Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 16:49

KitKat skrev::lol: Fortæl mig lige at en (lettere ophedet) diskussion på hvad... 8-9 indlæg nu, står og falder med et (manglende) mellemrum?

Jeg har rettet startoplægget, så mellemrummet er der hvor det skulle have været fra start og beklager misforståelserne.

Ro på gutter :kys:



Nej nej, det har altid heddet "dual SIM" - sådan er det jo med orddeling på engelsk. (Det var det også i 2008).
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 17:08

KitKat skrev:Dual sim er ikke en mulighed fordi hverken min private eller firmaets udbyder tilbyder e-sim endnu, og iPhone 11 kun kan rumme ét "rigtigt" simkort, men så kom jeg til at tænke på, om viderestilling var en mulighed?

Nu må det være på sin plads at slå fast at for få år tilbage, var denne løsning nærmest ukendt for almindelige danskere.

https://www.netkablet.dk/smartphones-du ... -kinesisk/

DualSim som jeg beskriver den er vist helt tilbage fra GSM tiden(1994+), og var en løsning hvor flere kort lå på et og samme simkort :) Men jo,idag genbrugt.

Og,
jeg tænkte nok først at du ville have 2 numre lagt sammen hos din udbyder og ikke købe 2 esim kort og lægge på telefonen, min fejl.

Have a kitkat :blomst:
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 17:24

DenBruneMunk skrev:Nu må det være på sin plads at slå fast at for få år tilbage, var denne løsning nærmest ukendt for almindelige danskere.

https://www.netkablet.dk/smartphones-du ... -kinesisk/

DualSim som jeg beskriver den er vist helt tilbage fra GSM tiden(1994+), og var en løsning hvor flere kort lå på et og samme simkort :) Men jo,idag genbrugt.

Og,
jeg tænkte nok først at du ville have 2 numre lagt sammen hos din udbyder og ikke købe 2 esim kort og lægge på telefonen, min fejl.



Den artikel som du linker til beskriver ret præcist hvordan Dual Sim virker på en iPhone. Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er relevant for denne tråd, at løsningen for få år siden var nærmest ukendt for den almindelige dansker.

KitKat vil ikke have 2 eSIM. Dét kan iPhone 11 (og andre nyere iPhones) ikke håndtere. iPhone 11 kan håndtere ét nano-SIM alene eller ét eSIM alene. Så virker det som enhver anden mobil med ét nummer. Eller den kan håndtere ét eSIM og ét nano-SIM hvorved den har dual SIM og altså 2 samtidigt aktive numre.
Pt. er det udelukkende (mig bekendt) 3 og Telmore der tilbyder eSIM til mobiltelefoner.

Og faktisk kan man godt have flere eSIM-kort liggende på mobilen, f.eks. et du bruger herhjemme og et andet du bruger når du er på rejse. Men kun ét af eSIM-kortene kan være aktive ad gangen, foruden et evt. nano-SIM.

(Medmindre du køber den i Asien, der sælges den nemlig så den kan bruges med 2 nano-SIM og understøtter ikke eSIM).
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 17:29

Jadajada skrev:Den artikel som du linker til beskriver ret præcist hvordan Dual Sim virker på en iPhone. Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er relevant for denne tråd, at løsningen for få år siden var nærmest ukendt for den almindelige dansker.

2008? Ringer der en klokke, eller skal jeg citere dig, det var bare af ren info , at man ikke altid kan sige, det var det også engang hvor ingen havde det, eller når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort :) altså.. Nu skal vi slappe lidt af her.

Jeg har forklaret hvad jeg mente trådstarter skrev, og du mener så noget andet, det er helt iorden at vi læser forskelligt. Der blev jo skrevet på forskellige måder og selv KitKat mente at misforståelsen var Dual Sim som Apple henviser til :) Så totalt ord kløveri nu.
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 4. mar 2020, 18:20

DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev:Den artikel som du linker til beskriver ret præcist hvordan Dual Sim virker på en iPhone. Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er relevant for denne tråd, at løsningen for få år siden var nærmest ukendt for den almindelige dansker.

2008? Ringer der en klokke, eller skal jeg citere dig, det var bare af ren info , at man ikke altid kan sige, det var det også engang hvor ingen havde det, eller når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort :) altså.. Nu skal vi slappe lidt af her.

Jeg har forklaret hvad jeg mente trådstarter skrev, og du mener så noget andet, det er helt iorden at vi læser forskelligt. Der blev jo skrevet på forskellige måder og selv KitKat mente at misforståelsen var Dual Sim som Apple henviser til :) Så totalt ord kløveri nu.



2008 - der ringer adskillige klokker. Men ingen af dem er relevante for denne tråd. Dualsim på 2 kort - kan du linke til hvad du mener - altså jeg er oprigtigt nysgerrig.

Du linker til en artikel der beskriver brug af en OnePlus 6 - den er fra 2018, svjh. Hvor det var relativt normalt at bruge dual SIM.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 4. mar 2020, 18:41

Jadajada skrev:
DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev:Den artikel som du linker til beskriver ret præcist hvordan Dual Sim virker på en iPhone. Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er relevant for denne tråd, at løsningen for få år siden var nærmest ukendt for den almindelige dansker.

