Mobil til Bedste med godt kamera

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Delfin » 1. aug 2017, 20:54

Min mor vil gerne have en gammeldags klaptelefon uden for mange dikkedarer.
Hun skal i hovedsagen kunne ringe og sende sms, evt også mms, men samtidig vil hun også gerne have et hæderligt kamera.
Jeg har søgt på forskellige Doro-mobiler, men kameraerne er ikke noget at skrive hjem om.
Kan det overhovedet lade sig gøre at finde sådan en oldsag med et ordentligt kamera?
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Delfin » 2. aug 2017, 12:10

Falstria skrev:Nogen særlig årsag til at kameraet skal være i telefonen? Det er vel kun hvis man skal sende billeder til andre akut.

Jeg benytter det ikke selv.


Hun har ikke så stort behov for at fotografere, at hun vil have et separat kamera.
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf kidkomb » 2. aug 2017, 12:11

Delfin skrev:
Falstria skrev:Nogen særlig årsag til at kameraet skal være i telefonen? Det er vel kun hvis man skal sende billeder til andre akut.

Jeg benytter det ikke selv.


Hun har ikke så stort behov for at fotografere, at hun vil have et separat kamera.

Hun kommer ikke uden om en smartphone, hvis hun vil have et kamera hun kan bruge til noget som helst.
Ej heller vil hun kunne bruge den lille skærm på en trykknaptelefon til at se sine billeder.
Og så er det vel ligegyldigt, hvis hun ikke kan se billederne.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Delfin » 2. aug 2017, 12:19

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:Nogen særlig årsag til at kameraet skal være i telefonen? Det er vel kun hvis man skal sende billeder til andre akut.

Jeg benytter det ikke selv.


Hun har ikke så stort behov for at fotografere, at hun vil have et separat kamera.

Hun kommer ikke uden om en smartphone, hvis hun vil have et kamera hun kan bruge til noget som helst.
Ej heller vil hun kunne bruge den lille skærm på en trykknaptelefon til at se sine billeder.
Og så er det vel ligegyldigt, hvis hun ikke kan se billederne.


Hun kan ikke finde ud af en smartphone. Der findes klaptelefoner med lidt større skærm, end den er er på hendes gamle, og den har hun brugt til det, så det er vist fint nok. Hun vil også lægge dem ind på computeren (hvis hun kan finde ud af det)
Jeg har kigget på rigtig mange og du har ret, jeg er også kommet frem til, at hun må lade sig nøje med et dårligere kamera
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf kidkomb » 2. aug 2017, 12:24

Delfin skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:Nogen særlig årsag til at kameraet skal være i telefonen? Det er vel kun hvis man skal sende billeder til andre akut.

Jeg benytter det ikke selv.


Hun har ikke så stort behov for at fotografere, at hun vil have et separat kamera.

Hun kommer ikke uden om en smartphone, hvis hun vil have et kamera hun kan bruge til noget som helst.
Ej heller vil hun kunne bruge den lille skærm på en trykknaptelefon til at se sine billeder.
Og så er det vel ligegyldigt, hvis hun ikke kan se billederne.


Hun kan ikke finde ud af en smartphone. Der findes klaptelefoner med lidt større skærm, end den er er på hendes gamle, og den har hun brugt til det, så det er vist fint nok. Hun vil også lægge dem ind på computeren (hvis hun kan finde ud af det)
Jeg har kigget på rigtig mange og du har ret, jeg er også kommet frem til, at hun må lade sig nøje med et dårligere kamera

Hvis hun kan finde ud af at lægge billeder fra en telefon ind på en computer, så kan hun også finde ud af en smartphone.
En smartphone er en computer.
Fair nok hvis hun ikke gider at lære at bruge en smartphone. Også fair nok hvis hun ikke kan.
Men hvis hun kan finde ud af en computer, så kan hun finde ud af en smartphone.
Man kan sagtens bygge en smartphone op (granted sikkert ikke apple, der kan man ikke bestemme ret meget selv mht brugerflade) så den kun består af telefon, sms, kamera og billedgalleri.

Edit: Hold kæft, hvor lyder jeg skide sur. Det er jeg altså ikke :blush:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Flora » 2. aug 2017, 12:33

Min far har en smartphone, selvom han ellers er typen "der ikke har brug for den slags nymodens pjat!" Den kommer aldrig ud af lejligheden og han bruger den kun til telefonopkald og sms. Resten har han ikke sat sig ind i. Bare for at sige, at man altså sagtens kan nøjes med at bruge en smartphone til opkald, sms og kamera, hvis man ikke kan eller vil sætte sig ind i resten :)

Og så er jeg i øvrigt ikke enig i Kidkombs rant af Apple. Min iPhone kan alt muligt, men det er virkelig nemt at nøjes med at bruge den til opkald og sms.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Flora » 2. aug 2017, 12:40

