Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23131

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf Aragorn » 3. jun 2019, 20:48

Hvis HTML er godt nok til Bjarne Stroustrup er det også godt nok til mig.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf deliciouscookie » 14. aug 2019, 18:37

Aragorn skrev:Der findes også en masse WordPress templates ...og det er ikke sådan at du skal sætte Debian op fra bunden med Apache og konfigurere DNS, lave .htaccess rewrites og den slags. Muligvis har MS også noget i deres Azure men det er en helt anden pris.


Og du tror at hotlips kan forstår alle de udtryk uden at skulle google hver eneste af dem før de giver meningen?

I øvrigt tager det fem minutter at installer CenOS og Apache og så bare ligge html sider ind, .htaccess er nok ikke nødvendig i denne sammenhæng, hvis man ved hvad der og hvordan man gør. Men det er næppe hotlips IT niveau pt.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23131

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2019, 18:55

deliciouscookie skrev:
Aragorn skrev:Der findes også en masse WordPress templates ...og det er ikke sådan at du skal sætte Debian op fra bunden med Apache og konfigurere DNS, lave .htaccess rewrites og den slags. Muligvis har MS også noget i deres Azure men det er en helt anden pris.


Og du tror at hotlips kan forstår alle de udtryk uden at skulle google hver eneste af dem før de giver meningen?

I øvrigt tager det fem minutter at installer CenOS og Apache og så bare ligge html sider ind, .htaccess er nok ikke nødvendig i denne sammenhæng, hvis man ved hvad der og hvordan man gør. Men det er næppe hotlips IT niveau pt.



Gud fader...
Nej, det tror jeg ikke ikke Hotlips kan forstå uden at Google.

Læs nu mit fucking indlæg her: viewtopic.php?f=56&t=14914#p896185

Du kan ikke forvente at ville have et domæne med en blog på, uden at skulle RTFM.

Der er sq da heller ikke nogen der sætter sig ind i bil uden hjul på, og undrer sig over at lortet ikke kører, vel?

En minimal indsats bliver man nødt til at lægge for dagen hvis man vil opnå noget som helst, inden for noget som helst.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf deliciouscookie » 14. aug 2019, 19:01

Aragorn skrev:
deliciouscookie skrev:
Aragorn skrev:Der findes også en masse WordPress templates ...og det er ikke sådan at du skal sætte Debian op fra bunden med Apache og konfigurere DNS, lave .htaccess rewrites og den slags. Muligvis har MS også noget i deres Azure men det er en helt anden pris.


Og du tror at hotlips kan forstår alle de udtryk uden at skulle google hver eneste af dem før de giver meningen?

I øvrigt tager det fem minutter at installer CenOS og Apache og så bare ligge html sider ind, .htaccess er nok ikke nødvendig i denne sammenhæng, hvis man ved hvad der og hvordan man gør. Men det er næppe hotlips IT niveau pt.



Gud fader...
Nej, det tror jeg ikke ikke Hotlips kan forstå uden at Google.

Læs nu mit fucking indlæg her: http://debatten.net/forum/viewtopic.php ... 14#p896185

Du kan ikke forvente at ville have et domæne med en blog på, uden at skulle RTFM.

Der er sq da heller ikke nogen der sætter sig ind i bil uden hjul på, og undrer sig over at lortet ikke kører, vel?

En minimal indsats bliver man nødt til at lægge for dagen hvis man vil opnå noget som helst, inden for noget som helst.


Enig mener bare at unødige tekniske termer bare forvirre. Jeg forstår godt hvad du siger, men hvis man ikke forstår hvad de ord dække over så er det meningsforstyrrende sådan som det er formuleret. Det var sådan vare det :)

Men ja man bliver nød til at sætte sig ind i noget, men hvor mange uden for branchen ved hvad Azure, Debian eller .htacces er, ikke ret mange. Og hvis man ikke ved hvad der er, hvordan forstår man så det du skriver!! Jeg ved det ikke, men mit gæt er at det er forvirrende.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23131

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2019, 19:19

deliciouscookie skrev:
Aragorn skrev:
deliciouscookie skrev:
Aragorn skrev:Der findes også en masse WordPress templates ...og det er ikke sådan at du skal sætte Debian op fra bunden med Apache og konfigurere DNS, lave .htaccess rewrites og den slags. Muligvis har MS også noget i deres Azure men det er en helt anden pris.


Og du tror at hotlips kan forstår alle de udtryk uden at skulle google hver eneste af dem før de giver meningen?

I øvrigt tager det fem minutter at installer CenOS og Apache og så bare ligge html sider ind, .htaccess er nok ikke nødvendig i denne sammenhæng, hvis man ved hvad der og hvordan man gør. Men det er næppe hotlips IT niveau pt.



Gud fader...
Nej, det tror jeg ikke ikke Hotlips kan forstå uden at Google.

Læs nu mit fucking indlæg her: viewtopic.php?f=56&t=14914#p896185

Du kan ikke forvente at ville have et domæne med en blog på, uden at skulle RTFM.

Der er sq da heller ikke nogen der sætter sig ind i bil uden hjul på, og undrer sig over at lortet ikke kører, vel?

En minimal indsats bliver man nødt til at lægge for dagen hvis man vil opnå noget som helst, inden for noget som helst.


