Bliv 1000 år gannel

Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Bliv 1000 år gannel

Indlægaf Aspargsen » 31. jul 2017, 08:40

Falstria skrev:Er det ikke iblandt elverfolket at vi finder disse ældgamle (der stadig ser unge ud), som har bevaret den politisk korrekte observans?


Netop, hvis jeg var elver ville jeg også gerne blive 1000 år :gogo:

Som det er nu tror jeg af det ville være en mindre god ide, efter 200 år, har man hørt så mange politiskete løgne af man ikke gider af spilde tid på politikerne mere så folketingevalgt bliver gjort på samme måde som lottovinderne

og hvis man skal have en 200 års barndom, så skal man godt nok til af fodre børnene med spændende piller, fordi lige i øjeblikket er problemet af børn kommer i puberteten hurtigeres og hurtigheder

Men måske det vil få folk til af tænke langsigtet, hvis de ved de skal være her end 80 år
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bliv 1000 år gannel

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 06:20

Falstria skrev:


hæhæ, i det mindste er de begyndt at være ops på det

et andet problem er at nogen studier bliver "helliggjort" hvor alle citerer fra dem uden at nogen prøver at reproducere dem

egl burde man have nogen institutioner der ikke lavede andet end at reproducere andres eksperimenter og prøve at fucke med dem, "Det nationale videnskabs troll-institut"
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Bliv 1000 år gannel

Indlægaf Frank » 2. aug 2017, 10:07

eks-Maupassant skrev:Der er en forsker her der mener, at det vil vi snart kunne https://www.ft.com/content/238cc916-e93 ... ign=buffer


Er de noget folk har lyst til? Jeg ville da i hvert fald gerne blive 1000 år gammel.
Jeg er allerede 1000 år gammel. :gammel:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bliv 1000 år gannel

Indlægaf Slettet bruger » 6. aug 2017, 14:12

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:


hæhæ, i det mindste er de begyndt at være ops på det

et andet problem er at nogen studier bliver "helliggjort" hvor alle citerer fra dem uden at nogen prøver at reproducere dem

egl burde man have nogen institutioner der ikke lavede andet end at reproducere andres eksperimenter og prøve at fucke med dem, "Det nationale videnskabs troll-institut"


Du har mere ret end du sikkert aner ;)

Årsagen her forklaret af samme gæve gut som før:



Narh, jeg har hørt om det her før.

Et andet problem er at forskere "kender" artikler fra citeringer, og det bliver normalt at folk ikke læser det oprindelig studie. Fordi "man" ved jo hvad der står i det. Har hørt en biokemiker brokker sig over et gammelt rottestudie, hvor folk har vænnet sig til at gå ud fra at resultatet er gyldigt for mennesker, men uden at man rent faktisk ved om rotter og mennesker er ens på det her punkt.

Har også prøvet en gang at tracke noget neurologi jeg var interesseret i, det var noget om frygt i hjernen. Hvor når man møder det først præsenteres det som SÅDAN HER VIRKER HJERNEN VI VED DET, og når man så vil se hvor vi ved det fra, så ender man også med - tadaa - fucking rotter.

Har selv arbejdet i lab, og ja det er tydeligt at man ikke gør noget med negative resultater. Som regel er det jo fordi man gør noget forkert, så man tænker bare at det er derfor.

Andre problemer er f.eks. at biokemikere ikke kender kvantemekanik, og der må jo foregå masser af kvantemekaniske ting i interaktionen mellem biomolekyler. Men det blir vist ikke rigtigt undersøgt, fordi biokemikerene ikke er uddannet i det så leder de ikke efter det eller genkender det når de ser det.
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"