Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 26. nov 2019, 17:29

I et uopmærksomt øjeblik fik jeg ved en fejl slettet min iMessage/sms-tråd med min mor. Jeg kan ikke gendanne, da jeg ikke har fået lavet sikkerhedskopier, siden jeg fik telefonen for to år siden (da jeg i sin tid gendannede sikkerhedskopi fra min gamle telefon gik der et eller andet galt, der har umuliggjort sikkerhedskopier sidenhen) :panik: Det er mega dumt, men kan det virkelig passe, at man ikke kan fortryde det nogen steder og at hele vores samtale de sidste to år er væk? Jeg kan ikke få hjælp fra Apple Support, da min iPhone åbenbart er for gammel til, at de tilbyder den service. Jeg har fundet et program på nettet til 80 euro, der kan gendanne det på min computer. Men udover at det er en del penge, jeg helst ikke vil ud med, vil jeg jo også gerne have beskedtråden tilbage på min telefon. Min mor er syg og derfor er det af stor betydning for mig, at gave adgang til vores løbende korrespondancer :( Er der nogen, der har et godt tip, trick eller råd til, hvad jeg kan gøre?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7402
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23340

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Aragorn » 26. nov 2019, 22:06

Dobbeltkonfekt skrev:I et uopmærksomt øjeblik fik jeg ved en fejl slettet min iMessage/sms-tråd med min mor. Jeg kan ikke gendanne, da jeg ikke har fået lavet sikkerhedskopier, siden jeg fik telefonen for to år siden (da jeg i sin tid gendannede sikkerhedskopi fra min gamle telefon gik der et eller andet galt, der har umuliggjort sikkerhedskopier sidenhen) :panik: Det er mega dumt, men kan det virkelig passe, at man ikke kan fortryde det nogen steder og at hele vores samtale de sidste to år er væk? Jeg kan ikke få hjælp fra Apple Support, da min iPhone åbenbart er for gammel til, at de tilbyder den service. Jeg har fundet et program på nettet til 80 euro, der kan gendanne det på min computer. Men udover at det er en del penge, jeg helst ikke vil ud med, vil jeg jo også gerne have beskedtråden tilbage på min telefon. Min mor er syg og derfor er det af stor betydning for mig, at gave adgang til vores løbende korrespondancer :( Er der nogen, der har et godt tip, trick eller råd til, hvad jeg kan gøre?


Sluk din egen telefon og brug den ikke igen før du forsøger at gendanne data.

1: Se hvad din mor har på sin telefon. Hun kan muligvis have en god del af de beskeder du mangler.

2: Få hjælp af en professionel og betal prisen hvis du ikke har forstand på det.

3: forvent ikke at alt kan gendannes.

4: Check din iCloud konto, hvis du sync'er med en Mac eller iPad tjek også dem for beskeder.

Kilde: Mig selv. Jeg lever af den slags, men arbejder ikke for private længere. Der findes software der er ret effektivt, dog afhænger resultatet meget af typen af beskeder og måden hvorpå det er blevet slettet.

Dernæst så sørg for at have backup kørende på alting altid fremover. Jeg er ked af at du måske mister noget så følsomt, men det er desværre min erfaring at folk først kommer og beder om råd til backup når de har mistet noget med enorm affektionsværdi.

Hvis du skriver dit postnummer eller noget andet overordnet i forhold til hvilket område du bor i, kan det være jeg kender nogen i nærheden jeg kan henvise til.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf DenBruneMunk » 27. nov 2019, 07:11

Dobbeltkonfekt skrev:Min mor er syg og derfor er det af stor betydning for mig, at gave adgang til vores løbende korrespondancer :( Er der nogen, der har et godt tip, trick eller råd til, hvad jeg kan gøre?

Få din mor til at sende alle sms'r til dig igen, inkl. dine svar.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7402
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23340

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Aragorn » 27. nov 2019, 08:02

DenBruneMunk skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:Min mor er syg og derfor er det af stor betydning for mig, at gave adgang til vores løbende korrespondancer :( Er der nogen, der har et godt tip, trick eller råd til, hvad jeg kan gøre?

Få din mor til at sende alle sms'r til dig igen, inkl. dine svar.


Det var også min tanke, hvis moderen ikke sletter beskeder jævnligt. Jeg ville dog bruge et backup/restore tool - det er færre klik.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Spjaerten » 27. nov 2019, 09:11

Long shot:
Har du en tablet (iPad virker ihvertfald på det her punkt) som også modtager iMessage beskeder? I så fald er de kun slettet på din telefon og kan stadig tilgåes på din iPad
Opdagede den engang fordi jeg tjekkede mine beskeder på iPad’en
1
Tryk på * :slem:
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 27. nov 2019, 12:48

Tak for jeres svar - det sætter jeg stor pris på!

Jeg har sluttet min telefon, men den har været brugt i ca. 12 timer, efter beskederne er slettede. Min mor sletter ikke beskeder, så hun har det hele (eller tæt på). Så det lyder som en rigtig god idé med et backup/restore tool (min fantasi rakte kun til, at skulle gensende samtlige beskeder fra de sidste to år enkeltvist, hvilket virker lidt uoverskueligt). Er der et bestemt værktøj, der kan anbefales til det? Så går jeg ud fra, jeg skal lave en backup af hendes telefon eks. på min computer, så jeg kan få det derigennem? Eller kan jeg få det ned på min iPhone igen? Ellers vil jeg rigtig gerne sende mit postnummer til dig, Aragorn, så du måske kan henvise mig til nogen!
Senest rettet af Dobbeltkonfekt 27. nov 2019, 12:54, rettet i alt 1 gang.
0
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 27. nov 2019, 12:49

Spjaerten skrev:Long shot:
Har du en tablet (iPad virker ihvertfald på det her punkt) som også modtager iMessage beskeder? I så fald er de kun slettet på din telefon og kan stadig tilgåes på din iPad
Opdagede den engang fordi jeg tjekkede mine beskeder på iPad’en


Jeg har desværre ikke en tablet - desværre! Men tak for forslaget :)
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Hjælp til at fortryde sletning af smstråd på iPhone

Indlægaf Jadajada » 27. nov 2019, 12:59

Hvis din mor har en iPhone kan hun åbne jeres tråd og sætte en finger på en af beskederne. Der kommer et vindue op hvor du kan vælge “Mere”. Derefter kan du vælge alle beskederne og trykke videresend-ikonet nederst til højre.

Desværre kommer alle beskederne i en samlet sms, og man kan ikke se hvem der har sendt beskederne, men det er da en start.
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"