Skovby SM87 TV-bord+ SM84 Skænk sælges!

Vil du sælge dine hjemmelavede produkter, eller gamle sager fra loftet, kan du gøre det her.
Fandango
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Skovby SM87 TV-bord+ SM84 Skænk sælges!

Indlægaf Fandango » 27. feb 2021, 12:23

Da min Far afgik ved døden for knap 4 år siden, arvede Jeg blandt andet et TV-bord og en Skænk fra Skovby Møbelfabrik.
Tv-Bordet hedder Skovby SM87 og Skænken er en Skovby SM84, begge i sæbebehandlet Bøg.

Jeg ønsker at spare gulvplads i min stue, og vil derfor gerne skifte disse to flotte, men også ganske tunge og gulvplads-krævende møbler, ud med opbevaringsløsninger der kan hænges på væggen, og Jeg vil derfor gerne sælge mine to fine Skovby møbler.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvor Jeg skal udbyde dem til salg, for de er for moderne og tidløst designet til at være auktionsemner ifølge Lauritz og
Bruun Rasmussen som Jeg skrevet lidt frem og tilbage med, men samtidigt er de heller ikke egnede til salg f.eks via Facebook, hvor det ofte bare drejer sig om at få varerne "skudt af" i en h...... fart, fordi sælger skal flytte eller bare ikke gider at se på tingene længere.

Der er tale om højkvalitets møbler der den dag i dag, stadig produceres og sælges som nye, eksempel hos Møblér-kæden eller Danbo, hvor nyprisen for hvert enkelt møbel typisk vil være 10-12.000.
Møblerne er sæbebehandlede flere gange, har alle justerbare stilleben i god behold, og har ingen fæle skrammer og skader.

TV-Bordets mål (Længde x Dybde x Højde) : L:190 CM D:47 CM H: 50 CM
Skænk: L:95 CM D: 47 CM H: 87 CM

Mit prismæssige udgangspunkt ligger omkring 10.000 for dem begge, hvilket er 10-14.000 under nypris i butikkerne.
Selvfølgelig kan vi handle om prisen, blot vil Jeg gerne undvære at blive tilbudt en tiendedel af butiksprisen eller lignende. ;)
Eventuelle interesserede er også velkomne til kun at købe ét af møblerne.
Hvis DU eller nogen du kender er interesserede i at købe én eller begge disse moderne møbelklassikere, så giv lyd her i tråden eller via PB, så finder vi ud af at foranstalte en fremvisning, så vi kan finde frem til en passende pris for møblerne i forhold til deres stand.

IMG_20201115_142644.jpg
[/img]
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
pixienic
Kort karma: 18
Likede indlæg: 375

Re: Skovby SM87 TV-bord+ SM84 Skænk sælges!

Indlægaf pixienic » 23. mar 2021, 15:53

Hvordan kommer du frem til, at det “uden tvivl” er hælervarer? :lol:
1
TomKah
Kort karma: 255
Likede indlæg: 3312

Indlægaf TomKah » 23. mar 2021, 16:51

Helt ærligt så tror jeg at du får svært ved at sælge dem til den pris du efterspørger. Jeg tvivler ikke på at det er kvalitet, men når man skal sælge brugte møbler er man også afhængig af modeluner og andet som påvirker populariteten. Ting er ikke nødvendigvis penge værd fordi de er gedigne.

Træsorter er som det meste andet påvirket er disse modeluner. Kirsebær var ekstremt populært i 90erne og bøg var moderne i 80erne og fik vidst en kort revival i de tidlige 00ere. Lige pt er der næsten ingen omsætning i disse træsorter da de unge går efter mørke træsorter - varme træsorter. Jeg så sågar en som havde teakbejdset et bøgetræs møbel fra Brdr Andersen på dba - et møbel som sandsynligvis havde koster 30-40000 kr. - Det siger lidt om hvor lidt populært bøg er.

Målgruppen for dine møbler er folk som er 50+ - nok nærmere 60+ og de fleste i den målgruppe har jo de møbler de skal have. Alternativt unge mennesker som ønsker at male dem. Men hvorom alting er, så tænker jeg din pris baseret på billeder og beskrivelsen er urealistisk.
3
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 709
Likede indlæg: 18925

Indlægaf Santa » 23. mar 2021, 17:48

Jeg tror at TomKah har ret.
Jeg interesserer mig ret meget for design og møbler, især brugtmarkedet. Og de møbler, den træsort og den stil er bare ikke i høj kurs. TV borde bruger man ikke ret meget mere, TV hænges jo på væggen.
At auktionshusene ikke vil tage dem ind, fortæller jo også at de er svære at sælge.
Så din pris skal meget længere ned, hvis du skal af med dem.
Men ellers vil jeg anbefale dig at prøve på Facebook eller dba. Herinde er der ikke et ret stort køb/salgsmarked.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, det står ikke noget. ;)

Ikke medlem af Inderkredsen. :nej:
Brugeravatar
FrkFauna
Kort karma: 27
Geografisk sted: I naturen
Likede indlæg: 260

Indlægaf FrkFauna » 27. mar 2021, 15:15

Mine forældre købte for nogle år siden en brugt mahogni reol (i meget fin stand), som kom fra et anerkendt dansk møbel design.
Sælgeren havde vist givet omkring 20.000kr den gang han købte det, men måtte sande at hvis han skulle få det solgt. Så lå prisen på sølle 1500kr

Desværre er det som TomKah & Santa skriver. Tiden er løbet fra det og dem som er interesseret i den slags møbler, er et meget lille klientel. Men trist er det, da det uden tvivl er god kvalitet og håndværk.
0
They say time heals all wounds.
- Broken hearts aren't that simple.
Fandango
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Indlægaf Fandango » 8. apr 2021, 11:51

@ Tomkah, santa, FrkFauna

Tak for Jeres seriøse inputs :-)
I har desværre nok ganske ret med hensyn til prisen for møblerne.
Der er SÅ mange brugte møbler til salg på diverse salgsplatforme, at
det er svært at blive set i mængden, og det er nok i virkeligheden kun
designermøbler der ikke falder kraftigt i værdi ret hurtigt.

Jeg satte dem til salg her på siden da der lader til at være en del af
debattørerne der hører til i +40-segmentet, og det er utvivlsomt blandt
"sølvræve" der kender møblerne og deres værdi, at en eventuel køber skal findes.

Jeg kan se at pixienic svarer på en eller anden kommentar som åbenbart er blevet slettet.
I hvertfald kan Jeg ikke se den kommentar der svares på, men kan forstå ud fra svaret, at
en eller anden åbenbart mener at Jeg forsøger at sælge stjålne møbler.

Det gør Jeg IKKE, og Jeg er ærligt talt ret træt af at blive anklaget for hæleri når Jeg
forsøger at sælge mine arvestykker.
Tanketomme og hjernedøde idioter findes desværre over alt, og det er du der kommer med disse
grove beskyldninger et lysende klart eksempel på.
Du har INTET belæg for dine stupide anklager, og bør i dén grad undlade at slynge om dig
med udokumenterede anklager af den karakter.

Tak til de af Jer der går i rette med individet der beskylder mig for hæleri.
Jeg har ikke været online her på siden i et stykke tid, så derfor svarer Jeg først nu. :-)
1

Tilbage til "Salg"