Kan man overvåge jetski med droner?

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 09:08

Nu var der den her døds"ulykke" i Kbh H .. og politiet siger de har svært ved at få styr på de der sejler ulovligt med jetski i Københavns Havn.

Tænkte på om politiet ikke kan overvåge havne med en drone, og så bare følge efter jetskien og se hvor han "parkerer" den?
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf decibell » 7. maj 2017, 09:29

Iflg. flere på Facebook, der bor lige op til, bliver det ofte anmeldt, men politiet kommer ikke, da de ikke har ressourcer til at klare det. Jeg tvivler et eller andet sted på, at droner kan afhjælpe det, da de vel også skal benytte mandskab til at styre de droner og følge op på det. Selv om det så er et beskedent mandskab, er det vel ikke anderledes end at have et par mænd, der bliver sendt ud ved anmeldelse?
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. maj 2017, 09:36

decibell skrev:Iflg. flere på Facebook, der bor lige op til, bliver det ofte anmeldt, men politiet kommer ikke, da de ikke har ressourcer til at klare det. Jeg tvivler et eller andet sted på, at droner kan afhjælpe det, da de vel også skal benytte mandskab til at styre de droner og følge op på det. Selv om det så er et beskedent mandskab, er det vel ikke anderledes end at have et par mænd, der bliver sendt ud ved anmeldelse?


Det er også min oplevelse.
Faktisk faldt jeg i går formiddags tilfældigvis over en deal på noget kajak i Københavns kanaler, hvor min første tanke var: "Putte rundt dér i sådan en lillebitte båd?! Ellers tak!"
Ikke fordi der normalt ikke er forholdsvist roligt, men fordi graden af sikkerhed lader til at køre mere eller mindre på diverse sejlendes selvjustits.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf decibell » 7. maj 2017, 09:56

DetSorteCirkus skrev:
decibell skrev:Iflg. flere på Facebook, der bor lige op til, bliver det ofte anmeldt, men politiet kommer ikke, da de ikke har ressourcer til at klare det. Jeg tvivler et eller andet sted på, at droner kan afhjælpe det, da de vel også skal benytte mandskab til at styre de droner og følge op på det. Selv om det så er et beskedent mandskab, er det vel ikke anderledes end at have et par mænd, der bliver sendt ud ved anmeldelse?


Det er også min oplevelse.
Faktisk faldt jeg i går formiddags tilfældigvis over en deal på noget kajak i Københavns kanaler, hvor min første tanke var: "Putte rundt dér i sådan en lillebitte båd?! Ellers tak!"
Ikke fordi der normalt ikke er forholdsvist roligt, men fordi graden af sikkerhed lader til at køre mere eller mindre på diverse sejlendes selvjustits.


Ja, jeg skal heller ikke nyde noget. Det er jo ikke første gang, det har været i medierne, men nu får det bare ekstra opmærksomhed pga. de tragiske dødsfald. Som de skriver:
DR skrev:Borgere i København og andre organisationer har flere gange kritiseret, at Københavns Havn nærmest har været omdannet til en Formel 1-bane i sommerhalvåret, hvor mange ulovligt sejler med jetski, vandscootere og lignende.

Blandt andet advarede organisationen Havneforum København sidste år om, at det blot var spørgsmål om tid, før der ville ske en alvorlig ulykke.

- Jeg er ked af det og ærgerlig. Vi har råbt ulven kommer, og så kom han, lyder det fra organisationens formand, Hans Christian Hansen, som reaktion på ulykken i aftes.


Der er fremkommet forslag om nummerplader eller lign. på vandscootere og jetski, så man kan identificere og anmelde lovbryderne. Måske det kunne hjælpe, men det kræver stadig, at politiet gør noget ved anmeldelserne.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/borgme ... bevidsthed
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Delfin » 7. maj 2017, 10:00

Kunne man lave et reservat til dem?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 10:03

decibell skrev:Iflg. flere på Facebook, der bor lige op til, bliver det ofte anmeldt, men politiet kommer ikke, da de ikke har ressourcer til at klare det. Jeg tvivler et eller andet sted på, at droner kan afhjælpe det, da de vel også skal benytte mandskab til at styre de droner og følge op på det. Selv om det så er et beskedent mandskab, er det vel ikke anderledes end at have et par mænd, der bliver sendt ud ved anmeldelse?


Jeg tænkte bare det var mindre mandskabskrævende at bruge en drone der vel flyves af 1 mand i stedet for båden.

Båden må da også være dyrere og mere besværlig.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 10:06

Delfin skrev:Kunne man lave et reservat til dem?


Jeg synes hellere man bare skulle forbyde de jetski.

Det eneste formål med dem er at unge testoteron-brian-mænd kan genere andre med dem. Og være sådan "se hvor meget jeg larmer", showoff.

Og det kan de jo gøre på anden vis i stedet for.

Hvis de har en form for seriøs funktion, så kunne det være noget med at man skal have en speciel tilladelse til dem.
3
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf decibell » 7. maj 2017, 10:10

eks-Maupassant skrev:
decibell skrev:Iflg. flere på Facebook, der bor lige op til, bliver det ofte anmeldt, men politiet kommer ikke, da de ikke har ressourcer til at klare det. Jeg tvivler et eller andet sted på, at droner kan afhjælpe det, da de vel også skal benytte mandskab til at styre de droner og følge op på det. Selv om det så er et beskedent mandskab, er det vel ikke anderledes end at have et par mænd, der bliver sendt ud ved anmeldelse?


