JBL højtaler til udendørs brug: Effekt?

Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2359
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2319

JBL højtaler til udendørs brug: Effekt?

Indlægaf Elverpigen » 1. jan 2021, 23:41

Jeg har kig på en højtaler, der kan afspille fra smartphone til udendørs brug.

Flere har anbefalet JBL's cylinderformede bluetoothhøjtalere, og jeg kan se, at de har flere vandtætte modeller med rigelig batteritid, der sagtens kan transporteres i en almindelig rygsæk.

Hvor stor en effekt har jeg brug for til at spille ca 20 m2 op?

Der vil typisk være noget baggrundsstøj. Lydniveauet skal være tydeligt til træningsbrug, men ikke højere end der sagtens kan tales sammen. Lydkvaliteten skal være OK, hvilket jeg forventer betyder, at højtaleren ikke skal benyttes ved max.

  • Er det nok med 20 W som f.eks. en Charge 3 eller Flip 5?
  • 30 W som en Charge 4?
  • 50 W som en Xtreme 2?
  • Andre modeller, der kan anbefales?


Jeg er glad for muligheden for USB-tilslutning hos Xtreme 2.

Derudover gider jeg ikke slæbe på mere end højst nødvendigt - der skal gerne kunne være andet grej i rygsækken :-D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8741
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7210

Re: JBL højtaler til udendørs brug: Effekt?

Indlægaf Artem » 2. jan 2021, 00:03

Min kæreste og en instruktør har den Charge 4 og er virkelig imponeret over musikken fra sådan en.
Den kan feks nemt spille en 400 m2 sal op.

Men ude er bare noget helt andet, da der ikke er vægge og loft til at reflektere lyden som gør at der skal mere til at spille op, og ved ikke hvor gode de er ude.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20515
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 44026

Re: JBL højtaler til udendørs brug: Effekt?

Indlægaf paint » 2. jan 2021, 14:27

JBL Extreme 2, får 5 stjerner hos britiske Whathifi.com

✅ Kåret som ”Editor’s Choice” hos det britiske tech-magasin PCmag.com
✅ 5 ud af 5 stjerner hos det britiske tech-magasin Whathifi.com


https://forbrugsguiden.dk/bluetooth-hoejtaler-test/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2359
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2319

Re: JBL højtaler til udendørs brug: Effekt?

Indlægaf Elverpigen » 2. jan 2021, 17:36

paint skrev:JBL Extreme 2, får 5 stjerner hos britiske Whathifi.com

✅ Kåret som ”Editor’s Choice” hos det britiske tech-magasin PCmag.com
✅ 5 ud af 5 stjerner hos det britiske tech-magasin Whathifi.com


https://forbrugsguiden.dk/bluetooth-hoejtaler-test/


Jeps, jeg har læst de gode anmeldelser flere steder. De er dog ikke specielt specifikke i forhold til omtrentligt udendørsareal. Derfor efterspørger jeg praktiske erfaringer med udendørs brug.

* ja, jeg må snart vende mig til at købe tingene online, så de kan testes og evt. leveres tilbage. Jeg vil bare så gerne prøve at undgå fejlkøb *
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2359
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2319

Re: JBL højtaler til udendørs brug: Effekt?

Indlægaf Elverpigen » 30. maj 2021, 13:17

Opfølgning:

Jeg besluttede, at skulle jeg anskaffe en højtaler, skulle det være en ORDENTLIG højtaler og i hvert tilfælde ikke for lille til formålet. Så jeg slog Xtreme 2 op på nettet: Xtreme 2 var udsolgt alle steder med mindre, at jeg fysisk ville rejse uden for Sjælland for at hente den eller vente lidt for længe på en refurbished model :sur:

Til gengæld kunne jeg hente Charge 4 med en måneds fuld returret på hjemvejen i click&collect, så den prøvede jeg modvilligt.

Efter at Charge 4 nu har været i brug en håndfuld gange, er jeg helt glad for, at det "i mangel af Xtreme 2" blev den mindre, lettere og billigere Charge 4:

Charge 4 leverer til mit behov rigelig lydstyrke og er væsentligt mindre krævende at lægge i rygsækken jf mål og vægt på Xtreme 2 = det kræver ikke de store overvejelser om oppakning at tage Charge 4 med.

Jeg har ind til videre valgt IKKE at downloade den app, som JBL har til at styre showet, da jeg ikke gider en masse apps til at fylde på min lidt aldrende smartphone. Jeg tænder bare for Charge 4, slår Bluetooth til på min Fairphone 2, og trykker Play på min playliste. Nemt uden alt muligt avanceret gøgl, der kan gå galt ;) Første gang skal man på telefonen vælge højtaleren under tilgængelige Bluetooth enheder, derefter sker det automatisk. Der har også været en Samsung telefon tilsluttet uden problemer.

Ind til videre har min Charge 4 været i brug nogle timer, uden at batteriindikatoren har bevæget sig nedad, og den har ikke været udsat for hverken de tæsk eller vand, som den burde kunne holdet til.

Jeg mangler at få afprøvet rigtigt om den også fungerer som powerbank via USB + afspilning via jack-indgangen.


Alt i alt lever Charge 4 ind til videre fint op til mit behov uden bøvl :pompom:

Joehhhh, jeg ville jo helst have købt en lidt bæredygtig højtaler. De begynder at titte frem på markedet til priser 15 X over Charge 4 fra et af de dyre brands, så jeg står over mht bidrag til bæredygtigheden i denne runde.
1

Tilbage til "Videnskab og teknologi"