Enig mener bare at unødige tekniske termer bare forvirre. Jeg forstår godt hvad du siger, men hvis man ikke forstår hvad de ord dække over så er det meningsforstyrrende sådan som det er formuleret. Det var sådan vare det :)

Men ja man bliver nød til at sætte sig ind i noget, men hvor mange uden for branchen ved hvad Azure, Debian eller .htacces er, ikke ret mange. Og hvis man ikke ved hvad der er, hvordan forstår man så det du skriver!! Jeg ved det ikke, men mit gæt er at det er forvirrende.


Det kan jeg ikke tage mig af.

Jeg svarer på spørgsmålet, og jeg gør det godt og grundigt. Jeg stiller også de komplicerede tekniske ting i et MODSÆTNINGSFORHOLD til den løsning der er hos one.com. Så man burde kunne udlede, at de ting IKKE er noget man skal forholde til dér.

Jeg er ikke født med den viden jeg har. Jeg stod ikke op en dag og vidste de ting. Jeg har arbejdet utallige timer med det, og jeg gør det hver dag for konstant at være opdateret. Jeg kan det, fordi jeg ville det mere end de andre. Fordi jeg har ofret søvn og alt muligt andet for det.

Så jeg har ikke så meget til overs for, at man siger 'det er alt for teknisk, det er der jo ikke nogen chance for at jeg kan forstå', for det er ren og skær dovenskab.

Der er en masse pointers og hints i mit indlæg, og så Googler man lortet punkt for punkt og læser om det. Hvis man ikke gider dét, så gider man ikke have det man efterspørger i oplægget.

Jeg foreslår endda til sidst i mit indlæg at smide nogle hundrede kroner i hovedet på nogen der sætter siden op, så TS efterfølgende kan skrive sine tekster og uploade billeder, og på den måde udnytte det CMS system man nu engang vælger.

Det er altså ikke fordi jeg ikke kommer med konkrete forslag til en løsning.

Hvis jeg skal udvise forståelse så kan jeg fanges på mit arbejde, og der koster jeg som tidligere nævnt sølle 1450 kroner plus moms i timen. Men så får du også lige hvad du vil have. Med et smil.

Gratis konsulentvirksomhed vælger jeg selv formen på. Og jeg kan vitterligt ikke se, hvordan jeg har givet et dårligt råd. One.com er den oplagte løsning, og det har jeg skrevet.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf deliciouscookie » 14. aug 2019, 19:28

Aragorn skrev:Og jeg kan vitterligt ikke se, hvordan jeg har givet et dårligt råd. One.com er den oplagte løsning, og det har jeg skrevet.


Jeg tror du misforstår, jeg siger på ingen måde det er et dårligt råd, jeg tvivler bare på at det at blande unødige tekniske termer ind ikke bare tjener til unødig forvirring og overkomplicere.

Nu har jeg så også undervist og der finder man hurtigt ud af, at kurcisterne skal have viden gradvist opbygget for at ikke bare at blive forvirret og måske endda skader indlæringen fordi de står af når alt kommer overvældende hurtigt.

Men det er dine svar og du kan naturligvis svarer som du vil, jeg forelså bare en mere pædagogisk fremgangsmåde.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23131

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf Aragorn » 14. aug 2019, 19:54

deliciouscookie skrev:
Aragorn skrev:Og jeg kan vitterligt ikke se, hvordan jeg har givet et dårligt råd. One.com er den oplagte løsning, og det har jeg skrevet.


Jeg tror du misforstår, jeg siger på ingen måde det er et dårligt råd, jeg tvivler bare på at det at blande unødige tekniske termer ind ikke bare tjener til unødig forvirring og overkomplicere.

Nu har jeg så også undervist og der finder man hurtigt ud af, at kurcisterne skal have viden gradvist opbygget for at ikke bare at blive forvirret og måske endda skader indlæringen fordi de står af når alt kommer overvældende hurtigt.

Men det er dine svar og du kan naturligvis svarer som du vil, jeg forelså bare en mere pædagogisk fremgangsmåde.


Det er jeg enig med dig i. Men debatten har ikke formatet til en gradvis pålæsning af viden.

Det er pudsigt hvad man gør sig af antagelser om folk på debatten. Jeg har nemlig også undervist.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvis man skal starte en lille formidlingsting, hjemmeside, kanel, og er teknisk udfordret..

Indlægaf deliciouscookie » 14. aug 2019, 20:15

Aragorn skrev:
deliciouscookie skrev:
Aragorn skrev:Og jeg kan vitterligt ikke se, hvordan jeg har givet et dårligt råd. One.com er den oplagte løsning, og det har jeg skrevet.


Jeg tror du misforstår, jeg siger på ingen måde det er et dårligt råd, jeg tvivler bare på at det at blande unødige tekniske termer ind ikke bare tjener til unødig forvirring og overkomplicere.

Nu har jeg så også undervist og der finder man hurtigt ud af, at kurcisterne skal have viden gradvist opbygget for at ikke bare at blive forvirret og måske endda skader indlæringen fordi de står af når alt kommer overvældende hurtigt.

Men det er dine svar og du kan naturligvis svarer som du vil, jeg forelså bare en mere pædagogisk fremgangsmåde.


Det er jeg enig med dig i. Men debatten har ikke formatet til en gradvis pålæsning af viden.

Det er pudsigt hvad man gør sig af antagelser om folk på debatten. Jeg har nemlig også undervist.


Nu kan jeg forstår der en del som har været her i årevist og mange kender hinanden IRL, men for de af os som ikke er en del af den hårde kerne der er det jo ret svært at gætte hvem de andre er og hvad de har med.
0
make cookies not war

Tilbage til "Videnskab og teknologi"