2008? Ringer der en klokke, eller skal jeg citere dig, det var bare af ren info , at man ikke altid kan sige, det var det også engang hvor ingen havde det, eller når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort :) altså.. Nu skal vi slappe lidt af her.

Jeg har forklaret hvad jeg mente trådstarter skrev, og du mener så noget andet, det er helt iorden at vi læser forskelligt. Der blev jo skrevet på forskellige måder og selv KitKat mente at misforståelsen var Dual Sim som Apple henviser til :) Så totalt ord kløveri nu.



2008 - der ringer adskillige klokker. Men ingen af dem er relevante for denne tråd. Dualsim på 2 kort - kan du linke til hvad du mener - altså jeg er oprigtigt nysgerrig.

Du linker til en artikel der beskriver brug af en OnePlus 6 - den er fra 2018, svjh. Hvor det var relativt normalt at bruge dual SIM.

Jeg vil bare slippe, så når man begynder at ord kløves om det og fortsætter, så skal man stoppe. Jeg stopper, brug google .

Dualsim på 2 kort - "når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort" - Måske skal du bare læse alle indlæg igen, og så er der mindre misfortolkninger i dine svar :)
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf Jadajada » 5. mar 2020, 08:29

DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev:
DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev:Den artikel som du linker til beskriver ret præcist hvordan Dual Sim virker på en iPhone. Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er relevant for denne tråd, at løsningen for få år siden var nærmest ukendt for den almindelige dansker.

2008? Ringer der en klokke, eller skal jeg citere dig, det var bare af ren info , at man ikke altid kan sige, det var det også engang hvor ingen havde det, eller når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort :) altså.. Nu skal vi slappe lidt af her.

Jeg har forklaret hvad jeg mente trådstarter skrev, og du mener så noget andet, det er helt iorden at vi læser forskelligt. Der blev jo skrevet på forskellige måder og selv KitKat mente at misforståelsen var Dual Sim som Apple henviser til :) Så totalt ord kløveri nu.



2008 - der ringer adskillige klokker. Men ingen af dem er relevante for denne tråd. Dualsim på 2 kort - kan du linke til hvad du mener - altså jeg er oprigtigt nysgerrig.

Du linker til en artikel der beskriver brug af en OnePlus 6 - den er fra 2018, svjh. Hvor det var relativt normalt at bruge dual SIM.

Jeg vil bare slippe, så når man begynder at ord kløves om det og fortsætter, så skal man stoppe. Jeg stopper, brug google .

Dualsim på 2 kort - "når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort" - Måske skal du bare læse alle indlæg igen, og så er der mindre misfortolkninger i dine svar :)



At diskutere som de blinde slås ... :klap: :klap:

Hvis du gerne vil stoppe, så er det nemmeste at stoppe uden at udgyde mere vrøvl. Altså stoppe, som i ikke at skrive flere indlæg.
Emnet interesserer mig og så længe du bliver ved med "at stoppe" efterfulgt af mere vrøvl, så bliver det ved.

2008 er stadig i spil. Jeg ved stadig ikke hvorfor det er relevant. Du vil citere mig, men det er dig der bringer årstallet ind fra højre uden yderligere forklaring. Kan eller vil du ikke løfte sløret?

Jeg har læst alle indlæg igen og jeg forstår stadig ikke "når man i 1994 til 2000 bruge Dualsim som var 2 sim på et kort". Jeg har prøvet at fodre det ind i Google, men Google er ikke bedre end hvis man fodrer den med nonsens, ja, så er svaret også uden mening.
Og jeg har nok stadig ikke forstået hvordan du finder det relevant at blive ved med at rode rundt i det i en tråd om iPhone 11.
edit: Hov, mener du dette: https://mobil.nu/artikel/10-mobilnumre- ... kort-32433

Den artikel om dual SIM i en OnePlus 6 - tusind tak.

Skal vi ikke lige en gang for alle være enige om at der ikke er forskel på "dualsim", "dual SIM" og "dobbelt-SIM"? Det er ét og samme begreb. Den korrekte stavemåde er "dual SIM" på engelsk og "dobbelt-SIM" på dansk. Der findes forskellige typer af dual SIM.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 5. mar 2020, 08:54

Jadajada skrev:At diskutere som de blinde slås ... :klap: :klap:

Undskyld vidste ikke du var blind, så ligger forklaring jo der, den er godtaget!
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Automatisk videresendelse mellem Android og iPhone

Indlægaf KitKat » 5. mar 2020, 09:06

DenBruneMunk skrev:
Jadajada skrev: tag

og tag


Jeg prøver lige igen: Ro på gutter :)

Hvis I vil insistere på at skændes videre må I meget gerne gøre det via PB eller oprette en tråd til det, i stedet for at fortsætte med at fylde "min" tråd med dårlig stemning (hvor relevant I så ellers begge naturligvis mener det måtte være)
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"