået i gang med et nyt projekt. Nemlig at få grise til at flyve :D

Jeg regner med at lave fire-fem af ham her og sætte i en uro. Jeg tror den bliver rigtig fin, og enden på enhver diskussion om, at noget kan gøres, når grise kan flyve :D (der er en del aftaler, der kan "cashes in" på.. Jeg siger det bare :P)

20160722_193520.jpg

Ej, hvor er de søde :love2: Du er virkelig dygtig!
0

Tilbage til "Salg"