Jeg tænkte bare det var mindre mandskabskrævende at bruge en drone der vel flyves af 1 mand i stedet for båden.

Båden må da også være dyrere og mere besværlig.


De har åbenbart ikke engang mandskab til at sende en mand ud (fra stationen) for at tjekke op på anmeldelser om igangværende overtrædelser. Dvs. en som ikke i forvejen bruger tid på at patruljere.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Delfin » 7. maj 2017, 10:14

eks-Maupassant skrev:
Delfin skrev:Kunne man lave et reservat til dem?


Jeg synes hellere man bare skulle forbyde de jetski.

Det eneste formål med dem er at unge testoteron-brian-mænd kan genere andre med dem. Og være sådan "se hvor meget jeg larmer", showoff.

Og det kan de jo gøre på anden vis i stedet for.

Hvis de har en form for seriøs funktion, så kunne det være noget med at man skal have en speciel tilladelse til dem.


Tja men de er da sikkert meget sjove, hvis de bare ikke drøner rundt mellem andre både og badende.
En legeplads ligesom man har til dem, der elsker at smadre gamle biler. Speciel tilladelse er jeg sådan et lidt med på, men på den måde at de må køres på "bane", ligesom motocross o.lign.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 10:24

Delfin skrev:
eks-Maupassant skrev:
Delfin skrev:Kunne man lave et reservat til dem?


Jeg synes hellere man bare skulle forbyde de jetski.

Det eneste formål med dem er at unge testoteron-brian-mænd kan genere andre med dem. Og være sådan "se hvor meget jeg larmer", showoff.

Og det kan de jo gøre på anden vis i stedet for.

Hvis de har en form for seriøs funktion, så kunne det være noget med at man skal have en speciel tilladelse til dem.


Tja men de er da sikkert meget sjove, hvis de bare ikke drøner rundt mellem andre både og badende.
En legeplads ligesom man har til dem, der elsker at smadre gamle biler. Speciel tilladelse er jeg sådan et lidt med på, men på den måde at de må køres på "bane", ligesom motocross o.lign.


Jow men det gør de jo.

De er jo opfundet til folk der godt kan lide at bruge dem sådan, fordi det er sådan en macho-jeg-vil-gerne-skræmme-folk-og-larme ting.

Jeg tænkte mere hvis der var firmaer der havde brug for at sejle hurtigt (pizzabude?), så kunne de jo få lov, men til rent sjov - der er jeg sådan lidt "du finder sq nok noget andet at lave" :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Delfin » 7. maj 2017, 10:40

eks-Maupassant skrev:
Jow men det gør de jo.

De er jo opfundet til folk der godt kan lide at bruge dem sådan, fordi det er sådan en macho-jeg-vil-gerne-skræmme-folk-og-larme ting.

Jeg tænkte mere hvis der var firmaer der havde brug for at sejle hurtigt (pizzabude?), så kunne de jo få lov, men til rent sjov - der er jeg sådan lidt "du finder sq nok noget andet at lave" :)


Ja det gør de, men det var jo så et forslag til en løsning, som måske kunne tilfredsstille alle parter.

Der er jo også nogen, som bare synes, det er sjovt og ikke bruge den til show off. På feriesteder lejer de dem ligefrem ud sammen med bananbåde og andet skæg og ballade, og sært nok lykkes det dem (de steder jeg har set det) at adskille badende og legebørn.
Problemet er jo, at de drøner rundt der, hvor de ikke må, så der skal måske nummerplade til og evt et 'køre'kort, så man kan smække nogle klækkelige bøder i hovedet på dem, hvis de ikke retter ind. Og med klækkelige mener jeg meget klækkelige
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Delfin » 7. maj 2017, 10:47

Aha jeg har lige rodet et par ting sammen. Jetski er faktisk allerede forbudt, men forbud stopper dem jo åbenbart ikke så
http://jettradepowersport.com/produkter/36-jetski/
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 10:52

De snakker også om vandscootere? Jeg ved ikke om jetski og vandscooter er det samme.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Delfin » 7. maj 2017, 10:53

Nej det er ikke det samme, og det er det, jeg fik rodet sammen

Man skal have speedbådscertifikat for at sejle vandscooter, og alle almindelige søvejsregler gælder for fartøjet. http://minbaad.dk/blog/archive/2011/17/ ... i-danmark/
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man overvåge jetski med droner?

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 11:01

Delfin skrev:Nej det er ikke det samme, og det er det, jeg fik rodet sammen

Man skal have speedbådscertifikat for at sejle vandscooter, og alle almindelige søvejsregler gælder for fartøjet. http://minbaad.dk/blog/archive/2011/17/ ... i-danmark/


Speedbådscertifikat er vist noget man bare får.

Man kan få en vandscooter helt ned til 1500 kr http://www.dba.dk/vandscooter-seadoo-se ... 032200590/

Og så kan man få "chiptunet" den fpr 3500 bagefter http://www.dba.dk/chip-tuning-seadoo-se ... 033663122/

Det er jo derfor Brian har råd.
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"