Jeg har i øvrigt en iPhone 4. Den er ret forældet mht. apps, men hvis hun ikke skal bruge apps, er det jo ligegyldigt. Og netop fordi den er gammel, kan hun formentlig få den ret billigt. Jeg synes kameraet er ganske hæderligt :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Delfin » 2. aug 2017, 12:46

kidkomb skrev:Hvis hun kan finde ud af at lægge billeder fra en telefon ind på en computer, så kan hun også finde ud af en smartphone.
En smartphone er en computer.
Fair nok hvis hun ikke gider at lære at bruge en smartphone. Også fair nok hvis hun ikke kan.
Men hvis hun kan finde ud af en computer, så kan hun finde ud af en smartphone.
Man kan sagtens bygge en smartphone op (granted sikkert ikke apple, der kan man ikke bestemme ret meget selv mht brugerflade) så den kun består af telefon, sms, kamera og billedgalleri.

Edit: Hold kæft, hvor lyder jeg skide sur. Det er jeg altså ikke :blush:


Haha det er ok. Du kender hende jo heller ikke :D

Finde ud af en computer er så meget sagt. Hun kan de ting, som hun møjsommeligt har lært og skrevet ned i trin for trin guide, men ellers bruger hun den hovedsageligt til kabaler og puslespil. I går brugte jeg næsten en time på at lære hende at slå en bestemt ting op på sundhed.dk, og vi bor ikke lige i nærheden, så det er op ad bakke at skulle lære hende at bruge en smartphone.

Jeg ved ikke, om hun får lært at lægge billederne over, men det forsøger vi.

Vi her helt dernede, hvor hun ikke engang kan overtales til, at det ikke behøver være en klaptelefon, fordi ellers bliver skærmen ridset i lommen :lol:
2
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf kidkomb » 2. aug 2017, 12:59

Delfin skrev:
kidkomb skrev:Hvis hun kan finde ud af at lægge billeder fra en telefon ind på en computer, så kan hun også finde ud af en smartphone.
En smartphone er en computer.
Fair nok hvis hun ikke gider at lære at bruge en smartphone. Også fair nok hvis hun ikke kan.
Men hvis hun kan finde ud af en computer, så kan hun finde ud af en smartphone.
Man kan sagtens bygge en smartphone op (granted sikkert ikke apple, der kan man ikke bestemme ret meget selv mht brugerflade) så den kun består af telefon, sms, kamera og billedgalleri.

Edit: Hold kæft, hvor lyder jeg skide sur. Det er jeg altså ikke :blush:


Haha det er ok. Du kender hende jo heller ikke :D

Finde ud af en computer er så meget sagt. Hun kan de ting, som hun møjsommeligt har lært og skrevet ned i trin for trin guide, men ellers bruger hun den hovedsageligt til kabaler og puslespil. I går brugte jeg næsten en time på at lære hende at slå en bestemt ting op på sundhed.dk, og vi bor ikke lige i nærheden, så det er op ad bakke at skulle lære hende at bruge en smartphone.

Jeg ved ikke, om hun får lært at lægge billederne over, men det forsøger vi.

Vi her helt dernede, hvor hun ikke engang kan overtales til, at det ikke behøver være en klaptelefon, fordi ellers bliver skærmen ridset i lommen :lol:

:lol:
Så er det nok sprængfarligt at oplyse hende om at en smartphone med cover-klap er det rette :devil:
Jeg håber I finder noget :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf Delfin » 2. aug 2017, 19:36

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:Nogen særlig årsag til at kameraet skal være i telefonen? Det er vel kun hvis man skal sende billeder til andre akut.

Jeg benytter det ikke selv.


Hun har ikke så stort behov for at fotografere, at hun vil have et separat kamera.


Netop derfor har jeg et separat kamera, fordi behovet for at fotografere ikke er så stort at jeg slæber rundt på det konstant.

Selvom det er et 6 år gammelt, simpelt kompakt kamera (Canon), tager det langt bedre billeder en nogen telefon i dag, og kan optage video i HD med stereo lyd hvis man behøver det. Det kostede 699,- fra nyt


Jeg har selv kamera ved siden af, men det vil hun ikke have, og så er den ligesom dømt ude.

Jeg har kig på en DOROmodel, som også fungerer med høreapparat, selvom kameraet ikke er noget at råbe hurra for. Det er jo ikke fordi, hun skal ud og lege paparazzi, så det går nok. (Ellers må hun jo købe sig et kamera alligevel :D )
0
14 11 14
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mobil til Bedste med godt kamera

Indlægaf paint » 2. aug 2017, 22:44

En ældre dame i familien, har denne LG hybrid, kan man vel kalde den. Den kan både bruges med taster og med touch på skærmen.

LG Easy Smart H410, hedder den. Men jeg er ikke sikker på at de kan fås i DK mere. I Tyskland, kan de derimod stadig købes. Kameraet, er vist ikke den store oplevelse, men den kan da tage billeder som er nogenlunde rimelige at se på (3 MP, slog jeg lige op)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Videnskab og teknologi"